Vad krävs av en god BF3 kamrat?

Permalänk
Medlem

Lyssna. Om du är osäker på hur du ska lira banan så lyssna på dina mer erfarna medspelare. Som någon sa tidigare skit i K/D eller att alla står kvar och taggar samma kontrollpunkt. Följ SQL order så brukar det mesta falla på plats.

Visa signatur

Who dosen´t love gadgets?

Permalänk
Skrivet av Sambuccashake:

@Mikael_Berglund
Det har ju aldrig varit tydligare än nu eller trollar du?
(Står ju uttryckligen i Battlelog vad respektive unlock gör)

Att Specializations fanns på battlelog visste jag inte, hittade den nu så nu vet jag om att det kommer att komma SQD-saker. Battlelog tycker jag dock är exceptionellt rörigt, exempelvis så låste jag häromdagen upp M16A4 men jag har inte lyckats hitta den någonstans i battlelog. Och ibland kan man inte ingame välja vapen som jag har låst upp. Antar att det har att göra med vilken sida man spelar på men ser ingenstans på battlelog om vilka vapen som är special för ett lag och vilka som är "vanliga" vapen.

Det var absolut inte mening att trolla. Jag har dock aldrig lirat BF tidigare och när man kommer in i ett spel som detta så är det mycket som är nytt. Saker som att peka på fienden och trycka q för att markera ut den på kartan kommer knappast intuitivt tycker jag. Andra saker som att lyckas joina en squad var ju inte en piece-of-cake då "join"-knappen knappt syns på skärmen och tidigare skedde det per automatik så jag trodde att squad-systemet var avstängt på servrarna ett långt tag innan jag kom på hur man joinade. Så självklart finns det många frågor och därför så skrev jag raden om att "dice har ju knappast gjort ett bra jobb med att beskriva hur saker hänger ihop".

Wikin som Mr Najsman länkade till verkar dock ha lite utförligare info så kommer glo runt där ett tag.

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk
Medlem

Joina squads

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Skrivet av Pimpim666:

En bra kompis är någon som förlåter en när man gör fel.

Behandla andra som du själv vill bli behandlad.

Permalänk
Medlem

En bra teammate dödar mycket!! Ne skämt osido. En av de sakerna som jag tycker är viktigast är att laget sammarbetar bra samt att revive och ammodrops mm fungerar bra. Det är ex skitviktigt att revives fungerar bra när man skall anfalla och cappa baser. Mycket lättare att hålla ett stort anfallande tryck då.

Permalänk

pga extremt tkande, folk inte har någon som helest aning om hur man spelar fps spel och extremt bullet lagg har gjort att jag näst intilll slutat spela bf3. Man skjuter en personen 15 gånger i bröstet och personen vänder sig om och skjuter en. Tror knappast det är reaktionen på en soldat som skulle bli skjuten i strid. Gör bf3 så realistiskt att dom glömmer dom små viktiga detaljerna som gör det roligt att spela enligt mig. Vilken bana man än kör så är det campande sniper mer eller mindre. så en bra bf3 kamrat finns istortsätt inte:P

Visa signatur

Moderkort:asus prime x570 pro cpu: Amd ryzen 5600x cpucooler: corsair h70 Ramminne: 64 gb corsair vengance Gpu: AMD: rx 6800 16 gb psu: corsair RM1000i

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Semplezz:

menar du att man ska prata via teamspeak 3 /mumble/vent? Kan ju bli svårt att få in typ 30pers där:P, '
annars kanske du menar in-game, men vad jag har för mig så brukar inte den funktionen fungera någon höjdare?:P men vafan:) vem vet. Håller med dig endå!

någon vettigare, kanske vent, msn vad som:P, eller kanske till och med lana, bara så man kan snacka så att alla vet vad alla kommer att göra. så att inte alla springer i en stor klump tillsammans så kommer de bara någon som kastar en granat eller något så dör man. helst snackar man ju bara i gruppen man är med i. inte lätt o snacka med 30 pers när alla andra skriker på micen

EDIT: har ej kunnat svara tidigare pga av oväder, min internetleverantör har precis fixat felet nu:)

Visa signatur

MODERKORT: ASRock Z68 Extreme4 | CPU: Intel Core i5 2500K | CPU Kylare: Noctua NH-D14 | RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance |
GPU: GTX 580 1536MB X2 SLI | PSU: Corsair TX 850W 80+ Bronze M | Chassi: Fractal Define Arc | Skärm: LG IPS Panel
Guide: Hur man gör rent i sin dator.

Permalänk
Skrivet av Åkan:

Tänkte på punkten med heli, det är väll inte så taktiskt att droppa sina kamrater direkt ovanför kontroll punkterna, förmodligen så ligger ju halva fiendelaget i buskarna och plockar dem som hoppar ur, nej droppa dem en bit bort sen smyger man in eller väntar ut fienden på en säkrare plats sen tar man punkten, klart.

Nja. Precis när punkterna låsts upp finns det aldrig någon (kanske 1) som försvarar just där. Med bra timing kan man ta punkterna innan det försvarande laget ens hunnit tillbaks till sin bas.

Mycket stabil strategi om man koordinerar det med vänner.

Permalänk
Medlem

Att hon förstår att det är jag som bestämmer och att demokrati hör hemma i riksdagen, inte på slagfältet.

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem

En bra BF3 kamrat ska vara snabb och jag kräver egentligen bara en sak av honom, cover my back and I cover yours

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Medlem

ser ut som att jag gör det rätt då, de här me teamwork följt alla punkterna som folk pratat här..

men jag håller med, man är bara så stark som sin svagaste länk. så när folk snor ens tank som man repairar eller röjer ens sniper plats känns sisådär.. men då försöker jag helt enkelt inte vara sniper alls, och köra medic och springa runt ensamt tills jag ser att folk är i behov av understöd.

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
backup 144Hz AOC 1080p, zotax rtx3070 8gb, i7 10700K,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB a2000 + mer lagring, Seasonic 650 gold, phantek p300 Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC rtx3050, ryzen 5500, stock cooler, 16GB 3200, 1tb Samsung PM9A1, 2TB HDD,seasonic 550w gold, Mission SG1 chassi

Permalänk
Medlem

För mig så är det att man håller ihop. SQL Aktivt markerar flaggor och folket springer dit. Man har en bra ton och berömmer varandra när man tar en flagga (eller något så enkelt som att folk följer efter en från spawn, vilket jag brukar göra) Att man har en bra uppsättning. Det vill säga, anpassar sig efter sin squad. Finns det 2 medics så behövs det kanske inte en 3:e.

Sist men inte minst. Man har ett bra humör. Inge gnäll utan att man verkligen har roligt, vilket inte är så svårt i detta underbara spel!

\\theocke

Permalänk
Medlem
Skrivet av formerself:

Nja. Precis när punkterna låsts upp finns det aldrig någon (kanske 1) som försvarar just där. Med bra timing kan man ta punkterna innan det försvarande laget ens hunnit tillbaks till sin bas.

Mycket stabil strategi om man koordinerar det med vänner.

Ja, det är sant, fast 95% av gångerna jag gjort så har det alltid legat en recon i någon buske eller det kommer någon som sett att man är påväg till deras punkt. Men om man gör så här får du mer tid att få en överblick av situtionen och då kan du lägga upp strategin bättre innan du tar punkten och på så sätt kanske du upptäcker dem först innan de upptäcker dig. Droppar du en bara direkt över punkten, lär man snabbt hitta skydd och på den korta stunden har kan förmodligen någon fiende sett dig och så fort du tittar fram är det kört eller så blir du beskjuten av någon direkt och så får man panik och så dör du.

Kan även funka med folk man inte har voice chat med, dock inte jämnt.

Sen lär man se till att aldrig flyga rätt över banan, försök att flyga på kanterna, lågt och hitta objekt som du kan söka skydd mot vapen som kan locka på dig och undvik för gudsskull att åka där det finns andra helikoptrar om du kör transport helikoptern.

Permalänk
Medlem

Jag har kommit på ibland, vid vissa rundor att jag måste uppfattas som en helt vilsen och hjärndöd människa. Gör inte ett jäkla rätt någonstans, är alltid steget efter och tajmingen saknas helt. Nästa runda klaffar allt och allt det där är som bortblåst och det är i princip omöjligt att misslyckas.

Alla kanske inte har känt så, man kanske är en gud som gör allt rätt men har man bara lite utrymme i sin egen självbild och acceptans att även motståndaren är duktig, medspelare inte alltid förstår vad som händer eller hur du tänker och är lite sådär lagom ödmjuk inför inställningen till spelet (underhållning?) så är jag den första att stämpla dig som en god BF3-kamrat.

Permalänk
Skrivet av Åkan:

Ja, det är sant, fast 95% av gångerna jag gjort så har det alltid legat en recon i någon buske eller det kommer någon som sett att man är påväg till deras punkt. Men om man gör så här får du mer tid att få en överblick av situtionen och då kan du lägga upp strategin bättre innan du tar punkten och på så sätt kanske du upptäcker dem först innan de upptäcker dig. Droppar du en bara direkt över punkten, lär man snabbt hitta skydd och på den korta stunden har kan förmodligen någon fiende sett dig och så fort du tittar fram är det kört eller så blir du beskjuten av någon direkt och så får man panik och så dör du.

Kan även funka med folk man inte har voice chat med, dock inte jämnt.

Sen lär man se till att aldrig flyga rätt över banan, försök att flyga på kanterna, lågt och hitta objekt som du kan söka skydd mot vapen som kan locka på dig och undvik för gudsskull att åka där det finns andra helikoptrar om du kör transport helikoptern.

Flyga rätt över banan fungerar finfint om man ger sig ut i det låsta området innan det låsts upp. Gäller bara att ha rätt timing.

Det var dock lättare i BFBC2

Permalänk
Medlem
Skrivet av formerself:

Flyga rätt över banan fungerar finfint om man ger sig ut i det låsta området innan det låsts upp. Gäller bara att ha rätt timing.

Det var dock lättare i BFBC2

Ja, det är ju sant, det är väll lite så också att man får väll anpassa sig efter hur situationen är och bedöma själv om man kommer klara det, men risken är ju mindre att någon ser dig och då när du kommit fram, kan du planera bättre för kommande situationer när du landat och släppt av folk och risken för att dö blir mindre och övertaget över fienden ökar.

Sen vet jag inte om BFBC2 var bättre var ju för trånga banor vart beskjuten överallt när man flög över banan, det enda som var bra var bra med helikoptrarna i BFBC2 var att de kunde vända på en fem öring oavsätt nation och det har Havoc:en i BF3 stora problem med, viket kan ge Vipern ett övertag kan jag tycka. Sen fanns ju Hind:en med, det var det bästa.:D

Permalänk
Medlem

Jag är lite småförtjust i att leka medic, tyvärr springer alla ifrån mig hela tiden

Detta va ju heller inte snällt..
http://i.imgur.com/GkcfP.jpg

Visa signatur

Baaahh