Call of duty modern warfare 3 | samlings tråd

Permalänk
Medlem

Börjar bli dax att vinka hit en moderator

Tråden har absolut inget med BF3 att göra, vi som faktiskt ser fram emot spelet behöver inte läsa inlägg efter inlägg hur dåligt spelet är, de kommer ju inte förändra någonting ändå, eller hur?

Skrivet av Failbygge:

Jag stör mig inte på att mycket är lika mw2 och cod4:P tycker hela spelet är bara roligt som det är xD (bra förklarat:p)

Håller med dej till fullo

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kid_A:

Detta kan vara det dummaste jag har läst i år.

ta det med en nypa salt...

Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Skrivet av KKay:

Här har du ett gameplay klipp uppladdat idag
http://www.youtube.com/watch?v=rqwvYOGfv5s

Vad har dom ändrat sen BO och MW2?

Jag ser faktiskt ingen skillnad jämfört med MW2 förutom att banan är obekant. Det känns inte som att det ens är MW 2.5, snarare ett map pack till MW2. Banorna såg trevliga ut däremot men det blir inge köp från min del pga deras usla kreativitet. De bästa cod spelen är enligt mig fortfarande Cod 2 och modern warfare (1).

Permalänk
Medlem
Skrivet av BoofnBafn:

Jag ser faktiskt ingen skillnad jämfört med MW2 förutom att banan är obekant. Det känns inte som att det ens är MW 2.5, snarare ett map pack till MW2. Banorna såg trevliga ut däremot men det blir inge köp från min del pga deras usla kreativitet. De bästa cod spelen är enligt mig fortfarande Cod 2 och modern warfare (1).

Rtcw var och är FPS spelens fader. De kom ut 2001. 8 år senare kom uppföljaren ut "wolfenstein 2009", de var så fruktansvärt långt ifrån originalet man kunde komma - spelet såldes i 17000 ex worldwide till pc, och var bortglömt på under 3 veckor..

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

Permalänk
Skrivet av snozan:

Rtcw var och är FPS spelens fader. De kom ut 2001. 8 år senare kom uppföljaren ut "wolfenstein 2009", de var så fruktansvärt långt ifrån originalet man kunde komma - spelet såldes i 17000 ex worldwide till pc, och var bortglömt på under 3 veckor..

Cod spelen är däremot en annan historia. Efter ett år släpps en ny som är väldigt lik föregångaren och nu är det dags igen och det lär återigen sälja i astronomiska siffror. Därför jag ej kommer köpa, de får va lite kreativa och komma på något nytt.

Permalänk
Medlem

Kommer man kunna lira spelet efter 12 ? Eller äre som det står på steam, att man kommer kunna lira om ungefär 9 timmar ?

Visa signatur

Sambadi dad aj juice two no

Permalänk
Skrivet av KAJJ4N:

Kommer man kunna lira spelet efter 12 ? Eller äre som det står på steam, att man kommer kunna lira om ungefär 9 timmar ?

Vi får se.. jag håller på och installerar. Det borde väl gå... meningslöst för webhallen m.fl. att ha nattöppet annars!

Visa signatur

Dator 1: i7 2600K / Gigabyte GTX 590 / 8 GB minne / 120 GB Intel 510 SSD / 2TB / Corsair 750W / BENQ XL2410T 120 Hz
Dator 2: 27" iMac i5 Router: Apple Airport Extreme
HTPC: i5 2400 / Radeon HD 6450 1GB / 8 GB minne / 2TB / Samsung 50" Plasma
Platta: iPad 3 32GB 3GTelefon: iPhone 4 16gb

Permalänk
Medlem

Spelat multiplayer i lite över en timma nu, fan va dåligt det är

Permalänk
Medlem

Funkar inte på steam än så jag gissar på 08:00 imorgon som det står i steam

Permalänk
Medlem

Efter att ha sett trailers så var jag lite., "hm, det kanske blir bra" efter att ha sett gameplay som någon länkade här i tråden så föll allt ihop och jag började nästan skratta.

De verkar ha slagit ihop MW och MW2., såg inga förändringar i HUD (förutom lite smått, men det är sånt man kunde tagit med i t.ex en patch)

Nej, jag har spelat CoD serien sen första kom ut och det här tänker jag verkligen inte köpa. Det enda jag vill ha i detta spelet är singleplayern för att CoD brukar ha oslagbart bästa storyn i FPS-genren.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av holin59:

Tycker att call of duty börjar gå i bottnen? Blir bara sämre och sämre, har cirka 300-400 timmar på MW2, men efter att jag spelat BFBC2 samt BF3 så kan jag inte längre spela det utan att skratta hur dåligt det ser ut, låter och hur konstiga alla vapen är. Sniper tycks ju ha ersatt shotgun?
Kommer se och låta likadant som MW1/2 men har dock sett att de lagt till flera nya gamemods, tror dock inte att det kommer hjälpa serien, alla kommer sitta och spela TD. domination samt demoliton i slutändan ändå.

Tycker att Call of Duty borde börja på någon ny serie, börja om. De har gått in i väggen och det enda de försöker göra är att gå runt den, istället för att spränga den!

Tja smaken är som baken. Tycker själv att det snarare är tvärt om, att BF-grenen har gått nedåt sedan BF2 och att COD på det stora blivit bättre, först genom 4an och även nu senast med Black Ops. MW2 totalsög, kunde relativt enkelt ha fixats om utvecklaren brydde sig, får se om kanske Sledgehammers inblandning i kombination med all feedback kan få IW att supporta sitt spel även efter release den här gången.

Har väl lite blandade förväntningar på MW3, känns som att IW upprepat några av sina misstag från MW2 redan.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av snozan:

Äh, "original-FPS" i serien var Wolfenstein 3D från 92

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Skrivet av KKay:

Här har du ett gameplay klipp uppladdat idag
http://www.youtube.com/watch?v=rqwvYOGfv5s

Vad har dom ändrat sen BO och MW2?

Jesus Christ, Activision skickar ännu en serie i graven precis som man gjorde med Guitar Hero. Man pumpar ut identiska spel, tjänar grova stålar, sedan tröttnar folk på serien och man tar fram något nytt.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Jesus Christ, Activision skickar ännu en serie i graven precis som man gjorde med Guitar Hero. Man pumpar ut identiska spel, tjänar grova stålar, sedan tröttnar folk på serien och man tar fram något nytt.

Håller med! Jag hade inga stora förväntningar på MW3 då det hållit väldigt låg profil jämför med t.ex. BF3 (och nu vet man varför). Detta skulle nästan ha kunnat åstadkommits genom mod tools till MW2.. Kommer dock köpa det för eller senare för klanlirets skull tyvärr. Sorgligt att det inte hänt något sen MW1.

Visa signatur

RX 6950 XT Merc | 5800x3D w/ Peerless Assassin 120 SE | G.Skill 2x16GB CL16 3600@3733MHz | Aorus B550 Elite V2 | Seasonic Focus GX 850w | Fractal Design R4 | AOC CU34G2X 1440p Ultrawide @ 144MHz FreeSync

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozzix:

bf3 e för hårdvaru showoff, mw3 e för dem som bara vill ha kul ^^

Haha !! Hahahahahahahahahahahah !!!!! Komiken är på topp! Spela MW3 du! Själv kan jag installera om MW1 så har jag spelat MW1,Mw2,Blackops och MW3 på samma gång!

COD serien är död sen länge,Nytänkande är ett helt främmande ord.
Utvecklarna verkar vara kreativt efterblivna helt enkelt.Säger kanske mer om de som fortfarande spelar COD ?
Barn tycker om upprepningar,Kan se samma rulle hundra gånger men vuxna?

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk
Medlem

Jag spelade lite nyss, tyckte de var roligt. Rätt likt MW2 men det var ju förväntat.
Grafiken var helmysko dock, fast jag körde högsta såg allt konstigt och kantigt ut, lär fixas snart förhoppningsvis.

Visa signatur

9800X3D|Asus TUF B650-Plus WIFI|Thermalright Phantom Spirit 120 Evo|2Tb NVME|Gigabyte RTX 3080 Ti|6000mhz CL30 32GB|Corsair RMe 1000w|Fractal North|LG 240hz 1440p OLED 27"

Permalänk
Medlem

Hur är det får PC prestige tokens ifall man har prestigeat i MW2 och black ops? Någon som har kollat själv?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Äh, "original-FPS" i serien var Wolfenstein 3D från 92

http://www.file-extensions.org/imgs/app-picture/3307/wolfenst...

Ska vi hårdra de lite så va de väl ändå:

Från 1981

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Tino:

Hur är det får PC prestige tokens ifall man har prestigeat i MW2 och black ops? Någon som har kollat själv?

Nej, bara konsollerna får dem.

Skrivet av snozan:

Ska vi hårdra de lite så va de väl ändå:

http://www.retrocpu.com/apple-ii/images/games/c/castle_wolfen...

Från 1981

Nja, jag skrev FPS Castle Wolfenstein var ju top-down

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

ser ju exakt ut som cod4

Permalänk
Medlem

På nåt sätt känner jag mej otroligt lugn med alla jämförelser med MW2 och COD4 (mest då COD4).

Är så urless på samtliga banor i dessa spel att ja ser framemot att få lira nya samt gamla goda MP5an är tillbaks

Skrivet av TheDaemon:

Nja, jag skrev FPS Castle Wolfenstein var ju top-down

Sant, men du förstod var jag ville komma? Finns inget spel än idag som kan mäta sej med RtCW's teamplay baserade multiplayer. De var de enkla, skjut från höften, skaffa dej aim (3HS eller 8HS för en kill). Va snabb å gibba annars:

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det fanns ingen server browser, var det inte nåt snack om dedikerade servrar? Nu är det ju bara matchmaking som i mw2.

Visa signatur

9800X3D|Asus TUF B650-Plus WIFI|Thermalright Phantom Spirit 120 Evo|2Tb NVME|Gigabyte RTX 3080 Ti|6000mhz CL30 32GB|Corsair RMe 1000w|Fractal North|LG 240hz 1440p OLED 27"

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Oggaaaa:

Det fanns ingen server browser, var det inte nåt snack om dedikerade servrar? Nu är det ju bara matchmaking som i mw2.

Mycket snack var det ja. Dedicated är dock bara unranked (total skit!) hur som helst i MW3 så du kanske ska in på någon annan meny bara om du nu vill köra unranked :/

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

det med dedikerade servers var bara försäljningsnack , jag hade tur ! skulle köpa det men somnade tidigt igår och idag kollade ja lite gameplays osv och aldrig ja köper ett spel som allt är likadant sedan cod4 , menar camos och typsnittet i scoreboard osv är ALLT IDENTISKT. den skiner igenom att förstarkt att dem hafsar ut ett spel för att dra in sina miljardbelopp på dynga som de inte ens försökt göra annorlunda eller nåt.. med codspelarna är så inne i dyngan de känner inte lukten längre...

Visa signatur

4070 super - amd ryssen 5700x -
3070ti - intel 12700KF
laptop 3070ti

Permalänk
Avstängd
Skrivet av brajonk:

det med dedikerade servers var bara försäljningsnack , jag hade tur ! skulle köpa det men somnade tidigt igår och idag kollade ja lite gameplays osv och aldrig ja köper ett spel som allt är likadant sedan cod4 , menar camos och typsnittet i scoreboard osv är ALLT IDENTISKT. den skiner igenom att förstarkt att dem hafsar ut ett spel för att dra in sina miljardbelopp på dynga som de inte ens försökt göra annorlunda eller nåt.. med codspelarna är så inne i dyngan de känner inte lukten längre...

Lider du av dubbelmoral?

Du snackar skit om spelet och sedan står detta på sina speccs.

" // Lirar = Mw2,Black Ops,BFBC2 ,Cod4+BF3 <3 o mw3"

Mysko snubbe...

Permalänk
Avstängd

Jag fick med MW1 när jag förbokade MW3 och tror nästan att MW1:an kommer bli mer spelat av all än MW3.

Permalänk

Att spela MW3 känns exakt som att spela MW2 fast med nya banor. Och så är det faktiskt också. De har inte ändrat på speciellt mycket. Infinity Ward är ett amerikanskt företag som anser att de kan krama ut mer pengar ur ett spel utan att faktiskt ge det ett ansiktslyft, eller ens märkbara förbättringar. Jag spelade mw1/mw2 och nu mw3 och det känns som jag skulle kunna kasta detta och ge mig på mw2 igen. Det är ju ändå samma spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quantin:

Jag fick med MW1 när jag förbokade MW3 och tror nästan att MW1:an kommer bli mer spelat av all än MW3.

Ja fick med en bok "Bradygames guide" dock är den endast till singleplayer vilket ja inte spelat sen COD1

Visa signatur

Permalänk

hjälp snälla

Nyligen installerat men med problem!

så här ser det ur när jag spelar...
http://img846.imageshack.us/img846/9493/58600059.jpg

och så här ser det ut när jag tog ett screenshot...
http://img834.imageshack.us/img834/4174/28886179.jpg

fattar inte vad som är fel! BF3 funkade kanon

Permalänk
Medlem
Skrivet av dark_angel:

Nyligen installerat men med problem!

så här ser det ur när jag spelar...
http://img846.imageshack.us/img846/9493/58600059.jpg

och så här ser det ut när jag tog ett screenshot...
http://img834.imageshack.us/img834/4174/28886179.jpg

fattar inte vad som är fel! BF3 funkade kanon

Sätt på dig de grön-röda glasögonen så har du 3D

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net