Permalänk
Medlem
Skrivet av weyne:

Hahaha ostkarp, gjorde min dag

Hahaha, förbannat roligt ord. Kan inte riktigt förklara varför.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Avstängd

ostskarp haha

betyder det att 1366*768 ser ut som cheeeese eller

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem

haha såg att jag skrev fel, ja det är lite mögel på skärmen

roligt att folk kan se felstavning som nått kul, istället för att slänga upp ordbok och rätta

Visa signatur

Cpu: Intel i7 7700k @5.15 ghz. Gpu:Asus Strix Gtx 1080Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

AAn + MSAA är ju så bra i BF3 så det blir inga jaggies även i lägre upplösningar

Precis, har inte kört retail men betan såg riktigt fin ut i 1280x720 (native) på min projektor med max AA och MSAA.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardware guy:

Pröva 1280x800, dvs 4 skärmpixlar blir 1 grafikpixel. Bör inte bli några skalningsaretfakter att tala om.

Lyx! Riktigt skalning och ändå inte för lågupplöst. Detta fick upp tankarna om en skärm i 2560x1600.

Visa signatur

Antagligen en bättre dator än vad du har!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cheewie:

Lyx! Riktigt skalning och ändå inte för lågupplöst. Detta fick upp tankarna om en skärm i 2560x1600.

Kan ju säga det att om TS tycker 1366x768 "is the shit" så är 2560x1600 så bra att det inte ens finns på denna jord

Kör med det på 30" så vet

Permalänk
Medlem

Det finns en anledning till varför bättre spelare kör i lägre upplösningar. Men ja, ingen vidare idé om man sitter på en 30".

Permalänk
Sötast
Skrivet av zanex:

Det finns en anledning till varför bättre spelare kör i lägre upplösningar. Men ja, ingen vidare idé om man sitter på en 30".

Haha, gå å lägg dig med ditt snack om den utdaterade CS1.6 motorn, nä... Det finns ingen anledning varför "bättre" spelare kör på lägre upplösningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Haha, gå å lägg dig med ditt snack om den utdaterade CS1.6 motorn, nä... Det finns ingen anledning varför "bättre" spelare kör på lägre upplösningar.

hahahahahahhaahhaha det existerade skillbaserade FPS innan cs, du vet.

Och jo, en lägre upplösning ger en bättre överblick, inlevelse, eller vad man nu ska kalla det. Sålänge din skärm inte är totalt värdelös.

Permalänk
Sötast
Skrivet av zanex:

hahahahahahhaahhaha det existerade skillbaserade FPS innan cs, du vet.

Och jo, en lägre upplösning ger en bättre överblick, inlevelse, eller vad man nu ska kalla det. Sålänge din skärm inte är totalt värdelös.

Jag vet mycket väl att det fanns FPS innan cs och på den tiden så körde man så hög upplösning som grafikkorten/skärmarna klarade av vilket oftast var 800x600 och 1024x768 eller lägre än dessa.

Och inte minst... Tvärtom, desto högre upplösning desto bättre överblick.

Att man skulle spela på så låg upplösning som möjligt var något fjanteri som uppstod på HeatoN tiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av zanex:

hahahahahahhaahhaha det existerade skillbaserade FPS innan cs, du vet.

Och jo, en lägre upplösning ger en bättre överblick, inlevelse, eller vad man nu ska kalla det. Sålänge din skärm inte är totalt värdelös.

Du ser alltså mer... med färre pixlar..?

Enda anledningen till att folk spelade 1.6 med lägre upplösning var att siktet då blev mindre och man kunde sikta mer precist.

Visa signatur

i5 2500k @ 4.5GHz med H70 push-pull | P67 Sabertooth | 8GB Corsair 1600MHz CL9 | GTX 670 SLI | Obsidian 800D | Corsair AX850

Permalänk
Medlem

Gubbar, sikten osv blir ju större med lägre upplösning. Därför tycker vissa det är enklare att sikta genom att ha lägre upplösning. Ni som inte förstår det behöver inte göra det och vice versa...

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Man kan alltså lika gärna gå tillbaka till C64-tiden och dess spel, med andra ord.

Varför spela ett nytt spel med bra grafik och sedan ställa ner den..? FAIL!

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

Lirar med dator i sign på min trogna 19" Samsung Syncmaster 940n i upplösningen 1280x1024

Visa signatur

Chassi: CM NR200P Kylare: Scythe Fuma 2
CPU
:
R5 5600x@4,6Ghz GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC V2
Moderkort
:
ASUS X570-I Gaming Minne: 32GB 3600Mhz
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB
Nätaggregat: Corsair SF750W

Permalänk
Medlem

Skulle aldrig kunna spela på en upplösning som inte är naitive?! Finns inga scalers i tft skärmar som är bra nog för det. "filmaktig grafik"? film på en pissdålig projektor möjligtvis? XD Skulle hellre låta grafikkortet skala så att man får det pixelmappat i den upplösningen. Dvs svarta bars upptill och nedtill. Köp crt om ni vill lira lågupplöst annars själv föredrar jag medium och hög upplösning framför high på låg upplösning.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Inte fan spelar det ngn roll vad man har för megapixel på sin kamera om objektivet som sitter på är skit. Samma med upplösning och detaljinställning i spel. Fokusera på FPS:en ist för fina slide-shows. Jäkla synd att normen är 60Hz och inte 120 som det var förr.

Visa signatur

Antagligen en bättre dator än vad du har!

Permalänk
Medlem

Håller helt med TS, kör samma upplösning fast maxat på allt, ger en väldigt trevlig kännsla med bra flyt.

Visst är det inte så snyggt att titta på nära objekt men ser väldigt bra ut i övrigt.

men visst, hade jag haft en mycke bättre rig hade det nog blivit högre upplösning men detta gillar jag

Permalänk
Avstängd

jag uppgraderade ju till ett GTX 580 till så nu är det 1080p som gäller.
mest för att man måste kunna se så mycket detaljer som möjligt om man vill kunna vara med i matchen i MP

men annars står jag fast vid att stabilt flyt utan fps drops går före hög upplösning.

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|