Skruvat fast moderkort i chassi

Permalänk

Skruvat fast moderkort i chassi

Ja, jag sitter alltså här med ett moderkort där en av skruvarna har fått huvudet så slitet att det inte går att skruva upp den för hand, och skruven sitter som berget. Vad göra?

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 9700K | GPU: Asus Geforce RTX 2060 Dual OC MB: MSI Z390-A Pro | RAM: Corsair Vengeance LPX 32GB | PSU: Corsair RM650x v2 | Chassi: Fractal Design Define R6 | SSD: Samsung 970 EVO 500GB + Samsung 860 EVO 1TB | HDD: Seagate Barracuda ST8000DM004 8TB | CPU-kylare: Noctua NH-D15

Bildskärm: LG 27UK650-W | Mus: Logitech MX Master 2S | Tangentbord: Logitech Craft | Ljudkort: Focusrite Scarlett 2i2 MK2 | Monitorer: Yamaha HS 7 W | Subwoofer: Peerless XLS 10” / hemmabyggd slavbaskonstruktion

Permalänk
Medlem

Säker på att det inte är en sån "skruv" som man ska klämma ihop och sen trycka ut?
Satt och skruvade på en skruv när jag plockade isär en gammal HP, och det visade sig vara så.
Alltså, ingen skruv utan snarare en... Plugg eller nit av något slag.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Provat "skruva" med tång?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vad harru gjort med skruven? du ska inte använda våld när du skruvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av en_slacker:

Ja, jag sitter alltså här med ett moderkort där en av skruvarna har fått huvudet så slitet att det inte går att skruva upp den för hand, och skruven sitter som berget. Vad göra?

om det är en distans till moderkort kan du ju bara ta en polygrip.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem

Om inget annat hjälper: använd en "grisapitt". Det är en spetsig pryl som är gängad på motsatt håll mot skruven, man borrar upp ett litet hål mitt på skruvhuvudet och sen skruvar man ner grisapitten i hålet. När den kör fast gör motsatsgängningen att fortsatt skruvande får skruven att lossna istället.

Permalänk
Medlem

Har aldrig sett moderkortsskruvar som man ska kunna skruva upp för hand...

Kan du fota skruven och posta, åtgärderna beror ju på hur skruven ser ut.

Visa signatur

mb = millibit!

Permalänk
Medlem

borra, men ta det väldigt försiktigt, kom ihåg att hela fästet på chasssit kommer gå bort

Visa signatur

GAMER SINCE BIRTH

OWNER OF BL4CK SW4RM (50.000P vantage)

Citera för svar, så jag hittar tillbaka