Vad retar ni er mest på i BF3?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeafBox:

Själva problemet är ju att en riktig människa skulle börja röra sej MEDANS dom reste sej, nu måste man ju kolla på en långfilm tills dess att gubben rest sej klart, står upprätt, kollat sin facebook - SEN kan man börja springa.

Dom magiska kulorna är väll som sagt serverlagg, men jag tror att den inbyggda anti-lagg-funktionen bidrar lite för mkt.

Det här med att det tar tid att resa sig håller jag inte med om alls. Inget jag ens har tänkt på, utan jag tycker att det är precis som det ska vara. Inte för lång tid och inte för kort.

Permalänk
Medlem

Börjar bli grymt trött på alla lokala regler på servrar så som inga SMAW m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elof94:

Och jag älskar den regeln! (skönt det är att vi kan tycka olika, det är ju bara att välja en server som passar då)

"I can't stand the idiots that play FPS games and only use noob tube and rocket launchers" är så väldigt sant!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elof94:

Regler mot smaw, m320 är väl i princip bara på metro? O hur kul är det att bara stå o blåsa raketer i en trapp i 15-30min?

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Och jag älskar den regeln! (skönt det är att vi kan tycka olika, det är ju bara att välja en server som passar då)

"I can't stand the idiots that play FPS games and only use noob tube and rocket launchers" är så väldigt sant!

jojo förstår dem som tycker det är bra blir ju aningen mer "rent" spel. Men jag är en sån spelare som tycker det är kul att "trolla" lite och gör saker i spel som jag tycker är roligt och försöker hitta på nya sätt att döda fienden hela tiden. Vilket chatragearna inte uppskattar speciellt mycket....

Permalänk
Skrivet av LeafBox:

Själva problemet är ju att en riktig människa skulle börja röra sej MEDANS dom reste sej, nu måste man ju kolla på en långfilm tills dess att gubben rest sej klart, står upprätt, kollat sin facebook - SEN kan man börja springa.

Protip: Sprinta framåt för att resa dig fort.

Permalänk
Medlem

Just nu: Soflam och Javelin.

Att flyga helikopter emot detta är omöjligt.

För det första så kan man bara lämna soflam så auto-lockar den (OP), varningssignalen hörs inte när en javelin kommer flygande (OP) och sen dödar den alltid på ett enda skott (OP).

men....DE E NAJS!!!

Visa signatur

Asus P8P67 Deluxe B3 | Intel i7-2600k@3,4GHz | 16 GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz CL9 | Asus GTX 580 Matrix@900Mhz | Corsair Force GT 120GB | WD Caviar Black 1TB | Corsair 850 AX | Fractal Design R4 | Dell u2410 | Qpad MK-80 | QPad 5K

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lillem4n:

För det första så kan man bara lämna soflam så auto-lockar den (OP), varningssignalen hörs inte när en javelin kommer flygande (OP) och sen dödar den alltid på ett enda skott (OP).

men....DE E NAJS!!!

ECM och Stealth samt en bra gunner så brukar inte Soflam vara ett problem, kan dock hålla med om att det är OP. Jets har en mycket större chans att överleva Javelins då den har farten så man kan flyga ifrån.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Or0s:

ECM och Stealth samt en bra gunner så brukar inte Soflam vara ett problem, kan dock hålla med om att det är OP.

Du säger lite emot dig själv där. Hursomhelst så hjälper ECM o Stealth inte ett skit då det ger dig max någon sekund och oftast så är soflam placerade så det når över hela banan.

det ska också tilläggas att soflam fortfarande kan låsa på fastän du är bakom ett berg eller en större byggnad (OP).

Visa signatur

Asus P8P67 Deluxe B3 | Intel i7-2600k@3,4GHz | 16 GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz CL9 | Asus GTX 580 Matrix@900Mhz | Corsair Force GT 120GB | WD Caviar Black 1TB | Corsair 850 AX | Fractal Design R4 | Dell u2410 | Qpad MK-80 | QPad 5K

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lillem4n:

men....DE E NAJS!!!

Yep. Jag har gett upp och flyga helis och Jets( jag är dålig på det också ). Räcker med att jag lyfter ifrån basen och hinner flyga 5 sekunder innan det börjar pipa Lock på mig. RIktigt jävla tråkigt är det nu med flyg fordonen. Är det inte javelins är det stingers, är det inte stingers är det mobile AA, är det inte mobile AA är det tanks med guided shells... WTF

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chourou:

Yep. Jag har gett upp och flyga helis och Jets( jag är dålig på det också ). Räcker med att jag lyfter ifrån basen och hinner flyga 5 sekunder innan det börjar pipa Lock på mig. RIktigt jävla tråkigt är det nu med flyg fordonen. Är det inte javelins är det stingers, är det inte stingers är det mobile AA, är det inte mobile AA är det tanks med guided shells... WTF

Fast de som är riktigt duktiga lyckas hålla sig levande länge iaf. Så om det inte gick att skjuta ned heli/jet så skulle du inte få möjligheten att flyga iaf (för att de är upptagna) samt att det vore kass att spela på marken då man endast vore rörliga måltavlor.

Permalänk
Skrivet av Chourou:

Ge inte upp ! jag gjorde det ett tag med att flyga jets.
Jag kan ju inte säga att jag är bra på att flyga jets, men jag är nog lite under medelmåtta.

Om det börjar pipa så brukar jag dra Flares, om inte det hjälper försöker jag flyga bakom byggnade, berg, och flyga lågt. Det brukar hjälpa.
Men om det är en dryg sate som står med en AA fordon eller nåt så brukar jag hoppa ut och skita i att flyga på ett tag

Visa signatur

These pretzels are making me THIRSTY

Permalänk
Medlem

Personligen har jag aldrig fattat det roliga med varken jets eller heli. Jag spelar BF för att det är ett FPS ingen jävla flygsim. Har aldrig ens sett åt flygtygen!

Visa signatur

SSUPD Meshlicious Black, Arctic Liquid Freezer III 280 RGB, i7-14700K, ASrock z790 mITX Lightning, 32GB DDR5 6000mHz, Kingston KC3000 M.2 SSD 2TB, WD BLACK M.2 SSD 1TB, PNY CS900 SATA 2TB, Gigabyte GeForce RTX 5070 12GB Windforce OC SFF, Corsair SF750 Platinum ATX 3.0, 750w, Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

solljustet eller ljustet overall? får fan ont i ögonen........

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rqgeezus:

När man döööör...

This.

Skrivet av Rqgeezus:

solljustet eller ljustet overall? får fan ont i ögonen........

This.

Permalänk
Medlem

Jag retar mig på alla som retar sig på soflam+javelin. Utan den kombinationen hade BF3 varit ett stå-i-kö-spel där ingen vill springa runt på marken utan en decimeter pansar mellan sig själv och omgivningen.

Jag retar mig också på alla HC-fantaster som hävdar att man tål "hur många skott som helst" på normal mode. Det går oftast väldigt snabbt när man dör, även om servern skulle råka ha självläkning aktiverat.

Visa signatur

Ridbyxan på Steam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sca:

Jag retar mig på alla som retar sig på soflam+javelin. Utan den kombinationen hade BF3 varit ett stå-i-kö-spel där ingen vill springa runt på marken utan en decimeter pansar mellan sig själv och omgivningen.

Jag retar mig också på alla HC-fantaster som hävdar att man tål "hur många skott som helst" på normal mode. Det går oftast väldigt snabbt när man dör, även om servern skulle råka ha självläkning aktiverat.

En jag spelat mycket med innan spelade med mig och några kompisar igår på en softcore server (jag avskyr hc) och klagade på att dom tåler hur mycket som helst... "inte om du träffar din fiende" så blev han sur och joinade en HC alá bush wookie style.

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Medlem

En sak till jag börjat reta mig på senaste dagarna.. Man kör t.ex. sniper, lägger sig i en bra position och siktar på en där kulan ska sitta rakt i panngloben! Men så träffar skottet något så det inte kommer fram, även fast det INTE finns något i vägen.. Ja jag ligger kanske vid en mur, men den är inte i vägen på något vis.. Liksom vad fan?

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, PS5, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Klipsch RP500-m + SVS SB2000 drivs med Yamaha RX-V6A

Permalänk
Medlem

Att man dör helt random bara av ngn sniper 500 m bort i sin egna bas..

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ XFX Core 550 ] [ Intel i5 2500k ] [Asus P8P67-M B3 ] [ GTX 970 4GB ] [ CORSAIR 8GB VENGEANCE 1600Mhz] [ 1TB Samsung Spinpoint F3 ] [ Cooler Master Hyper 212 ] [ Win8.1 x64 PRO]

Permalänk

Folk som kallar spelaren den blivit dödad av för noob.
Jag bryr mig inte om han använde granatkastare, MAV eller RPG, han hade klart och tydligt överhanden mot dig där.

Permalänk
Medlem

Något jag störde mig på otroligt mycket när jag lirade igår var teambalance. Stup i kvarten får servern för sig att slänga över en på det sämre laget. Detta skulle väl vara okej om den gjorde det medan man var död, men nejnej, den dödar en mitt i rundan och slänger över en på det andra teamet. Hände flertalet gånger igår när jag riktigt bra flyt och lyckats överleva länge i en tank, sjukt irriterande. Bytte då server och kommer in på en annan server som har exakt samma system. Suck.

Visa signatur

Nintendomulator: Projektlogg
Main: Intel Core i5 2500k | Radeon 6950 2GB | Corsair Vengence 8GB | Intel SSD 120GB |
Server: MSI k8 Neo4 s939 | AMD 1800+ @ 2,5 GHz | Corsair 2 GB |
HTPC: Jetway NC81-LF (Mini-ITX) | 1TB 7200rpm | PC5300 2GB | AMD X2 4850e 2,5 GHz | 110w PicoPSU | Projektfilm

Permalänk
Medlem

Jag stör mig på folk som gnäller på folk som använder RPG, M320 etc. Det tillhör ju faktiskt spelet, varför skulle man inte använda sig av vapnen som tillhandahålls?

Lira CS istället då. Det underbara med BF3 är ju just den stora variationen mellan vapnen och fordon. Klart dessa ska användas, inom rimlig mån såklart. Visst kan det gå till överdrift om folk enbart kutar runt med SMAW i syfte att panga infanteri istället för att använda "primära vapnen". Men vid tillfällen då magget tar slut, eller rent utav när en fiende är gömd i ett hus utom skotthåll är det enligt mig helt befogat att skjuta RPG, det är ju krig FFS,

Blir jag dödad av raketer och granatkastare blir jag endast mer motiverad och hämndlysten för att ta revansch!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jobbbin:

Något jag störde mig på otroligt mycket när jag lirade igår var teambalance. Stup i kvarten får servern för sig att slänga över en på det sämre laget. Detta skulle väl vara okej om den gjorde det medan man var död, men nejnej, den dödar en mitt i rundan och slänger över en på det andra teamet. Hände flertalet gånger igår när jag riktigt bra flyt och lyckats överleva länge i en tank, sjukt irriterande. Bytte då server och kommer in på en annan server som har exakt samma system. Suck.

Teamswitcha du efter autobalance eller blev du flyttad fram o tillbaka??
Isf får du väl vara nöjd om du ensam vänder matchen fram o tillbaka flera ggr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lillem4n:

Du säger lite emot dig själv där. Hursomhelst så hjälper ECM o Stealth inte ett skit då det ger dig max någon sekund och oftast så är soflam placerade så det når över hela banan.

det ska också tilläggas att soflam fortfarande kan låsa på fastän du är bakom ett berg eller en större byggnad (OP).

ECM och Stealth hjälper, stealth ger dig tillräckligt med tid för att låta ECM ladda om så du kan köra det igen. I jet kan det vara rätt hopplöst fast det går att flyga ifrån javelins samt ta söder soflamen även fast det kan vara svårt, i heli med en bra gunner samt pilot brukar dock inte soflam vara något problem.

Skrivet av JohnnyGreed:

Personligen har jag aldrig fattat det roliga med varken jets eller heli. Jag spelar BF för att det är ett FPS ingen jävla flygsim. Har aldrig ens sett åt flygtygen!

Då missar du helt klart någonting, grymt kul att flyga heli samt jet när man väl kan det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyRus:

En sak till jag börjat reta mig på senaste dagarna.. Man kör t.ex. sniper, lägger sig i en bra position och siktar på en där kulan ska sitta rakt i panngloben! Men så träffar skottet något så det inte kommer fram, även fast det INTE finns något i vägen.. Ja jag ligger kanske vid en mur, men den är inte i vägen på något vis.. Liksom vad fan?

Insekter.

Visa signatur

Om jag skitet pengar, hade jag suttet och krystat i just denna stund.
Asus P8Z68-V || i7 2600K 3,4GHz @ 4,3GHz || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Samsung 830 128GB || Gigabyte GeForce GTX 970 WF 3X OC 4GB || Corsair RM850 850W || Fractal Design Define XL || Antec KÜHLER H2O 620 || Acer 27" Predator XB271HU

Permalänk

Just nu? typ allt. Spelar det i inte längre. BFBC2 var enligt mig mycket roligare och fungerade bättre rent allmänt. Kanske återgår till det om några månader när de fixa problem som funnits enda sedan betan.

Visa signatur

~Mental åt min signatur :( (Sedan 2002)
Uppdaterad signatur 9 år senare:
|Asus P8P67 Pro| Intel I7 2600K@4,6 Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz 8-8-8-24 | Corsair H70 | OCZ 1250W 80+ Gold | 2x VTX3D Radeon HD7950 3Gb @930, VRM @1250 | Corsair Force 120GB + x antal satadiskar |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Or0s:

ECM och Stealth hjälper, stealth ger dig tillräckligt med tid för att låta ECM ladda om så du kan köra det igen.[...]i heli med en bra gunner samt pilot brukar dock inte soflam vara något problem.

Om ditt första argument stämmer så kan du ju pröva att hovra framför en soflam med stealth och ECM, du kommer garanterat bli dödad av en javelin.

Jag kör alltid med stealth och ECM bara för att ha en chans men det är väldigt ofta en javelin tar mig ändå.

Det kan då tilläggas att jag inte flyger högt heller utan vi snackar några meter över marken i full fart mellan både byggnader och träd.

I min mening är man helt körd om man inte upptäcker soflam direkt och tar ut den. Vilket kan vara jäkla svårt på en Conquest large bana.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem

Jihad bilar är ganska störande, men det har ju sin charm trots allt.

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem

Att Dice/EA fortfarande inte lyckats lösa alla problem. Efter förra patchen har jag random disconnections hela tiden trots att jag testat allt... Är jag förvånad? Näää... Kommer ihåg hur mkt. strul BF2 hade med att få alla deras patchar och PB att funka. Idioter är vad de är.

Visa signatur

SSUPD Meshlicious Black, Arctic Liquid Freezer III 280 RGB, i7-14700K, ASrock z790 mITX Lightning, 32GB DDR5 6000mHz, Kingston KC3000 M.2 SSD 2TB, WD BLACK M.2 SSD 1TB, PNY CS900 SATA 2TB, Gigabyte GeForce RTX 5070 12GB Windforce OC SFF, Corsair SF750 Platinum ATX 3.0, 750w, Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:

Att Dice/EA fortfarande inte lyckats lösa alla problem. Efter förra patchen har jag random disconnections hela tiden trots att jag testat allt... Är jag förvånad? Näää... Kommer ihåg hur mkt. strul BF2 hade med att få alla deras patchar och PB att funka. Idioter är vad de är.

Låter som ett SBS-problem, för mig och många andra funkar pb/spelet felfritt. Finns massa trådar som löser detta problem.