Tera: The Exiled Realm of Arborea

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Dålig PR för Frogglet
konstigt att folk skyddar dem så. hade dom låtit det vara med färre nycklar och det hade kraschat vid Closed beta hade nog folk tyckt att "ahh det blev för mycket belastning" nu blir de flesta besvikna i stället.

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem

Patetiskt att folk gnäller över att de inte kan spela en gratis-beta Dessutom kommer de ha sin sneak-peak ett senare datum istället så ingenting är förändrat.

Permalänk
Skrivet av ozo64:

Patetiskt att folk gnäller över att de inte kan spela en gratis-beta Dessutom kommer de ha sin sneak-peak ett senare datum istället så ingenting är förändrat.

Tror att dom flesta "gnäller" över detta för att dom är rädda att om det strular nu så kanske det är risk att det även strular vid senare tillfällen. Verkar jue som att många saknar förtroende för frogster och detta ökar jue inte direkt förtroendet för dom... Tror dock sj att man inte ska lägga så mkt vikt vid just detta men som sagt tror jag att många gör det.

Visa signatur

Desktop: AMD Phenom2 X4 955 @ 3,6Ghz - Gigabyte 6870 @ 960/1140MHz - A-DATA SSD 510-series 120 GB - Corsair 8GB 1600MHz - Asus M4A785TD-V EVO - Corsair VX 550W 80+ - Lian Li Lancool PC-K56

Permalänk
Medlem

Kanske det. Själv så kommer jag inte spela det vid release för Diablo 3 lär nog släppas ungefär samtidigt (hoppas jag iaf) och då finns det inte tid till ngt annat

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uibi:

Dålig PR för Frogglet
konstigt att folk skyddar dem så. hade dom låtit det vara med färre nycklar och det hade kraschat vid Closed beta hade nog folk tyckt att "ahh det blev för mycket belastning" nu blir de flesta besvikna i stället.

Det finns verkligen många olika sidor av myntet

Du har rätt i att detta är dålig PR för Tera då dessa problem kan få otåliga personer att strunta i betan helt och hållet (tyvärr). Samtidigt gjorde Raven bra ifrån sig att hela tiden hålla oss uppdaterade på vad som händer och inte händer men många tycker samtidigt att de kanske kunde konstaterat lite tidigare på Lördagskvällen att vi inte skulle kunna spela. Hursomhelst måste de återuppbygga vårt förtroende och jag hoppas innerligen att de lyckas med detta

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Ska bli riktigt spännande och roligt att testa Closed Beta, har sett fram emot Tera länge nu, och nu börjar det närma sig! :3

Permalänk
Medlem

Lol... ja man ser ju vad det är för några (från koreanska sidan)

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem

Om ni missat IGN Rescention av tera!
http://m.ign.com/articles/1218017

Visa signatur

| Intel(R) Core(TM) i5-3570K CPU @ 3.40GHz | Gigabyte Z68X-UD3H-B3 | CORSAIR 8GB DDR3 1866MHZ | NVIDIA GeForce GTX 560 Ti | CORSAIR HX 650W |KÜHLER H₂O 620 | Gigabyte Chassis 3D Aurora |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uibi:

Dålig PR för Frogglet

Enligt deras statement på facebook så var problemen inte pga för mycke spelare dock.

"The cancellation was not due to load problems caused by the large number of potential players. Player numbers would have given us a look into possible issues within the scope of a stress test. Due to unforeseen reasons, problems arose already during the entry into the game world."

Permalänk
Medlem
Skrivet av dozix:

Enligt deras statement på facebook så var problemen inte pga för mycke spelare dock.

"The cancellation was not due to load problems caused by the large number of potential players. Player numbers would have given us a look into possible issues within the scope of a stress test. Due to unforeseen reasons, problems arose already during the entry into the game world."

Fast det var otroligt få människor som ens kom in i "game world".

Majoriteten var stuck bakom login systemet om jag nu inte har fel?

Permalänk
Medlem

Jag kom in till character screen ibörjan.

Började skapa en karaktär, men när jag tryckte okej så hände inget
Sen började allt fucka ur.

Permalänk
Medlem

Lite ny info.

Citat:

Hello everyone,

While I don't have any news about the new sneak peek dates (I hope this will be the case very soon), I'd like to address all the people who took the time to leave us a message or a suggestion, may it be on those forums or on social networks.

First of all, I'd like to say thank you to all of you who sent encouraging messages to our team, as you can guess this week-end has been especially stressful for all of us but your support means a lot to us, and I believe that we can learn some positive lessons out of this.

About the closing of the forum during maintenance hours, we decided to apply this measure in order to reduce the moderation time of our team as well as our mentors. Some of them are volunteers and we did not want to burden them with countless hours of cleaning in order to make the forum readable again. We hope you can understand our position on that matter.

Finally, we are open to any critic following those events - nobody is perfect and even if we hope that what happened this week-end will never happen again, our primary objective is still the same: give TERA the attention it deserves and promote this fantastic game throughout Europe.

Unfortunately, Raven and myself cannot reply to every single message but rest assured that we read all of them.

Thank you for your understanding,

Regards,
Anna

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sammyc51:

Fast det var otroligt få människor som ens kom in i "game world".

Majoriteten var stuck bakom login systemet om jag nu inte har fel?

entry into the game world kan betyda login server, som problemet verkade ligga på.

-----

Lite screens

Koreaner suger på namn ibland

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem

Haha, jag tycker det namnet var fyndigt.

Du får gärna slänga upp mer bilder

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk

Var rekommenderar ni att man ska förhandsboka detta spelet frö snabbast registration kod ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bunkeflo10:

Var rekommenderar ni att man ska förhandsboka detta spelet frö snabbast registration kod ?

Tror inte det går just nu för deras system funkar inte. Du får vänta helt enkelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bunkeflo10:

Deras hemsida givetvis. När det ordnat upp sig.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk
Medlem

Today’s test will happen from 18:00 till 20:00 CET (Berlin time). Further tests might happen throughout the next days, we’ll keep you updated in this topic.

Tagga!

Hello everyone,

Today we would like your support for some functionality tests. These tests will be organised via Twitter so that we can communicate information and status updates as quickly as possible.

Please note that these tests are being conducted purely to verify the functionality of the systems. They are not meant to give you an impression of the game itself. However, we would of course greatly appreciate it if some of you would take the time to participate in these tests. During the tests, the servers may be periodically shut down, restarted or otherwise not always available.

We will inform you via Twitter when these tests are starting. Please only participate in them if you are willing to test the pure functionality of the systems and not necessarily the features of the game itself. The servers are liable to become unavailable at any time, with little or no notice.

If you decide to take part in these tests, we thank you in advance for your support.

You will be able to participate in the tests if you have redeemed your key for the Sneak Peek event or the pre-order.

Today’s test will happen from 18:00 till 20:00 CET (Berlin time). Further tests might happen throughout the next days, we’ll keep you updated in this topic.

For the latest information on the test and the server status, follow us on Twitter.

Regards

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Tagga!

Hello everyone,

Today we would like your support for some functionality tests. These tests will be organised via Twitter so that we can communicate information and status updates as quickly as possible.

Please note that these tests are being conducted purely to verify the functionality of the systems. They are not meant to give you an impression of the game itself. However, we would of course greatly appreciate it if some of you would take the time to participate in these tests. During the tests, the servers may be periodically shut down, restarted or otherwise not always available.

We will inform you via Twitter when these tests are starting. Please only participate in them if you are willing to test the pure functionality of the systems and not necessarily the features of the game itself. The servers are liable to become unavailable at any time, with little or no notice.

If you decide to take part in these tests, we thank you in advance for your support.

You will be able to participate in the tests if you have redeemed your key for the Sneak Peek event or the pre-order.

For the latest information on the test and the server status, follow us on Twitter.

Regards

Dold text

Klart man hjälper till. Tack för delningen!

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk

Kom precis in i spelet, fyfaaaan vad snyggt det är!!!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av gretasnusk:

Kom precis in i spelet, fyfaaaan vad snyggt det är!!!!!

Fy fan indeed!

Permalänk
Medlem

1060 före mig i kön =(
Undrar vad det är för gift man kanske får om man väntar mer än 10 minuter.

Edit:
Var en liten XP-boost en kort tid.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Medlem

Tja spelade in lite clips relaterat till spelet och hur ping beroende det är.

Kan ju säga rakt av att det är som fan natt och dag att spela mellan servrarna, snacka om att det är en enorm fet skillnad. Förbaskat mycket lättare att dodga, attakera, gör betydligt mer skada o.s.v.

Kommer posta filmer på detta snart.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk

Var tveksam på att skaffa spelet. Blir att skaffa spelet nu ^^
Varför blev det en flopp i korea? Många som sa det i chatten.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 | MSI MAG B560 TOMAHAWK WIFI | Intel Core i5 11600K | MSI GeForce RTX 3060 12GB VENTUS 3X OC | ASUS ROG Strix 850W | Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz | Noctua NH-U12S | Samsung 970 EVO Plus 2TB | W11

Permalänk
Medlem

Vafan, missade att man kunde spela, tänkte jag loggar in nu när det är 15min kvar...
Men näää, 1400 pers i kö framför mig >_<

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Tja spelade in lite clips relaterat till spelet och hur ping beroende det är.

Kan ju säga rakt av att det är som fan natt och dag att spela mellan servrarna, snacka om att det är en enorm fet skillnad. Förbaskat mycket lättare att dodga, attakera, gör betydligt mer skada o.s.v.

Kommer posta filmer på detta snart.

Haha ja, det var helt sjukt. Kände också det.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk
Medlem

Nice! så såg det inte RIKTIGT ut för mig.. dags att uppgradera?

Visa signatur

Chassi: APLUS Monolize PSU: HX520w Corsair GPU: Gigabyte GTX 460 OC 1GB Skärm: Acer p223w CPU: Q6600 @ 3,4 GHz CPU kylning: TRUE Black 120 RAM: OCZ Reaper PC8500 4GB MB: Gigabyte GA-P35-DS3 SSD/HD: Samsung 830 64GB + 128GB SSD, WDC Black 500 GB | Fraktfritt inet!

Permalänk
Medlem

Satan vilket sug man fick ^^
Liknar mycket ett annat spel från Korea jag spelade för 5år sedan(Herrcot/Ferentus/Xiones) som gick i graven för 4år sedan.

Snyggare spel får man leta efter om man säger så

Något jag faktiskt störde mig på var hur lättklädda nästan alla NPCer var, visst det är "därifrån" men kom igen.
I ett quest skulle man klättra upp för några lianer och då fick man en passande vinkel att kolla in sin kvinnliga karaktärs rumpa ^^