[Gamla tråden]SweClockers BF3-server

Permalänk
Keeper of Traditions

Känns som att ni måste införa ett kö-system

Annars kommer man ju aldrig in!

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Står ingenting om adress till mumble-servern på förstasidan, existerar den?

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av thexps:

Ge oss hardcore!!

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Stylaren:

Orkar knappast läsa hela tråden, vad är motiveringen till att man inte kör hardcore. Förstör spel känslan så in i h*lvete med normal.

Lär dig söka i tråder, längst upp till höger. Om du inte orkar läsa, varför skall jag orka lyssna på dig? Visa mig samma respekt som jag gör nu när jag ändå skriver ut vårt resonemang, igen.

Skrivet av Stylaren:

+1 poster är meningslösa och förbjudna på Sweclockers.

Skrivet av Rolfsaurus:

Word.

Vad har mod sagt om detta?

Se ovan och nedan.

Skrivet av TheDiddler:

Varför ENBART conquest? Kan vi inte få lite rush också?

1, Samtliga huvudadmins ville enhälligt ha en Conquest server.
2, Samtliga huvudadmins ville inte köra hardcore då vi tycker att man ska testa spelets normala settings och se vad man tycker. Det kommer att ske en utvärdering lite senare vad vi tycker om det.
3, Man kan inte köra Conquest och Rush samtidigt.
4, Det finns inte oändligt med pengar för att köra alla variationer på servers. Om vi får mer donationer, om vi känner oss mogna att växa med fler servers, om vi orkar med mer servers så kanske det kan bli en rush och en hardcore.
4, Det vore jääääää...te trevligt om folk kunde lära sig att fråga snällt och INTE SKRIKA. Ovanligt dumt eftersom vi fortfarande sköter trivselreglerna.

Skrivet av mackanx2000:

dog servern?

Tillfälligt men den är uppe. Skall kolla felet efter middagen.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikael_Berglund:

Kika på klistrade trådar.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Newklear:

Känns som att ni måste införa ett kö-system

Annars kommer man ju aldrig in!

EA valde att ta bort den funktionen, den kanske kommer åter. Lite surt, eller hur?

Skrivet av Mikael_Berglund:

Mumble server tråden finns i samma subforum. Den är till och med klistrad. Och här har du en länk. Mumble.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av MiLeS:

Funkar servern bra? Sitter på bussen hem från Ålandskryssen så inte hemma förren runt 22-tiden

Den är snabb som attans, ping 1 hade jag...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stylaren:

För att det känns ganska orelalistiskt att behöva sätta 16 skott i bröstet på motståndaren för att han skall dö...

Lär dig spela istället, tar 4skott med pistol och lika många ung med övriga vapen.

Och bf3 är inte gjort för realism utan att det ska vara kul!

Permalänk

Det här är ju lätt den bästa bf3 servern, hoppas ni lägger till flera servrar sen

den enda servern jag hittat som inte laggar ihop

Visa signatur

[u]Mer CO-OP åt folket[/u]
Macbook 2.0GHZ alu

Permalänk
Medlem
Skrivet av orka_krull:

Det här är ju lätt den bästa bf3 servern, hoppas ni lägger till flera servrar sen

den enda servern jag hittat som inte laggar ihop

Den enda serven jag spelar med perfekta inställningar!

FF, ingen regeneration men ändå 3D spot, GLORIOUS!

Måste åter igen tacka er alla som gör detta möjligt <3

Permalänk
Medlem

Ser fram emot att prova SweC serven i helgen, hoppas man kommer in verkar poppis:)

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Måste bara be server admins att posta lite statestik när server snurrat nåhra veckor. Var typ full aktivitet fram tills 05 imorse, jag kunde inte sluta spela. Dice får ordna en hjälp linje

Visa signatur

HTPC Antec Fusion remote Corsair 450W Msi z370 Mortar Intel i3 8100 2x4Gb Corsair DDR 3200
Work Corsair Carbide 500R Nätagg 750W Corsair i40 Asus x570 TUF Amd Ryzen 7 5700X3D 2x8Gb DDR4 3600Mhz cl16 Asus RX 6700XT 12Gb dual

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Lan:

EA valde att ta bort den funktionen, den kanske kommer åter. Lite surt, eller hur?

Jaha ja, det var alltså därför jag inte kunde hitta några med kö... Det var dåligt, tycker jag.

Kommer det finnas/finns det någonstans man kan anmäla folk som missköter sig?

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

Bort med filter och sök på SweC

Första erfarenheten av servern: TK av widL out of combat.

Tack alla som svarade! Hittade servern men den är såklart full

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Lite tråkigt att servern är full hela tiden :/

Visa signatur

Radeon HD 7970 DirectCU II || Corsair HX 850W PSU || Corsair H80 || ASUS Sabertooth Z77 || Corsair Carbide 500R || 2x Western Digital Caviar® Green 2TB || Crucial M4 128GB || Corsair SSD Force Series™ GT 120GB || Intel 3770k 3,5Ghz || Corsair Dominator Platinum 1866MHz 8GB CL9 || BenQ XL2420T 120hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaluku:

Lite tråkigt att servern är full hela tiden :/

instämmer haha habo, bor där med

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Newklear:

Jaha ja, det var alltså därför jag inte kunde hitta några med kö... Det var dåligt, tycker jag.

Kommer det finnas/finns det någonstans man kan anmäla folk som missköter sig?

Du är välkommen att skicka PM till en av oss admins, vi har signatur texter allihop. Och känns det olustigt får du gärna PM mig, widL eller Hilton som alla är förtroendevalda moderatorer?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Äsch då, var tvungen att springa och ta hand om min son och blev kickad, inaktivitet antar jag. När jag precis kom in i det, och speciellt hade turen att komma in på servern.

Som sagt, det känns som en väldigt hög nivå bland spelarna, och som gammal gubbe blir det inte många poäng i närstrid.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Tjodd:

Äsch då, var tvungen att springa och ta hand om min son och blev kickad, inaktivitet antar jag. När jag precis kom in i det, och speciellt hade turen att komma in på servern.

Som sagt, det känns som en väldigt hög nivå bland spelarna, och som gammal gubbe blir det inte många poäng i närstrid.

Sorry, man har inte mer än 120 sekunder på sig att springa AFK.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Sorry, man har inte mer än 120 sekunder på sig att springa AFK.

Det är bra helt klart, men trist när det är en så populär server.

Permalänk
Medlem

Nere nu va?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av freXer:

Nere nu va?

Nu är den uppe igen

Visa signatur

ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Ryzen 7 5700X3D | Corsair 16GB 3200Mhz Vengeance | GeForce RTX 4070 Dual OC 12G | Corsair HX 750W 80+ | Noctua NH-U12A | Fractal Define R5

Permalänk
Skrivet av freXer:

Nere nu va?

Uppe igen

Visa signatur

i5 2500k @ 4.2GHz | Antec Kühler H2O 620 | MSI P67A-GD55 | GTX 570 DCU II | 120GB Intel 320 SSD | WD Caviar Green 1,5TB | 2x8 GB Corsair Dominator 1600Mhz | 750W OCZ | BitFenix Shinobi | Asus VS248H

Permalänk

Tror det hittar inte den...

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Medlem

Önskemål

Jag hade gärna velat att ni slog på hp-reggen.

Permalänk

varför laggar servern?

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem

Jobbigt att det inte finns något "kö" på att joina servern som i BFBC2. Nu måste man sitta och spamma på update för att ens ha en chans att komma in på en full server...

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Atlas Tasume:

Jobbigt att det inte finns något "kö" på att joina servern som i BFBC2. Nu måste man sitta och spamma på update för att ens ha en chans att komma in på en full server...

Det fanns i betan, vet inte varför dem plockat bort den funktionen...

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Atlas Tasume:

Det och den gigantiska chatrutan är det som förstör spelet mest imo.

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk

kollat mellan varje match idag alltid full hoppas de är fler som donerar så ni kan ha fler servrar

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaka :)

Permalänk
Medlem

Alla ni som saknar kö-system. Här är ett Chrome/Firefox/Opera-plugin som ger er det!

http://www.coderah.com/?page_id=389