Råkat byta operativsystem till Windows 8! HJÄLP!

Permalänk
Avstängd

Råkat byta operativsystem till Windows 8! HJÄLP!

Läste på sweclockers om testet av Windows 8, och ville då själv testa. Dum som jag var läste jag inte, utan bara installerade och provade.
Men.. EN sak bara..
Har jag nu, windows 8, istället för windows 7?
Jag sparade ingenting eller så, trodde bara det var typ en slags simulator, eller vad man ska säga. Ett litet fönster med windows 8, eller så man kunde byta tillbaka. Hittar inget ställe där man kan byta, och får inte upp "starta med windows 7" på bootning

Visa signatur

i5 3570K @4.9GHz | XFX Radeon HD7970 Ghz Edition | ASRock Extreme 4 | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz, 2x4GB

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Herregud..

Tja har du installerat W8 så har du W8, har du på det valt partitionen/disken du har (hade) W7 på så har du inte W7 längre utan måste ominstallera.

Permalänk
Medlem

Läxa från denna tråd är alltså, Läs FÖRST, gör SEN

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk
Medlem

nå , är det bra då ?

Visa signatur

4070 super - amd ryssen 5700x -
3070ti - intel 12700KF
laptop 3070ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av brajonk:

nå , är det bra då ?

haha

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av brajonk:

nå , är det bra då ?

Skrivet av XpreS:

på en tabblet: ja
på en dator: nej

du blir tvungen att instalera om windows 7 från början. Datan du haft sparad i W7 från början bör vara oskadd om du inte formaterat.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Skrivet av Kogster:

på en tabblet: ja
på en dator: nej

du blir tvungen att instalera om windows 7 från början. Datan du haft sparad i W7 från början bör vara oskadd om du inte formaterat.

Vad tror du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rugbyspelaren:

Vad tror du?

öhm va? windows 7 måste instaleras om. informationen (=datan) som låtar, bilder, dokument och så vidare finns kvar om han inte formaterat.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Kogster:

öhm va? windows 7 måste instaleras om. informationen (=datan) som låtar, bilder, dokument och så vidare finns kvar om han inte formaterat.

Vet hur de funkar syfta på att om killen lyckats installera nytt operativsystem utan att märka de så hade jag inte förvånats av att han formaterat all data också

Permalänk
Medlem

Haha andras olycka är min lycka. Nästa gång, rtfm.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av brajonk:

nå , är det bra då ?

Det är bland det sämsta jag sett windows göra.. ;O

Visa signatur

i5 3570K @4.9GHz | XFX Radeon HD7970 Ghz Edition | ASRock Extreme 4 | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz, 2x4GB

Permalänk
Avstängd

Vet hur de funkar syfta på att om killen lyckats installera nytt operativsystem utan att märka de så hade jag inte förvånats av att han formaterat all data också

Det var lixom inte en vanlig installering som windows brukar se ut. Denna installeringen skedde under tiden som jag kollade på film på datorn. Sedan startades datorn om och jag hade windows 8.
Så, ingen formatering, och detta var även en anledning till att jag INTE trodde den skulle byta operativsystem.
trodde jag skulle få multi boot och kunna välja vilket jag ville använda

Visa signatur

Permalänk
Medlem

höhö, trodde jag läst det mesta, men det här tog nog priset iallafall denna veckan^^
Det här borde nog klistras in i misstagstråden tror jag..bra jobbat TS, din stackare;)

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Hahaha årets tråd

Permalänk
Medlem

epic fail av microsoft.. nee windows 8 är för tablet och EJ för dator.. plus att ja tycker inte om att den ska vara konstant activation av ens serie nyckel.. va händer om man inte har internet tex?

nee ja älskar windows 7, bästa OS som microsoft utvecklat.. roligt att windows 8 är för tablet OCH PC, ger väl valfrihet, men nej, jag kommer inte köra windows 8, när jag redan spenderat 3k på windows 7 licenser..

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, Asus Dual 5060ti 16gb, 11900K, TR Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
backup 180Hz MSI 1080p 24", 3060ti 8gb, Ryzen 5700X3D,Peerless assassin 120 , Msi b550 pro vdh wifi, 32gb 3600 corsair, 1tb P9a1 + mer lagring, Corsair vengeance 750w, phantek p400a
3rd PC Asus rtx4060, ryzen 5600, MSI b550 pro vdh, 32GB 3200, 1tb Samsung PM9A1, 1tb mx500, MSI MAG650w. HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400
Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME

Permalänk
Medlem

Om du stoppar i din Windows 7 skiva kan du installera det på samma sätt som du gjorde med Windows 8. Det gör iaf inte saken sämre.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av godspeed:

höhö, trodde jag läst det mesta, men det här tog nog priset iallafall denna veckan^^
Det här borde nog klistras in i misstagstråden tror jag..bra jobbat TS, din stackare;)

haha!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

windows 8 installern promptar väll inte att formatera så det borde finnas kvar om han bara tryckt nästa rakt igenom

trodde du missförstått ordet data först. bedömde dig i helt fel riktning.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Vilket som, formaterade varenda jävla disk, som tur så har vi datorer i källaren som står igång som delar med sig alla diskar så jag kunnat spara det mesta på några år. Så det viktigaste är väl kvar, men förlorade fortfarande viktiga saker..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hahahaha! Fan va skönt... Denna tråd gjorde min fredag bra mycket roligare.

Tack RamboOFreAc!