[Gamla tråden]SweClockers BF3-server

Permalänk
Medlem

Någon som kan länka rotationen på banorna?

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cubensis:

Hur connectar jag till servern?

Hittar ingen IP , sökte även på "Sweclockers" battlelogs serverbrowser men hittar inget

Sök på swec

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ljungan11:

Hahaha!

(Seinte crossing, vid ena sidan av kanalen, i en av "hålorna" i höjd med vattnet)

"Är tanken där uppe? Jag lobba några skott!"
"Njaaa. Tanken är... HÄÄR!!"
BOM! Tanken rammar muren, och flyger ner och prickar widL, rätt i ansiktet Ut hoppar en (förhoppningsvist också chockad) ryss som snart skjuts ner.

Kan tillägga att jag inte hjälpte till att döda ryssen, jag vek mig i skratt..

haha, vafan jag följde ju med er och några andra igår (då jag spelade i erat lag).. Alltid missar jag något!
Fan va roligt det hade varit, speciellt på film och höra snacket från mumble
Dock var det roligt då några swecare sökte efter mig på kullen på mappen Grand Bahzar (eller något) tror jag ... flagga "D" var vid vattnet" , järnvägar och andra saker . Hade typ 5-10 pers efter mig på kullen vid "D"

(-s3-z1mA @ BF3)

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Eavo:

Vad är dem olika gränserna på allt vad autoadmin innebär?

Skickades från m.sweclockers.com

Klickar du på serverns namn i battlelog (inte joina utan texten ovanför där) så ser du alla offentliga settings. Har inte lust att posta dem för de kommer att ändras.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

När jag sökte efter den så hittades inte den?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Bra server. Och jag har itne märkt av så farligt med gummibandande. Och ni nämnde clusterfuck i OP Metro innan. Ja jävlar, körde 64spelars conquest på den på en annan server. Att det var ganska statiskt rocketspam tydliggörs nog bäst av att vinnaren hade 2-9 i poäng och >4k poäng. Lite medkits blire

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Lan:

Du är välkommen att skicka PM till en av oss admins, vi har signatur texter allihop. Och känns det olustigt får du gärna PM mig, widL eller Hilton som alla är förtroendevalda moderatorer?

Grejen är väl att de flesta har så konstiga namn så det har man glömt bort när man kommit ur spelet, så det hade varit bra om det fanns någon slags in-game funktion för att skicka meddelanden till administratörerna.

Men det kanske ligger mer på DICE att implementera något sådant.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sebastian R:

När jag sökte efter den så hittades inte den?

Se till att inte ha några filter när du söker.

Skrivet av Newklear:

Grejen är väl att de flesta har så konstiga namn så det har man glömt bort när man kommit ur spelet, så det hade varit bra om det fanns någon slags in-game funktion för att skicka meddelanden till administratörerna.

Men det kanske ligger mer på DICE att implementera något sådant.

RocketBlast skulle tydligen ha något rapporteringssystem som de jobbar på, som vi ska få använda sen.

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Grejen är väl att de flesta har så konstiga namn så det har man glömt bort när man kommit ur spelet, så det hade varit bra om det fanns någon slags in-game funktion för att skicka meddelanden till administratörerna.

Men det kanske ligger mer på DICE att implementera något sådant.

Du kan gå in på battle reports i battlelog iaf. Kanske kan minnas namnet med hjälp av det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Klickar du på serverns namn i battlelog (inte joina utan texten ovanför där) så ser du alla offentliga settings. Har inte lust att posta dem för de kommer att ändras.

får titta när jag kommer hem från jobbet sen. Fast då har jag inte tid för då ska jag panga hs. kan man där också följa hur man själv ligger till?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Hur hittar jag mumble servern?

Permalänk
Medlem

Nu god serven igen, caspian border. Mitt i.
eller
Server disconnected unexpectedly. Do you have the latest version of the game?
Allt är uppdaterat

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av freXer:

Nu god serven igen, caspian border. Mitt i.
eller
Server disconnected unexpectedly. Do you have the latest version of the game?
Allt är uppdaterat

Råkade ut för samma sak.

Permalänk

Nu kommer ingen in verkar det som, dra en omstart?

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av pr0nz4:

Hur hittar jag mumble servern?

Den är klistrad i samma forum. Och hänvisad till massor med ggr i tråden. Och jag ska uppdatera min signatur med länk dit också.

Skrivet av freXer:

Nu god serven igen, caspian border. Mitt i.
eller
Server disconnected unexpectedly. Do you have the latest version of the game?
Allt är uppdaterat

Skrivet av Segimer:

Råkade ut för samma sak.

Jag såg det, väldigt märkligt. Den startade inte om utan kickade samtliga såg det ut som. Ska kolla vad som hände i loggarna.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Can't join, this server is changing map, please try again soon.
i 5min nu

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Och nu försvann den från browser listan

EDIT: Såja, uppe igen

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk

Totalt omöjligt och komma in, geeks Kom in imorse runt 04.00, redan då börjar folk ge sig hehe.

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Medlem

Vill inte skapa ny tråd, för frågan har garanterat blivit besvarad 100gånger vid det här laget, men hur fungerar egentligen 3d-spotting i BF3? Ser i keybinds att det är bindat till "Q". Jag vet att om jag håller inne Q så kan jag skicka radiomeddelanden och så, men hur 3d-spottar man? Sikta på en fiende och snabb-trycka på Q? Ursäkta lite off-topic!

Visa signatur

Fractal Design Define S - ASUS STRIX GTX 1060 6GB - Core i5 6600K @ 4.5GHz - be quiet! Pure Rock - Corsair 16GB CL13 2133MHz - Samsung 250GB SSD (OS) - ASUS Z170 PRO Gaming - Corsair RM750x 750W

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av fRg!!!:

Vill inte skapa ny tråd, för frågan har garanterat blivit besvarad 100gånger vid det här laget, men hur fungerar egentligen 3d-spotting i BF3? Ser i keybinds att det är bindat till "Q". Jag vet att om jag håller inne Q så kan jag skicka radiomeddelanden och så, men hur 3d-spottar man? Sikta på en fiende och snabb-trycka på Q? Ursäkta lite off-topic!

Korrekt. Kan krävas några försök under vissa situationer, hur och varför vet jag inte.Tror också att man inte får använda den funktionen på en kort stund om man spammar överdrivet.

Permalänk

[QUOTE=emilakered;11536076]Det här var lite otippat med, hehe. Väntade mig inte att få helikoptern i huvudet inne i tunneln.

[/QUOTE]

Detta hände mig med fast detta var på en av Webhallens servrar, blev väldigt chockad men även imponerad över att se en helikopter manövrera inne i tunneln. Vissa är så sjukt duktiga i luften!

Skrivet av ÖverKlockaN:

Någon som kan länka rotationen på banorna?

Skrivet av Hilton:

Som den ser ut nu så är det:

  • Grand Bazaar

  • Caspian Border

  • Seine Crossing

  • Operation Firestorm

  • Damavand Peak

  • Noshahar Canals

  • Kharg Island

2 rundor på varje map.

Permalänk
Sötast

OMG! Den laddar!!

Joining server!

Edit: Det krashade! :C I'mma keep trying yeh...
Edit: Nu provar vi igen!

Permalänk
Medlem

Många som skriver att dom försöker länge att komma in på servern ser jag som konstigt för jag kommer in inom 5min jag kanske bara har tur?

Visa signatur

PS4: Xnetium (Street fighter V, Diablo 3 etc...)
Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Den är klistrad i samma forum. Och hänvisad till massor med ggr i tråden. Och jag ska uppdatera min signatur med länk dit också.

Jag såg det, väldigt märkligt. Den startade inte om utan kickade samtliga såg det ut som. Ska kolla vad som hände i loggarna.

Blev utkastad två gånger. Men går in sen när ni funnit problemet.

___________________________________________________

Sen är det extremt laggit idag (även med min dator så är det värre än vanligt).

Tycker Bf 2 flyter bättre än Bf 3. Sen får man hjälp oftare än i BF 3 (fast man kanske ska låta det mogna).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Härligt med Sweclockers server, lite knepigt att komma in då det tycks vara många som trivs

Dock tycker jag det är jäkligt tråkigt med folk som TKar när man spawnar i jetplan eller heli's. Hade hoppats att slippa sånt men kanske är ensam om problemet. Riktigt bra annars med FF = on ^^

Permalänk
Medlem

Skit bra server! Flög nyss runt och sköt ner stakars folk som inte har Flares Synd bara att man inte kan byta namn på sin solider, heter "NaX92".

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Snurren:

Härligt med Sweclockers server, lite knepigt att komma in då det tycks vara många som trivs

Dock tycker jag det är jäkligt tråkigt med folk som TKar när man spawnar i jetplan eller heli's. Hade hoppats att slippa sånt men kanske är ensam om problemet. Riktigt bra annars med FF = on ^^

Tyvärr inte så ovanligt, vi kickar om vi får höra om det - sådant är inte accepterat. Nu är TK gränsen sänkt så det beteendet blir snabbt en autokick.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk

fastnar bara på connecting :S

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Tyvärr inte så ovanligt, vi kickar om vi får höra om det - sådant är inte accepterat. Nu är TK gränsen sänkt så det beteendet blir snabbt en autokick.

Finns det något sätt att lägga in automatiska servermeddelanden?
För i så fall kan ni göra så att reglerna visas då och då.
T.ex. "Vehicles - First come, first served!". Kanske t.o.m. i CAPS så att det uppmärksammas bättre.
För märkte nämligen att det var ett jävla tjat om "Flygplanet är mitt för jag såg det först!" och "Jag har väntat här i 10min för att få flyga, istället för att hjälpa laget!" inne på servern.

Visa signatur

LAIN\Asus Maximus VI Gene, Intel Core i5 4670K, HyperX Savage 16GB 1866MHz, Asus GTX 1070 FE, Corsair AX760, SilverStone Sugo SG10B, NZXT Kraken X31, Samsung 850 Evo 500GB\
Beyerdynamic DT990 600Ω, O2+ODAC, AntLion ModMic V4 Uni + Creative SB Play! 2, Asus VG248QE, Zowie EC1, Filco Majestouch-2 TKL (MX Brown)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindgren92:

Skit bra server! Flög nyss runt och sköt ner stakars folk som inte har Flares Synd bara att man inte kan byta namn på sin solider, heter "NaX92".

Det kan du visst det. Byt ditt nick här http://www.origin.com/us/change-id
Du har kvar alla upplåsningar, rank mm, bara namnet som byts

Visa signatur

Man kan inte uppfinna hjulet och sedan säga att alla ska gå