Dator startar om när den kommer in på skrivbordet

Permalänk

Dator startar om när den kommer in på skrivbordet

Har ett problem som jag fick igår.
Startar upp datorn, går normalt förbi windows laddningen och fram till att skrivbordet visas, efter att skrivbordet visas så håller det sig 2-3 sekunder sen startar datorn om. Men sen när jag testar att starta i safe mode så startar inte datorn om när jag kommer till skrivbordet utan jag kunde utan problem kopiera över viktiga filer till den externa hårddisken och under den tiden startade inget om.
Tycker detta är mycket märkligt och undrar om någon kan veta vad det kan vara eller om någon varit med om det tidigare?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Något i Windows har blivit korrupt eller buggat ur.

Tex drivrutiner, program, något hände när Win uppdet arbetade, virus osv. Det är så mycket i Windows som kan orsaka felet. Du kan slumpmässigt avinstallera, rensa bort kvarglömda mappar/filer och virus söka i dagar och ändå inte hitta orsaken. Ofta räcker det INTE att bara uppdatera eller installera över det som redan ligger på disken eftersom felet då ofta blir kvar i någon mapp.

Du kan alltid ge upp och installera om Windows osv för att fixa felet. Helst även ta bort och skapa nya partitionen för att fixa felet för vid vissa fel räcker det inte att bara formatera och installera om.

Permalänk
Medlem

inte behöver du göra en ominstall av win, pröva med en enkel system återställning!

Visa signatur

Samsung RF511, I7 2630QM, Geforce GT540M -optimus, 6GB ddr3 sodimm, hdd 640GB - Windows 7 home premium - Störtskön laptop.
Benq 24" E2420, Creative ljud med subwofer. - Det är bara att tuta och köra!