SVT ser våldsspel på Gamex 2011

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SuperSverker:

Men lägg av, alla vet ju att om du spelar GTA IV i 4 timmar så kommer det sluta med att du springer ut med ett järnrör och drar bilen över någon stackare på södermaln....

Hahaha :D....När jag lirade bilspelet ''Split second'' så körde jag ihjäl typ 20pers samma kväll ute på stan

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk

Våldsamt dataspelande. Ja, jag får väl sluta gå all-in med mina datamarker vid blackjack-bordet nu då...

Permalänk
Medlem

Vill Ni klaga så gör det på rätt ställe, och där det faktiskt kan hända något utav det. Finns något som heter PressOmbudsmannen. www.po.se

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Skrivet av SideWinder86:

Hahaha :D....När jag lirade bilspelet ''Split second'' så körde jag ihjäl typ 20pers samma kväll ute på stan

Själv brukar jag gå ut i skogen och slå på träd med näven.

Permalänk
Medlem

A wild Sweclockers Member appears!

Permalänk
Medlem

"Trots att det är 16 och 18 årsgränser".

Tror de bör kolla lite djupare, det är ålders-REKOMMENDATIONER.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem

Helt sanslöst -.-
Blir lite rädd över att det är den generationen som leder samhället just nu :\

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Bojkotta SVT!
Tycker synd om dom som betalar TV Licens.
Något som är skadligt för hälsan är deras deprimerande jävla program som dom sänder dag ut och dag in.

Har spelat (DATOR)spel sen jag var väldigt liten och än har jag inte funderat på att gå ut och skjuta någon på gatan eller smälla av en bomb någonstans.

Visa signatur

The computer is a moron.

Permalänk
Medlem

Rock n Roll var djävulens verk som tog över ungdomarna!

Om inte vuxna utvecklade krigsmedel och förklarade krig så skulle barnen inte ha något att se upp till, vem ligger problemet hos?

Vid vaket tillstånd så kan man skilja på fantasi och verklighet, det är skillnad när man sover och det undermedvetna tar över. Vid "extrema" psykologiska tillstånd så kan gränsen mellan fantasi och verklighet bli subtil.

Militären (vad jag vet, den amerikanska) låter soldater spela "krigsspel" för att motverka effekten av att bli paralyserad när de dödar för första gången. Har ingen källa i textformat, det visades i TV för några år sedan.

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av SideWinder86:

Asså? Bra gjort! hade en högsta combo på 22, men sen åkte jag fast så antar att man får resetta sina scores...aja, ska dra ut faderns toyota och meja ner lite panschisar har man tur kanske man tar en tur till Gamex och hälsar på SVT-damen...

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av jungklo:

Bojkotta SVT!
Tycker synd om dom som betalar TV Licens.
Något som är skadligt för hälsan är deras deprimerande jävla program som dom sänder dag ut och dag in.

Har spelat (DATOR)spel sen jag var väldigt liten och än har jag inte funderat på att gå ut och skjuta någon på gatan eller smälla av en bomb någonstans.

det konstiga är att det finns en hel generation som gjort det och om man bort ser från Brevik så har det vart förvånansvärt tyst på den fronten

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem

Asså de e möjligt att BF sålts i 40 miljoner ex alla spel tillsammans, o Call of duty l100 miljoner, finns ju tusen olika Call of duty. Men no doubt att dom faktiskt säger att enbart "MW3" har sålt i 100 miljoner ex. Rättså noobish really.

Förstår inte riktigt hur våldsamma spel skulle kunna sänka hjärnaktiviteten, snarare tvärtom, du får garanterat bättre koncentrationsförmåga av måttliga mänger fps spel. Sen jämfört med sånna här puzzelspel, sure, du tränar inte hjärnan lika mkt på logiskt tänkande, men nog får du säkert rappare reflexer av ett actionspel.

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk

this is how far we have came....
alla vi gamers är ju väldans våldsamma och går ut på stan och kötta varje helg.
eller hur var det nu?

Visa signatur

I am the Leech King!

Permalänk
Medlem

Jag tror att jag aldrig tänkt som de där kidsen när det gäller våldsamma spel. Har alltid varit tävlingsinriktad så har endast tävlat för att vara bäst och inte skjutit folk för att det är kul. Är skadad av Quake och CS 4 life

Visa signatur

Intel i7 4770k - ASUS Z87A - Corsair 12 GB 1600MHz - Geforce GTX 780 - Fractal Design Define R2 - Cougar CM 550W 80+ Bronze

Permalänk
Medlem

Patetiskt inslag, vi kanske borde införa "åldersgräns" för att få bli intervjuad i tv också. Kanske skulle fråga dem om det var läskigt att stå med kameran upp i ansiktet där, - nämen oj det var det... Detta kanske kan generera en journalistmördare om 10 år...

Visa signatur

Fractal Design Define C TG, Ryzen 2600, ASUS TUF gaming B450, HyperX Fury 16gb 2666mhz, Sapphire Radeon Vega 56, Corsair AX850, Samsung 970 Evo 250gb m.2, Crucial 480gb ssd
HTPC: Lian Li PCQ08, Corsair CX430, 2500k @4,4ghz, Corsair H80, Zotac Z68-ITX WiFi mITX , Corsair XMS3 8gb 1600mhz, Asus GTX680

Permalänk
Medlem
Skrivet av dealerovski:

Ja precis, hatar såna där vuxen barn som måste visa upp hur "mogna" och "smarta" de är.. Tar mig tillbaka till högstadiet och visa klasselever... Urrrhg

Första så menar han skylten med "trollface" på som kommer in 22:44 i bakgrunden.

Sen är han en av de vettigaste killarna där, och hur kan man störa sig på mogna människor? Var du sådan som förstörde i klassen hela tiden genom att skrika och vara "rolig", så att andra inte kunde arbeta? Såna personer är det man stör sig på idioter som inte kan hålla käft och arbeta.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Är de totalt bombade i huvudet? BF3 har inte sålt 40 miljoner ex, och MW3 kan omöjligen ha sålt 100 miljoner ex! VART FAN FÅR DE DESS SIFFROR IFRÅN?!?

Dessutom är Sverige ett stort e-sport land. Världens största LAN "party/kalla det vad ni vill" - DreamHack, världens största spelcenter - Inferno Online i Stockholm.

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

I hur många generationer har man inte lekt krig? Bara för att samhället moderniserar sig så måste det väll inte betyda att dagens pojkar kommer skjuta ner civilbefolkning i en Apache helikopter. samhället utvecklas acceptera - Adaptera.

Och för det andra så har det ju inte en siffra rätt på sålda exemplar xD

Visa signatur

[ i7-13700KF || CM MasterLiquid ml360r || Kingston fury 64GB DDR5 6000Mhz || MSI MAG Z970 Tomahawk || KFA2 RTX 3080TI || Lian Li pc-o11 Dynamic ]

Permalänk
Medlem

Hahaha älska att hon från barn i typ 10-12 års åldern! "Sänkt hjärnaktivitet" ? Seriöst?

Visa signatur
Permalänk

"Det känns lite coolt, för andra världskriget och så, det var ganska länge sedan, och då kan man återuppliva det"
Kan någon berätta för killen om förintelsen, snälla?!

Permalänk

Har man inte alla hästar i stallet tror jag absolut att våldsspel kan påverka en person. MEN att säga det är våldsspel som är den slutgiltliga faktorn till att man tar en pistol och skjuter någon, det är bara absurt.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem

Jag minns att jag köpte GTA 3 som var 18 års gräns på när jag var 16. Behövde inte ens visa upp leg.. haha detta var från Game Tänkte det var väl värt att försöka...

Permalänk
Medlem

Äldre insnöade människor utan vetenskaplig bakgrund som försöker trycka ut sin moralpanik precis som kyrkan förr i tiden förtryckte människor i Sverige.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

När jag köpte GTA Vice city för många herrans år sedan, så vill de faktist ha en av mina föräldrars telefonnummer för att se att det OK att jag fick köpa det.

Permalänk
Medlem

Självfallet kan en psykiskt labil människa bli påverkad av våldsamma spel, men likväl kan samma person bli påverkad av en våldsam film eller liknande. Jag tror dock att majoriteten av befolkningen har såpass mycket förstånd att man kan skilja på verklighet och fiktion.

Det känns lite förlegat att fortfarande debattera detta. Som de tog upp i inslaget så debatterades ju filmvåld för länge sedan, men det har i princip försvunnit nu. Nu verkar det mer som att man letat upp en ny syndabock att skylla på så länge det går, sedan hittar man väl något nytt. Den här debatten kommer nog aldrig upphöra dessvärre, utan kommer i princip alltid att fortsätta i någon form. I Sverige är det mycket tal om våld, i USA är det mer fokus på att "skydda" den unga befolkningen från allt som har med sex och samlevnad att göra.

Jag stör mig dessutom på att media ofta vill vinkla det till att de som spelar spelen är några slags offer under farbror våldets stora inflytande.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem

"det var ju en liten kille där som pratade om hjärnaktiviteten?.."

HAN VAR MAX 12ÅR FFS! han måste ju ha något som låter smart att säga i tv"

- Hur känns det efter att du har spelat då?

Ytterligare en 12åring säger:

- Det känns typ som att någon står bakom dig.

Är det verkligen sant det? aldrig någonsin har 12åringars åsikter spelat så stor roll och vikt som när det gäller att verkligen pressa upp något mot väggen. Varför? jo för att 12åringar inte har en ANING om vad dom ska säga utan säger något som låter viktigt och dom tror att dom vuxna vill höra, eftersom att dom skämms lite över att spela spelen trots att dom inte får.

IMO

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk

Det är ju bara att använda sitt sunda förnuft. Nämligen att kunna skilja på verklighet och spel. Kan man göra det ( vilket de flesta kan ) så kan man njuta av spel som BF tex.

Visa signatur

Stationär Speldator: AMD Ryzen 7 2700 I AMD Radeon 6750 XT
Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti

Permalänk
Avstängd

Jag köpte GTA IV och nu är det enda jag kan tänka mig göra när jag kör bil att meja ner människor som går på trottoarerna.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk

PK-juntan slår till igen! Moralpaniken vet inga gränser i lilla landet lagom.

Permalänk
Medlem

Jag tror utan tvekan att krigspel (de mer verklighetstrogna) gör att man blir en bättre soldat och har lättare för att döda i en stridssituation. Jag lirade sjukt mycket Ghost Recon (2001) även i clan innan jag gjorde lumpen, och jag minns hur jag kände mig mycket mer kunnig än alla andra som inte var gamers. Jag hadde mycket lättare att ta till mig taktik, var kreativ och visste alltid va jag skulle göra i en stridssituation. Jag reagerade mycket snabbare än de flesta. För att det enda jag tänkte på var att göra precis som jag skulle ha gjort i spelet

Sen så kan man diskutera om detta är bra eller dåligt.. men det var sjukt nyttigt för mig iaf.

Visa signatur

Intel 2500k || Asus P8P67 Pro || 2x4GB Corsair Vengeance || MSI GTX680 || Corsair AX650W || Win 7 64-bit