Vilken adapter ska jag ha till denna externa antenn?

Permalänk
Medlem

Vilken adapter ska jag ha till denna externa antenn?

Hej!

Har hittat en Netgear ANT2409 i ett skåp i vår föreningslokal och till den satt en skarvsladd påskruvad. Nu vill jag koppla in antennen i min router som har vanlig RP-TNC.

Är det någon som kan hitta en adapter från sladden till RP-TNC eller en kabel från antennen till routern. Var i kontakt med davido.se men de hävdar att de inte hade några sådana.

Sladden till vänster avskruvad. Som synes likadan i båda ändar.

Visa signatur

En gång i tiden levde jag på detta forum, då klockade jag PIII:or och celerons på BE6-II-moderkort :) dock verkar dessa inlägg försvunnit från min historik när jag nu letar...

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte riktigt problemet, vill du använda antennen men inte förlängningssladden?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem

På ebay finns ett ganska stort utbud.
Är det en adapter av denna modell du är ute efter?

http://www.ebay.com/itm/RP-N-male-RP-TNC-female-nut-bulkhead-...

Titta någa på bilderna. Det är inte roligt att ha göra med reverse polarity-kontater.

Hälsningar
MiiKe

Visa signatur

Too, often we lose sight of life's simple pleasures. Remember, when someone annoys you it takes 42 muscles in your face to frown, BUT, it only takes 4 muscles to extend your arm and bitch-slap that mother@#?!&! upside the head - Gaz Cooper

Permalänk
Medlem

Tack för hjälpen! Hittade även till en RP-SMA som jag kan tänkas behöva. Ebay verkar ju ha allt oavsett standard God Jul!

Visa signatur

En gång i tiden levde jag på detta forum, då klockade jag PIII:or och celerons på BE6-II-moderkort :) dock verkar dessa inlägg försvunnit från min historik när jag nu letar...