Missa inte Amazon Prime Deal Days!

Asus ville ha 30 000 för trasig kontakt på 4090

Permalänk
Medlem
Skrivet av weawer:

vad dillar du om? Det är en strömkontakt på sidan av kortet vi snackar inte något direkt avancerat.
Att kortet försvinner i frakten är såklart en risk men vad man då gör att att skicka det med ett försäkrat paket för några hundra till.

Om man försöker reparera något utanför garantin (och det är något avancerat) så meddelar man kund att det kanske inte funkar och låter kunden stå för risken. Man baserar priset på vad reservdelar kostar och vad det tar i tid. Inte på vad den faktiska produkten kostar.

Prova gärna själv att byta en sån kontakt. Man måste brassa på bra med värme då den förmodligen sitter i alla lager i kortet. Risken att man förstör andra komponenter i närheten är överhängande.

Om man levererar till fordonsindustrin så accepterar normalt inte kunden ett sådant byte utan hela kortet måste bytas ut.

Nu var det ju ett nytt kort så skulle ha gått på garantin. Dom erbjöd ju sig att köpa tillbaka kortet så gissningsvis har dom gjort nån form av riskbedömning för bytet.

Permalänk
Medlem

Hej,

Plockar upp tråden!

Är det någon som har erfarenheter i närtid av Asus support / garanti? Går i köptankar kring ett 5070 Ti TUF som verkar vara en mycket kompetent modell men är lite orolig för just Asus historik med garantier kopplat till trådens ämne.

Enligt länk så verkar Asus erbjuda 3år / 36 månaders garanti själva i Sverige för grafikkort idag vilket känns tryggt men om den är vatten värd när det väl blir skarpt och ska användas så är det inte så intressant.

Tar det lika lång tid att få hjälp som att få tillbaka pengar på "Asus Cashback" så är det mindre bra 🥲😂