Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Stort dilemma angående inköp av Mionix Naos 5000!

Permalänk
Hedersmedlem

Stort dilemma angående inköp av Mionix Naos 5000!

Jag har på senare tiden börjat kolla på lite olika spelmöss eftersom jag känner att min nuvarande inte riktigt håller måttet ibland. Jag har varit på lite olika butiker och petat och klämt på olika datamöss och hittat flera som jag gillar och känns sköna. (Kan tilläggas att jag prioriterar komfort före funktionalitet i detta sammanhanget.) Allt var frid och fröjd utan några större problem, ända tills jag provade Mionix Naos 5000! Tankarna kring mössen jag provat fram till den tidpunkten var blandade, hade några favoriter som jag var nära att slå till på, men när jag provade Naos 5000 kändes det lite som en orgasm för handen!

Fine, tänkte jag. Då ska jag bara kolla upp lite fakta innan jag slår till, vilket leder mig till nästa problem: Strul med Naos 5000 i W7 x64! Alla kommentarer här på forumet och på andra ställen gjorde mig avskräckt från att köpa den, ända tills jag provade den igen. Jag tycker den är så sjukt skön! Vad jag vill ha i en mus är komfort och problemfritt användande. Naosen uppfyller krav 1 med råge, men faller på krav 2. Jag har varit runt både två och tre gånger och provat datamöss sedan dess, men får alltid samma ångest när jag börjar klämma på Naosen. Den är den absolut skönaste musen jag provat med god marginal!

Jag läste här på forumet tidigare att en snubbe hade löst sitt W7 x64-problem genom att installera programvaran på en annan plats än standardplaceringen (i C\Program istället för C\Program(x86)). Någon annan hade fixat det genom att koppla in musen i en USB-hub. Drivrutiner verkar ju inte vara något att förvänta sig i alla fall.

Här är några åsikter kring de andra möss som jag gillar:

SteelSeries Ikari
- Skön, men har småsvårt att lyfta den.
SteelSeries Xai
- Minimalistisk och förvånansvärt skön.
Logitech G400
- Ungefär samma form som min nuvarande Logitech-mus. Välbeprövad, men varken bu eller bä gällande komfort.
QPAD 5K
- Skön, men vill ha mer kontakt med handen mot musmattan.
Razer Deathadder
- Skön, men tycker att sidoknapparna är något i vägen.

Jag skulle nu uppskatta lite kommentarer som gör det lättare för mig att bestämma mig. Personliga åsikter och erfarenheter om Naos 5000? Någon som har provat ovan nämnda lösningar på problem, eller har egna lösningar? Samma problem utan mjukvara installerad? Är det samma problem med Naos 3200? Åsikter och erfarenheter kring övriga möss?

Tack på förhand!

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem

Har haft min Naos 5000 i drygt ett år nu, inga problem med drivers än så länge.

Win7 x64, Ingen USB-hub.

Visa signatur

pls

Permalänk
Medlem

Akta dig för Ikari. Sök på Ikari och Doubleklick.

Permalänk

Hört att Logitech G700 ska vara rätt bra

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Jag har en Naos 5000 och Win 7 64-bit och har inte några problem.

Min bror däremot har också Win 7 64-bit och en Naos 5000 och han har problemet att efter ett bra tag så börjar datorn lagga/hacka mer och mer och det hjälps bara genom att dra ut och i musen i USB-porten.

Har testat alla olika software/firmwares och alla olika USB-portar och att installera det i x86-mappen men inget hjälper.
Har även läst att andra har samma problem och har även en till bekant som har samma problem.

Känner flera andra som kör x64 som inte har problem också så det känns rätt så random.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av blue eyed devil:

Hört att Logitech G700 ska vara rätt bra

Kanske, men jag har uteslutit den för länge sen eftersom jag inte tyckte den var bekväm för handen, samt att sidoknapparna kändes knöliga. Jag har inget behov av jättemånga knappar heller.

Skrivet av Udd3n:

Jag har en Naos 5000 och Win 7 64-bit och har inte några problem.

Min bror däremot har också Win 7 64-bit och en Naos 5000 och han har problemet att efter ett bra tag så börjar datorn lagga/hacka mer och mer och det hjälps bara genom att dra ut och i musen i USB-porten.

Har testat alla olika software/firmwares och alla olika USB-portar och att installera det i x86-mappen men inget hjälper.
Har även läst att andra har samma problem och har även en till bekant som har samma problem.

Känner flera andra som kör x64 som inte har problem också så det känns rätt så random.

På något konstigt sätt så känns det positivt. Antar att det bara är att testa och hoppas på det bästa.

Fortsätt gärna komma med kommentarer, det uppskattas verkligen.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem

har en naos 3200 och har aldrig haft några problem med den , sjukt nöjd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casgar:

Jag har på senare tiden börjat kolla på lite olika spelmöss eftersom jag känner att min nuvarande inte riktigt håller måttet ibland. Jag har varit på lite olika butiker och petat och klämt på olika datamöss och hittat flera som jag gillar och känns sköna. (Kan tilläggas att jag prioriterar komfort före funktionalitet i detta sammanhanget.) Allt var frid och fröjd utan några större problem, ända tills jag provade Mionix Naos 5000! Tankarna kring mössen jag provat fram till den tidpunkten var blandade, hade några favoriter som jag var nära att slå till på, men när jag provade Naos 5000 kändes det lite som en orgasm för handen!

Fine, tänkte jag. Då ska jag bara kolla upp lite fakta innan jag slår till, vilket leder mig till nästa problem: Strul med Naos 5000 i W7 x64! Alla kommentarer här på forumet och på andra ställen gjorde mig avskräckt från att köpa den, ända tills jag provade den igen. Jag tycker den är så sjukt skön! Vad jag vill ha i en mus är komfort och problemfritt användande. Naosen uppfyller krav 1 med råge, men faller på krav 2. Jag har varit runt både två och tre gånger och provat datamöss sedan dess, men får alltid samma ångest när jag börjar klämma på Naosen. Den är den absolut skönaste musen jag provat med god marginal!

Jag läste här på forumet tidigare att en snubbe hade löst sitt W7 x64-problem genom att installera programvaran på en annan plats än standardplaceringen (i C\Program istället för C\Program(x86)). Någon annan hade fixat det genom att koppla in musen i en USB-hub. Drivrutiner verkar ju inte vara något att förvänta sig i alla fall.

Här är några åsikter kring de andra möss som jag gillar:

SteelSeries Ikari
- Skön, men har småsvårt att lyfta den.
SteelSeries Xai
- Minimalistisk och förvånansvärt skön.
Logitech G400
- Ungefär samma form som min nuvarande Logitech-mus. Välbeprövad, men varken bu eller bä gällande komfort.
QPAD 5K
- Skön, men vill ha mer kontakt med handen mot musmattan.
Razer Deathadder
- Skön, men tycker att sidoknapparna är något i vägen.

Jag skulle nu uppskatta lite kommentarer som gör det lättare för mig att bestämma mig. Personliga åsikter och erfarenheter om Naos 5000? Någon som har provat ovan nämnda lösningar på problem, eller har egna lösningar? Samma problem utan mjukvara installerad? Är det samma problem med Naos 3200? Åsikter och erfarenheter kring övriga möss?

Tack på förhand!

Sitter i precis samma sits kan jag säga.
Efter min handledsoperation är det den absolut bästa musen, ergonomiskt sett, och passar mig perfekt men alla problemen som folk har gör att jag avskräcks från att köpa den.

Senaste budet från Mionix var följande,

Citat:

Hej FireFox!

Vi har en färdig betaversion av vår software redo och klar för test av kunder. Firmwaren har varit knivigare att få ordning på, mjukvaruutvecklarna arbetar vidare med den och vi hoppas att vi kan släppa en beta bundle med både software och firmware inom kort.

Med vänliga hälsningar
Xxxxxx

Varför tror jag dem inte?

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Hedersmedlem

Jag slog till och köpte en Naos 5000 tillslut, och efter 2 dagars användande så har jag inte haft några problem än så länge. Får se om det fortsätter så. Är sjukt nöjd hittills i alla fall! 5000 DPI är dock ganska overkill för mig, men smaken är som baken.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem

Har med en Naos 5000 och har haft den i ett år och måste säga bästa musen jag någonsin använt

Visa signatur

DATOR: Chassi: Corsair carbide air 540 CPU: I7 2700k (4.5Ghz 1.288v) RAM: Corsair 4^4(16)GB 1922Mhz Mobo: Asus P8Z68-V LX PSU: Antec HCG 900W GPU: Powercolor 7990 + Sapphire HD 7970 3GB Vapor-X (3way-CrossfireX)
KRINGUTRUSTNING:
Monitor: FSM-270YG 2560x1440 IPS Keyboard: Ducky Shine 2 White kaycaps orange LED Mouse: Logitch G502 Headset: Audio technica ATH-M50 Mic: Blue Snowball