Felkod 0xC004C003 vid återaktivering av Win 11.

Permalänk
Medlem

Felkod 0xC004C003 vid återaktivering av Win 11.

Hej,
Jag håller på och blir tokig och hoppas att någon kan hjälpa mig.

Efter att jag uppdaterade BIOS på mitt ASUS B550-f Wifi II så vägrar Windows 11 återaktivera windows då den tror att jag har köpt en ny dator.
Jag har provat "allt", så som att klicka på "jag har gjort hårdvaruförändringar" och trick så som "slmgr.vbs -rearm". Detta utan resultat...

Uppenbart att Microsoft vill att jag ska köpa en ny licens då det inte verkar gå att ringa något nummer heller....

Någon som har något tips?

Visa signatur

Space is the place
-------------------------------
EVGA RTX 3080 FTW3 ULTRA│Ryzen 5950X│X570 Crosshair VIII Hero│32GB Dominator Platinum 3600MHz RAM│

Permalänk
Medlem
Skrivet av photek2k:

Hej,
Jag håller på och blir tokig och hoppas att någon kan hjälpa mig.

Efter att jag uppdaterade BIOS på mitt ASUS B550-f Wifi II så vägrar Windows 11 återaktivera windows då den tror att jag har köpt en ny dator.
Jag har provat "allt", så som att klicka på "jag har gjort hårdvaruförändringar" och trick så som "slmgr.vbs -rearm". Detta utan resultat...

Uppenbart att Microsoft vill att jag ska köpa en ny licens då det inte verkar gå att ringa något nummer heller....

Någon som har något tips?

Jag fick samma problem med mitt msi moderkort, jag köpte en grå licens istället 😅

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Jag fick samma problem med mitt msi moderkort, jag köpte en grå licens istället 😅

Ok, så det är enda lösningen? Jag får väl i så fall tacka MS för att de bekräftade mina fördomar ännu mer...

Visa signatur

Space is the place
-------------------------------
EVGA RTX 3080 FTW3 ULTRA│Ryzen 5950X│X570 Crosshair VIII Hero│32GB Dominator Platinum 3600MHz RAM│

Permalänk
Medlem

Har du provat att ange din Windows-nyckel på nytt? Det borde lösa problemet.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk

Kör utan nyckel ! "Rycka på axlar".

Man kan då inte ändra en bakgrund men vem fasen bryr sig, man ska ju ändå inte sitta där och glo på en bild eller färg, man ska ju in och glo i ett program så spela roll.

Visa signatur

Dualbot, w10, Ubuntu, 2600k