Kan jag använda min gamla 8600GT för folding?

Permalänk

Kan jag använda min gamla 8600GT för folding?

Hej
har skaffat ett Asus P8Z68-V PRO moder kort
skall använda inbyggda grafiken för min skärm
Kan jag då sätta i en 8600Gt kort och köra folding på detta?

Sven Åke

Permalänk
Medlem
Skrivet av storbacken29:

Hej
har skaffat ett Asus P8Z68-V PRO moder kort
skall använda inbyggda grafiken för min skärm
Kan jag då sätta i en 8600Gt kort och köra folding på detta?

Sven Åke

Kanske... det är ganska vanligt att foldare har två grafikkort som varken är i sli eller crossfire där ena kortet används för folding och det andra för allt annat. Typ ett kraftfullt Ati-kort för spel etc och ett Nvidia kort för folding (de får förmodligen be en stilla bön att drivrutinerna inte krockar). Det går t.o.m. att folda med båda två: http://www.trubritarforums.com/index.php/topic/3239-foldingho...

Det som gör mig lite tveksam är hur z68-moderkortet fungerar -- om 8600 Gt kortet kommer att ges så hög prioritet över det inbyggda att det inbyggda helt stänger av när datorn upptäcker 8600 Gt kortet.

Visa signatur

AMD Ryzen R7 3800x, XFX rx 480 4 Gb, AX370-Gaming K3, 16 Gb Corsair DDR4 3000M, Seasonic Prime 750W Platinum, Seagate Barracuda 7200.12, Fractal Design Core 3500: OS: Windows 10

Permalänk

Tack
jag får testa när grejerna kommer hem !

Sven Åke

Permalänk

För info
ja det fungerar

I bios ställer jag om "Intel Graphic Adapter" till att vara iGU (ej PCEI/PCI som är default)
så mitt 8600GT kort sitter enbart där för folding
monitorn sitter alltså på iGU (som inte går att folda på

Sven Åke

Permalänk
Medlem

En dummy i grafikkortet måste väll till? Eller har de ändrat på det ny för tiden?

Permalänk
Citat:

En dummy i grafikkortet måste väll till? Eller har de ändrat på det ny för tiden?

I grafikortet så sitter ingenting
jag använder HDMI + DVI på moderkortet Asus P8Z68-V pro
Sven Åke

Permalänk
Medlem

Med Nvidia behövs ingen dummy med dagens drivers, men när foldade med mitt 6970 som skundärt kort behövdes där minst en dummy för att kunna starta folda, gick bra att ta bort när det var igång om jag minns rätt.

Härligt att du fått igång foldanded S-Å!

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10