Permalänk

Jag kommer inte in på originkontot står bara "e-postadress, origin ID eller lösenord är felaktigt"
klickar jag sen in på "har du glömt lösenord?" så står det att jag inte får kontakt med origin...

Visa signatur

AMD Ryzen 5700X3D | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32GB | 4070 Ti Super | Fractal Design North | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem

Verkar som det börjar funka för en del nu... Eller trollar ni bara

Permalänk
Medlem

Funkar inte för mej ännu ivarjefall.....*not amused*

Visa signatur

Har datorer nog så jag klarar mej.....eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av _LIM1_:

Funkar hur bra som helst att spela även om inte Origin funkar...Battlelogen funkar så in därifrån å spela.

Nope, fungerar inte för mig. Skit också.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av JackeShan:

"Fortfarande"? Första gången jag har problem. Det är ju inte som så att det har strulat i flera veckor..

Jag kunde inte spela mitt spel dagen jag köpte det. Det var blåskärmar, tappad anslutning till servers osv osv. och så höll det på.

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem

Fan min kompis lyckades komma in i origin i offline läge och lyckades även joina webhallens servrar... själv står det fortvarande att det är fel id, lösen eller e-post D:

Permalänk
Medlem

It will work again when Origin pulled the arrow out of their knee and healed.

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk
Medlem

Funkade nyss. Kom (nästan) in på 2 servrar, men spelet krashade i laddningsskärmen. Och nu funakr det inte igen -.- Detta var ifrån offlinemode, som jag lyckas komma in på ibland. Oftast står det bara Joining Solider då.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem

Antagligen så är deras server nere p.g.a. anstormningen av folk som vill lira b2k. Kanske löses upp när folk börjar ge upp. Gissar att många sitter och provar logga in var 5:e minut

Permalänk
Skrivet av nyllet81:

Antagligen så är deras server nere p.g.a. anstormningen av folk som vill lira b2k. Kanske löses upp när folk börjar ge upp. Gissar att många sitter och provar logga in var 5:e minut

skitsnack...jag försöker varje minut

Visa signatur

PC: GeForce GTX 1080 Ti / GeForce GTX 560 TI / i7 4770K / 32GB / 1TB SSD+1.4TB / Bluray / 27".
Laptop A: ASUS ROG STRIX G164FR / GeForce RTX 5070 Ti / Ryzen 9 9955HX / 32GB / 3TB M.2 SSD / Laptop B: Dell XPS 13 (9380) / i7 8565U / 16 GB / 256GB M.2.
Server: GeForce GT 710 / Ryzen 5 1600 / 16GB / 250GB M.2 SSD+9,5TB / RDC-Controlled.
Additional Storage: 34,5TB.

Permalänk
Medlem

Jag hade tänkt att gibba ikväll, men så blev inte fallet. För att citera en herre på battlelogs forum:

"

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

"

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk
Skrivet av Fyren:

Funkade nyss. Kom (nästan) in på 2 servrar, men spelet krashade i laddningsskärmen. Och nu funakr det inte igen -.- Detta var ifrån offlinemode, som jag lyckas komma in på ibland. Oftast står det bara Joining Solider då.

Du måste inaktivera Origin i spelet för att komma in i offlinemode. Inställningar, sedan fliken "i spelet" och slutligen bocka av Origin i spelet och gå in i Battlelogg och välja server och ansluta.

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | EVGA Z790 Classified | G.Skill Ripjaws S5 6000 MHz CL30 64GB DDR5 @6600 MHz CL30 | i9-13900KF @5.6 GHz | PNY GeForce RTX 3080Ti XLR8 Gaming Revel Epic-X RGB @2055 MHz, 19902 MHz | Cooler Master V1200 | CPU+GPU-kylning: EK Custom loop | BenQ XL2410T + LG UltraGear 34GP950G |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Testa gör detta: Stäng av origin, gå in på battlelog, tryck i vanliga bf3 sen gå in på en server då går det att logga in på origin.

Fungerade för en kompis, men inte för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av F.Fairlane:

Du måste inaktivera Origin i spelet för att komma in i offlinemode. Inställningar, sedan fliken "i spelet" och slutligen bocka av Origin i spelet och gå in i Battlelogg och välja server och ansluta.

Jo, det är av, men kommer bara in på origin offline ibland iaf

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem

Jag kom in på en server:D

RPR HaveFun 2

Visa signatur

Spelar Just Nu: Planet Crafter Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI, Borderlands 4
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

vafan nu kommer man inte ens in på battlelog..

Permalänk
Skrivet av Fyren:

Jo, det är av, men kommer bara in på origin offline ibland iaf

Jag märkte att rutan "Aktivera Origin i spelet" bockade i sig själv utan att jag hade varit där och fingrat så fungerar det inte i Offline så dubbelkolla inställningen.

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | EVGA Z790 Classified | G.Skill Ripjaws S5 6000 MHz CL30 64GB DDR5 @6600 MHz CL30 | i9-13900KF @5.6 GHz | PNY GeForce RTX 3080Ti XLR8 Gaming Revel Epic-X RGB @2055 MHz, 19902 MHz | Cooler Master V1200 | CPU+GPU-kylning: EK Custom loop | BenQ XL2410T + LG UltraGear 34GP950G |

Permalänk
Medlem
Skrivet av segafreaks:

Jag kom in på en server:D

RPR HaveFun 2

Jag har också kunnat spela korta perioder.
Men kanske efter 1-5 minuter så blir det ljudloop och spelet kraschar till desktop.

Detta är inget jag har haft någonsin tidigare.

Hoppas det beror på "maintenance"

Permalänk

Nu kom jag äntligen in på Origin!

Permalänk
Medlem

Jag kommer inte in i origin men jag kan spela via battlelog!

Visa signatur

Spelar Just Nu: Planet Crafter Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI, Borderlands 4
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

De suger punkt slut. Har de f*n intre stresstestat eller varit förberedda på något vis? Samma gamla visa vid varje release, att de inte lär sig. Så mycket pengar som de har bakom sig så tycker man inte det borde vara speciellt svårt att slå upp ett par servrar extra runt releasedagarana åtminstone....

Permalänk
Medlem

Hela deras twitter är full med ursäkter pga de "tekniska problemen": http://twitter.com/BATTLEFIELD
Kommer förövrigt inte heller in på Origin, säger bara att det är fel lösenord hela tiden.

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Medlem
Skrivet av segafreaks:

Jag kommer inte in i origin men jag kan spela via battlelog!

hur gör du då för origin popar alltid upp om jag ska in på en server :/

Visa signatur

Fractal Design Define S | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | i7 7700k @ 4.8GHz | Noctua NH-D15 | Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance | ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming | OCZ SSD Vertex3 120GB | Intel 330 120GB | Seagate Desktop 3TB | EVGA Supernova G2 750W | Acer Predator XB271HUBMIPRZ | Optoma Uhd60 + Kingpin 90" | Denon Avr-X3600H | Dali Zensor 5 x2 | Dali Oberon on-wall x2 | Dali Zensor Vokal | Aragon Alto4wall x4| XTZ 99 W12.16 |

Permalänk
Medlem

Starta Origin i offline läge. Sedan är det bara hitta en server att spela på. Det fungerar inte på alla servrar!

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrusE:

Starta Origin i offline läge.

Hur?

Permalänk
Skrivet av BrusE:

Starta Origin i offline läge. Sedan är det bara hitta en server att spela på. Det fungerar inte på alla servrar!

Hur startar man Origin i offlineläge? Får bara upp inloggningsrutan och sen att mitt PW är fel...

Permalänk
Medlem
Skrivet av CompassioN:

Hur startar man Origin i offlineläge? Får bara upp inloggningsrutan och sen att mitt PW är fel...

Tänkte precis samma..

Permalänk
Medlem

Starta BF3 genom att klicka på bf3.exe. Origin kommer att komma upp. Skriv in din origin id och lösenord. Sedan är det bara logga in.
Jag blockerade Origin i brandväggen så att den inte kan komma åt internet.

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk
Hedersmedlem

Om man kikar på Twitter-flödet för @battlefield verkar det som att fler och fler kommer in nu. Å andra sidan sitter det väl femtusenelvamiljoner människor och spammar för att komma in

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600K • GTX 1060 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X