Permalänk
Medlem

Man hade alla skills vid lvl 30 i diablo 2 också så där är det ingen skillnad. Tror itne heller att det tar lika lång tid till 60 som till 99 i D2 och det tackar jag för. Sista 20 levlarna i D2 var ganska meningslösa ändå.

Permalänk

Det e ju först när man har alla skills som spelet börjar tycker jag, så varför inte börja som level 1. Levelingen e ju en del av grindingen som e rolig samt få på sig en massa items. Att ha skillsen e ju bara del av spelet

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Man hade alla skills vid lvl 30 i diablo 2 också så där är det ingen skillnad.

Nej det är visst stor skillnad. I diablo 2 fick du skillpoäng och attributpoäng att sätta ut enda tills level 99, vad får du i Diablo 3 förutom bättre utrustning???

Permalänk
Medlem

Varenda skill uppgraderas varje lvl. Du får bättre kraftfulla runes.
De har mao bytt ut att du måste sätta ut skillpoäng på vissa få skills till att alla skills blir uppgraderade allt eftersom du levlar upp. Attributen är egentligen det enda de plockat bort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Varenda skill uppgraderas varje lvl. Du får bättre kraftfulla runes.
De har mao bytt ut att du måste sätta ut skillpoäng på vissa få skills till att alla skills blir uppgraderade allt eftersom du levlar upp. Attributen är egentligen det enda de plockat bort.

Nja, de har plockat bort valfriheten i att sätta ut skillpoints, det tycker jag endå är viktigt. Hur roligt hade diablo 2 varit om du fick en skill point automatiskt i alla skills så fort du har level för att låsa upp dem? Det är ungefär vad de gör i diablo 3.

Min gissning är att de vill tjäna mer pengar och därför skall du kunna handla din "skill valfrihet" på AH för riktiga pengar istället (skillrunes). De är inte dumma!

Betänk det gärna själva. Tar du av dig din karaktärs utrustning är den IDENTISK med alla andra karaktärer av samma level och klass. ALLT beror på din utrustning och hur bra skit du kan hitta/köpa på AH. Detta är också ett välbeprövat sätt att hålla kvar spelare längre då det alltid finns någonting att uppgradera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Nja, de har plockat bort valfriheten i att sätta ut skillpoints, det tycker jag endå är viktigt. Hur roligt hade diablo 2 varit om du fick en skill point automatiskt i alla skills så fort du har level för att låsa upp dem? Det är ungefär vad de gör i diablo 3.

Har inte spelat WoW på länge så har inte kollat det speciellt mycket. Men såg att Mists of Pandaria kommer göra om talangträden helt och göra dem kraftigt förenklade. Var 15:e level får du välja en av tre talents, allt annat får man automatiskt via skills.
http://www.wowhead.com/mists-of-pandaria-talent-calculator

Med andra ord är förenklingen något som Blizzard valt genomgående. WoW har ju en historisk skill/spell-lista för varje klass som trots allt är svårt att ta bort, men jag gissar att Blizzards kommande MMO Titan kommer vara superförenklat. Kanske till och med konsollanpassat?

Permalänk

Något jag alltid stört mig lite på i både D2 och WoW är att du hela tiden möter nya varianter av samma monster med olika levels, t ex lvl1 vildsvin och lvl84 vildsvin. Det förtar känslan av att ens karaktär blir starkare och starkare och att motståndet också blir det. Jag hade föredragit endast två svårighetsgrader: Normal 1-60 och whatever 60. Förutsatt att spelet hade tagit lika lång tid att köra igenom med två svårighetsgrader som med de fyra som finns när spelet släpps. Det här är bara en detalj och jag tror spelet kommer vara asballt. Kommer definitivt köpa det.

Visa signatur

It's not in the numbers, or in the statistics itself. It's in the method by which the numbers were collected.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Har inte spelat WoW på länge så har inte kollat det speciellt mycket. Men såg att Mists of Pandaria kommer göra om talangträden helt och göra dem kraftigt förenklade. Var 15:e level får du välja en av tre talents, allt annat får man automatiskt via skills.
http://www.wowhead.com/mists-of-pandaria-talent-calculator

Med andra ord är förenklingen något som Blizzard valt genomgående. WoW har ju en historisk skill/spell-lista för varje klass som trots allt är svårt att ta bort, men jag gissar att Blizzards kommande MMO Titan kommer vara superförenklat. Kanske till och med konsollanpassat?

Konsoll är ngt Blizzard nog kommer gå åt i framtiden. En väldigt stor marknad som de missat. De håller på att göra en D3 version för konsoll så det blir säkert fler spel i framtiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trullatroll:

Jag hade föredragit endast två svårighetsgrader: Normal 1-60 och whatever 60. Förutsatt att spelet hade tagit lika lång tid att köra igenom med två svårighetsgrader som med de fyra som finns när spelet släpps.

I princip hade blizzard då behövt avsätta minst dubbelt så mycket tid för leveldesign. Om spelet skall ta dubbelt så lång tid att spela igenom måste det göras dubbelt så stort. Simple.

Det förutsätter även att de sista 2 svårighetsgraderna går att spela igenom på ett sträck, vilket jag misstänker inte är fallet. I diablo 2 behövde du nöta dem ett par gånger för att hitta tillräckligt med utrustning och samla ihop tillräckligt med xp för att klara dig vidare. (meph & baalruns någon?).

I Diablo 2 tog det väl säkert minst 200h spelande att nå level 99 om man inte blev boostad. Vill du att Blizzard skall göra banorna tillräckligt stora (med bibehållen kvalitet/upplevelse) för 200h spelande istället för 10-20h så pratar vi snarare 10-20ggr mer utvecklingskostnad för level-design.

Hade du även föredragit den lösningen om det betytt att du får vänta ett år extra på att D3 skall bli klart och att spelet sedan kostat 300kr mer för att täcka ytterligare utvecklingskostnad?

Permalänk

Enda dem behöver göra är Implementera Buriza do Kyano och cleglaws sen är det bara att mata!

Visa signatur

Fractal Design Define R5 Titanium, Intel 8700K@5GHz, MSI Z370-A PRO, Seasonic FOCUS Plus 750W Gold, Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, MSI Geforce GTX 1080 TI Gaming 11G, NZXT Kraken X62, Samsung 970 EVO 250GB, Samsung Curved S34E790C 34" ,

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Konsoll är ngt Blizzard nog kommer gå åt i framtiden. En väldigt stor marknad som de missat. De håller på att göra en D3 version för konsoll så det blir säkert fler spel i framtiden.

Det släppte ju en hel del spel till konsoll förut. Blackhawk, Rock'n'roll Racing, The lost vikings. Senaste konsollspelet var väl Diablo till playstation, jag kommer ihåg det värdelösa svenska röstskådespelet än idag.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk

COOP på ps1 i soffan hemma som tonåring var fan bland det bästa jag spelat någonsin. Det var fan alltid ett helvete sätta upp IPX nätverket pre PS1 coop.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 Titanium, Intel 8700K@5GHz, MSI Z370-A PRO, Seasonic FOCUS Plus 750W Gold, Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, MSI Geforce GTX 1080 TI Gaming 11G, NZXT Kraken X62, Samsung 970 EVO 250GB, Samsung Curved S34E790C 34" ,

Permalänk
Medlem

Påminn mig inte. IPX var ett helvete. Vi körde Hellfire när jag pluggade på högskola och det laggade satan imellanåt