Battlefield 3 patchas nästa vecka!

Permalänk

Kan man hoppas på smoke till mortarn? Står till ju ingame att det ska finnas...

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cindori:

Vad är det som är buggigt med BF3 egentligen?

Ficklampa och liknande är balancing saker, inga buggar. Dice sa i början att det var working as intended.
Disconnects och liknande är antingen att du har UPnP påslaget i routern eller ostabilt internet. Eller spelar på rysservrar...
Cheat och liknande är inte BF3's jobb att fixa, det är punkbuster. Dice gör vad dem kan för att underlätta (report-knapp på profil)
Springa runt hörn och dö av kulor i ryggen är latency

Jag har spelat i typ 35h och den enda buggen jag hittat (och stör mig ganska mkt på) är att spelet kraschar första gamet jag joinar efter att ha startat datorn. Och ja, att kniven fungerar dåligt, men det är inte en bugg utan snarare något som fungerar men går att optimera.

BF3 klienten till browsern ger underliga fel efter en tids användning.

Webbaserade klieten buggar ofta när man skapar party och försöker gå in på en server tillsammans.

Webbaserade klienten buggar som fan och gör det mer eller mindre omöjligt att få smidig fps, omstart av dator krävs för att fixa.

Placering av trianglar ovanför huvuden buggar sönder när man använder flera skärmar. Profil för att gör mittenskärmen till huvudskärm i eyefinity krävs, alternativt skapa ny profil varje gång datorn startar spelet.

Det är dom självklara buggarna jag kommer på nu som borde vara fixade innan spelet går ur beta.

Skrivet av pixelroom:

Lampan och solen är inte för stark om man kollar på realism, Då det är en TACTICAL LIGHT och inte en FICKLAMPA, en tactical ligt ligger ungefär på 235-4100 lumen, vilket kan få vem som helst all bli blind.

I dagsljus är det OMÖJLIGT att en lampa på 4000 lumen skulle kunna vara starkare än solen en molnfri dag. Är inte precis som om du skulle kunna ha en projektor utomhus en solig dag i sahara och se på film på väggen av pyramiderna.

Tänk efter vad du skriver!

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobi the Dobi:

Kan köra i 5760*1080 på typ high men väljer jag 1920*1080 så försvinner alla menyer. Och jag vill testa att köra med allt ögongodis :/

Skickades från m.sweclockers.com

Det finns fix för att få det att funka.

Se till att skärmarna är märkta 1, 2 , 3. Gör mittenskärmen till huvudskärm och extenda till dom andra. Gör om till eyefinity och det är fixat.

Jo gör en profil till BF3 så du slipper göra om det var gång du vill starta spelet.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av cookie_monster:

Kan man hoppas på smoke till mortarn? Står till ju ingame att det ska finnas...

Det finns. Du togglar "1" och "2" när du avfyrar. Tyvärr hörs inget klick, eller ingen Hud visar att du bytt. Sätt dig på en öppen bana och skjut nära dig ska du se att det kommer rök på "2":an.

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattias_gbg:

Nej det är det inte, det är dålig nätkod

Som resulterar i en hög latency... *facepalm*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

I dagsljus är det OMÖJLIGT att en lampa på 4000 lumen skulle kunna vara starkare än solen en molnfri dag. Är inte precis som om du skulle kunna ha en projektor utomhus en solig dag i sahara och se på film på väggen av pyramiderna.

Tänk efter vad du skriver!

Min Fenix TK10 på ca 200 lumen bländar ganska lite på 3-4m en molnig dag som denna, ljuset är starkt och irriterande men du har inga problem att se. På 1m avstånd är ljuset smärtsamt och man pajar synen för flera minuter framåt.

Starka LED lampor för tusenlappar är INTE samma sak som en Clas Ohlson lampa för 29kr. Därmed menar jag inte att de ska skina så starkt som de gör på flera hundra meter, men om du får den upptryckt i ansiktet i Metro på 2m avstånd så ska du vara nere för räkning i några minuter.

/Tobias

Edit.

Måste bara tillägga att ficklampan är väl det minsta problemet med BFBC3. De kanske inte skulle tagit med ficklampor alls då de är så lätta att låsa upp och ingen förstår att de går att stänga av. Men det finns större bekymmer i spelet än så...

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk
Skrivet av Tobi the Dobi:

Kan köra i 5760*1080 på typ high men väljer jag 1920*1080 så försvinner alla menyer. Och jag vill testa att köra med allt ögongodis :/

Skickades från m.sweclockers.com

Testa att dra ut sladden för de två andra skärmarna och bara ha en inkopplad i datorn

Permalänk
Skrivet av Mimematis:

Som resulterar i en hög latency... *facepalm*

OMG!

Detta är anledningen till att BFBC2 dog ut i ESL och problemen är liknande i BF3. Finns många olika beskrivningar och när jag träffade spelutvecklarna från DICE på Dreamhack i somras fick jag deras version av problemet.

Då sa dom också att detta skulle lösas i FROSTBITE 2 som var så fantastiskt.

Dessutom är det inte bara när man dör bakom hörn som detta problemet inträffar utan nätkoden är lika dålig hela tiden, även om många inte märker det i vanliga eldstrider.

*facepalm*

Permalänk
Medlem

DICE posted some new information on the official Battlefield blog, where they discussed the upcoming Battlefield 3 patch. The new patch will be released first on PCs, then on consoles (due to certification requirements). DICE gave a few general ideas what the patch will fix:
Bring more polish to the game
Stability improvements
Weapon balancing
Squad control functionality
User interface enhancements
Several feature enhancement based on user feedback
They didn’t go into specifics as what will be fixed — that’s is expected when the detailed patch fix-list is released next week.
DICE also had a few words on cheaters and boosters, saying they continue to analyze data to identify cheaters and boosters, and ban and/or reset their stats. Last week, hundreds of Battlefield 3 players were banned over cheating and boosting.

Detta är vad jag får fram till nästa patch

P.S var förmodligen detta som stod i länken som TS linkade men jag kunde inte se den! jaja!

Permalänk
Medlem

Har inte upplevt några överdrivna problem, över 35 timmar speltid.

Visst stämmer det att det finns en hel småmissar som DICE har slarvat med, det som stör mig och mina kompisar mest är squad systemet som är helt efterblivet, skulle vara kanon om man helt enkelt kunde skapa egna squads, och att squadleadern enkelt kan låsa / invita folk, det är sjukt frustrerande när vi är 4-5 som spelar och hoppar in på en 64 player karta med 10 slots lediga och det bara finns 1-2 platser lediga i varje squad, det här hoppas jag verkligen som fixar nu i patchen.

Annars har jag bara tekniska problem så som att spelet kraschar första gången jag försöker connecta till en server, sega laddningstider 7 av 10 kartor, verkar inte finnas någon vettig lösning på problemen ännu heller.
Förrutom ovan är spelet fantastiskt kul att spela flera, lite synd att det går halvdant nu bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av enzity:

Har inte upplevt några överdrivna problem, över 35 timmar speltid.

Visst stämmer det att det finns en hel småmissar som DICE har slarvat med, det som stör mig och mina kompisar mest är squad systemet som är helt efterblivet, skulle vara kanon om man helt enkelt kunde skapa egna squads, och att squadleadern enkelt kan låsa / invita folk, det är sjukt frustrerande när vi är 4-5 som spelar och hoppar in på en 64 player karta med 10 slots lediga och det bara finns 1-2 platser lediga i varje squad, det här hoppas jag verkligen som fixar nu i patchen.

Annars har jag bara tekniska problem så som att spelet kraschar första gången jag försöker connecta till en server, sega laddningstider 7 av 10 kartor, verkar inte finnas någon vettig lösning på problemen ännu heller.
Förrutom ovan är spelet fantastiskt kul att spela flera, lite synd att det går halvdant nu bara.

Jag har över 60h speltid och har inte klagat för en sekund... visst har man ibland sagt "Jävla skit spel FAAN!" men det är ju inte spelets fel att man spelar dåligt ibland!

Permalänk

"Sen ficklampan kan jag hålla med dig, men det finns ryckten om att den skall nerfas, så får väll hoppas på att de gör det och tar med den där lasern också så det blir någon ordning."

DICE har redan bekräftat att den kommer ändras till patchen

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobias75:

Min Fenix TK10 på ca 200 lumen bländar ganska lite på 3-4m en molnig dag som denna, ljuset är starkt och irriterande men du har inga problem att se. På 1m avstånd är ljuset smärtsamt och man pajar synen för flera minuter framåt.

Starka LED lampor för tusenlappar är INTE samma sak som en Clas Ohlson lampa för 29kr. Därmed menar jag inte att de ska skina så starkt som de gör på flera hundra meter, men om du får den upptryckt i ansiktet i Metro på 2m avstånd så ska du vara nere för räkning i några minuter.

/Tobias

Edit.

Måste bara tillägga att ficklampan är väl det minsta problemet med BFBC3. De kanske inte skulle tagit med ficklampor alls då de är så lätta att låsa upp och ingen förstår att de går att stänga av. Men det finns större bekymmer i spelet än så...

Precis, den ska vara stark och blända 3-4m från ansiktet. Problemet är att den bländar en person totalt på flera meters avstånd. Alla mina 3 skärmar lyser upp som spotlights när en person drar ficklampan mot en på flera meters avstånd.
Dom borde ha gjort som i Left 4 Dead och gjort en lensflare istället för en sprite som täcker hela skärmen.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk

underbart att de tar bort "negative mouse acceleration"!!!

+1

Visa signatur

Intel i7 4790K | EVGA GTX 670 FTW | Asus Z97-A | Corsair Vengeance LP 16GB 1600 MHz | Corsair HX 750 W | Fractal Design Define R4 | Zalman cnps 9900 max blue | Windows 7 Pro 64bit
http://soundcloud.com/koffein92
http://www.youtube.com/user/Koffein92?feature=guide

Permalänk
Medlem

Varför i jösse namn tog de inte det bra (som ju var jäklit bra) från BF2? Typ squadsystemet, det inbyggda utmärkta voip, minmapen + hud i varsitt hörn upptill på skärmen, man kunde välja färger på olika hud, tydlig och klar minimap, bra spotsystem osv osv.
Men näe då, nu ska det göras nytt och flashigt. Bara det ser snyggt ut så
Hoppas verkligen de får till det här spelet med patchar för jag och mina polare börjar lite smått tröttna allaredan.

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem

FZ.se skriver att IRNW ska nerfas. Trist, då det är ett roligt sikte, men kanske kanske bra för balansen...
Sen tycker jag nog att det borde göras något åt raketkastarna, dock vet jag inte riktigt vad. Är ju ganska realistiskt att de är kraftfulla värre, problemet är nog egentligen att man har så pass många. 9 st eller vad man nu får mer expl-perken gör det lite för enkelt att "spamma".
Tycker även att något borde göras åt minimappen, som jag tycker är ganska meningslös när man är infanteri. Dock har jag inte någon riktigt bra idé här heller...

Permalänk

De har också antytt att jets ska få någon slags boost. Tycker verkligen inte det behövs i rush, men möjligt att fighter-jets skulle kunna hantera lite mer kärlek. Om denna boost innebär att stinger nerfas (vilket kommer ske) eller om de faktiskt blir bättre i sig själva återstår att se. Jag tycker vare sig stingers eller mobile AA behöver försämras mot jets. (Kan bero på att jag inte dyker gung-ho rakt ner i motståndarens basområde som jag ser många andra göra.) Om jag blir nerskjuten är det nästan alltid av andra jets. Hade också kunnat tycka det vore schysst mot de som gillar choppers att göra sig av med "knuff"-funktionen när de blir beskjutna.

Visa signatur

It's not in the numbers, or in the statistics itself. It's in the method by which the numbers were collected.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattias_gbg:

Om du fortfarande inte märker av bristerna i spelet efter 73 timmar så kan jag bara säga "ignorance is blessed"

Det innebär inte att EA har rätt att lura sina kunder, du har betalat lika mycket för spelet och har rätt till en fungerande produkt

Kan du berätta för mig vad det är som inte fungerar för dig då?

Visa signatur

Mobo, Prime Z390-A - CPU, I7 9700K @ Stock (so far), Be Quiet Dark rock 4 - MINNE, 16gb Vengance RGB 3200Mhz - GPU, RTX 2070 Gaming OC - HDD, 2 x Samsung EVO 860 (500gb)

Permalänk
Medlem

ögongodis i bf3 e overrated.. även på Low inställningar ser de sjukt snyggt ut!

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A

Permalänk
Skrivet av Trullatroll:

De har också antytt att jets ska få någon slags boost. Tycker verkligen inte det behövs i rush, men möjligt att fighter-jets skulle kunna hantera lite mer kärlek. Om denna boost innebär att stinger nerfas (vilket kommer ske) eller om de faktiskt blir bättre i sig själva återstår att se. Jag tycker vare sig stingers eller mobile AA behöver försämras mot jets. (Kan bero på att jag inte dyker gung-ho rakt ner i motståndarens basområde som jag ser många andra göra.) Om jag blir nerskjuten är det nästan alltid av andra jets. Hade också kunnat tycka det vore schysst mot de som gillar choppers att göra sig av med "knuff"-funktionen när de blir beskjutna.

Hoppas att dom fixar så Stinger/Igla låser fortare på jets och heli. Nu hinner dom ju nästan flyga iväg o gömma sig innan det låser.
Javelin får gärna få lite mer kraft oxå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperRetard:

Hoppas att dom fixar så Stinger/Igla låser fortare på jets och heli. Nu hinner dom ju nästan flyga iväg o gömma sig innan det låser.
Javelin får gärna få lite mer kraft oxå.

Det är ju det som är meningen ?? hur skulle det se ut om dom låser på 1-2 sek ?? då kommer man inte kuna flyga utan att få typ 3 skott på sig.. Så det hoppas jag verkligen inte att dom fixar.

Permalänk
Skrivet av pixelroom:

Kan du berätta för mig vad det är som inte fungerar för dig då?

Har skrivit så mycket redan...

Vi kan ta nätkoden som exempel.

Även väldigt oerfarna spelare som bara spelar lite public med kompisarna märker att man blir dödad av kulor när man är väl bakom skydd. Detta är den enklaste sättet att uppfatta dålig nätkod men dom problemen är där hela tiden.

Det krävs lite mer erfarenhet att märka av problemen i andra sammanhang och även om du inte märker av det så blir du också påverkad i ditt spel av det. man registrerar skada av fiendens kulor i fördröjning eller inte alls om man blir dödad innan man får "damage regestrering"

Alla i klanerna jag spelar med och har kontakt med uppfattar detta problem och det finns videos på youtube som visar detta,
t.o.m redan från betan.

Det som är så irriterande är att detta är ett gammalt problem som finns i både BF2 och BFBC2 och bara ett problem med just BF. Inga andra spel har det, bara spel från DICE

Och detta skulle vara fixat med "nya fantastiska Frostbite 2"

...Och det var ett problem

Permalänk
Medlem

Bump!

Bara jag som inte lyckas komma in på nån server för tillfället? Står "your were disconnected from EA online".

Permalänk
Medlem

hoppas de fixar alla statsbuggar verkar ju finnas endel , fattar ej verkar vara bugg med bfbc2 buggar än ! ej fixat . och i ett cod har ja aldrig i mitt liv sett typ att det är bugg vid någon stats öht... det är ju sådana enkla saker som skall vara löst från en beta.....bf 4 life <3

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem

Då dom inte lyckas fixa buggar som upptäcktes redan i starten av bc2 och fortfarande finns fast i bf3, så tänker jag inte hoppas på för mycket.

Ni som inte har märkt av några buggar i bf3 måste ju sitta och sova när ni spelar. Har ni aldrig märkt att crosshairet försvinner lite då och då? Eller att man inte kan använda musen i menyn, eller att hela hud'en försvinner? (nej det beror inte på min dator)

Bara en sån sak som att bara TV missilen innehåller 3 feta buggar varav en kraschar hela servern.

Men detta är ändå småsaker om man jämför med andra som inte ens kan spela pga mus lagg och dc's.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reavah:

[B]Ni som inte har märkt av några buggar i bf3 måste ju sitta och sova när ni spelar. Har ni aldrig märkt att crosshairet försvinner lite då och då? Eller att man inte kan använda musen i menyn, eller att hela hud'en försvinner? (nej det beror inte på min dator).

Du kanske spelar HC ?:P Nej, men jag har aldrig märkt att crosshairet försvinner eller huden för den delen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reavah:

Då dom inte lyckas fixa buggar som upptäcktes redan i starten av bc2 och fortfarande finns fast i bf3, så tänker jag inte hoppas på för mycket.

Ni som inte har märkt av några buggar i bf3 måste ju sitta och sova när ni spelar. Har ni aldrig märkt att crosshairet försvinner lite då och då? Eller att man inte kan använda musen i menyn, eller att hela hud'en försvinner? (nej det beror inte på min dator)

Bara en sån sak som att bara TV missilen innehåller 3 feta buggar varav en kraschar hela servern.

Men detta är ändå småsaker om man jämför med andra som inte ens kan spela pga mus lagg och dc's.

Om du tror att man sitter och sover när man får typ 30-3 så nej.. och har aldrig upplevt en enda bugg du upplever så..

Permalänk

Haha, måste bara säga till alla som klagar på när man får solen i ögonen.

Har ni någonsin gått utanför ert lilla runkbås till pojkrum och kollat upp emot solen? Det är faktiskt så mycket solen bländar, har aldrig varit med om ett forum som är såhär gnälligt. Spelet har varit ute i 3 veckor, knappt en månad, det ordnar sig småpojkar, snart. Men sen bryr jag mig inte nämnvärt heller eftersom jag har annat i livet än just Battlefield 3.

Permalänk
Medlem

hmm, då kanske man kan börja spela igen !

Visa signatur

citera gärna så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Havreflarn:

Haha, måste bara säga till alla som klagar på när man får solen i ögonen.

Har ni någonsin gått utanför ert lilla runkbås till pojkrum och kollat upp emot solen? Det är faktiskt så mycket solen bländar, har aldrig varit med om ett forum som är såhär gnälligt. Spelet har varit ute i 3 veckor, knappt en månad, det ordnar sig småpojkar, snart. Men sen bryr jag mig inte nämnvärt heller eftersom jag har annat i livet än just Battlefield 3.

Och, exakt vad blir bättre av att kalla folket för "småpojkar" har du en turnon på småpojkar eller ?? skämt å sido
det kommer inte att bli bättre för att du börjar gnälla på dom som klagar.. then your just the same