Permalänk

Det händer när det hamnar damm på klistret runt lappen som sitter runt sensorn.
Dra lite med fingret några gånger och blås lite så brukar det lösa sig

Själv har jag fortfarande problem med att ljudet hackar efter ett tag, om någon fortfarande orkar bry sig

Visa signatur

/ SvSm
- Datorer ska synas men inte höras.
AMD Barton 2600+, 1024 DDRAM 400 @ 333, ASUS A7V880, Radeon 9800 Pro, Eizo FlexScan L557.

Permalänk
Medlem

Någon nyheter på driver uppgradering ? Har win 7 64bit. 1.16 drivisar hänger när man gör ändringar. Programmet hänger när jag trycker på apply. Fungerar ej att ominstallera.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk

zeleni,
jag "löste" problemet själv genom att införskaffa en SteelSeries Sensei.
Mionix har uppenbarligen inga intentioner att hjälpa till i frågan,
så en annan mus tycks vara enda lösningen.
Min USB port i fronten är lite sliten numera

Vill du fortfarande försöka så kolla runt i forum, fast jag tror att allt har
blivit testat redan av medlemmarna.

Visa signatur

/ SvSm
- Datorer ska synas men inte höras.
AMD Barton 2600+, 1024 DDRAM 400 @ 333, ASUS A7V880, Radeon 9800 Pro, Eizo FlexScan L557.

Permalänk
Medlem

Fått hem mitt Zibal 60 idag. Ganska nöjd så länge
en fråga bara, bara halva av Enter knappen lyser ser det ut som. Är det så här med alla Zibal eller bara mitt?

Visa signatur

Fractal define R6 » Corsair RM750X » Asus Z390-F » Intel i7 9700K » Asus Strix GTX 1080Ti » Corsair 32GB 3200Mhz » Samsung 970 Evo Plus 1Tb x2» Creative Soundblaster Z » Logitech Z-906 5.1 » Sennheiser HD 598 » Razer Blackwidow Elite » Mionix Naos 7000 » LG OLED48CX

Server: ODROID-H2+, ODROID-HC1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mintz:

Fått hem mitt Zibal 60 idag. Ganska nöjd så länge
en fråga bara, bara halva av Enter knappen lyser ser det ut som. Är det så här med alla Zibal eller bara mitt?

Bild?

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nagel:

Min naos 5000 "dubbelklickar" lite då och då, sjukt irriterande när det händer, vad kan problemet vara?

Och jag som trodde att jag inbillade mig detta med min Naos 5000. Har "slitit" ut 2 st IME 3.0ä'or som både var tvungna att bli utbytta efter att dom började dubbelklicka. Att Naos'en har samma produktionsfel är synd :/

Nån annan med NAOS 5000 som har problem i UEFI? Upp är ner och ner är upp, och höger och vänster blir musklick. Skickade ett mail till mionix support och fick detta som svar :/
"As for now we don't support UEFI and it will not be implemented in the upcoming software either."
Så det känns som om jag får behålla min gamla trogna IME 3.0 vid datorn för att plugga in när jag behöver ändra nåt i UEFI.

Permalänk
Skrivet av Drawmly:

Och jag som trodde att jag inbillade mig detta med min Naos 5000. Har "slitit" ut 2 st IME 3.0ä'or som både var tvungna att bli utbytta efter att dom började dubbelklicka. Att Naos'en har samma produktionsfel är synd :/

Nån annan med NAOS 5000 som har problem i UEFI? Upp är ner och ner är upp, och höger och vänster blir musklick. Skickade ett mail till mionix support och fick detta som svar :/
"As for now we don't support UEFI and it will not be implemented in the upcoming software either."
Så det känns som om jag får behålla min gamla trogna IME 3.0 vid datorn för att plugga in när jag behöver ändra nåt i UEFI.

Mionix verkar vara fett lata. Dom fixar ju ingenting.

Permalänk

Tja. Har mailat er innan ang problem med naos 5000 drivrutiner. Att det är problem med drivisarna måste ni väl vara medvetna om ? Senast dom uppdaterades är....2010-01-07

Alltså, att ni förstår en sådan underbar mus med sådan kass mjukvara gör mig ledsen. Följande problem finns

Programvaran hänger sig när man ändrar något, tx färgen på musens LED eller någon annan inställning.

Den lyser när datorn är i vänteläge.

Den säger att det finns ny firmware till musen men laddar inte ner den....

Jag använder w7 ultimate 64 bit. Ni borde ju verkligen ha uppdaterat mjukvaran

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D | Intel 2700K @ 4.5 Ghz | ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 | XFX HD 7970 Black Edition | Corsair Force GT 120GB SSD | Corsair 16GB Vengeance 1600 MHZ | Corsair AX 850W | Asus Xonar STX | Qpad 5k | Qpad MK-80 PRO | Qpad Heaton XL
The Black,Blue & Red Ocean

Permalänk
Medlem

de har inte gjort det, och kommer antagligen aldrig göra det... Rätt skumt att de inte fixar det som man till stor del köper musen för...
Sen använder väl majoriteten 64-bit som det krånglar på? vad jag vet så funkar det på 32-bit.

Permalänk
Medlem

De släppte faktiskt en beta-fix för 64bit via mail som fixar vissa saker (DPC-lagg) men tar sönder andra (binda mus till tangentbord). Det verkar dock som om de helt gett upp företaget eftersom de inte släppt den publikt nu nästan ett år senare. Tror till och med Calle, han som jag hade kontakt med på Mionix, har slutat...

Skulle rekommendera folk att unvika Mionix tills de (kanske) löser sina problem.

Visa signatur

"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety." - Benjamin Franklin

Permalänk
Medlem

Säger som dom innan, en uppdatering på programvaran hade varit uppskattat. Nu hänger / fryser sig programmet när man trycker apply, har inte kunnat gjort någon ändring sen jag köpte musen ganska synd :/

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Medlem

Trevligt att man får ert sketna tangentbord (Mionix Zibal 60) 4 månader efter det datum man fick av er och sedan så börjar den svarta färgen på tangenterna nötas bort innan jag äns har hunnit använda tangentbordet i en månad. Trodde man skulle få lite kvalité för det höga priset som man betalade för tangentbordet men så var det tydligen inte.

Permalänk
Mionix

Hej Kära Mionixanvändare!

Ledsen att det tagit tid för er att få svar, men förhoppningsvis har ni varit i kontakt med vår support och fått mer information angående de problem ni haft.

Allmän information:
Ny mjukvara till NAOS 5000 är på gång, har ni inte redan varit i kontakt med vår support ber jag er ta kontakt med dem och lämna datorspecifikation och vilket OS ni använder, samt vilka problem ni upplevt. Detta för att vi ska kunna återskapa problemet och lösa det snabbare. En betaversion kommer att komma ut snart som de som tagit kontakt med supporten kommer få tillgång till och vi kommer givetvis att arbeta vidare allt eftersom specifikationer och problem kommer in för att kunna lösa de problem som idag finns.

Iraffluse: Väldigt tråkigt att höra att du har fått problem med ditt Zibal 60. Ta kontakt med vår support så beställer dem nya tangenter och skickar ut till dig. Detta kan dock ta någon eller några veckor då produktion och transport kan ta lite tid.

Mvh
Mionix Support Team

Permalänk

Hej jag har ett rätt så stort problem med min Saiph 3200, jo det är så när jag surfarade runt så slutade musen fungera jag försköte flera gånger att koppla ur den osv , men det gör inte så stor skillnad. Jag kollade under musen och såg att lasern inte fungera vad gör jag . jag älskar era musar dom är sjukt sköna

Permalänk
Mionix

Hej jeep_Deep!

Återvänd till din återförsäljare om du har garanti kvar på musen, så hjälper dem dig att ersätta den.

Permalänk
Medlem

Köpte min Naos 5000 igår, men mina dpi knappar fungerar inte och dpi/mionix logan lyser inte heller, dem gjorde det i början med nu har dem helt plötsligt dött

update* märkte nu också att inte ens knapparna på sidan fungerar längre heller -.-

Visa signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.
twitch.com/MrFEGISEN

Permalänk
Mionix

Hej Spajdah!

Har du installerat Mionix mjukvara? Glöm inte att ta bort mjukvara och drivrutiner från tidigare produkter för att undvika konflikter.

Har du rdan gjort detta? Kontakta din återförsäljare så hjälper dem dig att ersätta musen.

Mvh
Mionix Support Team

Permalänk

Hej jag har kollat med min garanti och jag hade ingen garanti hur ska jag göra då

Permalänk
Skrivet av Mionix:

Hej Spajdah!

Har du installerat Mionix mjukvara? Glöm inte att ta bort mjukvara och drivrutiner från tidigare produkter för att undvika konflikter.

Har du rdan gjort detta? Kontakta din återförsäljare så hjälper dem dig att ersätta musen.

Mvh
Mionix Support Team

citera gärna, blir lite enklare att läsa:)

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D | Intel 2700K @ 4.5 Ghz | ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 | XFX HD 7970 Black Edition | Corsair Force GT 120GB SSD | Corsair 16GB Vengeance 1600 MHZ | Corsair AX 850W | Asus Xonar STX | Qpad 5k | Qpad MK-80 PRO | Qpad Heaton XL
The Black,Blue & Red Ocean

Permalänk
Medlem

Enligt Mionix ska det släppas ny mjukvara i veckan!
Är riktigt sugen på en Naos 5000 hoppas nu att de får väck om inte alla så de största problem som finns med den så blir det en sån direkt.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

Enligt Mionix ska det släppas ny mjukvara i veckan!
Är riktigt sugen på en Naos 5000 hoppas nu att de får väck om inte alla så de största problem som finns med den så blir det en sån direkt.

Var kommer den info från ?

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

Enligt Mionix ska det släppas ny mjukvara i veckan!
Är riktigt sugen på en Naos 5000 hoppas nu att de får väck om inte alla så de största problem som finns med den så blir det en sån direkt.

Om du har fått den infon från deras mailsupport så kan jag meddela dig om att den infon inte stämmer, fick exakt samma svar för 2 månader sen när jag mailade in till dom.
Musen är riktigt skön och jag älskar den men programvaran gör mig väldigt irriterad.

Visa signatur

|ASUS P8P67 EVO B3|I7 2600K 4,2GHz|8GB XMS3 1600MHZ|Sapphire HD6970 CF|NZXT Tempest Evo|NZXT HALE 90 850W|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mintz:

Fått hem mitt Zibal 60 idag. Ganska nöjd så länge
en fråga bara, bara halva av Enter knappen lyser ser det ut som. Är det så här med alla Zibal eller bara mitt?

Det är likadant på andra mekaniska tangentbord med belysning.
Det är för att "lampan" sitter i överkant, prova och plocka bort keycappen så ser du vad jag menar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eiai:

Om du har fått den infon från deras mailsupport så kan jag meddela dig om att den infon inte stämmer, fick exakt samma svar för 2 månader sen när jag mailade in till dom.
Musen är riktigt skön och jag älskar den men programvaran gör mig väldigt irriterad.

Jepp! Så har de sagt hur länge som helst... Riktigt synd när musen annars är skön.

Visa signatur

"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety." - Benjamin Franklin

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeleni:

Var kommer den info från ?

Skrivet av Eiai:

Om du har fått den infon från deras mailsupport så kan jag meddela dig om att den infon inte stämmer, fick exakt samma svar för 2 månader sen när jag mailade in till dom.
Musen är riktigt skön och jag älskar den men programvaran gör mig väldigt irriterad.

Jo det svaret fick jag från deras support, bara kolla nedan.

Citat:

Hej!

Betaversionen ska testas av Mionix och om inga märkbara fel påträffas så släpps den i nästa vecka. Vi kommer även gå ut med det på sweclockers i samband med detta.
Alla kända buggar ska vara fixade och skulle det uppstå nya kommer vi givetvis att arbeta vidare med mjukvaran.
Vår hantering av mjukvaruproblem kommer förbättras avsevärt under 2012 då vi kommer genomföra en hel del förändringar i vårt arbete med mjukvaruutveckling.

Mvh
Anders

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

Ni som har hört av er för ett tag sen och fått samma svar: testa att höra av er och följa upp, så får vi se vad de säger!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Skall bli intressant att se om där kommer ny mjukvara eller inte, i dagsläget skulle jag inte rekommendera musen till min värsta fiende.

Gillar även hur deras mailsupport blåljuger.

Datum 2011-09-13
"
This have been a problem in Win 7 x64, there is a new software/firmware on its way that should take care of this problem. Our hopes is that it will arrive any day now and it will be found on the homepage once i arrives. Hope you can hold on for a few more days.
"
5 dagar till och så är det 2 år sen senaste uppdateringen släpptes, Grattis i förskott !

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xermalk:

Skall bli intressant att se om där kommer ny mjukvara eller inte, i dagsläget skulle jag inte rekommendera musen till min värsta fiende.

Gillar även hur deras mailsupport blåljuger.

Datum 2011-09-13
"
This have been a problem in Win 7 x64, there is a new software/firmware on its way that should take care of this problem. Our hopes is that it will arrive any day now and it will be found on the homepage once i arrives. Hope you can hold on for a few more days.
"
5 dagar till och så är det 2 år sen senaste uppdateringen släpptes, Grattis i förskott !

Tror det är dags att kasta musen i soptunnan á la Sverker style
Ny mjukvara skulle redan ha blivit släppt vid det här laget, men jag tror inte dem kommer att släppa något nytt på den fronten alls.
Ev. kan någon ny mus vara på G, det var iaf den känsla jag fick när CDON_Robin svarade mig på Prisjakt tidigare.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

Har ett Mionix Zibal 60.

Problem: När man trycker shift+8 ska det bli en * det blir ( istället shift+9 ska bli ( men blir ) samt att shift+0 ska bli ) men blir =

På 8 är rätt 9 är rätt och 0 är rätt på andra tangentbord men shift-symbolerna på tangenterna är i så fall fel. Ruttet misstag för ett tangentbord som kostar 1400:-

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Fick nedanstående på mailen idag! Någon som kan testa den? Är nämligen borta några dagar till, och har inte musen med mig.

Skrivet av Mionix Support:

Hej Nicklas!

Officiellt släpps den imorgon, men vill du testa betaversionen i förväg kan du ladda ned den här: http://dl.dropbox.com/u/8901598/NAOS%205000%201.18%20Software...

Med vänliga hälsningar
xxxxxxxx