Vad retar ni er mest på i BF3?

Permalänk
Medlem

Support som inte ger ammo!! Va är det för idioter??

Visa signatur

CM Storm Sniper Black Edition - Corsair HX 750W - RESERATOR 1 - ASUS P8P67 PRO - Intel® Core™ i7-2600K@4,5GHz - G.Skill Rippjaws PC12800 8Gb - INTEL X-25m 80Gb - Corsair SSD Force Series™ GT 120GB - ASUS GeForce GTX 560Ti@980MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av z@mbie:

Support som inte ger ammo!! Va är det för idioter??

Jag håller med dig fullständigt!! Jag brukar Q/spota på dom, hjälper inte det, skriver jag deras alias i chatten hur kassa dom är som inte kan ge ammo (det brukar funka) funkar inte det. Sätter jag en kula i skallen och skriver varför! Vissa fattar, andra inte.

Finns inget mer frustrerande än att bli utan ammo!

Och speciellt om det står en support bredvid en, som man har återupplivat X antal ggr.

En orsak till varför jag ALLTID går med i en squad, för där brukar det finnas spelare som fattar vad det går ut på.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Jag håller med dig fullständigt!! Jag brukar Q/spota på dom, hjälper inte det, skriver jag deras alias i chatten hur kassa dom är som inte kan ge ammo (det brukar funka) funkar inte det. Sätter jag en kula i skallen och skriver varför! Vissa fattar, andra inte.

Och speciellt om det står en support bredvid en, som man har återupplivat X antal ggr.

En orsak till varför jag ALLTID går med i en squad, för där brukar det finnas spelare som fattar vad det går ut på.

Håller med dig fullständigt!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av E-Trojan:

Håller med dig fullständigt!!

jag med .

Visa signatur

Min Dator 1 Intel i7 7820x Asus X299 TUF MARK 1 Corsair Dominator 32GB, ASUS GTX 1060 6GB Strix Gaming OC ,Corsair RM1000X Rhantek EHTROO PRO M SAMSUNG 960 EVO 500GB M.2 SSHD 2TB WD GREEN 2TB FD Celsius s36.
min fästmös Dator 2 Gigabyte Z170 Gaming K3 Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB be quiet Pure Rock Corsair VENGEANCE LPX 16GB WD 500 gb & WD Green 2TB Gigabyte GeForce GTX 970 4GB G1 CM HAF 922 Corsair HX620.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Även alltid lika kul att spela support och ge en jävla massa ammo utan att bli återupplivad Säger inte att DU ger fan i återupplivning men ja, det är minst lika irriterande.

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, PS5, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Klipsch RP500-m + SVS SB2000 drivs med Yamaha RX-V6A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lillem4n:

Om ditt första argument stämmer så kan du ju pröva att hovra framför en soflam med stealth och ECM, du kommer garanterat bli dödad av en javelin.

Jag kör alltid med stealth och ECM bara för att ha en chans men det är väldigt ofta en javelin tar mig ändå.

Det kan då tilläggas att jag inte flyger högt heller utan vi snackar några meter över marken i full fart mellan både byggnader och träd.

I min mening är man helt körd om man inte upptäcker soflam direkt och tar ut den. Vilket kan vara jäkla svårt på en Conquest large bana.

Man kan dodga missiler genom att flyga snett neråt i en spiral.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyRus:

Även alltid lika kul att spela support och ge en jävla massa ammo utan att bli återupplivad Säger inte att DU ger fan i återupplivning men ja, det är minst lika irriterande.

Jag fattar ditt dilemma, men för att svara på ditt citat, så återupplivar jag även om det innebär att jag kommer att dö själv!! Pallar helt enkelt inte se en medspelarsoldat ligga o blöda, men till 70% så blir jag återupplivad när jag offrat mig !! ( och 70% är bara en uppskattning, från min sida)

jag är ju helt säker på en sak, och det är att man ser ju alltid fler Medpacks än AmmoPacks, ligga på golvet/marken och det kvittar vilken server det är, det är alltid fler medpacks än ammopacks!

Så ni som kör supportklassen: Skärp er!! !! (och om du vet om att du delar ut ammo och gör rätt för dig, ta då inte denna kritiken till dig, en stor eloge till dig som gör det)

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Or0s:

Låter som ett SBS-problem, för mig och många andra funkar pb/spelet felfritt. Finns massa trådar som löser detta problem.

Ööh... Du kan ju knappast ange dig och dina polare som referens när detta är ett utbrett problem. Finns hur många trådar som helst om detta på battlelog. Men jag antar du som alla andra är 21 och förvirrad...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

SSUPD Meshlicious Black, Arctic Liquid Freezer III 280 RGB, i7-14700K, ASrock z790 mITX Lightning, 32GB DDR5 6000mHz, Kingston KC3000 M.2 SSD 2TB, WD BLACK M.2 SSD 1TB, PNY CS900 SATA 2TB, Gigabyte GeForce RTX 5070 12GB Windforce OC SFF, Corsair SF750 Platinum ATX 3.0, 750w, Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:

Ööh... Du kan ju knappast ange dig och dina polare som referens när detta är ett utbrett problem. Finns hur många trådar som helst om detta på battlelog. Men jag antar du som alla andra är 21 och förvirrad...

Men faktum är att det ligger lite i vad "21:åringen och dom förvirrade" skriver!! Jag hade själv olika problem och sweclockers forum löste det till mig!

Och till en stor del var det Tekniska Problem Och Lösningar Samlingstråden som fixade mitt problem, och ja, jag läste trådarna på battlelog med. Men upptäckte att dom flesta bara beklagade sig! Det fanns ingen lösning!! !! !!

Det finns det i TPOLS

Sen kan jag ju hålla med om att det är kast av EA/Dice att inte vara bättre än Swec, det är ju ändå "deras Spel"

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Men faktum är att det ligger lite i vad "21:åringen och dom förvirrade" skriver!! Jag hade själv olika problem och sweclockers forum löste det till mig!

Och till en stor del var det Tekniska Problem Och Lösningar Samlingstråden som fixade mitt problem, och ja, jag läste trådarna på battlelog med. Men upptäckte att dom flesta bara beklagade sig! Det fanns ingen lösning!! !! !!

Det finns det i TPOLS

Sen kan jag ju hålla med om att det är kast av EA/Dice att inte vara bättre än Swec, det är ju ändå "deras Spel"

Jag skulle gärna veta varför jag inte kan flyga jet på firestorm när det funkar på alla andra banor. Enda gången bf3 stöter på ett problem o måste avslutas är om jag sätter mig i jet (heli funkar bra) på firestorm..
Det har iofs inget med pb att göra.

Permalänk
Skrivet av skog1s:

Jag fattar ditt dilemma, men för att svara på ditt citat, så återupplivar jag även om det innebär att jag kommer att dö själv!! Pallar helt enkelt inte se en medspelarsoldat ligga o blöda, men till 70% så blir jag återupplivad när jag offrat mig !! ( och 70% är bara en uppskattning, från min sida)

jag är ju helt säker på en sak, och det är att man ser ju alltid fler Medpacks än AmmoPacks, ligga på golvet/marken och det kvittar vilken server det är, det är alltid fler medpacks än ammopacks!

Så ni som kör supportklassen: Skärp er!! !! (och om du vet om att du delar ut ammo och gör rätt för dig, ta då inte denna kritiken till dig, en stor eloge till dig som gör det)

anledningen till att de finns fler medipacks än ammopacks är att medipacks har obegränsat med "heal" medan ammopacks har en begränsning på en viss mängd utdelning av ammo. därför försvinner ammopacks o healgrejen ligger kvar.

sen ja generellt jag får aldrig ammo av folk, jag slänger som en tok när jag själv spelar support...

Visa signatur

Dator: Corsair Carbide 400R | ASUS P8Z68-V PRO | i5-2500K | | Noctua NH-C12P SE14 | DDR3 1600MHz 8GB | Corsair HX 650W | Gainward GeForce GTX 570

Permalänk
Skrivet av skog1s:

Så basically folk som inte sköter sin uppgift. Så slipper man peka finger åt varandra och generalisera in varandra i dessa "grupper" och hata varandra när det är en helt fristrående grupp som råkar spela i dessa klasser som ni hatar. Eran gemensamma "fiende".

Idioter

Permalänk
Medlem

Det kanske finns en större % del som spelar assault och därför finns det mer packs från början. Sen finns det en möjlighet att inte ha ammopack med sig, gäller även för assault med medkit. Lugna ner er o spela i squads.

Personligen slänger jag ut ammopacks, bra med poäng

Permalänk
Skrivet av MyRus:

En sak till jag börjat reta mig på senaste dagarna.. Man kör t.ex. sniper, lägger sig i en bra position och siktar på en där kulan ska sitta rakt i panngloben! Men så träffar skottet något så det inte kommer fram, även fast det INTE finns något i vägen.. Ja jag ligger kanske vid en mur, men den är inte i vägen på något vis.. Liksom vad fan?

Visa signatur

Gigabyte GA-z97x-gaming 3 | Intel i5 4690k 3.5ghz | Radeon R9 280x | XFX 650W | 8GB Dominator

Inet gratis frakt
PSU Calculator

Permalänk
Medlem

Att det är så jävla rörigt att man inte ser vad man håller på med. Jag vill få spelet att se ut som bf2 på low.

Visa signatur

Jag ser ner på folk som särskriver!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:

En enkel googling och problemet är löst. Jag är inte 21år och inte ett dugg förvirrad heller.

Skrivet av Lillem4n:

Om ditt första argument stämmer så kan du ju pröva att hovra framför en soflam med stealth och ECM, du kommer garanterat bli dödad av en javelin.

Jag kör alltid med stealth och ECM bara för att ha en chans men det är väldigt ofta en javelin tar mig ändå.

Det kan då tilläggas att jag inte flyger högt heller utan vi snackar några meter över marken i full fart mellan både byggnader och träd.

I min mening är man helt körd om man inte upptäcker soflam direkt och tar ut den. Vilket kan vara jäkla svårt på en Conquest large bana.

Självklart hoovrar jag inte över en soflam då det lär få dig död. ECM och stealth kan dock rädda dig någon gång om du inte hittar soflamen.

Lade till lite. :)
Permalänk
Medlem
Skrivet av Or0s:

En enkel googling och problemet är löst. Jag är inte 21år och inte ett dugg förvirrad heller.

Självklart hoovrar jag inte över en soflam då det lär få dig död. ECM och stealth kan dock rädda dig någon gång om du inte hittar soflamen.

Seriöst... Först säger du att spelet funkar utmärkt för dig och dina kompisar i nästa sekund hävdar du att en enkel googling ska lösa problemet!?! Om du själv inte haft dessa problem hur fan vet du då att det är enkelt att lösa? Jag påstår nog att du är förvirrad...

Visa signatur

SSUPD Meshlicious Black, Arctic Liquid Freezer III 280 RGB, i7-14700K, ASrock z790 mITX Lightning, 32GB DDR5 6000mHz, Kingston KC3000 M.2 SSD 2TB, WD BLACK M.2 SSD 1TB, PNY CS900 SATA 2TB, Gigabyte GeForce RTX 5070 12GB Windforce OC SFF, Corsair SF750 Platinum ATX 3.0, 750w, Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

Fiender som klagar när de blir dödade av M98 eller M320 är roliga men samtidigt irriterande. Målet är att döda fienden, arsenalen finns till förfogande. Punkt och slut. Censurregler på servrar är också rätt roligt, detta i ett spel med vuxen åldersgräns och inbyggda svärord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:

Seriöst... Först säger du att spelet funkar utmärkt för dig och dina kompisar i nästa sekund hävdar du att en enkel googling ska lösa problemet!?! Om du själv inte haft dessa problem hur fan vet du då att det är enkelt att lösa? Jag påstår nog att du är förvirrad...

Jag hade det problemet men en enkel googling fixade det, inga av min polare har haft problem med PB. Otroligt enkelt att fixa, ta bort PB, ladda ner PBsetup och installera det, klart.

Permalänk
Medlem

Retar mig på att jag tröttnat och gått tillbaka till MW2:D

Visa signatur

Spelar Just Nu: Planet Crafter Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI, Borderlands 4
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

Medpacs ska inte heala den som kastar ut den. Medics är utan tvekan den klassen som är lättast för extremt dåliga spelare att klara sig med. Du kan heala dig själv, du kan ressa folk och få tonvis med poäng utan problem, de flesta assault vapen är löjligt "aim and spray"

Håller helt klart med om vad som skrevs en bit upp om att inte få ammo av supports. Jag lirar nästan enbart support och lägger i stort sätt alltid ammo, även om den bara är en spelare eller om han t o m precis spawnat, lika bra att han får ammo direkt tillbaka om han stannar kvar och skjuter lite.

Stör mig även på hur otroligt dåliga bilarna i b2k är, de som är lite mer "baja-racing" stuket. Studsar okontrollerat över hål i marken från at minor eller annat småskit som buggys klarar galant. Nu använder jag nästan aldrig bilar som transport till spelare, utan c4 för att ta ut tanks. Fungerar skrämmande ofta men ser nästan aldrig någon som gör det.

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Medlem
Skrivet av airhead:

Fiender som klagar när de blir dödade av M98 eller M320 är roliga men samtidigt irriterande. Målet är att döda fienden, arsenalen finns till förfogande. Punkt och slut. Censurregler på servrar är också rätt roligt, detta i ett spel med vuxen åldersgräns och inbyggda svärord.

Agreed! Hamnar jag på en servrer där de t.e.x har "NO M320/SMAW/RPG on infantry"-regler så igorerar jag dom totalt, oavsett om det resulterar i en kick eller whatever.
Alla vapen är till för att användas på alla tänkbara sätt (med undantag för att skada sina egna med flit kanske)

Permalänk
Medlem
Skrivet av frillan125:

Nu använder jag nästan aldrig bilar som transport till spelare, utan c4 för att ta ut tanks. Fungerar skrämmande ofta men ser nästan aldrig någon som gör det.

Jag sitter kvar i BF2142-stuket där Jihad-Jeeps var förbjudna på i stort sett alla servrar.

Visa signatur

Ridbyxan på Steam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Or0s:

Jag hade det problemet men en enkel googling fixade det, inga av min polare har haft problem med PB. Otroligt enkelt att fixa, ta bort PB, ladda ner PBsetup och installera det, klart.

Absolut... Men om problemet trots allt kvarstår efter denna manöver? Har testat allt...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:

Absolut... Men om problemet trots allt kvarstår efter denna manöver? Har testat allt...

Stäng av UPnP och om inte det funkar ominstalllera spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Or0s:

Stäng av UPnP och om inte det funkar ominstalllera spelet.

Upnp avstängt. Har ominstallerat 2ggr...

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Mr. D In Action:

Folk som kallar spelaren den blivit dödad av för noob.
Jag bryr mig inte om han använde granatkastare, MAV eller RPG, han hade klart och tydligt överhanden mot dig där.

Jag håller med om detta.. Kör ganska mycket Metro 64där det händer mycket. Om man joinar en sån server så får man fan räkna med att detta kan hända...

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk

Claymores för de är fan omöjliga att överleva

Visa signatur

Fractal design r3, Asus cu 2 7970 3gb , i5 2500 4ghz , antec kuhler h20 620, 2tb hdd,16 gb corsair 1333mhz ram, 750w nätagg, corsair ssd

Permalänk
Skrivet av Minisushi:

Claymores för de är fan omöjliga att överleva

En gång så sprang jag in i en claymore och överlevde. Jag tror man kan klara sig om man springer snabbt

Permalänk
Medlem
Skrivet av spot_1337:

Man kan dodga missiler genom att flyga snett neråt i en spiral.

Man kan men frågan är hur lätt det är att göra.

Risken att du träffas är nog högre än chansen till att lyckas med en sån manöver.

Visa signatur

Asus P8P67 Deluxe B3 | Intel i7-2600k@3,4GHz | 16 GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz CL9 | Asus GTX 580 Matrix@900Mhz | Corsair Force GT 120GB | WD Caviar Black 1TB | Corsair 850 AX | Fractal Design R4 | Dell u2410 | Qpad MK-80 | QPad 5K

CITERA FÖR SVAR!