Battlefield 3 Multiplayer "lost connection to game"

Permalänk
Inaktiv

Battlefield 3 Multiplayer "lost connection to game"

Hej jag har haft skitstruligt med mitt BC2 typ 2 månader med att man tappar connection i gamen online, så köpte jag BF3 och de va samma sak. Livechattat med origin typ 10 gånger och dom har inte hjälpt ett piss tills igår, skrev till dom angående BF3 och innan så har de alltid vart att man skulle delete massa filer i nån %temp% mapp i windows, nu så bad dom en stänga av UPnP på ens router och det funkade faktist Läst att många som stängt av den blir inte disconectad hela tiden under gamen. Tänkte ge ett tips ifall ni har samma problem

skriv in routers internal ip i browsern t.ex http://192.168.1.254 (har thompsons router) (stavning)

gå in på verktygslåda och välj spel och programdelning sen tryck av UPnP och välj spara eller nån liknande knapp

Permalänk
Medlem

Hejsan Pontus9400,

Skrivet av anon175067:

Hej jag har haft skitstruligt med mitt BC2 typ 2 månader med att man tappar connection i gamen online, så köpte jag BF3 och de va samma sak. Livechattat med origin typ 10 gånger och dom har inte hjälpt ett piss tills igår, skrev till dom angående BF3 och innan så har de alltid vart att man skulle delete massa filer i nån %temp% mapp i windows, nu så bad dom en stänga av UPnP på ens router och det funkade faktist Läst att många som stängt av den blir inte disconectad hela tiden under gamen. Tänkte ge ett tips ifall ni har samma problem

skriv in routers internal ip i browsern t.ex http://192.168.1.254 (har thompsons router) (stavning)

gå in på verktygslåda och välj spel och programdelning sen tryck av UPnP och välj spara eller nån liknande knapp

Ett bra tips som löser problem för många!
Kompletera med att stoppa och inaktivera UPnP- och SSD..-tjänsterna i Windows.
Det gör man genom att i startmenyn välja "kör"/"run" och skriva in "services.msc". Där letar man reda på UPnP-tjänsten, stoppar det och i properties väljer att inaktivera den. Repetera för SSD...-tjänsten.
När man ändå håller på kan man man passa på att stoppa och inaktivera "Search Indexer".

Permalänk
Medlem

Är hos kusinen nu och blev DC när jag spelade bf3 konstant. Vi testade att stänga av UPnP, är samma router som TS har, vilket inte löste problemet.

Det som löste problemet direkt var att i routern öppna portarna :

Citat:

If you are playing on PC, please enable the following online ports on your connection:
TCP: 80, 443, 9988, 20000-20100, 22990, 17502, 42127
UDP: 3659, 14000-14016, 22990-23006, 25200-25300

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon175067:

Hej jag har haft skitstruligt med mitt BC2 typ 2 månader med att man tappar connection i gamen online, så köpte jag BF3 och de va samma sak. Livechattat med origin typ 10 gånger och dom har inte hjälpt ett piss tills igår, skrev till dom angående BF3 och innan så har de alltid vart att man skulle delete massa filer i nån %temp% mapp i windows, nu så bad dom en stänga av UPnP på ens router och det funkade faktist Läst att många som stängt av den blir inte disconectad hela tiden under gamen. Tänkte ge ett tips ifall ni har samma problem

skriv in routers internal ip i browsern t.ex http://192.168.1.254 (har thompsons router) (stavning)

gå in på verktygslåda och välj spel och programdelning sen tryck av UPnP och välj spara eller nån liknande knapp

Vad har du för default lösenord och användarnamn på din router?

Jag har en Thomson Thomson tg789vn som jag fick från telia utan minsta anvisning om vad dessa skulle vara.

Tacksam för hjälp.

MvH Fabbe

Visa signatur

CPU: AMD Athlon II X4 640 @ 3,5 Mhz GPU: Gainward GeForce GTX 460 1GB ''GS'' @ 845/2000 Mobo: Gigabyte GA-870A-UD3 PSU: Silver Power SP-SS500 500W

Permalänk
Medlem

har samma skit problem jävla skitspel. och bra att man inte kmr in i sin skit router heller.............................................................................

Permalänk

Updatera Punkbuster om ni inte har det

Visa signatur

Ryzen 9 5900x | EVGA RTX 3090 | Gigabyte x570 Aourus Master | 32gb G-Skill TridentZ Royal Silver | EVGA T2 850w | WD Black 2TB NVME | 2x Samsung EVO 850 1TB RAID 1 | Lian Li O11 Dynamic | Acer Predator x34
Custom Loop: 2x 360 EK Rad, EK Velocity Full Nickel, EK GPU Fullcover

Permalänk

Hade samma problem och löste det på samma sätt. Har inte haft några problem i övrigt med just Bf 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fabb3:

Vad har du för default lösenord och användarnamn på din router?

Jag har en Thomson Thomson tg789vn som jag fick från telia utan minsta anvisning om vad dessa skulle vara.

Tacksam för hjälp.

MvH Fabbe

Tyvärr inte :/. Fyi är det inte min router utan min kusins.

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk
Skrivet av Fabb3:

Vad har du för default lösenord och användarnamn på din router?

Jag har en Thomson Thomson tg789vn som jag fick från telia utan minsta anvisning om vad dessa skulle vara.

Tacksam för hjälp.

MvH Fabbe

användarnamnet och lösenordet som är till routrar man får från bredbands leverantörerna "telia, BB å comhem" brukar stå på routern och det brukar inte vara nåt defult efter som att det skall vara svårare för den obehöriga att ta sig in på nån annans internet.

Visa signatur

I7 9700k : Asus ROG Maximus Hero XI (wifi) : Corsair Dominator 32GB : EVGA RTX 2080TI Black Gaming : 500GB + 2TB Samsung 970evo : Corsair HX750i