Uppgradering av : mobo, cpu, gpu och minnnen.

Permalänk

Uppgradering av : mobo, cpu, gpu och minnnen.

Hejsan, jag har nu börjat fundera på att uppgradera riggen lite och äntligen skrota 8400'an som slitit som ett djur. Eftersom jag inte har följt med alls i svängarna om Bulldozer osv så skulle jag uppskatta om jag kunde få lite olika alternativ och kanske rent ut sagt direktiv om vad som ska till.

Jag kommer återanvända nätagget som är ett Corsair HX620 då jag antar att det kommer duga bra nog för en uppgradering utan Crossfire/SLI. Sen kommer jag lägga till något sluten vattenkylare av något slag samt en SSD.

Kollade runt på inet och såg då att bulldozern iallafall kommit, och funderade då om de 4 respektive 6 kärniga processorerna var någonting att ha eller om det är intel som folk kör på.

Iallfall, det jag ägnar mig åt när jag sitter vid datorn är extreme-internet-browsing med 100 flikar uppe, world of warcraft och när riggen väl blivit uppgraderad hade jag tänkt spendera lite tid åt BF3.

Jag har inte satt någon specifik budget men hoppas få några olika alternativ att gå på.

Tack på förhand.

Permalänk
Skrivet av Isacbergstrom:

Hejsan, jag har nu börjat fundera på att uppgradera riggen lite och äntligen skrota 8400'an som slitit som ett djur. Eftersom jag inte har följt med alls i svängarna om Bulldozer osv så skulle jag uppskatta om jag kunde få lite olika alternativ och kanske rent ut sagt direktiv om vad som ska till.

Jag kommer återanvända nätagget som är ett Corsair HX620 då jag antar att det kommer duga bra nog för en uppgradering utan Crossfire/SLI. Sen kommer jag lägga till något sluten vattenkylare av något slag samt en SSD.

Kollade runt på inet och såg då att bulldozern iallafall kommit, och funderade då om de 4 respektive 6 kärniga processorerna var någonting att ha eller om det är intel som folk kör på.

Iallfall, det jag ägnar mig åt när jag sitter vid datorn är extreme-internet-browsing med 100 flikar uppe, world of warcraft och när riggen väl blivit uppgraderad hade jag tänkt spendera lite tid åt BF3.

Jag har inte satt någon specifik budget men hoppas få några olika alternativ att gå på.

Tack på förhand.

Skulle väl kunna kalla mig en AMD fanboy, men många kör på intel idag. Jag kör mest på AMD då jag tycker att dom ger bättre grejjor för pengarna.
Kör en Bulldozer 8150 nu och jag tycker den är trevlig. Kör mycket krävande spel såsom BF3.
Så allt kokar ner till hur mycket pengar du vill lägga. Men som sagt Intel presterar bättre enligt alla tester men är lite dyrare.

Visa signatur

Corsair 650D | ASUS Corsshair V Formula | AMD FX-8150 "Bulldozer" @ 4,0 GHz | Corsair H100 + 4 Corsair SP High Performance 120mm | MSI GTX 580 Lightning extreme Twin Frozr III | 8GB Corsair Dominator 1600MHz | Corsair AX 850W | Corsair Force 3 series 120gb | 2x OCZ - Agility 3 12gb | Benq G2750 | Benq G2420HD | Corsair K90 | Mionix Naos 5000

CITERA FÖR SVAR!!!

Permalänk

Funderar nu på att gå på en Phenom II X4 950 och hoppas på en lyckoträff kunna låsa upp de resterade kärnorna. Hoppas även kunna klocka processorn lite med Külern.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/1392997/tratt

Jag överväger även att vänta med att uppgradera gpu, har för tillfället ett GTX275 som det förvisso skulle vara skönt att bli av med, men med sträng studentekonomi så känns det som att jag kan vänta lite med det. Hur mycket kommer 275'an flaska egentligen?

yea