BattleField 3 ny update på väg!

Permalänk
Medlem

För er som undrar på varför folk tycker F2000 är OP

Tycker den har för lite spridning när sprayar på längre avstånd.

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem

Jo, att man har blivit tagen av en eller annan P2000 för snabbt på jävligt långt håll har ju hänt förut...

När det kommer till diskussionen om minor.

Jag använder inte minor och jag brukar ofta köra pansarvagn, men att de gör om minor på detta sätt är helt ologiskt. Ska de ta bort minor bara för att folk som inte vet vad de håller på med inte är tillräckligt uppmärksamma för att märka ett hav av minor framför dem? Absolut inte. Visst kan de begränsa så att man bara kan ha 5-6 minor ute samtidigt (som tex C4 har det) men det här är ju löjligt...

Så svårt eller avledande är det inte heller att spränga skiten, och enklare än så om man har Thermal Optics.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Spelade igår för första gången med IR i mer än 15 sec.

Hur fan kan folk med att spela med det ens? Det är ju exakt samma sak som att sätta på ett fusk på sitt vapen, helt sjukt! Ska bli gött att se att det försvinner nu.

Den försvinner inte Som närstrid är det guld!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Man kan inte klaga på att dom har dåliga servrar iafall drar patchen med 12,2mb/s

Visa signatur

- Det var inte bättre förr, det var bara roligare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bullenovitch:

Jag har Limited också.
Så kan det vara, eller det måste nog snarare vara så!

Jag har inte limited och den låg på 3.9 för mig med.

Permalänk

kan inte tanka patchen??? har försökt att högerklicka på bf3 i origin och sökt efter uppdateringar men inget kommer upp

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB
OS: Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

Hoppas nu inte jag får samma problem som med förra patchen.. Mitt Avira antivirus tyckte patchade BF3.exe var ett virus och la den i karantän. Det tog mig en hel dag innan jag kom på det.. Aja, händer det igen så vet jag var jag ska titta. Får uppdatera ikväll när jag är hemma från jobbet.

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem
Skrivet av DragonRapide:

kan inte tanka patchen??? har försökt att högerklicka på bf3 i origin och sökt efter uppdateringar men inget kommer upp

Starta om Origin.

Permalänk
Skrivet av Havreflarn:

Men, kan inte de första 2 gb vara "patchen". Och alla med limited edition får plus 1.9 gb? Jag fick också ladda hem 3,9 gb. Jag har limited. Har du?

jag fick tanka ner över 10GB

Visa signatur

CPU-Intel 12600K.MB-MSI z690 pro.GPU-ASUS GeForce GTX 1060 6GB OC strix.MEM-Coriar 32GB DDR4 3200Mhz.
Samsung Galaxy S22 Ultra.

Permalänk
Medlem

Origin är ett stort kaos, oroa er inte över hur mycket ni tankar ner, origin tankar ner precis så mycket den vill och skiter i alla andra.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Skrivet av dacharls:

Inte helt sant både under Vietnamn och de olika "desert" krigen så har plan skjutits ner av handeldvapen. Det krävs bara en eller ett par träffar i motorn på ett jet för att ställa till problem. Dock så blir det knappast catastrophic-Hollywood-explosion utan snarare bail-out eller return-to-base.

EDIT:stav

lugnt, dock vad jag vet så har inte direkt många jaktplan blivit "nerskjutna"... men jag förstår din poäng

Visa signatur

"It is not enough that i should succed, others should fail."
- Unkown

Permalänk
Medlem

Det är on boys! Kom in på swec severn med er!

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcorc:

Det är on boys! Kom in på swec severn med er!

Hur hittar man swec servern då? Har precis installera hela bf3 igen ihopp om att dem fixat spelet så ja kan joina servrar

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av mOOpiTh:

Hur hittar man swec servern då? Har precis installera hela bf3 igen ihopp om att dem fixat spelet så ja kan joina servrar

sök på sweclockers

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk
Medlem

Vad det gäller minorna så blir ju allt ännu mer orealistiskt när de nu försvinner om någon dör? Var finns logiken i det? Min farsa dog så helt plötsligt försvann hans ägodelar liksom? Swoop...

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

De verkar ha ändrat poängkraven för co-op vapnen, krävs färre poäng att låsa upp dem nu. En ändring som var annonserad på förhand?

Visa signatur

Meshify C | ROG Hero VII | i7 4790K | Vengeance Pro 16GB@2400MHz | RXVega56 | H100i | Samsung Evo 250GB x2 | EVGA G2 750W | Win7 x64 Ult. | MSI Mag27cq |

Xpenologybox - Air 240 | Msi Z87i | G3258 | Vengeance 8GB@1600MHz | Noctua NH-L9i | Samsung Evo 120GB | WD 6 TB | XFX Core Pro 650W |

Zyxel NSA310s | RPi 2 B - pihole | DT990 250Ω | O2 Amp | Custom 60% | PS4 | MiBox3

Permalänk
Medlem

Okej ny patch. För oss mer rysk ed. så lär vi ju ha en språkuppdate, finns den än? Och vart?

Permalänk

det med minorna tyckte jag var lite galet... annars tkr jag det ser rätt bra ut

minorna bör istället begränsas till typ max... 8st eller nått O_O 20sek efter död betyder att man måste springa och slänga minor hela tiden

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tenkai Star:

De fixade inte det jag stör mig mest på. Man väljer en kille att spwana på, han dör precis då man ska spawna och man skickas till huvudbasen. Låt oss för fan få välja ny spawnlocation!

Haha ja, irriterande!

Visa signatur

Om jag skitet pengar, hade jag suttet och krystat i just denna stund.
Asus P8Z68-V || i7 2600K 3,4GHz @ 4,3GHz || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Samsung 830 128GB || Gigabyte GeForce GTX 970 WF 3X OC 4GB || Corsair RM850 850W || Fractal Design Define XL || Antec KÜHLER H2O 620 || Acer 27" Predator XB271HU

Permalänk

YES! Testat nu, mycket bättre flyt! Känns som spelet flyter finare än innan och äntligen så är chatboxen myyycket bättre! Mindre och uppe i vänstra hörnet. Känns jävligt bra detta!!

Permalänk
Medlem

vart kan man hitta alla de ändringar som patchen förde med sig?

Visa signatur

Meshify C | ROG Hero VII | i7 4790K | Vengeance Pro 16GB@2400MHz | RXVega56 | H100i | Samsung Evo 250GB x2 | EVGA G2 750W | Win7 x64 Ult. | MSI Mag27cq |

Xpenologybox - Air 240 | Msi Z87i | G3258 | Vengeance 8GB@1600MHz | Noctua NH-L9i | Samsung Evo 120GB | WD 6 TB | XFX Core Pro 650W |

Zyxel NSA310s | RPi 2 B - pihole | DT990 250Ω | O2 Amp | Custom 60% | PS4 | MiBox3

Permalänk
Medlem
Skrivet av nikkepikke:

lugnt, dock vad jag vet så har inte direkt många jaktplan blivit "nerskjutna"... men jag förstår din poäng

Ja alltså det var nog just jaktplan som blivit nedskjutna då dessa inte är byggda för att ta lite småskrot som ex A-10 som ska ner och röja på gräsrotsnivå

Under Vietnamn så använde man ibland just jakt/attackplan på låghöjd (ex Phantom planen) och dessa var inte direkt byggda för detta och tog en hel del stryk.

Visa signatur

----------------------------------------------
Gigabyte GA-MA790XT-UD4P; AMD Phenom II X3 720 BE(upplåst till x4);Saphire Radeon HD 6870 1GB ; LENOVO THINKVISION L220X;Corsair XMS3 DHX DDR3 1600MHz 4GB CL9 2st.

Permalänk
Medlem

Okej spelat på sweclockers servern i cirka 15min nu funka hur bra som helst förutom att allt står på ryska ska försöka fixa till engelska nån gång

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Medlem

Allt snack om minorna... Observera att de själva säger att de vill lösa detta på annat sätt senare. Så någon begränsning på antal eller något kommer nog komma. DICE verkar försöka lyssna och sammtidigt fixa till alla barnsjukdommar. Men vi måste nog alla förstå att de kan ALDRIG göra alla nöjda. En del vill nerfa mortas och andra vill kunna skicka nukes liksom. Så vi får nog bara ta det ett steg i taget. Jag skulle gärna sett att man på servernivå kunde sätta en massa saker. Exempelvis om det skall vara timeout på C4 och minor efter death eller om ett max antal skall gälla osv. Men då får man leva med att alla inte kan få vara ranked servers.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem

Serverbläddraren är också uppdaterad så att man kan filtrera ut specifika länder och inte bara köra på hela Europa. Skitbra, så slipper man ryska i chatten.

IRNV är nerfad som alla vet. Kändes inte alls lika självklar att köra med efter en första runda, jag kommer nog gå över till 3.4x-siktet på många vapen.

Permalänk

jag blir disconnected efter 5 minuter hela tiden efter patchen =(

Permalänk
Medlem

ser lite anorlunda ut inne i battleloggen oxå..små ändringar, just nu har jag 20min kvar innan uppdateringen har kommit hem..nästan 4GB..skit..är det med back to karkand samtidigt elr?

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Havreflarn:

YES! Testat nu, mycket bättre flyt! Känns som spelet flyter finare än innan och äntligen så är chatboxen myyycket bättre! Mindre och uppe i vänstra hörnet. Känns jävligt bra detta!!

Roligt att läsa! Jag trodde inte att det var uppe nu, läste att det var kl13:00 som gäller!

Har dragit hem nya updaten snart (90%) så får se då

Sen tycker jag att det är skönt att dom ändrat minorna, fast jag var en av dom som kunde plantera 20-60st minor ibland! Visst det är effektivt, men om jag minns rätt så var det inte så i BF2. Dog man var man tvungen att lägga nya och hålla sig vid liv, precis som dom har ändrat till nu! Tycker det är jättebra.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

I BF2142 var det ju begränsning både på antal minor samt att de försvann direkt när man dog. Ändå så var det vanligt att dö av just minor när man körde runt i fordon. Det blir mycket svårare som ingenjör men det kan jag gå med på.

Vad exakt är ändrat med IRNV? Ser man ingenting på längre håll?

Visa signatur

Ridbyxan på Steam.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mOOpiTh:

Okej spelat på sweclockers servern i cirka 15min nu funka hur bra som helst förutom att allt står på ryska ska försöka fixa till engelska nån gång

kan du säga hur IRNV är? Är det som i videon innan att man ser inte ett skit i den längre?

http://www.youtube.com/embed/8MGlZLHonrY

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.