Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop

Battlefield 3 Startar inte...Någon som kan mer än Dice`s crew ? =)

Permalänk
Medlem

Har testat med FF men det gör ingen skillnad..:-(

Permalänk

Dubbelkolla att "protected mode" inte är ikryssat under IE inställningar -> security tabben.
Lägg till "battlelog.battlefield.com" i trusted sites och sänk security level för trusted.

Har du senaste grafik drivrutinerna?

Hoppas de löser sig för dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roslundarn:

Ingen som helst skillnad, stängt ned hur många som helst...suck tackar för tipsen alla har kommit med
och fortsätter hoppas på Dice o gänget att de skall öppna ögonen för detta problem

Har du sims 3 eller WoW installerat?

Jag formaterade å installerade spel åt min morbror å det funkade fint tills hans dotter installerade sims 3 och WoW sen slutade Farcry 2 och BF1942 att fungera, det hände ungefär som du beskriver man startar spelet sen så händer inget.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har inte läst igenom allt men

Har ni testat att starta om spelet igen?? funkar för mig om inte multiplayer svarar..

Permalänk
Medlem

Har testat det mesta, starta om, reparation, ominstallationer, uppdateringar, lagt till siten i trusted sites (skyddat läge finns inte i IE 9). Det enda jag har kvar nu egentligen är att testa en annan drivrutin till grafikkortet. Jag har inga andra spel installerade på den datorn jag har BF3 på iaf. Hade ju varit betydligt enklare om man visste vad felet beror på..känns som att leta en nål i en höstack

Permalänk
Medlem

bf3.exe
1.0.0.0
4e9d3315
atidxx32.dll
8.17.10.252
4b59ae71
c0000005
000f5c89
cf4
01cc972e0f747734
C:\Program Files (x86)\Origin Games\Battlefield 3\bf3.exe
C:\Windows\system32\atidxx32.dll

Som det ser ut i min logg så beror antagligen felet på drivers till grafiken el så kan det vara ett DirectX 11 problem. Ska testa att installera om drivisar till grafiken först och testa, funkar inte det så testar jag att nergradera till DirectX 10.x. Återkommer resultat..det som händer är att bf3.exe kraschar av någon anledning. Eftersom jag testat allt annat typ så börjar iaf felet isoleras lite.

Permalänk
Medlem

Att avinstallera drivrutinen till grafikkortet och installera den senaste löste mitt problem Nåt med DirectX som inte lirade med den gamla.

Permalänk
Skrivet av Zeuxlarsson:

Vad för drivrutiner hade du innan och vad installerade du nu?

Hade de senaste nvidia-drivisarna för BF3, och installerade bara om samma drivrutiner.

Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem

punkbuster kanskeeeeeee

Permalänk
Medlem

Kolla i aktivitetshanteraren om bf3.exe kraschar. Kolla i administrationsverktyg i eventloggen vad som har gått snett. På min dator pekade loggen ut felet till C:\Program Files (x86)\Origin Games\Battlefield 3\bf3.exe och C:\Windows\system32\atidxx32.dll. Man kan även köra diagnostik på directX, på min funkade det i 32bitars läge men inte i 64 då den gnällde på grafikdrivisien. Se även till att avinstallera dom gamla drivrutinerna innan den nya installeras så att det inte körs en update bara. Det sista som kan krångla är att man inte har senaste uppdaterade Net Framwork. Finns även en artikel ang Punkbuster på EA´s forum med en guide hur man uppdaterar den manuellt.

Permalänk

Jag hade oxå problem med BSoD med fel på atidxx32.dll (se Loggboken). Felet inträffade vid kartbyte i multiplay och vid start av campaign.
Efter avinstallation av "ASUS Gamer OSD" så har problemet helt försvunnit

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R3 MB: P8Z68-V Pro CPU: i7 2600K Cooling: Noctua NH-D14 GPU: Asus GTX 570 DCII RAM: Vengeance LP 4x2gb Sound: X-Fi Titanium HD SSD: Crucial m4 64GB HDD: WD Caviar Green 1TB PSU: NZXT Hale90 650W

Permalänk

Fixade mitt

Formaterade datorn..funkar klockrent nu

Visa signatur

MSI P67A-GD65 | Intel Core i7 2600K @ 3,4GHz EK Watercooled | Corsair DDR3 16GB 1600MHz/1.5V/XMS3 | 2x SLI Gigabyte Gtx 780ti EK-block+ - Aceta | Corsair 750W | Corsair Obsidian 650D | Win 10 64-bit |
__________________

Permalänk
Inaktiv

Måste man formatera om datorn/datan bara för att fixa "BF3 svarar inte" ?! :/