Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Puls effekt på en 3/5mm LED, hur gör man?

Permalänk
Medlem

Puls effekt på en 3/5mm LED, hur gör man?

Hej, ska nu belysa upp mitt vattenblock med led, och jag vill att det ska ha en puls effekt, frågan är hur man gör detta? har sökt och letat på google men inte funnit några svar...

Någon som har erfarenhet som kan komma med svar eller liknande?

Visa signatur

GAMER SINCE BIRTH

OWNER OF BL4CK SW4RM (50.000P vantage)

Citera för svar, så jag hittar tillbaka

Permalänk
Medlem

555 timer?

Visa signatur

CPU : AMD Phenom | X6 1055T GPU : NVIDIA Gtx 560ti Nätaggregat: Corsair TX850 Chassi: Fractal Design R4 Minne: Corsair 8GB Moderkort: Gigabyte GA-990FXA-UD3 Kylare: Zalman CNPS9900A Tangentbord : Key Tronic Mus : Razer DeathAdder 3500dpi

Permalänk
Medlem

och en sådan färdig köper man vart ?

Visa signatur

GAMER SINCE BIRTH

OWNER OF BL4CK SW4RM (50.000P vantage)

Citera för svar, så jag hittar tillbaka

Permalänk
Medlem

Färdig vet ja inte, men det är inte svårt att löda ihop en krets själv. Och med hjälp av en 555 timer kan du få vilka pulser du vill i princip. Behövs inte många komponenter, googla runt så får du se.

En lätt lösning vore ju att ta HDD ledden .. den pulsar ju nästan när hdd´n arbetar ;P

Visa signatur

CPU : AMD Phenom | X6 1055T GPU : NVIDIA Gtx 560ti Nätaggregat: Corsair TX850 Chassi: Fractal Design R4 Minne: Corsair 8GB Moderkort: Gigabyte GA-990FXA-UD3 Kylare: Zalman CNPS9900A Tangentbord : Key Tronic Mus : Razer DeathAdder 3500dpi

Permalänk
Medlem

Någon form utav tidsrelä.
http://www.kjell.com/sortiment/el/elektronik/byggsatser/inter...

Denna funkar helt utmärkt, dock får du löda ihop den själv, men det är det billigaste du kan hitta skulle jag tippa på. Och du har möjlighet att ställa in pulsen själv. Men förbered dig på att ett relä kommer slå hela tiden!

Visa signatur

Dell U2412M, Fractal Design R4 svart,Asus P7P55D EVO s1156, Intel i5 750 @3.2Ghz, Thermaright MUX-120, Gigabyte HD6870, 2x4GB Corsair XMS3, 120GB Samsung 470 SSD, 2x1TB Samsung F3 HDD, Corsair VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tullis:

Någon form utav tidsrelä.
http://www.kjell.com/sortiment/el/elektronik/byggsatser/inter...

Denna funkar helt utmärkt, dock får du löda ihop den själv, men det är det billigaste du kan hitta skulle jag tippa på. Och du har möjlighet att ställa in pulsen själv. Men förbered dig på att ett relä kommer slå hela tiden!

Vad menar du med att den kommer slå hela tiden ?

Visa signatur

GAMER SINCE BIRTH

OWNER OF BL4CK SW4RM (50.000P vantage)

Citera för svar, så jag hittar tillbaka

Permalänk
Skrivet av zikkor:

Vad menar du med att den kommer slå hela tiden ?

Relän är mekaniska, så kommer att ticka hela tiden så länge du har den på slagen.
Räcker med att bara kör med en 555a.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaptendum:

Relän är mekaniska, så kommer att ticka hela tiden så länge du har den på slagen.
Räcker med att bara kör med en 555a.

och hur tillverkar man en `?

Visa signatur

GAMER SINCE BIRTH

OWNER OF BL4CK SW4RM (50.000P vantage)

Citera för svar, så jag hittar tillbaka

Permalänk
Permalänk
Medlem

Kör bara med högre volt kanske dör efter ett tag men en led kostar inte myclet

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Rgb leden ska gå i samma puls som "E"-t på ett evga classified

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

GAMER SINCE BIRTH

OWNER OF BL4CK SW4RM (50.000P vantage)

Citera för svar, så jag hittar tillbaka