Jag känner att det börjar bli dags att uppgradera min dator lite nu. Det kanske inte behövs egentligen men det är ju alltid kul att förnya sig lite. Just nu så har jag ett Define R3 chassi och ett Corsair HX 750W 80+ nättagg. Dessa ska får hänga med ett tag till. Samma sak gäller hårddiskar och SSDn. Men vad gäller resten av delarna så är jag öppen för förslag. Det som sitter i nu är:
Datorn är i nuläget inte klockad men den kommer antagligen att bli det i framtiden så kommer även att byta lite kylning men det kommer senare. Jag använder datorn mest till spel just nu. Mestadels FSX och (tyvärr) en del WoW också. Vill ju kunna spela dessa på så höga inställningar som möjligt. När jag inte spelar så används datorn till vardagssysslor, surf, film, betala räkningar osv.
Budgeten hamnar kanske run 5000-6000, men kanske kan sträcka mig lite högre, eller varför inte lite lägre.
Så vad tycker sweclockers? Är det överhuvudtaget rätt tid att uppgradera nu eller ska man vänta på Ivy Bridge och Kepler? Dela era tankar nu!
Mer ram är ju ganska självklart med tanke på priserna. Angående CPU kylare har jag titta på en annan av Thermalrights modeller, nämligen Silver Arrow. Den verkar ju vara ganska bra och tyst med sina PWM styrda fläktar. Men när det kommer till 7970 så tycker jag det verkar rätt overkill om man säger så. Det är ju inte direkt dom tyngsta spelen jag spelar. Iofs så vet man ju inte vad some händer längre fram, men tycker ändå att det verkar lite over the top. Men men, hoppas på lite fler förslag.