Nvidia Shield Pro, hur skapar jag bibliotek med videos från externa hårddiskar?

Permalänk
Medlem

Nvidia Shield Pro, hur skapar jag bibliotek med videos från externa hårddiskar?

Jag har just köpt en Nvidia Shield Pro eftersom jag ville kunna streama och spela upp videos från mina externa hårddiskar på samma enhet.

Men, naiv som jag är, så trodde jag att materialet på de externa hårddiskarna bara skulle ligga under en annan flik separat från streaming-delen.

Då antog jag att man ska spela upp det via Plex, men den appen hittar inget material under flikarna Movies och TV-shows och vad jag förstår så kan man bara spela upp material via servers, inte via hårddiskar direkt anslutna genom USB till Shield och att allt skulle vara enkelt organiserat i mappar som på min gamla WD TV Live mediaspelare.

Jag har försökt googla, men allt jag hittar är råd om att man inte ska göra externa hårddiskar till intern lagring för då måste man formatera om dem när man ska koppla in dem till en dator och guider om hur man ska formatera externa hårddiskar för att använda med Shield.

Hur sjutton gör jag för att på ett enkelt vis fixa ett bibliotek med videos från externa hårddiskar?

Visa signatur

MSI B450 TOMAHAWK MAX | AMD Ryzen 7 3700X + Noctua NH-U12S | Gigabyte RTX 2080 Windforce OC 8GB | 32GB Kingston HyperX Fury 3200MHz | Seasonic Focus GX 750W | WD Green SN350 2TB | 32" LG UltraGear 32GP850

Lenovo LOQ 15APH8 | AMD Ryzen 7 7840HS | RTX 4060 8GB | 2X8GB Samsung 5600MHz | WD Green SN350 2TB

Permalänk
Medlem

Jag har inte använd Android TV på det här viset alls. Men jag tycker att det du vill göra borde gå med Kodi

https://play.google.com/store/apps/details?id=org.xbmc.kodi

Här finns hjälp med Plex på nvidia shield: https://support.plex.tv/articles/220391808-media-storage-opti...

Permalänk
Medlem
Skrivet av favouredhawk:

Jag har just köpt en Nvidia Shield Pro eftersom jag ville kunna streama och spela upp videos från mina externa hårddiskar på samma enhet.

Men, naiv som jag är, så trodde jag att materialet på de externa hårddiskarna bara skulle ligga under en annan flik separat från streaming-delen.

Då antog jag att man ska spela upp det via Plex, men den appen hittar inget material under flikarna Movies och TV-shows och vad jag förstår så kan man bara spela upp material via servers, inte via hårddiskar direkt anslutna genom USB till Shield och att allt skulle vara enkelt organiserat i mappar som på min gamla WD TV Live mediaspelare.

Jag har försökt googla, men allt jag hittar är råd om att man inte ska göra externa hårddiskar till intern lagring för då måste man formatera om dem när man ska koppla in dem till en dator och guider om hur man ska formatera externa hårddiskar för att använda med Shield.

Hur sjutton gör jag för att på ett enkelt vis fixa ett bibliotek med videos från externa hårddiskar?

Det tre enklaste apparna är Kodi, vlc och Nova video player.
De har alla lite olika sätt att sätas upp för att fungera som allra bäst, så jag kan inte ge en förklaring för alla. Men tästa och välj någon av de och återkom om du vill ha mer hjälp med någon av de

Skälv föredrar jag kodi

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.