Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Vad retar ni er mest på i BF3?

Permalänk
Medlem

Fan vad jag älskar pansarvagnarna, dom äger alla, hittat en del tricks på att undvika bli bombad.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Likvid:

Fan vad jag älskar pansarvagnarna, dom äger alla, hittat en del tricks på att undvika bli bombad.

Ok. Och detta stör du dig på för att...? Läs trådens topic en gång till tack.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

En jävligt irriterande sak jag fortfarande inte fattar är varför server sökaren är som den är.

Man trycker i grejerna man vill att servrarna som visas ska ha och inte osv, så långt är jag med. MEN servrarna som kommer upp är HELT RANDOM.
När jag skriver i servernamn så hittar jag servrar. till exempel skriver man webhallen så kommer dom upp men inte annars. även fast man filtrerar på ping.
detta gör att man inte hittar servrar med folk inne på och svårare att hitta bra servrar.

jag märkte detta när jag en kväll letade server och hittade ingen med folk inne på i hela europa. men i min favorit lista fanns 3-4 stycken med folk inne.

detta är enligt mig helt idiotiskt.

Permalänk
Skrivet av carll:

En jävligt irriterande sak jag fortfarande inte fattar är varför server sökaren är som den är.

Man trycker i grejerna man vill att servrarna som visas ska ha och inte osv, så långt är jag med. MEN servrarna som kommer upp är HELT RANDOM.
När jag skriver i servernamn så hittar jag servrar. till exempel skriver man webhallen så kommer dom upp men inte annars. även fast man filtrerar på ping.
detta gör att man inte hittar servrar med folk inne på och svårare att hitta bra servrar.

jag märkte detta när jag en kväll letade server och hittade ingen med folk inne på i hela europa. men i min favorit lista fanns 3-4 stycken med folk inne.

detta är enligt mig helt idiotiskt.

Då måste du helt klart ha haft en del skumma inställningar.
Tycker server-filtrena är en av de BRA sakerna dom lyckats med.

Visa signatur

Chassi: Corsair Air 540 | Moderkort: MSI X570-A PRO | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Minne: Corsair Vengeance @ 3200mhz 16GB | GPU: AMD RX 5700 XT | PSU: Corsair TX 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av sharkfinz:

Då måste du helt klart ha haft en del skumma inställningar.
Tycker server-filtrena är en av de BRA sakerna dom lyckats med.

är du knas eller skojar du med mig?

tryck default eller tryck bort alla inställningar. refresh. sen tryck så den med lägst ping kommer högst upp. = knappt ens en svensk server
skriv sedan till exempel webhallen i server name o vips!

det är helt random. ibland kommer en svensk server med ping 6 upp som lägst ping, ibland en tysk/dansk med 20-25.

detta är inte bra någonstans haha

Permalänk
Skrivet av carll:

är du knas eller skojar du med mig?

tryck default eller tryck bort alla inställningar. refresh. sen tryck så den med lägst ping kommer högst upp. = knappt ens en svensk server
skriv sedan till exempel webhallen i server name o vips!

detta är inte bra någonstans haha

...vad fan har default att göra med server-browsern? Det du klagade på var att inställningarna inte fungerade för dig.

Vill du bara köra på svenska servrar kan du ju bara klicka i sverige på region? Hur svårt är det?

Visa signatur

Chassi: Corsair Air 540 | Moderkort: MSI X570-A PRO | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Minne: Corsair Vengeance @ 3200mhz 16GB | GPU: AMD RX 5700 XT | PSU: Corsair TX 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av sharkfinz:

...vad fan har default att göra med server-browsern? Det du klagade på var att inställningarna inte fungerade för dig.

Vill du bara köra på svenska servrar kan du ju bara klicka i sverige på region? Hur svårt är det?

ja du.. om du läser så ser du att killen innan skrev att jag hade lustiga inställnigar vilket jag inte har.

jag vill inte bara spela på svenska servrar det har inte ens med saken att göra. jag menar bara att serversökaren är helt random och hittar inte servrar med folk inne på även fast det finns

Permalänk
Skrivet av carll:

ja du.. om du läser så ser du att killen innan skrev att jag hade lustiga inställnigar vilket jag inte har.

jag vill inte bara spela på svenska servrar det har inte ens med saken att göra. jag menar bara att serversökaren är helt random och hittar inte servrar med folk inne på även fast det finns

Så du menar att om du väljer 1-5 och 6-10 Free slots...
(Ingenting på "Advanced Filters")

Så får du upp tomma servrar?
Då är verkligen nånting åt helvete.

Visa signatur

Chassi: Corsair Air 540 | Moderkort: MSI X570-A PRO | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Minne: Corsair Vengeance @ 3200mhz 16GB | GPU: AMD RX 5700 XT | PSU: Corsair TX 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av sharkfinz:

Så du menar att om du väljer 1-5 och 6-10 Free slots...
(Ingenting på "Advanced Filters")

Så får du upp tomma servrar?
Då är verkligen nånting åt helvete.

okej då gör jag på ditt sätt
tar jag europa och 1-5 slots och söker så kommer det upp en ibland två servrar med 63 inne nästa är på runt 30 eller aa vad som helst.
även fast det finns sjukt många fler servar med många inne.

ännu ett bevis på att det är helt random vilka servrar som kommer upp.
så ja något är åt helvete

Permalänk
Skrivet av carll:

okej då gör jag på ditt sätt
tar jag europa och 1-5 slots och söker så kommer det upp en ibland två servrar med 63 inne nästa är på runt 30 eller aa vad som helst.
även fast det finns sjukt många fler servar med många inne.

ännu ett bevis på att det är helt random vilka servrar som kommer upp.
så ja något är åt helvete

Du menar att det bara kommer upp 2 servrar som kö 64-players, sen hoppar det till 32, 24, 16 och lite random?
Fortfarande fullt normalt...vill du köra på servrar med 64 spelare klickar du helt enkelt i det...

Visa signatur

Chassi: Corsair Air 540 | Moderkort: MSI X570-A PRO | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Minne: Corsair Vengeance @ 3200mhz 16GB | GPU: AMD RX 5700 XT | PSU: Corsair TX 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av sharkfinz:

Du menar att det bara kommer upp 2 servrar som kö 64-players, sen hoppar det till 32, 24, 16 och lite random?
Fortfarande fullt normalt...vill du köra på servrar med 64 spelare klickar du helt enkelt i det...

jag menar att alla servar som kommer upp är helt random. testa själv så märker du. OM man inte filtrerar så mycket så att antalet servrar som kommer upp får plats på sidan. men detta vill ja inte göra när jag vill åt till exempel en bk2 server med mycket folk inne på. då vill jag söka bk2 sen trycka "players" så att dom servrarna med mycke folk inne på kommer upp.

det är inte rimligt att få upp en ända server med 64 pers inne på när man söker i hela Europa

Permalänk
Medlem
Skrivet av sharkfinz:

Tycker server-filtrena är en av de BRA sakerna dom lyckats med.

Nja, helt perfekt är den inte. Om man scrollar ner i serverlistan så kommer det upp samma servrar sam redan finns högre upp i listan och ibland så kommer server upp som har andra settings än dom man angav i serverfiltern. Detta händer dock bara om man scrollar ner i serverlistan så serverbrowsern funkar hyggligt bra ändå.

Visa signatur

3770k @4,5ghz, EK-Supremacy, 2x hd 7970 @1050/1500 , 4x 4 GB corsair vengeance LP 1600 mhz, Corsair RM1000x, z77a-gd65, Samsung 840 pro 256 GB, Crucial m4 128 GB, Nzxt switch 810

Permalänk
Medlem

alltså jag vill ha det så att man till exempel söker server som vanligt. som i alla år o dar. tryck ping o dom med lägst ping kommer upp.
nu är det random varje gång man söker. men går man in på sverige så får man upp 20+ servar med 5-6 i ping.
men inte ens där får man upp alla svenska servrar som man enligt mig borde få om man klickar i det.

Permalänk
Skrivet av carll:

alltså jag vill ha det så att man till exempel söker server som vanligt. som i alla år o dar. tryck ping o dom med lägst ping kommer upp.
nu är det random varje gång man söker. men går man in på sverige så får man upp 20+ servar med 5-6 i ping.
men inte ens där får man upp alla svenska servrar som man enligt mig borde få om man klickar i det.

Lämnar den här diskussionen nu...
Förstår hur du resonerar, men är du så slö att du inte orkar sätta filter då vettefan...

Visa signatur

Chassi: Corsair Air 540 | Moderkort: MSI X570-A PRO | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Minne: Corsair Vengeance @ 3200mhz 16GB | GPU: AMD RX 5700 XT | PSU: Corsair TX 750W

Permalänk
Avstängd

Tycker de bör ta och fixa hitreg.
Skjuter folk i huvudet med en Dragunov, får hitmarker, och ser att de blir träffade. Men spelfan vägrar registrera det.
De vänder sig om, dödar en på en halv sekund. (HP går från 100 - 0 direkt, inte stegvis, vilket det BÖR vara)

Har spelat lite igen(och mött fuskare i nästan varenda match, folk som har 15k+ i score och 80 kills/2-4 deaths på Conq 64.

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av sharkfinz:

Lämnar den här diskussionen nu...
Förstår hur du resonerar, men är du så slö att du inte orkar sätta filter då vettefan...

filtret spelar ingen roll då jag inte hittar dom servrarna jag vill ändå.. som till exempel igår tidig morgon då jag satt o sökte som en galning efter en bk2 64 med folk inne. gick inte att hitta. men sen såg jag i mitt "com center" att 3 av mina kontakter satt o spelade på just sånna servrar ja ville åt.. haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av schitzo:

Tycker de bör ta och fixa hitreg.
Skjuter folk i huvudet med en Dragunov, får hitmarker, och ser att de blir träffade. Men spelfan vägrar registrera det.
De vänder sig om, dödar en på en halv sekund. (HP går från 100 - 0 direkt, inte stegvis, vilket det BÖR vara)

Har spelat lite igen(och mött fuskare i nästan varenda match, folk som har 15k+ i score och 80 kills/2-4 deaths på Conq 64.

också märkt det där.. fuskare också. men det värsta är nog att folk fortsätter spawna även fast vissa fuskare dödar alla precis när dom spawnar och de ena laget börjar baserapa. då undrar man verkligen...???? haha.

tips till dig är att vara mer noga med server val

Permalänk
Medlem

Hej jag har en sak jag stör mig på och jag vet inte om det beror på att det blir för mycket för grafik kortet och att jag kör på för höga inställningar, men iallafall varje gång jag skjuter på någon så blir det som ett lite minilagg.

Det händer aldrig när jag sitter i en panzar vagn tex där explosionerna är mycket större utan bara när jag använder ett vapen. Det spelar ingen roll om det är nära eller om jag skjuter på någon långt bort det blir alltid så.

Jag vet ju att vapnen har rekyl men jag tror inte det är de jag upplever.

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Medlem
Skrivet av wankeer:

Hej jag har en sak jag stör mig på och jag vet inte om det beror på att det blir för mycket för grafik kortet och att jag kör på för höga inställningar

om du nu inte vet detta varför kollar du då inte?
kolla fpsen och kolla om det är samma med lägre inställningar

Permalänk
Medlem
Skrivet av carll:

om du nu inte vet detta varför kollar du då inte?
kolla fpsen och kolla om det är samma med lägre inställningar

Är samma med lägre inställningar, grafik kortet är ett 580.

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Medlem
Skrivet av carll:

filtret spelar ingen roll då jag inte hittar dom servrarna jag vill ändå.. som till exempel igår tidig morgon då jag satt o sökte som en galning efter en bk2 64 med folk inne. gick inte att hitta. men sen såg jag i mitt "com center" att 3 av mina kontakter satt o spelade på just sånna servrar ja ville åt.. haha

Ibland om det inte kommer upp några serverar (med folk på) så hjälper det att trycka "reset filter". Även fast inget ändras så dyker det upp ett knippe serverar med folk online.

Permalänk
Medlem

Efter att ha testat en Metro CQ 64 server igår med massa tickets så kan jag lungt säga att jag stör mig på hela kartan Metro!
Bort med den från spelet eller fixa till lite vägar runt så dom som vill spela på riktigt kan komma runt och ta flagg!

Som det är nu står majoriteten av spelarna med USAS+Frag (som jag gjorde) eller M320 runt någon trappa vid B.
Sen finns det några k/d jagare som gömmer sig längst in i tunneln med sniperbössan och försöker ta dom som rycker fram.

Jag tröttnade snabbt och kan inte annat än anse det vara ett fullstänndigt oskillat spelsätt som inte är värdigt att ha med i BF3.... nästan så det känns som "padding servrar" eftersom det är så lätt att få rejält med poäng genom revive eller ammo...

Kartan kan dock vara lite kul med runt 20-30 spelare när det böljar fram och tillbax och inte bara blir låsning...

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheGiant:

Efter att ha testat en Metro CQ 64 server igår med massa tickets så kan jag lungt säga att jag stör mig på hela kartan Metro!
Bort med den från spelet eller fixa till lite vägar runt så dom som vill spela på riktigt kan komma runt och ta flagg!

Som det är nu står majoriteten av spelarna med USAS+Frag (som jag gjorde) eller M320 runt någon trappa vid B.
Sen finns det några k/d jagare som gömmer sig längst in i tunneln med sniperbössan och försöker ta dom som rycker fram.

Jag tröttnade snabbt och kan inte annat än anse det vara ett fullstänndigt oskillat spelsätt som inte är värdigt att ha med i BF3.... nästan så det känns som "padding servrar" eftersom det är så lätt att få rejält med poäng genom revive eller ammo...

Kartan kan dock vara lite kul med runt 20-30 spelare när det böljar fram och tillbax och inte bara blir låsning...

Metro är ganska rolig att spela, dock max 16 spelare. Annars blir det lätt att något lag låser in det andra lager.

Visa signatur

Intel i7 12700K | Noctua NH-D15 | MSI MAG Z690 Tomahawk WiFi | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz 2x16GB | Asus GeForce RTX 3080 Ti TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro Series MZ-V8P500BW 500GB | 2x Samsung 980 Pro Series MZ-V8P1T0BW 1TB | Be Quiet! Pure Power 11 FM 1000W | Win 11 | Fractal Design Define 7 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheGiant:

Efter att ha testat en Metro CQ 64 server igår med massa tickets så kan jag lungt säga att jag stör mig på hela kartan Metro!
Bort med den från spelet eller fixa till lite vägar runt så dom som vill spela på riktigt kan komma runt och ta flagg!

Inte bara det. Det är skrämmande när man söker servers och det finns jätte många servers på både normal/hardcore som endast har Metro och de har spelare. Folk tröttnar verkligen inte på att spamma RPG/M320 grenade launcher/granater USAS med Frag spec.

Permalänk

VARFÖR kunder de inte gjort så att man startade spelet, riggade sin gear och SEDAN kunde ansluta till server. Gäller även om man vill göra omdisponering av kommando, grafik etc...IRRITERANDE....och att det stänger ner om jag vill byta server vilket gör låååånga uppstartstider mot ny server.

....annars är det väl OK.

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Surgubben:

VARFÖR kunder de inte gjort så att man startade spelet, riggade sin gear och SEDAN kunde ansluta till server. Gäller även om man vill göra omdisponering av kommando, grafik etc...IRRITERANDE....och att det stänger ner om jag vill byta server vilket gör låååånga uppstartstider mot ny server.

....annars är det väl OK.

För att göra inställningar utanför spelet kan du använda BF3 Settings Editor: http://bf3.realmware.co.uk/

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Att man fastnar på varenda jävla sak.
"Åh en sten, jag kan inte springa över den! Jag måste springa runt denna pyttelilla stenen för den är så jävla höög!"

Och att man är den fetaste jävla soldaten som finns. Jag tror att det går lite snabbare än typ 4h att ställa sej upp ifrån prone.
Man spenderar ju fan halva spelet med att se på den animationen.
Jag vet att dom ofta har mkt packning osv, men seriöst. Mitt i ett krig full med adrenalin tror jag inte man tar en hel årstid på sej att ställa sej på knä...

Sen magiska kulor, man blir skjuten lite grann, dyker ner bakom ett skydd, läser en bok, sen dör man...
Uff

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeafBox:

Att man fastnar på varenda jävla sak.
"Åh en sten, jag kan inte springa över den! Jag måste springa runt denna pyttelilla stenen för den är så jävla höög!"

Och att man är den fetaste jävla soldaten som finns. Jag tror att det går lite snabbare än typ 4h att ställa sej upp ifrån prone.
Man spenderar ju fan halva spelet med att se på den animationen.
Jag vet att dom ofta har mkt packning osv, men seriöst. Mitt i ett krig full med adrenalin tror jag inte man tar en hel årstid på sej att ställa sej på knä...

Sen magiska kulor, man blir skjuten lite grann, dyker ner bakom ett skydd, läser en bok, sen dör man...
Uff

Testa själv att resa dig upp så snabbt som möjligt med 23 kilo utrustning, även i strid tar det lite tid (och med strid menar jag att adrenalin flödar fullt)

Det där med magiska kulor är nog lagg skulle jag gissa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Testa själv att resa dig upp så snabbt som möjligt med 23 kilo utrustning, även i strid tar det lite tid (och med strid menar jag att adrenalin flödar fullt)

Det där med magiska kulor är nog lagg skulle jag gissa

Själva problemet är ju att en riktig människa skulle börja röra sej MEDANS dom reste sej, nu måste man ju kolla på en långfilm tills dess att gubben rest sej klart, står upprätt, kollat sin facebook - SEN kan man börja springa.

Dom magiska kulorna är väll som sagt serverlagg, men jag tror att den inbyggda anti-lagg-funktionen bidrar lite för mkt.

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

mitt kraschar ramdom efter olika tider. Plan och allt annat skit stannat upp o gubbarna springer i luften. Sen står det att ja blivit kickad eller tappat connection to the server. Har senaste drivrutiner och punkbuster. Några lösningar?

PS har också testat att öppna portarna i routern enligt EA:s specifikationer.

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii