Ny Fotosida, Respons! (G2photo.se)

Permalänk
Medlem

Ny Fotosida, Respons! (G2photo.se)

Länk: tryck på bilden!

Tjenare! Skulle behöva lite hjälp med att få lite respons (tips) till min hemsida!
Med respons menar jag stavfel, idéer, layout m.m. Hemsidan är designad för mina foton
och är i "beta" stadiet om man säger så (är nybörjare). All hjälp uppskattas!

Im out Peace.<3

*Trådar sammanfogade och flyttad*/MulleEng

topic och sammanfogning
Permalänk

Första reaktionen var: "vart är bilderna?". Trodde det skulle vara mer bilder på första sidan och inte bara en till höger. Ändra på det?

Visa signatur

2500K + Noctua NH-U12P | ASRock P67 Extreme6 | Corsair XMS 2*2GB | Radeon 3870 512mb | Samsung 160GB + 1TB | Fractal R3 | Corsair AX750 | Samsung T220

Jag kan ha helt åt skogen fel, du är varnad!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lopphunden:

Första reaktionen var: "vart är bilderna?". Trodde det skulle vara mer bilder på första sidan och inte bara en till höger. Ändra på det?

Ska helt klart koll på detta!!
Någon mer som har något att tilägga?

Permalänk
Medlem

"fotogalleri"et e ju rätt meningslöst iom att rutan är så fruktansvärt liten, och när man vill förstora den så kommer man till ditt google+ galleri?

Visa signatur

Dator: ASRock B650i, AMD Ryzen 7600, Corsair Vengeance 32GB DDR5, Corsair H115i Elite, INNO3D RTX 4060Ti 8GB TWINX2, SSUPD Meshlicious, Corsair SF850L skärm: Asus PB238Q, DELL U2211H kringutrustning: Corsair k70 TKL RGB, Logitech 603, SMSL SA 300, Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem
Skrivet av pjuppi:

"fotogalleri"et e ju rätt meningslöst iom att rutan är så fruktansvärt liten, och när man vill förstora den så kommer man till ditt google+ galleri?

det är google + som jag använder för att visa fotorna

Permalänk
Medlem
Skrivet av pjuppi:

"fotogalleri"et e ju rätt meningslöst iom att rutan är så fruktansvärt liten, och när man vill förstora den så kommer man till ditt google+ galleri?

Störde mig också lite på det här. När man går in på en sida förväntar man sig inte direkt att bli skickad till en annan direkt

Måste dock säga att det var bra bilder

Edit: Läs på lite om de/dem/dom och kontrolläs framsidan, två stycken "Jag" i början bl.a.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av G2:

det är google + som jag använder för att visa fotorna

jo, så långt hängde jag me. jag mena bara att, som Rydisen skrev, "När man går in på en sida förväntar man sig inte direkt att bli skickad till en annan direkt "
man hade ju lika gärna kunna varit på din google+ sida

Visa signatur

Dator: ASRock B650i, AMD Ryzen 7600, Corsair Vengeance 32GB DDR5, Corsair H115i Elite, INNO3D RTX 4060Ti 8GB TWINX2, SSUPD Meshlicious, Corsair SF850L skärm: Asus PB238Q, DELL U2211H kringutrustning: Corsair k70 TKL RGB, Logitech 603, SMSL SA 300, Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem

Ser ut som "Notes"-applikationen till iPhone.

Permalänk
Entusiast

Jag tänker säga samma sak som alla andra bara för att lägga ännu mer vikt på det. Man förväntar sig massor av stora bilder när man går in på en sådan sida, och inte en redirect till google

Men jag måste säga att jag gillar dina bilder, nu vill jag också ha en systemkamera

Permalänk
Moderator
Moderator

Har du kikat något på de bloggverktyg som finns ute? http://wordpress.org/ är ett sådant som jag fick höra talas om, håller på att fixa med en egen sida och att få in gallerier med lösenordsskydd. Öppna gallerier är inget problem. Det finns plugins som också lägger på en vattenstämpel på bilderna (ang din copyright klausul som är bra att ha med på sidan.)

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av G2:

Hej! jag är väldigt ny på systemkameror men älskar det. Därför har jag gjort en fotosida som heter http://www.g2foto.n.nu/ skulle varit jättekul om jag fick respons!

Tack i förhand!

små bilder, lite trist design och inget som "poppar" men bliderna va nice

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

Akut hjälp!

Jag håller på att bygga en hemsida... Jag ska använde den som fotosida för mina foton, likt G2 Foton. Jag har webhotell på citynetwork.

Vilken "byggare" ska jag ta? Våra verktyg och tjänster | City Network

Permalänk

.

Permalänk

Någonsin testat XFS? Har det för min hemsida: http://groovepeakrailroad.se/Foto/bildspel.html

Permalänk

Väldigt simpel sida, du kanske ska kolla hur andra gjort och gå lite efter det? Där du hade skrivit om din gear osv, såg inte alls ut som du lagt någon tid på det där. Men alltid nåt att slipa på

btw, den statiol macken du har på framsidan där. Är vid gasklockan i göteborg?

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk
Medlem

I början var bilderna väldigt snarlika, dvs lite större variation hade inte skadat (kanske läge att ta bort ngn av bokeh bilderna).

Kan vara bra att dela upp olika bilder under olika rubriker.

Permalänk

du verkar ha en förkärlek till kombination ofokuserat och starka ljus då hälften av bilderna var det.

annars så sidan bra ut tycker jag lite enkel men fyller funktion utan några direkta störmoment tycker jag

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Ska jag vara helt ärlig så gav sidan inte något inponerande intryck. Sidan som sådan var ganska trist och jag tycker ingen av bilderna var intressanta. Fototekniskt gör du många misstag och du har ingen balans avseende fokus/skärpa. Detta märks tydligt på de bilder där du försökt fånga förgrunden. Mitt tips är att istället för att köpa en ny glugg till G2, om du verkligen är fotointresserad. Köp en systemkamera av nikon/canon, kolla på beg utrustning där du kan få med lite varierade objektiv. Exempelvis en Nikon D60/70/80, och till det satsa på att komma över ett fast 500mm/f 1.8. Sen går du ut och exprimenterar med det istället.

Visa signatur

NZXT Phantom ° P8Z68-V PRO GEN3 ° i5 2500K @ 4.5 + Corsair H80 & Schyte GT ° Gigabyte 7970 Windforce OC 3GB ° G.Skill 8GB Ripjaws 1600Mhz ° Samsung SSD 830-Series 128GB ° Seagate Barracuda 1TB ° NZXT HALE90 850W ° Asus Xonar D1 ° SideWinder X4 Gaming Keyboard + Logitech G400 + AKG GHS1 Gaming Headset ° Dell 2209wa ° STEELSERIES 4HD

Permalänk

Finns ju hur många stavfel som helst... om du inte hittar dom så bör du inte driva en hemsida.

Permalänk
Avstängd

Hur seg som helst, tog ju minuter att komma in!
Hosta hos iPeek.se

Visa signatur

iPeek #1: AMD 1100T @ 4.8GHz 16GB @H2O
iPeek #1: AMD 1100T @ 4.8GHz 16GB @H2O
iPeek #1: INTEL CELERON @ 2.80GHz 1GB
iPeek #2: INTEL ATOM x8 @ 2.80GHz 4GB
Skollaptop: Macbook AIR 13" 2011, 128GB, 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blesk:

Ska jag vara helt ärlig så gav sidan inte något inponerande intryck. Sidan som sådan var ganska trist och jag tycker ingen av bilderna var intressanta. Fototekniskt gör du många misstag och du har ingen balans avseende fokus/skärpa. Detta märks tydligt på de bilder där du försökt fånga förgrunden. Mitt tips är att istället för att köpa en ny glugg till G2, om du verkligen är fotointresserad. Köp en systemkamera av nikon/canon, kolla på beg utrustning där du kan få med lite varierade objektiv. Exempelvis en Nikon D60/70/80, och till det satsa på att komma över ett fast 500mm/f 1.8. Sen går du ut och exprimenterar med det istället.

50mm/f 1.8 syftar du på hoppas jag

Förövrigt instämmer jag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av marr:

50mm/f 1.8 syftar du på hoppas jag

Förövrigt instämmer jag!

haha, oj då! Jag menade givetvis 50mm.

Visa signatur

NZXT Phantom ° P8Z68-V PRO GEN3 ° i5 2500K @ 4.5 + Corsair H80 & Schyte GT ° Gigabyte 7970 Windforce OC 3GB ° G.Skill 8GB Ripjaws 1600Mhz ° Samsung SSD 830-Series 128GB ° Seagate Barracuda 1TB ° NZXT HALE90 850W ° Asus Xonar D1 ° SideWinder X4 Gaming Keyboard + Logitech G400 + AKG GHS1 Gaming Headset ° Dell 2209wa ° STEELSERIES 4HD

Permalänk
Medlem

Ta bort statistiken som ligger längst ner på sidan då den förstör den rena layouten som du försöker köra på.
Denna information är heller ej relevant för en vanlig besökare.

Visa signatur

AMD FX-8350 @ 3,5 GHz, Gigabyte GA-990FXA-UD3, 2X Crucial Ballistix Sport DDR3 PC12800/1600MHz CL9 2x8GB (16GB total), Asus GTX 970 Turbo, Corsair CX600M, 2x HDD 7200 RPM 1TB Raid 1, Fractal Design Core 3000, 2x Intel SSD 40GB Raid 0.

Permalänk
Medlem
Skrivet av G2:

http://g2photo.se/wp-content/uploads/2012/01/logo.png

Länk: tryck på bilden!

Tjenare! Skulle behöva lite hjälp med att få lite respons (tips) till min hemsida!
Med respons menar jag stavfel, idéer, layout m.m. Hemsidan är designad för mina foton
och är i "beta" stadiet om man säger så (är nybörjare). All hjälp uppskattas!

Im out Peace.<3

Korrekturläs och ändra all text, var väldigt dåligt skrivet/stavat. Ta bort statistiken också, känns inte relevant. De första fotografierna på startsidan var helt ok, sen gick det bara utför. Vet inte vad du vill få ut av din hemsida, men vare sig det är i kommersiellt syfte eller inte så tjänar du nog på att visa olika saker du är bra på, och inte ha så många bilder som visar samma sak. Du kan ju t.ex. på startsidan ha en bild ur varje "kategori" och sedan ha resten av bilderna i ett galleri. Utöver detta så tycker jag den känns bra layoutmässigt, stilrent!

Visa signatur

i9 9900k / EVGA RTX 3080
Lian Li O11 Dynamic / EKWB Custom loop

Permalänk
Medlem

Jag tycker det var för många bilder på rad med samma tema och som såg snarlika ut i bildgalleriet. T.ex. 7 "out of focus"-bilder på rad som alla såg ganska likadana ut. Sedan tyckte jag att "About" och "Gear"-sidorna kändes tomma och tråkiga. Lite mer utförlig information skulle inte skada tillsammans med någon bild för att göra det lite mer personligt.
Som tidigare i tråden tycker jag att statistiken inte hör hemma på en webbplats, den tillför ingenting till besökaren förutom att försämra utseendet.

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2