professions för tanks?

Permalänk
Medlem

professions för tanks?

vilka professions ger lämpliga bonusar för tanks?

mining och JC/BS?

vilka bonusar ger JC och BS?

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Skrivet av flancen:

vilka professions ger lämpliga bonusar för tanks?

mining och JC/BS?

vilka bonusar ger JC och BS?

jag hade gått på JC mining då BS inte ger supergrejer i höglevel medans du kan få nice gems av JC

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KRQKAN:

jag hade gått på JC mining då BS inte ger supergrejer i höglevel medans du kan få nice gems av JC

2 extra gem slots är ju dåligt... speciellt om man kan kräma in 2x epic gems som blir bättre än JC gemsen

on-topic: Kör det du gillar.. jag har både JC/BS! vem fan har gathering profession på sin main

Permalänk
Medlem

JC ger gems med högre stats på. Istället för bara 40 t.ex strength så kan du ha 3st gems med 67 strength.
Finns även med tex 67 parry, 67 dodge, 67 mastery och 101 stamina.
Blacksmithing ger extra sockets i gloves och bracers. Tillsammans blir dom de bästa professions du kan ha.

Permalänk
Medlem

alla olika proffesion "bonusar" är lika bra. Men hade kört på mining JC då mining ger dig HP.

Visa signatur

Citera gärna

ASRock Fatal1ty Z77 | i5 3570K @ 4,4 Ghz - Phanteks PH-TC14PE | 2-Way Sli GTX 680 | 16 Gb Corsair vengeance 1600 MHz | OCZ ZX Series 1250W | SSD - 1x128 GB - 1x256 | 2,7 TB - HDD | Antec P280 | G500 | Qpad MK-80 | G35

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Sweclockers 2024:
"
Eftersom vi tillhandahåller en öppen diskussionsplattform har vi ett berättigat intresse av att behålla användargenererat innehåll även efter en eventuell radering eller anonymisering av ditt användarkonto. Vi kommer även att fortsätta lagra vissa uppgifter för att upprätthålla säkerheten och förhindra missbruk av våra tjänster.
"

Permalänk
Medlem

kör paladin, så JC då?:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

I och med att de införde gems med 50 stats så gick JC ner sig lite. Skillnaden mellan 40 och 67 är lite större.

Permalänk
Medlem

Om du har tillgång till epic gems så är JC en av dom sämre och BS den bästa. Men om du inte har tillgång till dom så är JC bättre.

Permalänk

Ganska så säker på att uppgraderade JC gems kommer så småningom så att det återigen matchar övriga professions, hade kört på BS/JC.

Permalänk

skulle rekommendera mining och JC, mining pga hp och JC pga gems och väldigt mycket guld på samma gång

Permalänk
Medlem

Om du ska köra en seriös guild med bra progress... då hoppas jag inte de tillåter dig att du har ett gatherprofession som first/second prefession.. Jag kör själv på jc och lw på min hunter... hade jag kört tank hade jag nog kört med enchanting och bs eller jc och bs..