Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ala_95:

Inte riktigt, men i många missions i prophecies känner jag att man måste ha tillgång till wiki för att ens veta vad man ska göra och vart man ska gå.

För bonus objectives var det väl onödigt svårt att veta ibland kan jag hålla emd om, men för main objectives tyckte jag det var tydligt nog. Jag tror A-Net bedömde det som en smakfråga och att det är därför det gjordes tydligare i Factions och Nightfall men inte uppdaterades i Prophecies.

Permalänk

Måste erkänna att jag föredrar att bli lite mindre handhållen. Saknar faktiskt känslan från gamla MMOGs av att befinna mig i en okänd och ogästvänlig värld, där man faktiskt behövde aktivera de små grå för att ta sig fram. Men det är bara att inse att tiden utan minimaps och quest-pekare är förbi. Känner mig som en överlevande dinosaurie ibland.

Permalänk
Medlem

Får abstinens av ett spel jag inte ens lirat än... överhypad?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Turbojan:

Får abstinens av ett spel jag inte ens lirat än... överhypad?

Det tror jag beror lite på, jag och många med mig har spelat ettan i flera år och fått en hyfsat bra känsla för hur A-Net tänker och verkar som spelutvecklare. Då har man en ganska bra känsla för hur man ska tolka deras pressreleaser och artiklar om Guild Wars 2 utan att bygga upp för stora förväntningar, men jag tror att det kan vara lite som du säger för en del som inte riktigt vet vad man kan vänta sig från A-Net.

Förhoppningsvis är det inte överhypat till sån grad att folk blir besvikna när de testar, utan att det mer blir att de känner "jag hade väntat mig mer av hypen, men det är fortfarande ett grymt bra spel värt att spela".

Som med de flesta spel som så får vi fans skylla oss själva när vi bygger upp för stor hype och folk sen blir besvikna. Tyvärr tänker man sällan på det utan det blir sura miner och arga åsikter om att de vägrar se det fantastiska med spelet.

Permalänk
Medlem

Så, nått nytt on BETA/Realease?

Visa signatur

Acer Predator G6-710-70013 - tower - Core i7 6700K 4 GHz - 16 GB - SSD 256 GB, HDD 2 TB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hjulstad:

Så, nått nytt on BETA/Realease?

Inte vad jag hört, skulle nog varit mer livat i tråden isåfall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mazda:

Inte vad jag hört, skulle nog varit mer livat i tråden isåfall.

Det va ju segt, vore skönt med ett datum för betan om inte annat.. Vill just testa GW2 innan man slänger pengar på SWTOR...

Visa signatur

Acer Predator G6-710-70013 - tower - Core i7 6700K 4 GHz - 16 GB - SSD 256 GB, HDD 2 TB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hjulstad:

Det va ju segt, vore skönt med ett datum för betan om inte annat.. Vill just testa GW2 innan man slänger pengar på SWTOR...

Det är högst otroligt att betan skulle komma före den tjugonde tyvärr. Det känns som om det är för lite tid kvar för att hinna utannonsera en beta före årsskiftet, så den kommer nog inte förrän tidigast Q1 nästa år.

Permalänk
Skrivet av Mazda:

Det är högst otroligt att betan skulle komma före den tjugonde tyvärr. Det känns som om det är för lite tid kvar för att hinna utannonsera en beta före årsskiftet, så den kommer nog inte förrän tidigast Q1 nästa år.

Håller med där. Tror att tiden runnit ut för en beta i år.

Permalänk
Medlem

Finns det några nyheter när spelet eventuellt släpps verkar som betan inte blir av?

Har hållit mig borta från all info i stort sett angående Guild Wars 2 vill inte spoila för mycket för mig själv vill att det ska vara mer utav en överraskning:P

Visa signatur

Motherboard:Asus Prime B550-Plus
Cpu:AMD Ryzen 5 5600X
Memory: Corsair Vengeance LPX 32Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

open beta lär inte ske, closed beta eventuellt q1 2012 sedan har jag för mig i någon intervju att tidigast 3-6 månader efter avslutad closed beta sker release så kanske till sommarn skulle jag tro.
sålänge det inte släpps exakt samtidigt som D3 så får det komma när det vill hehe.

Visa signatur

MSI 2080TI
9900k Noctua NH-D15
Asus ROG Swift PG278Q | Sony A9G 65"
IFI ZenDac + Audeze LCD 2 Classic / Sennheiser HD 650 HK 970 + Heco Music Style 900
Seasonic PRIME 850W Gold

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av undrande:

open beta lär inte ske, [...]

Har du någon källa på det? Låter underligt, de hade open beta på första spelet och har vad jag kan minnas inte yttrat sig negativt om den upplevelsen. Vill minnas att de sagt att en open beta inte är på tal förrän spelet i princip är klart för release eftersom de vill slå tveksamma köpare med häpnad och inte med buggar. Det talar FÖR en öppen beta tycker jag.

EDIT:
Sen finns det å andra sidan inget bevis på att det inte redan pågår en stängd beta om de kör den hemlig. Om det finns ett spelföretag på marknaden som inte läcker information så är det A-Net (tätt följt av Blizzard). Det är ingen omöjlighet att de lagom till nyårsskiftet kommer ut med att "nu har vi avslutad våran stängda beta, öppen om ett par veckor", det skulle kännas lite A-Net.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mazda:

Har du någon källa på det? Låter underligt, de hade open beta på första spelet och har vad jag kan minnas inte yttrat sig negativt om den upplevelsen. Vill minnas att de sagt att en open beta inte är på tal förrän spelet i princip är klart för release eftersom de vill slå tveksamma köpare med häpnad och inte med buggar. Det talar FÖR en öppen beta tycker jag.

EDIT:
Sen finns det å andra sidan inget bevis på att det inte redan pågår en stängd beta om de kör den hemlig. Om det finns ett spelföretag på marknaden som inte läcker information så är det A-Net (tätt följt av Blizzard). Det är ingen omöjlighet att de lagom till nyårsskiftet kommer ut med att "nu har vi avslutad våran stängda beta, öppen om ett par veckor", det skulle kännas lite A-Net.

"We will be conducting small closed alpha and beta tests in 2011. The feedback from these tests will determine when we will do public beta tests and ship the game"

Det står det på deras officiella hemsida. Så det låter ju utan tvekan som de kommer att ha en öppen beta men precis som du säger närmare release.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av Hanslar:

Mesmer är äntligen läckt

Underbart

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hanslar:

Tvivlade aldrig hade känts konstigt om de slopat sin mest unika klass. Väldigt välkommet är det, jag är ganska förtjust i mesmer.

Permalänk
Skrivet av Mazda:

Tvivlade aldrig hade känts konstigt om de slopat sin mest unika klass. Väldigt välkommet är det, jag är ganska förtjust i mesmer.

Oh my god.. Tänkte spela warrior förut men nja.. nu vet jag inte längre!

Gud.. släpp spelet snart, jag klarar inte mer.....!

Permalänk
Inaktiv

Klassen verkar ha blivit betydligt aggressivare än i förra spelet, lyckas de behålla grundkonceptet kan det vara en het kandidat till main character för min del

Permalänk
Medlem

Var väll inget som man blev direkt förvånad över Men grymt skönt att alla klasserna är ute nu i vilket fall.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av zhizo:

Var väll inget som man blev direkt förvånad över Men grymt skönt att alla klasserna är ute nu i vilket fall.

Det borde innebära att det kan dyka upp en beta snart, alla klasser är färdigutvecklade nog att visas upp, innehåll har det funnits tillräckligt av länge som vi sett i alla demon.

Permalänk
Medlem

Guild Wars 2 closed beta börjar nu på Fredag!

Källa: http://www.reddit.com/r/IAmA/comments/nclu0/im_a_guild_wars_2...

Men den kommer ju självklart vara en väldigt stängd beta under NDA..

Permalänk
Skrivet av Yukki:

Härrehärligt!

Citat:

We will officially enter Closed Beta Testing this Friday. It will be marked with an increase in our pool of testers. To clarify, this phase of testing is still under NDA and is not open to the public.

Based on the feedback we get from our current Closed Beta Testing, we will determine the next phases of our beta program in which we will open beta access to more people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yukki:

Jag trodde inte de skulle säga något alls om den stängda betan så jag ser det som en trevlig överaskning. Hoppas den blir lyckad så den öppna betan kan börja snart

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hanslar:

Mesmer<3 Har misstänkt de hela tiden och blev glad när de kom ut med det

Finns inget roligare än att "mindfucka" folk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Mesmer<3 Har misstänkt de hela tiden och blev glad när de kom ut med det

Finns inget roligare än att "mindfucka" folk

Mesmer är så sjukt störande att möta!!! Har aldrig spelat Mesmer i GW1 men kommer definitivt prova på det i GW2. En human mesmer blir det isåfall, kvinnlig, med något sexigt namn

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Inaktiv

Som om jag inte var salig nog med mesmern så drar de igång stängd beta på fredag! HAPPINESS OVERLOAD!!!

Permalänk
Skrivet av Mazda:

Som om jag inte var salig nog med mesmern så drar de igång stängd beta på fredag! HAPPINESS OVERLOAD!!!

edit : nvm

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

http://www.reddit.com/r/IAmA/comments/nclu0/im_a_guild_wars_2...

Officiell AMAA (Ask Me Almost Anything) med utvecklarna på reddit. Om någon annan tvivlar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mazda:

FAN VA GÖTT!!! Du gjorde precis min kväll så mycket bättre

Permalänk
Inaktiv

Härligt med Closed beta

Info om mesmern,
http://gw2sverige.se/mesmers-ar-tillbaka

Tråkigt nog kommer man inte kunna ansöka om att vara med i closed betan utan arenanet staff kommer välja ut vilka som får tillgång till den, så ingen public application form.