Star Wars: The Old Republic

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Bioware fittar sig igen, den enda anledningen jag ser att dom utökar med 2st dagar är för att sprida ut ännu mer.
x antal personer den 13e och sen x antal den 14e istället för att öka på timvis.

Tycker hela den här grejen med att dom ska dela upp spelarna är bullshit, vet att jag inte är den enda som tycker om att tävla att nå max lvl. Tack vare detta systemet så blir det derp.

Deras servar klarar ju ochså av det, iaf var ju betan hur smooth dom helst när folk låg i 1k kö.

Skärpning Bioware!

Är en väldigt liten grupp personer som bryr sig om att tävla till max level, kanske 20 per 10 000(om ens de). Bara dumt att straffa alla dom andra då med server köer, överbelastade startområden etc. Är ett mycket bättre sätt att släppa in folk i vågor helt enkelt.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gelantious:

Är en väldigt liten grupp personer som bryr sig om att tävla till max level, kanske 20 per 10 000(om ens de). Bara dumt att straffa alla dom andra då med server köer, överbelastade startområden etc. Är ett mycket bättre sätt att släppa in folk i vågor helt enkelt.

Dom har ju ett fungerande system som fördelar spelare i olika zoner av instansen när man lvlar så det finns ett hard cap på hur många som kan vara på samma plats.

Vad jag vet så testade dom inte ens att crasha servern så dom vet inte hur mycket det krävs, som sagt game testing weekend flöt på bra och då utökade dom server kapaciteten hela tiden.

Bioware är rädda, det är så jag ser det.

Permalänk
Medlem

Fick ett mail om att jag kan börja pre-loada klienten:

Citat:

Early Game Access* will begin on December 13th at 7:00AM EST, 2011 and ends on December 19th, 2011 at 10:01PM EST. During this time, we will be emailing invitations to join Early Game Access based on the order in which you redeemed your Pre-Order Code. Pre-load the game client now, so you're ready to play when your Early Game Access invitation arrives. Note that download time can vary and may take awhile.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Damcykel:

Jag beställde mitt från Game igår och så skickar man in sitt ordernr till deras kundtjänst så får man pre-access kod fick min dagen efter. Kanon!

Dock kommer du nog inte få pre-access förräns 18/19 december. Själv hoppas jag på 14/15 pga av betatestande och dylikt

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Mimematis:

Dom har ju ett fungerande system som fördelar spelare i olika zoner av instansen när man lvlar så det finns ett hard cap på hur många som kan vara på samma plats.

Vad jag vet så testade dom inte ens att crasha servern så dom vet inte hur mycket det krävs, som sagt game testing weekend flöt på bra och då utökade dom server kapaciteten hela tiden.

Bioware är rädda, det är så jag ser det.

Jag tycker det är skitbra... Då slipper folk gnälla över att hundra andra spelare står och campar samma questitem, eller jagar samma monster... Det blir en mycket skönare upplevelse för alla inblandade.

Sen, om man nu är en sån som tävlar i att nå max level först, så har man nog förbokat ganska tidigt, vilket också gör att man kommer in i spelet innan många andra.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Det är nog lika bra att man får det lite senare för att se vart alla ska spela så man kommer rätt på en gång

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk

så ett köp bör vara lika klart som sol på somrarna?

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem

Har ni sett senaste avsnittet av Blizz Blues?
http://www.gamebreaker.tv/world-of-warcraft-machinima-blizz-b...

Riktigt rolig tycker jag!

Permalänk

spelet bokat på webhallen ska bli kul om det är så att jag ej behöver avbeställa den, vilket jag hoppas inte sker

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Jag tycker det är skitbra... Då slipper folk gnälla över att hundra andra spelare står och campar samma questitem, eller jagar samma monster... Det blir en mycket skönare upplevelse för alla inblandade.

Sen, om man nu är en sån som tävlar i att nå max level först, så har man nog förbokat ganska tidigt, vilket också gör att man kommer in i spelet innan många andra.

Som sagt dom har ett fungerande system så det inte blir att hundra andra spelare står och väntar på samma mob.

Och nej själv beställde jag för ca en månad sedan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Bioware fittar sig igen, den enda anledningen jag ser att dom utökar med 2st dagar är för att sprida ut ännu mer.
x antal personer den 13e och sen x antal den 14e istället för att öka på timvis.

Tycker hela den här grejen med att dom ska dela upp spelarna är bullshit, vet att jag inte är den enda som tycker om att tävla att nå max lvl. Tack vare detta systemet så blir det derp.

Deras servar klarar ju ochså av det, iaf var ju betan hur smooth dom helst när folk låg i 1k kö.

Skärpning Bioware!

Och det är därför givetvis helt orimligt att de som väntat i två år och pre-ordrade från dag ett att de får börja någon dag tidigare än dig ? Förstår verkligen inte hur Bioware kunde förbise dig.

Visa signatur

RX 6950 XT Merc | 5800x3D w/ Peerless Assassin 120 SE | G.Skill 2x16GB CL16 3600@3733MHz | Aorus B550 Elite V2 | Seasonic Focus GX 850w | Fractal Design R4 | AOC CU34G2X 1440p Ultrawide @ 144MHz FreeSync

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Mimematis:

Som sagt dom har ett fungerande system så det inte blir att hundra andra spelare står och väntar på samma mob.

Nej, det har dem inte... Samma system fanns i betan, och där var det ändå fyllt till bristningsgränsen med folk i startzonerna den första timmen/timmarna.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Självklart finns det de som tycker om att tävla. Har dock för mig (är ganska säker på) att man inte får någon "Server first level 50" achievement eller liknande.
Håller med Kilgam, de som förhandsbokade först "borde" komma in före. Dessutom är jag ganska säker på att de vill att spelarna ska uppskatta storyn och verkligen lyssna på dialogerna. När du förhandsbokade så visste du inte när du fick komma in, spelet släpps den 20e, att man får komma in tidigare är bara en bonus.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem

Fick också den 13:e, men cdon.com lär inte skicka ut spelet tills dess iaf. Speciellt nu när dom har mycket att göra på lagret enligt hemsidan.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fuuza:

Fick också den 13:e, men cdon.com lär inte skicka ut spelet tills dess iaf. Speciellt nu när dom har mycket att göra på lagret enligt hemsidan.

Ladda ner det bara? Du behöver ju inte boxen förrän 19/20e, innan det krävs endast preorder koden.

Visa signatur

Acer Predator G6-710-70013 - tower - Core i7 6700K 4 GHz - 16 GB - SSD 256 GB, HDD 2 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fuuza:

Hur kan du veta vilken datum du fick när dom börjar skicka ut invitsen den 13:e?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekoon:

Hur kan du veta vilken datum du fick när dom börjar skicka ut invitsen den 13:e?

Han läste nog fel i mailet alla fick igår.

Bara man har access på fredag efter jobbet så är jag nöjd iallafall, men får man tidigare är det ju bara en bonus

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Medlem

Yes, vet inte hur de blir, förhandsbokade för ca 2 veckor sen men glad om jag får på fredagen, tidigare behöver jag inte, men senare vill jag inte

Dock så kan jag inte börja ladda ner det då jag glömt en av mina secret questions... skrev mest in det snabbt för att vara med på beta så frågar den efter my best man =/ Några tips?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekoon:

Yes, vet inte hur de blir, förhandsbokade för ca 2 veckor sen men glad om jag får på fredagen, tidigare behöver jag inte, men senare vill jag inte

Dock så kan jag inte börja ladda ner det då jag glömt en av mina secret questions... skrev mest in det snabbt för att vara med på beta så frågar den efter my best man =/ Några tips?

Är du fortfarande inloggad på hemsidan swtor.com? Då kan du gå in där och titta på samt ändra secret questions. Kom ihåg dock att jag läst att vissa har haft problem om de använt å,ä eller ö i svaret på secret question.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skyflyer:

Är du fortfarande inloggad på hemsidan swtor.com? Då kan du gå in där och titta på samt ändra secret questions. Kom ihåg dock att jag läst att vissa har haft problem om de använt å,ä eller ö i svaret på secret question.

Tack för tipset! accountet är dock locked atm =[ men tror det låses upp om ett tag, blev låst då jag skrev in fel secret Q för många gånger i klienten, ska pröva sen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Merlinen:

Han läste nog fel i mailet alla fick igår.

Bara man har access på fredag efter jobbet så är jag nöjd iallafall, men får man tidigare är det ju bara en bonus

Så var det, lite för tidigt att läsa mail

Men om man lagt in förbokningskod dag 1 och varit medlem på sidan sen 2008 borde man väl komma med ganska tidigt?

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fuuza:

Så var det, lite för tidigt att läsa mail

Men om man lagt in förbokningskod dag 1 och varit medlem på sidan sen 2008 borde man väl komma med ganska tidigt?

Som jag fattar det så hänger allt på när man reggade in sin "pre-access" kod på sitt konto på www.SWTOR.com.

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Merlinen:

Som jag fattar det så hänger allt på när man reggade in sin "pre-access" kod på sitt konto på www.SWTOR.com.

Japp, kan bli allt från den 13 till 19 så en annan får se.
Ingen brådska, lär hinna med en del till Jul ändå.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Dekoon:

Sätt rätt svar på de frågorna i framtiden är mitt tips till dig.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Verkar som mitt glädjetjut i denna tråd i förrgår var lite tidigt. Pratade med webhallen om något annat då den jag pratade med sa att swtor ce var skickat redan av misstag på lagret så jag skulle ha den igår.

Ringde idag och undrade om leveransen med tanke på att jag har en bra bit till postombud och fick veta att det inte var skickat. Det som står som skickat är bara en förhandsnotis till posten om att paketleverans ska snart skickas via dem.

"Som det står, meningen är att du ska ha spelet till den 15e" fick jag idag.

Ingen stor sak en tänkte bara nämna det om det är fler som jag som nästan haft otillåtna drömmar om att krama boxen en vecka i förväg.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Ska bli riktigt roligt att ladda upp spelet och köra lite MMO igen! Fixade min kod redan den 21 Juli, så jag hoppas på att få börja spela 13:e.

Visa signatur

[Låda: NZXT H630 Ultra Tower Silent] [MB: ASRock Z590 Velocita] [CPU: Intel 10900K] [CPU-kylning: Arctic Cooling Liquid Freezer II 360] [Mem: 32 GB 34666 MHz CL15] [GPU: XFX Speedster Merc 319 6950 XT] [Lagring: 180 GB Intel+128 GB Corsair SSD, 525 GB Crucial M.2] [Bildskärm: LG 4k 43" bildskärm] [Ljudkort: inbyggt, med extern hörlursförstärkare/DAC] [Högtalare: Edifier S530D] [Lurar: Beyerdynamic Amiron Home]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Verkar som mitt glädjetjut i denna tråd i förrgår var lite tidigt. Pratade med webhallen om något annat då den jag pratade med sa att swtor ce var skickat redan av misstag på lagret så jag skulle ha den igår.

Ringde idag och undrade om leveransen med tanke på att jag har en bra bit till postombud och fick veta att det inte var skickat. Det som står som skickat är bara en förhandsnotis till posten om att paketleverans ska snart skickas via dem.

"Som det står, meningen är att du ska ha spelet till den 15e" fick jag idag.

Ingen stor sak en tänkte bara nämna det om det är fler som jag som nästan haft otillåtna drömmar om att krama boxen en vecka i förväg.

Mitt blev skickat från Webhallen igår, sökte nyss på kolli och det var i Malmö i morse vid 4. Så borde vara vid mitt uthämtningsställe runt 14.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mibsweden:

Ska bli riktigt roligt att ladda upp spelet och köra lite MMO igen! Fixade min kod redan den 21 Juli, så jag hoppas på att få börja spela 13:e.

Ja då lär du får spela den 13e känns det som!

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Hur funkar de här me pre-order grejer...Jag köpte Swtor i webhallen, slog in koden i Swtor.com, fick upp SWtor CE Pre-order i Origin, som de står "inte släppt ännu"...men sen kunde jag ladda ner spelet igår via Swtors hemsida, vad har bilden/taben i origin o göra då? Kommer den bytas ut med vanliga CE senare ? Hur går de till?

Permalänk
Konsolgrävare
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |