"Battlefield 3 har slutat att fungera"... Suck.

Permalänk
Medlem

"Battlefield 3 har slutat att fungera"... Suck.

Tjena!
Ända sedan installationen utav BF3 så har jag haft ett lite problem. När jag ska joina en server så får jag alltid en gång "BF3 har slutat att fungera". Jag provar igen, och då funkar det utan problem.
Någon som har en hum om vad det kan bero på?

Tack // Chris.

EDIT: Klart jag la tråden i fel forum, flytta gärna.

Permalänk

inte en aning men har precis samma fel

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjornligan1:

inte en aning men har precis samma fel

Blir väl till att briljera med sin kassa engelska och chatta lite med nån från EA då.
Kommer tillbaka med svar senare idag/imorgon.

Permalänk
Medlem

Har inte en aning alls heller, har dock samma fel -.-

Visa signatur

Cpu : Intel i5 9400F Gpu : Asus geforce rtx 2060 6 gb Ram: 16 gb ddr4 Moderkort : Asus prime b360M Nätaggreagat : Corsair tx 650 w Hårddiskar : samsung spinpoint f1 500gb, WD eco green 1 tb Chassi : Cooler Master Elite 430
Fri frakt inet : http://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...

Permalänk
Medlem

Jag har exakt samma fel. Och jag har även ett bekymmer att när jag joinar ett game så kan jag spela i ca 1-3 minuter sen tabbar spelet ner sig själv och går inte att öppna igen. Lagom irriterande när man kommit in på en bra server

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk

Det känns som det är bara jag som inte har något problem med detta spel! Jag upplever inga buggar eller liknande problem, jag är skitnöjd med spelet!

Permalänk
Medlem

Kan heller inte spela battlefield i huvudtaget. Det kraschar så fort jag försöker joina en server.

Permalänk
Medlem

Har samma problem, dock inte varje gång jag ska joina en server, däremot så lägger spelet av ibland när servern byter map och skärmen blir svart. Då får jag inget felmeddelande utan det är bara köra ctrl alt delete och stänga processen.

Permalänk
Medlem

Jag hade precis samma problem.. Men var 100% säker att du har senaste drivers till ditt grafik kort (och all hårdvara ) och också att du gör en windows update så du får de senaste från microsoft.

Det fixade det för mig, men när jag pratade med supporten så rekommenderade de en så kallad "clean boot" för att se om det var någon service eller program som låg och skapade problem.

Läs här för att göra en clean boot:

Windows 7/Vista: http://support.microsoft.com/kb/331796
Windows XP: http://support.microsoft.com/kb/310353

Permalänk
Medlem

Första joinen på en ny server brukar göra att BF3 kraschar vid load. Vid rejoin funkar det fint.

Tror det kmr fixas i klientupdate.

Visa signatur

Hackintosh?
Mac OSX Tweaks/Hacks?

--> Besök nya [B]groths.org[/B]

Permalänk
Medlem
Skrivet av THEBADGUY:

Jag har exakt samma fel. Och jag har även ett bekymmer att när jag joinar ett game så kan jag spela i ca 1-3 minuter sen tabbar spelet ner sig själv och går inte att öppna igen. Lagom irriterande när man kommit in på en bra server

Det problemet var iallafall i betan ifall du har ett överklockat grafikkort. Finns liknande i BFBC2 men då kallas det "White screen CTD".

I BF3 verkar det bara vara "CTD".

CTD = Crash To Desktop

Visa signatur

Cooler Master MasterBox 5 Pro | AMD Ryzen 5 2600 | Cryorig H7 | ASUS TUF B450-PLUS GAMING | ASUS ROG Strix RX580 8GB | Corsair 16GB @ 3000Mhz | Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av trolljägaren:

Har samma problem, dock inte varje gång jag ska joina en server, däremot så lägger spelet av ibland när servern byter map och skärmen blir svart. Då får jag inget felmeddelande utan det är bara köra ctrl alt delete och stänga processen.

Det upplever jag ibland. Inte alls ofta, men det händer...
Sitter i skrivandets stund och väntar på en live chat med EA. Hoppas dem har något bra att komma med.

Permalänk
Medlem

Har samma fel jag med. Något som är minst lika störande är ju att kösystemet är totalt oanvändbart. Helt plötsligt fungerar det och man står i kö men sedan när man fått CTD och ska hoppa in igen så är det helt plötsligt ingen kö längre... Då säger den bara "server full". Blir så jävla trött på detta spelet... Ändå fortsätter jag spela :S

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD Ryzen 5 7600X +
Noctua NH-D15S | Corsair 32GB | Corsair RM750X V2 | ASUS RTX 4070 Ti | ASUS Rog Strix B550-E Gaming | Corsair Force MP510 960GB

Permalänk

Dice skriver detta på deras twitter angående "bf3 har slutat fungera"

@ZycleX This is our top priority, and we are working very hard to identify the issues causing this crash. Sorry for the inconvenience ^CH

Så det ordnar snart upp sig, ska ni se

Permalänk

Men fortfarande inte åtgärdat. Har testat allt som jag läst på detta forum, och andra, utan framgång.
Någon som har hittat någon lösning?

Permalänk

Har också detta felet. Sjukt irriterande när alla servers är så jävla fulla hela tiden.

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Medlem

Jag har inte upplevt detta problem själv, min bror dras dock tyvärr med detta problemet. Vi är mellan 3-4 vänner som joinar som party och min bror får alltid "bf3 har slutat att fungera" och får joina om servern på nytt. (övriga kommer in utan problem)

Han har för övrigt näst intill identisk hårdvara som mig, sånär på att hans dator är oklockad och att han har ett GTX570 (referensmodell, även där stockclock) Ominstallerade hans dator idag då hans ssd hade anlänt, samma problem kvarstår.

Permalänk
Medlem

Mina Bf3 fel just nu är Appcrash (CTD) första gången man joinar en server brukar bara trycka join game sen när laddat så trycker man på bf3.exe nere på taskbarn sen snabbt alt+f4 och join game igen.

Sen finns det ju några andra dryga fel som .. krascha/Freeze när man flyger heli och dör i den eller hoppar ur ibland. (Väldigt sällan men händer.) Sen green flickering som många har. Och att Comrose brukar börja blinka så man inte kan röra sig utan måste trycka ESC för att den ska försvinna.

Permalänk

Tråkigt är det allt att dras med dessa problem. Men Dice jobbar förfullt med detta problem. Fick nyss svar från dem på twitter.

Permalänk
Medlem

Varje gång jag har startat datorn och drar igång BF3 första gången, så krashar det, sen funkar det dock perfekt sålänge jag har igång datorn. Så inget jag bryr mig om, antar att det fixas i nästa update.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk

Ja har samma problem! "Battlefield 3 har slutata fungera..." ibland kan ja spela 1 timme på raken utan krascher, ibland sker det hela tiden.... fruktansvärt irriterande!

Visa signatur

MSI Military Class // Intel Core i7-3770 @ 3.50Ghz // Nvidia GeForce GTX 770 // Corsair 16Gb RAM// Corsair HX 650W // Samsunsg SSD EVO 840// Western digital caviar black 640GB // MX518 // LG 23" IPS (236V)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinyninja:

Dice skriver detta på deras twitter angående "bf3 har slutat fungera"

@ZycleX This is our top priority, and we are working very hard to identify the issues causing this crash. Sorry for the inconvenience ^CH

Så det ordnar snart upp sig, ska ni se

Det där är ju standardsvaret man alltid får. Ni ska se att en buggfix anländer om 6-8 månader som fixar en del av krascherna men som även introducerar er till 20 nya.

Permalänk
Inaktiv

Även jag har samma problem. Tror att BF3 inte funkar på laptops tills vidare. Har en annan vän som också har problem med det på sin bärbara. Alla andra som jag känner kör det på stationär utan några som helst problem. Själv kan jag inte ens starta, jag klickar på att spela och den säger bara "Initializing" ända tills det kommer upp en ruta som informerar mig om att det har slutat att fungera.

Permalänk

Jag får alltid att det slutat fungera, första gången ja,ska starta spelet, efter typ 2 försök så lyckas ja kunna spela, har även fått blue screen nu ett par gånger mitt under spel! Koden ja får är att det handlar nåt om insticksmoduler som inte fungerar... Börjar fundera på om det är webbläsarna som gör crascherna, provat med både Explorer o FireFox.. samma sak dock...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI Military Class // Intel Core i7-3770 @ 3.50Ghz // Nvidia GeForce GTX 770 // Corsair 16Gb RAM// Corsair HX 650W // Samsunsg SSD EVO 840// Western digital caviar black 640GB // MX518 // LG 23" IPS (236V)

Permalänk
Medlem

Första gången efter jag startat datorn får jag detta.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Får samma, händer bara 1 gång när man försöker joina, och har man ett långt uppehåll kan det hända igen, händer dock varje "ny" gång man ska spela.. Drygt är det.. Speciellt när det är 63/64 på Sweclockers servern och man missar sin chans

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz