Inet klagar på repa i moderkort (bild)

Permalänk
Medlem
Skrivet av XpreS:

Jag kan inte hjälpa dig med ditt problem mer än att komma med ett störande
lätt-att-vara-efterklok-utlåtande;

De få gånger jag har haft fel på NÅGONTING och skall skicka tillbaka det,
fotar jag alltid föremålet/varan. Det spelar ingen roll om det är till vanlig butik
eller nätbutik.

Så hände detta mig som hände dig, fast med en TV. TV:n hade lämnats för lagning,
jag blev sedan uppringd och de sa att det förekommit yttre åverkan, i form
av en gigantisk repa på bakstycket. Då körde jag upp de detaljerade bilderna i ansiktet på dom.
Detta slutade med att jag fick ut en ny TV, som var bättre samt en blu-ray spelare
på köpet för att de hade farit med osanning. (Detta var webhallen).

Så en framtida rekommendation är att dokumentera och fota varan du ska skicka
tillbaka.

Yupp, Jag lärde mig den läxan några år tillbaka, då jag skicka in min stora fina underbara All-in-one skivare, som då var ny. De va lite skrivnigsfel på den så jag skicka in den igen...Och den kom tillbaka med ett hav av repor...Som att deras händer var utrustade med sandpapper...
Anklaga direkt på plats, men som sagt..ingen bevis på att den såg ny ut innan jag skicka in den...Fast än hon på kassan som skrivaren innan jag skicka in den..."kom hon inte ihåg"...såklart..
Så bilder tar man alltid ny, om de inte är mkt så är de ändå bättren inget...

Angående moderkortet...Svårt o tro att repan orsakar problemet, som flera sagt kan de vara kylaren som skadat skiten...Du kan alltid skapa problem och se vart de leder..som sagt de har ingen bevis på att du skadat den.

PS: Du kan alltid photoshopa bilden du har nu [^_^] haha nä skoja bara
Men jag hade lätt skapat problem för de där hos inet.

Permalänk
Skrivet av SayZk:

Wut? xD Vi fick laga mat och rita på ett papper hur vi skulle inreda en lägenhet, VG+ och jag kan inte ett skit om något för konsumenter för det

Haha, nej det kanske skulle varit bra om ni lärt er sånt också

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av lideri:

Allvarligt.
Det ser onekligen ut så här.
Inet får inte ett moderkort som inte fungerar och har en skada vid CPU sockeln.
Är väll inte helt långsökt att någon i samband med att en kylare monterats förstört nått och sen hittat på en "okänd" felorsak för att slippa köpa ett nytt moderkort. Man har våldat för mycket om översta lagret på PCB:n lossnar, och jag har svårt att tro att det är en skada som fans vid leverans.

Säger inte att det är hudf som kört en skruvmejsel i moderkortet och det har dött. Men kan ju knappast vara direkt ovanligt att folk försöker reklamera/dra garanti ärende på nått som de förstört själva. Skulle ju vara rent vårdslöst av Inet att lägga pengar sådana bedrägerier.

Om du varit "pedantisk" vid montering och datorn faktiskt dött vid "normal" drift stå på dig, det är din rätt.

Så du menar att det är bättre att ha grundinställningen att alla ens kunder är bedragare? Visst skulle det kunna vara kundens fel att kortet är trasigt, men det skulle lika gärna kunna vara ett defekt kort som inte tål det de bör tåla. Om Inet inte kan BEVISA vilket av alternativen som är korrekt så är de enligt lag ersättningsskyldiga. Spelar ingen roll hur mycket de tror att kunden är bedragare, de står inte över Svergies Rikes Lag.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Inet anser uppenbarligen att skadan orsakar funktionsfelet och att skadan inte är att betrakta som ett ursprungligt fel. Vad jag förstår så hävdar du att du inte har orsakat skadan och/eller att den inte är orsaken till funktionsfelet.

Alldeles oavsett om man har rätt eller inte så gäller det att kunna hävda sin rätt också. Ibland får man välja sina fajter och Inet har föreslagit en lösning som om jag förstår saken rätt innebär att du får ett nytt moderkort för ca 600 kr.

Mitt tips är att du tar dig en funderare på hur du vill göra. Är det värt 600:- att få detta utagerat och få ett nytt moderkort nu, eller vill du hellre dra det till ARN och se vad dom säger? Om du drar det till ARN så måste du vara medveten om att det kommer ta lite längre tid (5-6 månader i normalfallet) och att du under den tiden antingen står utan moderkort eller ligger ute med pengar för ett nytt. Du måste också vara beredd på att ARN kanske inte tycker som du.

Jag vill inte alls påstå ett det ena alternativet är bättre eller sämre än det andra, men jag tycker att du ska fundera på alternativen och sen göra det som verkar vettigt och rätt för dig.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Skrivet av Hurtigbullen:

Inet anser uppenbarligen att skadan orsakar funktionsfelet och att skadan inte är att betrakta som ett ursprungligt fel. Vad jag förstår så hävdar du att du inte har orsakat skadan och/eller att den inte är orsaken till funktionsfelet.

Alldeles oavsett om man har rätt eller inte så gäller det att kunna hävda sin rätt också. Ibland får man välja sina fajter och Inet har föreslagit en lösning som om jag förstår saken rätt innebär att du får ett nytt moderkort för ca 600 kr.

Mitt tips är att du tar dig en funderare på hur du vill göra. Är det värt 600:- att få detta utagerat och få ett nytt moderkort nu, eller vill du hellre dra det till ARN och se vad dom säger? Om du drar det till ARN så måste du vara medveten om att det kommer ta lite längre tid (5-6 månader i normalfallet) och att du under den tiden antingen står utan moderkort eller ligger ute med pengar för ett nytt. Du måste också vara beredd på att ARN kanske inte tycker som du.

Jag vill inte alls påstå ett det ena alternativet är bättre eller sämre än det andra, men jag tycker att du ska fundera på alternativen och sen göra det som verkar vettigt och rätt för dig.

Du har rätt i det du säger, dock borde han för vända sig till konsumentrådgivare och se vad de säger innan han väljer.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

En stor repa + ett kort som ej funkar, förstår inte riktigt hur detta kan kallas något man reklamerar?

Känns som ett typiskt fall av att man inte vill ta ansvar för sina handlingar, men det är min åsikt.

Har själv pajjat mycket dyrare saker och har helt enkelt bitit i det sura äpplet och antingen slängt sakerna
eller betalat rep. om det är värt det.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av hudf:

Hej, min historia är som följer:

Jag köpte och byggde ihop en dator för någon månad sen.

P8P67 moderkort
Intel i5 2500k
corsair 8gb minne

Allt fungerade 100%, inga problem, tills burken en dag la av helt, och jag fick ingen signal ut från grafikkortet. VGA_LED lyste osv. Jag har googlat hur mycket som helst på problemet, men utan att finna en lösning. Till slut fick jag nog och skickade in moderkort och minne till Inet (processorn var köpt från cdon.)

Till svar får jag att de har hittat en repa i moderkortet, och att detta inte täcks av garantin. De bifogar denna bild:
http://img257.imageshack.us/img257/5463/img0073uh.jpg

Och skriver:
"Efter felsökning kan vi meddela att moderkortet är källan till felet men har också en fysisk skada, en stor repa in koppar segmentet."
OCH
"Normalt sett så debiterar vi en felsökningsavgift samt frakt; 250 kr när det är icke garanti ärenden, men vi kan bjuda på detta för att visa goodwill från våran sida. Vänligen återkom."

Jag tycker det hela verkar mycket märkligt!
1. För att orsaka en så stor skada krävs att jag typ har ristat en skruvmejsel i moderkortet. (jag är erfaren datorbyggare, och var väldigt väldigt försiktig
2. Datorn kördes helt felfritt i flera veckor, och la sedan av. Under denna tiden rörde jag inte hårdvaran.
3. Googlar man, eller söker på sweclockers, på "p8p67", så hittar man MÄNGDER av folk som har EXAKT samma problem som jag har.

Jag får helt enkelt känslan av att det är nåt skumt med det hela. Jag har mycket svårt att tro att repan (om det ens var jag som orsakade den), skulle vara orsaken till problemet. Och om det nu är så att det är jag som har gjort fel, vf bjuder de helt plötsligt på felsökningsavgifter?

Hur går man vidare med ett sånt här problem? Som ni förstår är jag inte så sugen på att punga upp 1500 till ett nytt moderkort.

MVH
Olof

Ta kontakt med din kommunala konsumentvägledare, de kan hjälpa dig med problemet eftersom både du och inet kan inte bevisa vem som har orsakat felet.
Ifall inet inte lyssnar på vägledaren så får ni ta kontakt med ARN.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem

Sorry för OT, men:

"Normalt sett så debiterar vi en felsökningsavgift samt frakt; 250 kr när det är icke garanti ärenden, men vi kan bjuda på detta för att visa goodwill från våran sida. Vänligen återkom."

Tar de in folk på supporten som inte ens gått ut grundskolan?

Visa signatur

| 12900k w/ Noctua NH-D15 | Gigabyte Z690 Aorus Pro | 32GB DDR5 Kingston 4800mhz | Corsair MP600 XT M.2 1TB | Gigabyte RTX 3090 Vision OC | Be Quiet! Dark Base 900 Pro | Seasonic Prime TX 1000w | 1x LG GN950 (27" 4k 144hz IPS) + 2x LG 27UK850 (27" 4k 60hz IPS)

Permalänk
Skrivet av Hurtigbullen:

Mycket bra skrivet. Ska man gå vidare på dessa grunderna och lägga ner den energin för att spara in 600:- så måste man verkligen räkna sig själv i extremt låg timlön i slutändan.

Permalänk
Medlem

Så jävla irriterande att läsa om företag som försöker lura sina kunder genom att påstå att de friskrivit sig konsumentköplagen genom att acceptera villkoren!!
Svensk lag står hör och häpna över inets egna lilla interna regelverk.
Du ska ha nytt MB?!?!?!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SayZk:

Wut? xD Vi fick laga mat och rita på ett papper hur vi skulle inreda en lägenhet, VG+ och jag kan inte ett skit om något för konsumenter för det

Hmm vi gjorde exakt samma sak Inte så att du bor i Stenungsund

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Skrivet av Hurtigbullen:

Precis!

Enligt min mening så måste man ta ett beslut direkt när något som detta uppstår.
Det finns huvudsakligen två alternativ som man ställs inför:

1/ Gå hela vägen tills du får vad du begär. (Oavsett hur lång tid det tar)

2/ Acceptera en kompromiss.

Alternativ nummer ett innebär att du gör något eller några av följande åtaganden:

• Kontaktar inet och tydliggör för dem vad du kräver och att du tänker gå vidare med ärendet.

• Kontaktar ASUS själva och frågar hur de ser på saken.

• Kontaktar en konsumentombudsman.

• Kontaktar ARN.

Alternativ nummer två innebär att du gör något eller några av följande åtaganden:

• Kontaktar inet och accepterar "erbjudandet".

• Gör ett nytt försök att övertyga inet om att du inte har gjort något fel.

• Ber att få prata med någon ansvarig person på företaget. (Någon med auktoritet)

• Förhandlar till dig ett bättre "erbjudande".

Jag är helt opartisk i frågan kring vad som är rätt/fel, samt huruvida du bör agera i situationen.

Men jag önskar dig lycka till med ditt ärende, och hoppas att du finner en lösning som fungerar för dig.

Visa signatur

Nature uses as little as possible of anything.
- Johannes Kepler

Permalänk
Medlem

"Efter felsökning kan vi meddela att moderkortet är källan till felet men har också en fysisk skada, en stor repa in koppar segmentet."

Som någon skrev innan så tyder ju citatet ovan på att de inte kopplar ihop skadan och funktionsfelet.
Alltså ska de ta emot det och ersätta dig om du reklamerar den, annars går Inet mot bakgrund av vad som framkommit emot KKöpL.

Permalänk
Avstängd

Detta är helt bara en tanke som jag har;

Om nu inet skulle gå med på att ta halva kostnaden för moderkortet hade de ju såklart behållit det gamla. Eftersom stora tillverkare inte kan ta in alla fel på deras produkter då det rör sig om miljontals så litar ju tillverkarna på stora företag som inet och låter inet fakturera de med summan på moderkortet medan kunden har betalt hälften för det.
Det betyder win för inet för att de får fullpris för produkten av Asus samtidigt som kunden betalar hälften utav moderkortet.

Min tanke.

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Medlem
Skrivet av ODDNAME:

En stor repa + ett kort som ej funkar, förstår inte riktigt hur detta kan kallas något man reklamerar?

Känns som ett typiskt fall av att man inte vill ta ansvar för sina handlingar, men det är min åsikt.

Har själv pajjat mycket dyrare saker och har helt enkelt bitit i det sura äpplet och antingen slängt sakerna
eller betalat rep. om det är värt det.

Frågan är ju om du hade bitit i det sura äpplet om du var oskyldig. Det vore ju bara lat och dumt.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarkoV:

Om nu inet skulle gå med på att ta halva kostnaden för moderkortet hade de ju såklart behållit det gamla. Eftersom stora tillverkare inte kan ta in alla fel på deras produkter då det rör sig om miljontals så litar ju tillverkarna på stora företag som inet och låter inet fakturera de med summan på moderkortet medan kunden har betalt hälften för det.
Det betyder win för inet för att de får fullpris för produkten av Asus samtidigt som kunden betalar hälften utav moderkortet.

Min tanke.

Så du säger att Inet ska bedriva bedrägeri mot modekortstillverkaren?

Varför inte föreslå att TS går ut och rånar en gammal tant istället?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tweak:

Så du säger att Inet ska bedriva bedrägeri mot modekortstillverkaren?

Varför inte föreslå att TS går ut och rånar en gammal tant istället?

Nej absolut inte, säger bara att det är en tanke.

Fast det är ju inte bedrägeri iom att moderkortet är trasigt och de följer bara "sina rutiner" för att fakturera företaget. De har ju ett trasigt moderkort

Som sagt, säger verkligen inte att de gör det. Men det är en tanke. Klart man kan vara generös

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_svahn:

Hmm vi gjorde exakt samma sak Inte så att du bor i Stenungsund

Nej, Mölnlycke

Permalänk
Medlem

Lite OT, köpte ett mb på webhallen och fick konstant grafikfel i form av blinkande pixlar samt ett fel från Windows som talade om att drivrutinerna hängt sig.

Förklarade för webhallen, fick nytt kort i handen direkt utan diskussion eller felsökning. Inte samma fel som OP, men det kallar jag service.

Permalänk

Vad är det som är konstigt? En enorm och djup repa har förstört ditt moderkort.

Det finns 3 alternativ.

1: Du ljuger, och försöker desperat få rätt genom att tillämpa en såkallad aftonbladet-snyfthistoria för att skapa dålig publicitet till företaget, och därigenom få ett nytt moderkort.

2: Moderkortet var defekt, och skadan uppstod hos Inet, där den ansvarige för skadan inte vågat stå för det.

3: Moderkortet var defekt på grund utav en enorm repa som fanns redan ifrån fabrik.

Alternativ 1 är absolut mest trovärdigt
Alternativ 2 är möjligt, men det faktum att moderkortet var defekt innan Inet kunde ta del utav det motbevisar teorin delvis.
Alternativ 3 är statisitiskt sett möjligt, men sannolikheten är så låg att det blir skrattretande.

Man måste förstå att Inet bli översvämmade av personer som försöker missbruka den svenska konsumenträtten, Om de gått med på alla dessa lurenderier så hade de varit tvugna att gå i konkurs.

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lösbonde:

Det finns 3 alternativ.

1: Du ljuger, och försöker desperat få rätt genom att tillämpa en såkallad aftonbladet-snyfthistoria för att skapa dålig publicitet till företaget, och därigenom få ett nytt moderkort.

2: Moderkortet var defekt, och skadan uppstod hos Inet, där den ansvarige för skadan inte vågat stå för det.

3: Moderkortet var defekt på grund utav en enorm repa som fanns redan ifrån fabrik.

Alternativ 2 är möjligt, men det faktum att moderkortet var defekt innan Inet kunde ta del utav det motbevisar teorin delvis.
Alternativ 3 är statisitiskt sett möjligt, men sannolikheten är så låg att det blir skrattretande.

Man måste förstå att Inet bli översvämmade av personer som försöker missbruka den svenska konsumenträtten, Om de gått med på alla dessa lurenderier så hade de varit tvugna att gå i konkurs.

Alternativ 1, utan tvekan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av XpreS:

http://www.konsumentverket.se/Lag-ratt/Din-ratt-som-konsument...

Snälla läs detta.

Så enkelt är det inte tyvärr som du skriver. Det finns inga som helst bevis för att repan var gjord av köparen.

Inet ska bevisa sin oskuld genom att visa en bild som är tagen på exakt hans moderkort innan han gjorde köpet
för att bevisa att repan inte fanns där från början.
Detta gäller ALLTID de 6 första månaderna från inköp

Fråga angående detta,

Inet öppnar väl inte moderkorts förpackningarna när dem får dem, så hur ska dem kunna ta kort när de fick dem från fabriken?

Kanske är så att de byggde ihop datorn i detta fallet men har inte läst allt heller så har ingen koll på just detta fall, men i övrigt menar jag

Visa signatur

MOBO: ASUS B550-i                                    CPU: Ryzen 5900X
RAM: GTZN-3600MHZ-CL14                       GPU: EVGA 3080 XC3
BOX: Ncase m1 v6.1                                    PSU: Corsair SF750
AIO: Kraken z53                                           SSD: Samsung 980 PRO             

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarkoV:

Min tanke.

Din tanke är fel. Vissa tillverkare litar på återförsäljarna och önskar inte defekta produkter i retur, men Asus är inte en utav dem. Inet skulle inte fått en krona av att skicka detta moderkortet till Asus, då det faktiskt finns tecken på yttre åverkan. (om detta nu inte råkar vara ett känt fel, men njaaa..)
Så jag skulle tippa att denna varianten av goodwill är helt enkelt, goodwill / slippa bråka för mycket.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grusburk:

Fråga angående detta,

Inet öppnar väl inte moderkorts förpackningarna när dem får dem, så hur ska dem kunna ta kort när de fick dem från fabriken?

Kanske är så att de byggde ihop datorn i detta fallet men har inte läst allt heller så har ingen koll på just detta fall, men i övrigt menar jag

Sen är det väll så att det finns ett avtal mellan köparen och säljare som säger att när butiken skickar någonting till dig så SKALL du kontrollera varan direkt för att upptäcka eventuella skador och om så är fallet reklamera varan direkt! eftersom detta inte är fallet här utan att som han själv säger har använt kortet en tid och det sen har dött så känns det ju som att skadan har uppkommit efteråt.. När jag köper komponenter så kollar jag alltid skicket på varorna innan jag monterar dom.. hade jag sett den repa som finns på detta kort så hade jag aldrig monterat det utan reklamerat det direkt! Sen om skadan är orsaken till att kortet inte fungerar eller inte har ju igentligen ingen betydelse då den är den mest troliga orsaken.. vilket gör att Inet självklart inte tar detta ärende som reklamation/garanti.

Visa signatur

Fear only Fear itself. I am fear!

Amd Phenom II 965@4Ghz, Asus Crosshair II, 6Gb ddr2@6400, Corsair 620 WX, Antec P182B, Ati 5870, Intel X-25M G2 SSD, raptor m.m diskar :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lösbonde:

Det finns 3 alternativ.

Säger också 1 Det är mycket sannolikt att det är repan som sabbat moderkortet..

Visa signatur

Core i5, gtx660

Permalänk
Medlem

.

Hade ett liknande problem för ett par år sedan med inet, orkade inte med att driva för de småpengar det handlade om (~600kr) så jag bytte "leverantör" av komponenter istället.
Väldigt tråkigt när jag handlat hos inet sen dem startat och alltid tidigare varit nöjd, men dem vägrade tro på mig i en ord mot ord historia.

//Nöjd kund hos konkurrent.

Visa signatur

Kan de inte bara funka...

Permalänk

Ungefär som när jag beställde ett datorbygge dator från Inet och dom hade brutit, böjt av SATA portarna på moderkortet. Efter mycket krångel skulle jag få reklamera datorn men dom ville ha betalt för själva datorbygget ca 800kr. Hur dom kunde förvänta sig att få betalt för datorbygget som var orsaken till varför komponenten var trasig förstår jag inte men jag vägrade betala. Jag fick göra en egen felsökning, släpa datorn fram och tillbaka till posten, tjafsa med Inet och vänta ytterligare flera veckor tills jag äntligen fick min nya dator.

Vet att många gillar Inet, speciellt här på Sweclockers men jag hör till en av dom som aldrig kommer ha något att göra med det företaget igen och dom är nog glada för det.

Hävda att det är dom som har orsakat repan vid sin felsökning, det verkar ju nästan troligt att det skulle va så ändå. Undra hur hårt man måste tappa en skruvmejsel för att lyckas göra en sån repa förresten. Känns som att dom har rispat med något på moderkortet med flit.

Visa signatur

Erfarenhet är mognadens grogrund.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blofeld:

Lite OT, köpte ett mb på webhallen och fick konstant grafikfel i form av blinkande pixlar samt ett fel från Windows som talade om att drivrutinerna hängt sig.

Förklarade för webhallen, fick nytt kort i handen direkt utan diskussion eller felsökning. Inte samma fel som OP, men det kallar jag service.

Detta är ju ett extremt ovanligt ärende. Jag har haft samma service från Inet gällande grafikkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lösbonde:

Det finns 3 alternativ.

Nu tycker jag du uttrycker dig lite fånigt (aftonbladet-snyftarhistoria) men jag tycker att både 1 & 2 är lika troliga. Att mb var defekt vid inlämning motbevisar ingenting. Tittar man på bilden ser man tydligt att repan inte är "enorm", hur djup den är går inte att utläsa, så det är bara dina gissningar. Så huruvida repan är orsaken till att mb inte fungerar eller ej är svårt att avgöra. Därför är det minst lika sannolikt att det är OP som orsakat repan som att reparatören gjort det.

Att det inte är alt. 3 är jag helt överens med dig om.

Dock är det oväsentligt om det är 1, 2 eller 3. Det som spelar roll är vilka rättigheter OP har, och det tycker jag har framförts ganska väl i tråden att en reklamation ger OP rätt, oavsett hur repan kom dit.

Permalänk
Medlem

Oj vad jag önskar att tillverkaren hade ett fotografi på produkten vid utskick samt att Inet aldrig öppnar paketen vid hantering inför utskick (och att produkten är hel vid detta tillfälle). Det skulle bevisa lurendrejeri, försök till bedrägeri och framställning av en juridisk person i sämre dagar(förtal) på ett publikt forum. Jag hade höjt på ögonbrynen men helhjärtat förstått om en stämningsansökan mot bedragaren lämnats in.

Scary stuff Huruvida vem som har rätt i ärendet lägger jag mig inte i. Har inte läst allt och kommer inte tillbaka. ^^