Skrivet av FearKill:
Har börjat köra folding på min gaming dator med i7 930 @ 4GHz, GTX 580 3GB med 12GB DDR3 RAM.
Tycker att min i7 har ett väldigt dålig PPD.
Jag kör med FAH GPU Tracker V2, min i7 har 6 428,5 PPD just nu.
WU (project number)? TPF (time per frame)? Finns fahcore_a3.exe (eller _a4) i aktivitetshanteraren och hur många procent CPU tar den upp? Och låt datorn stå orörd då bara webbrowsing kan påverka en hel del.
Skrivet av FearKill:
Medans mitt grafikkort har 14 964,7 PPD.
Låter iof lite lågt det också, men bättre än CPUn. Klock? 100% utilization? Du borde också slå på advmethods på kortet, se längre ner varför.
Skrivet av FearKill:
Har googlat runt och sett att folk med samma processor har runt 30-35k i PPD, hur är detta möjligt?
Är antagligen siffror för bigadv och innan Stanford sänkte bonuspoängen i våras, om du skall nå dom siffrorna idag behöver du köra dedikerat Linux utan GPU-folding och få bigadv WU (som det finns få ut av just nu). Jag får 32-35k med en X6@4 och 37k med en 2500K@4,9 med bigadv och native Linux. Vill man pilla kan man köra Linux i en VM via Windows för att öka chansen att få bigadv.
Skrivet av FearKill:
Har -bidadv aktiverat i clienten, har även -advmethods, sen är även Multi-core SMP client så den använder alla 8 kärnor. HT är på.
Välj en, bara en skall vara vald åt gången då det kan bli fel annars.
Skrivet av FearKill:
Är det för att köra med FAH GPU Tracker V2 som jag har sån dålig PPD. Behöver jag köra med vanliga clienten av Folding@Home.
Eller behöver jag göra något annat för att få upp min PPD av CPU.
Trackern använder samma kärnor som vanliga klienten från Stanford, Trackern bara samlar dom i ett vacker GUI så det är enklare att komma igång.
Skrivet av Kalium:
Jag får löjligt lite PPD på min i7 920 om jag kör 8 trådar på CPU samt GPU folding. Och då kör jag ändå vanlig folding och inget bigadv.
Beror lite på vad du kör för grafikkort och inställningar, Fermi med advmethods (efterfrågar avancerade WU) är just det bästa om man skall köra SMP+GPU i samma burk då dom WU använder väldigt lite CPU och således inte drar ner produktionen. Dessutom så fungerar koden som FAH-kärnan bygger på så att tar du 10% av CPUn med ett annat program ökar TPF mer än 10% (har dock inga direkta siffror på detta).
Advanced WU till Fermi bidrar dock till att temperaturen ökar med cirka 10C och kan visa instabilitet på en överklockning, men på GPUer i högre klasser (högt klockat 560Ti, 470 och uppåt) får en PPD boost på runt 1k.