Permalänk
Medlem
Skrivet av sirnicke:

Fick nedanstående på mailen idag! Någon som kan testa den? Är nämligen borta några dagar till, och har inte musen med mig.

Jag har testat den, löste inte mitt problem med random dubbelklick. Har fått gå tillbaka till min G5:a (med dålig skrollknapp) då det inte funkar att använda min Naos 5000. Hoppas verkligen att dom kan lösa detta...

Permalänk
Medlem
Skrivet av dole_95:

Jag har testat den, löste inte mitt problem med random dubbelklick. Har fått gå tillbaka till min G5:a (med dålig skrollknapp) då det inte funkar att använda min Naos 5000. Hoppas verkligen att dom kan lösa detta...

Hade samma problem förut - de sa att det var ett hårdvaruproblem, så jag reklamerade musen => problem solved. Kan du kolla hur den funkar med att ändra inställningar för musen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sirnicke:

Hade samma problem förut - de sa att det var ett hårdvaruproblem, så jag reklamerade musen => problem solved. Kan du kolla hur den funkar med att ändra inställningar för musen?

Det funkar fint, men har aldrig haft problem med programvaran (hänger sig aldrig och inställningar sparas som dom ska). Det är endast att den dubbelklickar istället för vanligt enkelklick ungefär var 10:e gång. Jag har föreslaget att skicka in min mus men Mionix säger att det är ett mjukvarufel och att det skulle fixas med denna uppdatering. Får se hur dom svarar nu när det bevisligen inte fungerade med den nya programvaran.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dole_95:

Åh..
Jag som verkligen hade hoppats att de skulle få pli på saker o ting nu den här gången så jag kan köpa musen och känna att jag gör ett säkert val :/
Absolut inget illa menat men jag hoppas det bara är din det är HW fel på.

Visa signatur

|| Citera för svar ||
--
Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & EK-Nucleus AIO 360 Dark | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E
--
Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | Stabilizers: AP TX Screw-in

Permalänk
Medlem

Vill bara påpeka att mjukvaran till Naos 3200 inte funkar som det ska, då fort jag ändrar inställningar i programet så låser sig hela programet.

mvh

Visa signatur

Sitter utan dator för tillfället :(

Permalänk
Medlem

Testat att använda t.ex. Drive Sweeper för att ta bort de gamla drivisarna fullständigt?
Ccleaner och rensa registret kan också vara bra o köra emellanåt mellan installationer och då gärna ett par gånger på raken tills du inte får upp fler errors.

Visa signatur

|| Citera för svar ||
--
Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & EK-Nucleus AIO 360 Dark | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E
--

Permalänk
Avstängd

Programvaran till Mionix 5000 gör så hela datorn låser sig i 5 min.... Älskar musen, men ni kunde fan fixat programvaran lite bättre!

Permalänk
Medlem

Men vad förvånad man blir att den nya mjukvaran fortfarande inte är släppt, snart dags att klassa mionix som ett bluff företag med tanke på att de verkar gilla att ljuga för sina kunder.

Permalänk
Medlem

Hur länge har dem nu lovat att släppa ny mjukvara?

Visa signatur

|| Citera för svar ||
--
--

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

Hur länge har dem nu lovat att släppa ny mjukvara?

Mjukvaran är släppt men den löser inte problem med hängningar som har varit problem sedan dag ett.

Permalänk
Medlem

Hej! Mitt keid 20 headset gick sönder igår. Kom nyss hem och satt mig vid datorn och tog på mig headsetet då snappade det bara till. Har alltid varit försiktig med headsetet.

Det är alltså ramen som har lossnat..

Visa signatur

I5 2500K 6870 windforce 915/1024 Coolit Eco
Asus P8P67 EVO Fractal design r2 XFX XXX 650w
Razer Lycosa/ Razer DA Benq G2420HD Logitech X-530

Permalänk
Skrivet av BeRetta:

Mjukvaran är släppt men den löser inte problem med hängningar som har varit problem sedan dag ett.

Är den officiellt släppt som på hemsida osv?
Jag hittar bara skum dropbox-släppt.

Permalänk
Medlem

Har en Mionix Naos 5000 och en Mionix mus matta och måste säga att det är den bästa musen jag någonsin har haft Värd varenda krona

Visa signatur

DATOR: Chassi: Corsair carbide air 540 CPU: I7 2700k (4.5Ghz 1.288v) RAM: Corsair 4^4(16)GB 1922Mhz Mobo: Asus P8Z68-V LX PSU: Antec HCG 900W GPU: Powercolor 7990 + Sapphire HD 7970 3GB Vapor-X (3way-CrossfireX)
KRINGUTRUSTNING:
Monitor: FSM-270YG 2560x1440 IPS Keyboard: Ducky Shine 2 White kaycaps orange LED Mouse: Logitch G502 Headset: Audio technica ATH-M50 Mic: Blue Snowball

Permalänk
Medlem

Vad jag vet så har dom inte släppt deras nya Soft / Firmware.
Jag har nämligen skickat ett antal mail till dom och frågat sedan Juli / Augusti. Dom svaren jag fått sedan dess
lyder såhär:

2011-07-04:
We are working on a new software/firmware version, it will be ready for release very soon.

2011-07-15:
Ursäkta för sent svar!

Vi jobbar på att lösa CPU stack problemet och vi hoppas att detta är löst inom det närmaste veckorna.
Jag hoppas att du kan leva med detta ett litet tag till och jag ber om ursäkt för detta.

2011-08-01:
Jag hittade ditt mail obesvarat och omakerat i vår inbox.
Jag ber om ursäkt om du inte fått svar tidigare.

Vår programerare jobbar på att lösa buggen med set som kallas för CPU-stack när musen använder processorkraft.
Vi räknar med att den nya mjukvaran är ute i slutet av den här månaden.

2011-09-01:
The new software will be found on our homepage this or the upcoming week,
hope you can hold on for a few more days.

2011-09-22:
Ledsen att det dröjer. Det har tyvärr hittats fler små saker att åtgärda för att den
nya software/firmwaren ska fungera som tänkt, så det har dragit ut på tiden.
Jag kan inte mycket annat än att be om ursäkt och säga att vi gör allt för att få upp
den på hemsidan så fort som möjligt!

2011-10-12:
Tyvärr har det dragit ut på tiden pga av att det inte gått att lösa Win 7 relaterade problem
på ett bra sätt, vi har nu våra utvecklare på plats för att snabba på arbetet och den beräknas komma nästa vecka.
Jag ber om ursäkt för dröjsmålet.

2011-11-09:
Jag förstår att det är en jobbig väntan och jag kan inte annat än att be om ursäkt,
det har varit komplikationer av större mått som gjort att det dragit ut på tiden.

Skulle du kunna skicka din dator spec och vilket OS du använder till oss för att
kunna återskapa ditt problem och lösa det snabbare?

Motherboard:
Processor:
Mouse:
Keyboard:
Operating System:
Any other useful info:

2011-12-08:
Vi räknar med att ha en beta-version ute nästa vecka och vi kommer då kontakta alla våra NAOS 5000 kunder.
Vi kommer givetvis fortsätta utveckling av den nya mjukvaran och lösa eventuella problem som kan uppstå.

2011-12-30:
Det är på gång, vi kör dom sista testerna nu och påträffas inga märkbara fel släpps den under morgondagen.
Vi kommer skicka ut mail med en nedladdningslänk till våra NAOS 5000 användare så fort den går live.
----------------

En del text där Och ja, det ser ut som en del spamm från min sida till dom. Men samtidigt inte, jag tycker det är dåligt
att dom hela tiden går ut med dom svaren på mail. Men det har tagit en stund utan framgång enligt mig.
Och som någon annan skrev, det är ett år sedan dom släppte någon driver update, som har hållt sig kvar på deras sida.

Men som sagt, som ni ser där. Har dom svarat med rätt samma svar hela tiden, bara lite annan formulering.
Jag tycker detta är dåligt, detta problem är ändå ett väldigt stort problem, som till och med gör så man
knappt kan använda sig av musen gång till gång man startar upp datorn på morgonen.
Sitta och dra ur och koppla i musen titt som tätt (ibland var 5min kanske). Det är inte kul, det är extremt jobbigt.
Specielt för en sån som jag, spelar BF3 väldigt mycket, samtidigt som jag lirar SWTOR just nu, och WoW innan. Allt lagg är bara irriterande.

Nice, fin wall of text, förlåt för det. Men tyckte det var nödvändigt.
Musen i sig är dock VÄLDIGT skön att hålla i, man får inte ont i handen, handen ligger perfekt. Ett + där iaf.

**EDIT** Kan hända att denna post hamnade i fel tråd. Men den passar bra här också.

Me out // tobbiie

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mjolken:

...text...

Haha, jag har fått ungefär samma respons. Mionix är riktiga skojare! Undvik.

Visa signatur

"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety." - Benjamin Franklin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mjolken:

Vad jag vet så har dom inte släppt deras nya Soft / Firmware.
Jag har nämligen skickat ett antal mail till dom och frågat sedan Juli / Augusti. Dom svaren jag fått sedan dess
lyder såhär:

2011-07-04:
We are working on a new software/firmware version, it will be ready for release very soon.

2011-07-15:
Ursäkta för sent svar!

Vi jobbar på att lösa CPU stack problemet och vi hoppas att detta är löst inom det närmaste veckorna.
Jag hoppas att du kan leva med detta ett litet tag till och jag ber om ursäkt för detta.

2011-08-01:
Jag hittade ditt mail obesvarat och omakerat i vår inbox.
Jag ber om ursäkt om du inte fått svar tidigare.

Vår programerare jobbar på att lösa buggen med set som kallas för CPU-stack när musen använder processorkraft.
Vi räknar med att den nya mjukvaran är ute i slutet av den här månaden.

2011-09-01:
The new software will be found on our homepage this or the upcoming week,
hope you can hold on for a few more days.

2011-09-22:
Ledsen att det dröjer. Det har tyvärr hittats fler små saker att åtgärda för att den
nya software/firmwaren ska fungera som tänkt, så det har dragit ut på tiden.
Jag kan inte mycket annat än att be om ursäkt och säga att vi gör allt för att få upp
den på hemsidan så fort som möjligt!

2011-10-12:
Tyvärr har det dragit ut på tiden pga av att det inte gått att lösa Win 7 relaterade problem
på ett bra sätt, vi har nu våra utvecklare på plats för att snabba på arbetet och den beräknas komma nästa vecka.
Jag ber om ursäkt för dröjsmålet.

2011-11-09:
Jag förstår att det är en jobbig väntan och jag kan inte annat än att be om ursäkt,
det har varit komplikationer av större mått som gjort att det dragit ut på tiden.

Skulle du kunna skicka din dator spec och vilket OS du använder till oss för att
kunna återskapa ditt problem och lösa det snabbare?

Motherboard:
Processor:
Mouse:
Keyboard:
Operating System:
Any other useful info:

2011-12-08:
Vi räknar med att ha en beta-version ute nästa vecka och vi kommer då kontakta alla våra NAOS 5000 kunder.
Vi kommer givetvis fortsätta utveckling av den nya mjukvaran och lösa eventuella problem som kan uppstå.

2011-12-30:
Det är på gång, vi kör dom sista testerna nu och påträffas inga märkbara fel släpps den under morgondagen.
Vi kommer skicka ut mail med en nedladdningslänk till våra NAOS 5000 användare så fort den går live.
----------------

En del text där Och ja, det ser ut som en del spamm från min sida till dom. Men samtidigt inte, jag tycker det är dåligt
att dom hela tiden går ut med dom svaren på mail. Men det har tagit en stund utan framgång enligt mig.
Och som någon annan skrev, det är ett år sedan dom släppte någon driver update, som har hållt sig kvar på deras sida.

Men som sagt, som ni ser där. Har dom svarat med rätt samma svar hela tiden, bara lite annan formulering.
Jag tycker detta är dåligt, detta problem är ändå ett väldigt stort problem, som till och med gör så man
knappt kan använda sig av musen gång till gång man startar upp datorn på morgonen.
Sitta och dra ur och koppla i musen titt som tätt (ibland var 5min kanske). Det är inte kul, det är extremt jobbigt.
Specielt för en sån som jag, spelar BF3 väldigt mycket, samtidigt som jag lirar SWTOR just nu, och WoW innan. Allt lagg är bara irriterande.

Nice, fin wall of text, förlåt för det. Men tyckte det var nödvändigt.
Musen i sig är dock VÄLDIGT skön att hålla i, man får inte ont i handen, handen ligger perfekt. Ett + där iaf.

**EDIT** Kan hända att denna post hamnade i fel tråd. Men den passar bra här också.

Me out // tobbiie

Jisses.. Finns inga ord för hur dåligt dem har skött sig.

Visa signatur

|| Citera för svar ||
--
--

Permalänk
Medlem

Jag har ett ganska identiskt mail som tobbiie, alltså dom lovar att det kommer "inom ett par veckor" och har gjort så nu i snart ett år.
Måste varna alla som tänkt köpa något av Mionix, känns verkligen som en bunt lurendrejare.

Visa signatur

Intel Core i5-3570K Processor || AMD Radeon HD 7970 || MSI Z77A-G45 (MS-7752)
3DMark06 30 781, SM2.0 Score - 11982 - HDR/SM3.0 Score 15632 - CPU Score 7631

Permalänk
Medlem

Hej!

Har aldrig köpt något från Mionix tidigare med tänkte testa nu.

Har kollat lite på erat "Mionix Zibal 60" - http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=871131

Den svenska versionen (SV), Har den en klassisk "svensk" ENTER tangent? Alltså den stora versionen inte den amerikanare kör med som är löjligt liten ock äcklig?

Tack!

Mvh / p0k

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMacho:

Jag har ett ganska identiskt mail som tobbiie, alltså dom lovar att det kommer "inom ett par veckor" och har gjort så nu i snart ett år.
Måste varna alla som tänkt köpa något av Mionix, känns verkligen som en bunt lurendrejare.

Saken är den dock att själva musen är hur grym som helst, den är skön att hålla i, handen ligger perfekt osv.
Det vill säga att allt är perfekt med musen tills du kommer till deras programvara. Den är däremot helt värdelös just nu

Permalänk
Medlem

Även jag har fått ett svar nu från Mionix

Citat:

Hej Xxxxxxx!

Vi har en färdig betaversion av vår software redo och klar för test av kunder. Firmwaren har varit knivigare att få ordning på, mjukvaruutvecklarna arbetar vidare med den och vi hoppas att vi kan släppa en beta bundle med både software och firmware inom kort.

Med vänliga hälsningar
Xxxxxxxx

Vi får se hur väl det stämmer.

Visa signatur

|| Citera för svar ||
--
--

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

Även jag har fått ett svar nu från Mionix

Vi får se hur väl det stämmer.

Får väl se hur det blir, kan ju hoppas på det bästa

Permalänk
Medlem

Kommer det en ny uppdatering till mjukvaran snart, som till 100% fungerar? Köpte musen idag och kommer definitivt att lämna tillbaka den annars! Skön mus men världens sämsta programvara. Om man nöjer sig med standard inställningar så ser jag inte anledningarna till att betala 700kr för en mus. Enda anledningen till att man köper den är att själv kunna ändra alla inställningar efter eget behov? (vilket man inte kan i nuläget) Jag har win 7 64 bit OS

Permalänk
Medlem

Jag köper aldrig mer en mionix produkt, första grejen var ett headset micken va helt död, fick byta mot ett precis likadant headset samma sak där! Nej tack! verkar inte bara vara jag som har lite problem med mionix. Jag håller mig till dom stora företagen.. testade en ace mus förut också inget vidare..

Permalänk
Medlem
Skrivet av add9400:

Jag köper aldrig mer en mionix produkt, första grejen var ett headset micken va helt död, fick byta mot ett precis likadant headset samma sak där! Nej tack! verkar inte bara vara jag som har lite problem med mionix. Jag håller mig till dom stora företagen.. testade en ace mus förut också inget vidare..

Gav dem ett försök men helt värdelösa och verkar inte ta till sig kritik, istället skjuta på allt bara!

Permalänk
Medlem
Skrivet av joontz94:

Kommer det en ny uppdatering till mjukvaran snart, som till 100% fungerar? Köpte musen idag och kommer definitivt att lämna tillbaka den annars! Skön mus men världens sämsta programvara. Om man nöjer sig med standard inställningar så ser jag inte anledningarna till att betala 700kr för en mus. Enda anledningen till att man köper den är att själv kunna ändra alla inställningar efter eget behov? (vilket man inte kan i nuläget) Jag har win 7 64 bit OS

Det fungerar fint att ändra inställningar. Man måste bara fippla lite. Man får tex installera det i en annan map.
Ska finnas en tråd om det här på forumet. Då kan man spara allt osv. Sen vet jag att många klagar
på att programet låser sig när man trycker "apply" eller "ok" För att spara eller stänga ner det.

Det "problemet" är inget problem. När du trycker apply tex, och vill spara tex din DPI du ställt in
tillsammans med färgen du valt. Så kommer programet att "låsa" sig, men om du kollar på musen,
så blinkar färgen till några gånger. Och det betyder att den jobbar,
skickar info till musen om vad den vill ändra osv. Sen hoppar programet igång igen. Inget fel med det

Permalänk

För vissa så fungerar det så med mjukvaran, för andra låser det sig helt och för en tredje grupp så är det inga problem alls.
Det som gör musen obrukbar är snarare att man får massivt lagg efter ett tag. Man får koppla ur musen, vänta tills windows plingar till och sedan koppla in den igen så att den hittar och installerar drivrutinerna igen. Detta händer kanske en gång i kvarten eller så, beroende på spel.

Visa signatur

/ SvSm
- Datorer ska synas men inte höras.
AMD Barton 2600+, 1024 DDRAM 400 @ 333, ASUS A7V880, Radeon 9800 Pro, Eizo FlexScan L557.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svartsmurfen:

För vissa så fungerar det så med mjukvaran, för andra låser det sig helt och för en tredje grupp så är det inga problem alls.
Det som gör musen obrukbar är snarare att man får massivt lagg efter ett tag. Man får koppla ur musen, vänta tills windows plingar till och sedan koppla in den igen så att den hittar och installerar drivrutinerna igen. Detta händer kanske en gång i kvarten eller så, beroende på spel.

Japp, det är vad dom kallar CPU-Stack. Och dom jobbar på det vad jag vet, men dom har dock gjort det för länge nu.
Dom sa att det skulle komma ut en Beta i början av Januari. Men nope, ingenting än.
Och innan det sa dom att det skulle släppas vanlig release. Men nope, inget där heller. Varje gång man frågat,
så har svaret blivit. Det kommer nästa vecka, nästa vecka. Denna vecka.. Osv osv.

Börjar bli sjukt tråkigt. Jag älskar dock musen i sig, allt är perfekt förutom att jag måste koppla i och ut den titt som tätt
Jag hoppas dom löser dett snart, det vill säga snart. Och inte om 3 månader...

Permalänk
Medlem

Länk till den tråden hur man installerar det i en annan mapp osv? Min mus blinkar aldrig till och den sparar aldrig inställningarna.. Låtit den vara i upp till en timme efter att jag tryckt OK, dock helt utan framgång. Men har du lösningar så är jag ytterst tacksam för dessa

Permalänk
Medlem
Skrivet av joontz94:

Länk till den tråden hur man installerar det i en annan mapp osv? Min mus blinkar aldrig till och den sparar aldrig inställningarna.. Låtit den vara i upp till en timme efter att jag tryckt OK, dock helt utan framgång. Men har du lösningar så är jag ytterst tacksam för dessa

Jag kommer tyvär inte ihåg vilken tråd det var måste jag erkänna. Men om någon annan som
läser denna tråd vet, kan ju den hjälpa ^^ Jag är förmodligen för trött just nu för att ens kunna
tänka på vilken tråd det var. Men jag kan kolla på det imorgon när jag vaknar.

Har en tendens att lyckas med att inte hitta det jag vill igen xD Men ska ge det ett försök imorgon.

Permalänk

Installera i en annan mapp fungerade inte för mig i alla fall.

Visa signatur

/ SvSm
- Datorer ska synas men inte höras.
AMD Barton 2600+, 1024 DDRAM 400 @ 333, ASUS A7V880, Radeon 9800 Pro, Eizo FlexScan L557.