Permalänk
Medlem

Ny skärm till spel & film

Tänkte införskaffa mig en ny skärm till som främst är till för spel men även en del High Defination filmer. Jag vet tyvärr inte så mycket om skärmar och skärmens färger etc. så skulle kunna behöva lite hjälpa med mitt skärm köp. Har ett Raedon HD 6950 om det är till någon skillnad. Hört mycket bra om Eizo Foris (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=714173). Budget max 2500kr. Öppen för massvis med förslag.

Mvh Alex!!

Permalänk

Mitt tips är att, beroende på vilka spel du kör, köpa en 120 Hz-skärm. Kör du mycket fps?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Striktarn:

Mitt tips är att, beroende på vilka spel du kör, köpa en 120 Hz-skärm. Kör du mycket fps?

De spelar jag lirar är League of Legends, Battlefield 3 och Skyrim, kommer även spela Diablo 3

Permalänk
Skrivet av aalexjd:

De spelar jag lirar är League of Legends, Battlefield 3 och Skyrim, kommer även spela Diablo 3

Det bästa vore ju om du kunde jämföra en 60 Hz bredvid en 120 Hz i ett FPS-spel, t.ex. BF3. Det har jag just gjort och min nästa skärm blir utan tvekan en 120 Hz. Det enda jobbiga med dom är att de kostar nästan 3000 spänn idag. Kommer bli billigare men det kanske tar ett år.

Permalänk
Medlem

Jag har själv en 120 Hz LG och dessutom en Foris.Enda gången jag föredrar LG-n är om jag spelar väldigt snabba fps(typ Quake live). I spelen du spelar(inkl BF3 som är ett långsamt fps) kommer du att ha mycket mer glädje av fantastiskt mycket bättre färger och svärta som Forisen erbjuder jämfört med någon 120Hz Tn-panel.
Ska du dessutom se på film så går Tn-paneler bort direkt iom dåliga färger,svärta och betraktningsvinklar.Så utan att tveka skulle jag rekommendera Forisen för dina behov.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.