Tera: The Exiled Realm of Arborea

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeyhn:

Vad har det med sneakpeak o göra?
Jag tror MugiMugi menade att de flyttar fram sneakpeak eventet.

Edit: Själv hoppas jag dock på att de går o köra idag!

Najs citering

Trodde det var den 12e idag, därav att det inte skulle kunna vara näsa helg pga betan börjar.
2st koppar kaffe på morgonen fixar allt <3

Permalänk
Medlem
Citat:

We'll update you if we have a new start time for the sneak peek event, like we mentioned yersterday. Until then, enjoy this cold day. ~Raven

Så troligtvis inte idag heller.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

de sktev de redan igår att de skulle planera in ett nytt datum

Permalänk
Medlem

Fick en key av Xaio men kan inte ens logga in o regga den atm

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk

Någon som vet om man kan ladda ner klienten utan att nå account management sidan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av janssontom:

Någon som vet om man kan ladda ner klienten utan att nå account management sidan?

Edit
Var kanske inte EU-klienten jag länkade till.

Edit igen
http://download.frogster.de/FOG/tera/TERASetup.exe
Den borde det vara

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Medlem
Skrivet av janssontom:

Någon som vet om man kan ladda ner klienten utan att nå account management sidan?

Laddade upp själva installern som du hämtar från account management-sidan http://www.mediafire.com/?mx6349v8c15dfjv

Kommer dock inte ihåg om du måste logga in för att tanka ner spelet, i så fall skiter det sig.

Permalänk
Medlem

Man måste logga in. Det går mao inte att ladda ner klienten.

Permalänk
Medlem

Senaste tweeten:

Citat:

As soon as we have any new launch time for the sneak peek event, we'll inform you. We're still working on the problems! We planned to launch today at 15:00, if we can make it, we'll inform you and also if we have any other news. We'll add additional time and/or days to make up for the lost time and are again sorry for the lost time on Saturday!

Trevligt att dom ger mer tid i alla fall, tråkigt om servrarna inte kommer upp idag dock.

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man tvingar på Vsync? CCC verkar skita i det även om man har Force ON.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Hade på känn att det här skulle hända, baserat på tidigare upplevelser med Frogster så var förtroendet lågt. Personligen kommer jag lira på NA i release, pingen var inte så hemsk och studion verkar mkt mer stabil. Testat både EU och NA, och NA hade jag bäst upplevelser med, både community- och stabilitets-mässigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaptoit:

Hade på känn att det här skulle hända, baserat på tidigare upplevelser med Frogster så var förtroendet lågt. Personligen kommer jag lira på NA i release, pingen var inte så hemsk och studion verkar mkt mer stabil. Testat både EU och NA, och NA hade jag bäst upplevelser med, både community- och stabilitets-mässigt.

Just teras fall så 50 vs 150 i ping betyder att personen med 50 i ping kommer göra ca 25-50% mer skada. Tera är ett fruktansvärt ping beroende spel och kompenserar inte i huvud taget. Vad som händer är att du med 150 i ping får vänta 150 ms extra mellan attacker. T.ex. mot korea så kan koreaner utföra ca 2,5 ggr mer attacker under samma tid som jag och i det fallet har jag bara 350ms ping.

Med 150ms ping betyder det oxo att du får 300ms mindre reaktions tid för att dodga attacker och liknande, något som är väldigt viktigt i Tera.

Skrivet av Mocka:

Någon som vet hur man tvingar på Vsync? CCC verkar skita i det även om man har Force ON.

Spelet har alltid VSYNC på oavsätt vad du gör, problemet är att den är satt till 80 FPS.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Är det closed/open beta eller live version ni snackar om?

Permalänk
Medlem
Skrivet av redruM:

Är det closed/open beta eller live version ni snackar om?

Sneak-peak, closed beta är om cirka 2 veckor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av redruM:

Är det closed/open beta eller live version ni snackar om?

Sneak Peek. Kolla längre upp för BETA tiderna.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Spelet har alltid VSYNC på oavsätt vad du gör, problemet är att den är satt till 80 FPS.

Skojar du? Finns det 80Hz skärmar eller varför just 80FPS?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Tja streamar lite från K-terra för er som vill ha något att göra

http://sv.twitch.tv/tenerezza

Kommer bland anant köra nesta dungeon.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Just teras fall så 50 vs 150 i ping betyder att personen med 50 i ping kommer göra ca 25-50% mer skada. Tera är ett fruktansvärt ping beroende spel och kompenserar inte i huvud taget. Vad som händer är att du med 150 i ping får vänta 150 ms extra mellan attacker. T.ex. mot korea så kan koreaner utföra ca 2,5 ggr mer attacker under samma tid som jag och i det fallet har jag bara 350ms ping.

Med 150ms ping betyder det oxo att du får 300ms mindre reaktions tid för att dodga attacker och liknande, något som är väldigt viktigt i Tera.

Det är inte så farligt som alla påstår, det är bara whine. Jag har testat Tera i NA, EU, Korea och Japan, och min erfarenhet hos samliga var ungefär samma, pve/pvp, låg ungefär lika med samtliga andra spelare. Höll ett öga på mina pingnivåer till alla, låg ca ~140 mot Seattle (där NAs servrar ligger), runt 300-350 mot korea, och ca 500 mot japan. I samtliga fall upplevde jag inte min ping som ett handikapp, och jag låg ganska jämnt mot andra i t.ex duels, deathmatch, och i BAMfighter.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MugiMugi:

Tja streamar lite från K-terra för er som vill ha något att göra

http://sv.twitch.tv/tenerezza

Kommer bland anant köra nesta dungeon.

Ser så attans roligt ut :3 Har bara en liten fråga. Hur seg är lvlingen på spelet?

Permalänk
Medlem

Om man hade ett K-tera konto för cirka 6 månader sen, funkar det fortfarande?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon166065:

Ser så attans roligt ut :3 Har bara en liten fråga. Hur seg är lvlingen på spelet?

skapade denna karaktär för 2 veckor sedan, är lv 41,pluggar fulltid och haft slut examen igår

dvs det går fort.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Vad finns det för bra Tera sidor med information och nyheter med mera? Typ som mmo-champion för wow, torwars för swtor etc?

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaptoit:

Det är inte så farligt som alla påstår, det är bara whine. Jag har testat Tera i NA, EU, Korea och Japan, och min erfarenhet hos samliga var ungefär samma, pve/pvp, låg ungefär lika med samtliga andra spelare. Höll ett öga på mina pingnivåer till alla, låg ca ~140 mot Seattle (där NAs servrar ligger), runt 300-350 mot korea, och ca 500 mot japan. I samtliga fall upplevde jag inte min ping som ett handikapp, och jag låg ganska jämnt mot andra i t.ex duels, deathmatch, och i BAMfighter.

500ms inte ett handikapp? Ja för får du inte delay på 500ms måste du verkligen vara one of a kind.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Jo men vad menar de med förbokat. Gäller det också 5 euro bokningen?

Yes det gäller även bokningen för 5 euro

Permalänk
Medlem
Citat:

The sneak peek event planned for this weekend unfortunately has had to be cancelled. As we currently cannot foresee when we will be able to guarantee a smooth running of the event, there is no new date as of yet. We're working closely with the TERA developers at Bluehole to fix the remaining issues.

The cancellation was not due to load problems caused by the large number of potential players. Player numbers would have given us a look into possible issues within the scope of a stress test. Due to unforeseen reasons, problems arose already during the entry into the game world.

As soon as we have new information regarding a rescheduled event planning and once all technical issues have been resolved we will inform you on our website, in the forum and via the usual social media channels.

We apologize for the cancellation of the event and assure you that we are doing our utmost to provide all players access to TERA as soon as possible. We thank all TERA fans for their patience and understanding and hope to have positive news for you very soon.

Permalänk
Medlem

Jahapp, det var ju tråkigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

500ms inte ett handikapp? Ja för får du inte delay på 500ms måste du verkligen vara one of a kind.

Självklart är det ett delay, men det är inte ett handikapp, det var det jag försökte få fram. Siffrorna talar för sig själva, men man vänjer sig och det slutar att vara ett problem, om du testar och vänjer dig ska du se att det funkar, aldrig har jag upplevt t.ex att jag duckar på min skärm men dör ändå, ingen aning hur det funkar men det jag vill få sagt är att det gör det. Så jag håller mig till NA.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaptoit:

Självklart är det ett delay, men det är inte ett handikapp, det var det jag försökte få fram. Siffrorna talar för sig själva, men man vänjer sig och det slutar att vara ett problem, om du testar och vänjer dig ska du se att det funkar, aldrig har jag upplevt t.ex att jag duckar på min skärm men dör ändå, ingen aning hur det funkar men det jag vill få sagt är att det gör det. Så jag håller mig till NA.

Jag kommer bara posta denna och sedan inte diskutera detta mer, men det är känt, väldigt känt relaterat till hur ping fungerar i Tera.
http://www.youtube.com/watch?v=IbRuXAnYing http://www.youtube.com/watch?v=TGaWRvjvUFQ

Kan ju säga att min attack är dubbelt så långsam som personen som var långsammast där också.

Du må hända inte tycka det är ett problem, som du skriver, du vänjer dig iväg att du attackerar långsammare, kan göra färre attacker o.s.v. Det gör dock inte saken bättre, du gör mindre skada, ganska så mycket mindre skada faktiskt.

------

För de som är intreserade, här är en video på lv 41 instansen

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Jag kommer bara posta denna och sedan inte diskutera detta mer, men det är känt, väldigt känt relaterat till hur ping fungerar i Tera.
http://www.youtube.com/watch?v=IbRuXAnYing http://www.youtube.com/watch?v=TGaWRvjvUFQ

Kan ju säga att min attack är dubbelt så långsam som personen som var långsammast där också.

Du må hända inte tycka det är ett problem, som du skriver, du vänjer dig iväg att du attackerar långsammare, kan göra färre attacker o.s.v. Det gör dock inte saken bättre, du gör mindre skada, ganska så mycket mindre skada faktiskt.

Jag gissar att du är aktiv inom communityn med tanke på att du lirar ktera, så jag förstår att du är trött på den ständigt pågående debatten (antagligen lika trött som jag är, därför är jag nyfiken på varför du ens tog upp det över huvud taget) om ping. Men det jag menar är att man inte ska stirra sig blind på siffror. Yes, jag har inte lika bra utgångspunkt som någon som sitter närmare servern, men för det mesta så vinner jag duels och jag upplever inget problem. Det är synligt om man står stilla och håller in knappen, men hur ofta står man och spammar auttoattacks ändå? Det är ett true action mmorpg, man ska aktivt röra sig och undvika skada och attackera emellan, duck and swing så att säga. Mitt resonemang är, om jag gör lika bra ifrån mig som en amerikan, så finns det ju inget problem, eller hur? Så jag tänker som jag tidigare nämnt, lira på NA för jag föredrar Enmasse över Frogster och jag upplever inget problem med pingen, hur många biased youtubevideor (som jag sett flera gånger i trådar på terafans och mainforumet) du än länkar mig.

edit: nu att frogster till och med har behövt ställa in det här eventet bevisar bara ännu mer för mig varför det är värt att lira på NA, jag litar inte på dom där människorna för fem öre.

Permalänk

Hur fungerar digital pre-order mini http://community.tera-europe.com/shop.html (den för 4.95 euros)? Får man tillgång till både sneak peek och all beta? Står längst ner "Price will count toward the purchase of a full version at a later time." Så innebär detta att dom dra av 4.95 euros från priset på själva spelet senare om man först har köpt digital mini?

Visa signatur

Desktop: AMD Phenom2 X4 955 @ 3,6Ghz - Gigabyte 6870 @ 960/1140MHz - A-DATA SSD 510-series 120 GB - Corsair 8GB 1600MHz - Asus M4A785TD-V EVO - Corsair VX 550W 80+ - Lian Li Lancool PC-K56