Tera: The Exiled Realm of Arborea

Permalänk
Medlem

Vad förväntar dem sig när dem gör en väldigt tidsbegränsad beta? Dem borde bara ha öppnat det nån gång under dagen

Permalänk
Medlem

Eller släppa in folk under olika tider men senast 15:00.
Förvånar mig dock inte med dessa sjuka mängder av keys dom hävde ut sig

Permalänk
Medlem

Hellre nu än under launch

Permalänk
Skrivet av Xaio:

Eller släppa in folk under olika tider men senast 15:00.
Förvånar mig dock inte med dessa sjuka mängder av keys dom hävde ut sig

Hur många släppte dom?

Permalänk
Medlem
Skrivet av rickdani87:

Hur många släppte dom?

Många sidor släppte väl 2000 invites, sen en hel del med 200, och andra udda siffror.
Klart alla inte kommer spela, men 2 serverar och en hammered login...

Permalänk
Medlem

Finns det typ "talents" osv som i de flesta mmo, eller lvlar man på o bara kör?

Permalänk
Medlem

beta betyder ofta stresstest. då vill man det ska vara hög belastning och köer. står ni inte ut med sånt så får ni vänta till spelet släpps

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

beta betyder ofta stresstest. då vill man det ska vara hög belastning och köer. står ni inte ut med sånt så får ni vänta till spelet släpps

Helt riktigt. Väl talat.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skudd:

Finns det typ "talents" osv som i de flesta mmo, eller lvlar man på o bara kör?

Som de flesta mmo har inte tera talents heller. Ja de flesta har det inte.

Vad tera har åt andra sidan är ett glypth system, snarligt det du såg i Aion fast ändå inte. Efter lv 20 får du points har för mig upp till 40 vid max level. Dessa kan spenderas på olika glypths som kostar olika mycket, alla glypths ökar eller förändrar en av dina redan existerande skills.

http://www.teraguru.ru/home/glyphcalc#br

du har en glypth kalkylator där.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Fast det brukar ske i OPEN BETA, det kommer en följd av close beta efter detta och sen en open beta. Tycker felet va att släppa så många keys inför helgen, troligtvis för PR så folk köper iaf deras 5 euro tjänst och spela hela close betan ut.

Permalänk
Medlem

Går det att spela?
Kom in till server listan för ett bra tag sen, såg då servarna sen försvann dom sen kom dom tbx men nu har dom varit borta ett bra tag.

Permalänk
Medlem

Får ni också detta när ni loggat in och trycker på "Play"?
Error: 01120000
JSON parse error

Iofs skrevs det tidigare i tråden att de skulle återkomma när servrarna är spelbara igen.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Får ni också detta när ni loggat in och trycker på "Play"?
Error: 01120000
JSON parse error

Iofs skrevs det tidigare i tråden att de skulle återkomma när servrarna är spelbara igen.

Det går och komma så långt tills att du får välja server om du har tålamod, men det är rätt meningslöst då så fort du väljer server blir utkastad.

Permalänk
Medlem

äre nån som kommit liksom... in? sprungit runt? dödat mobs?

jag kom till character creation som längst men när jag skulle picka name så buggade det typ ur..

Visa signatur

Chassi: APLUS Monolize PSU: HX520w Corsair GPU: Gigabyte GTX 460 OC 1GB Skärm: Acer p223w CPU: Q6600 @ 3,4 GHz CPU kylning: TRUE Black 120 RAM: OCZ Reaper PC8500 4GB MB: Gigabyte GA-P35-DS3 SSD/HD: Samsung 830 64GB + 128GB SSD, WDC Black 500 GB | Fraktfritt inet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av haart:

jag kom till character creation som längst men när jag skulle picka name så buggade det typ ur..

We'll update you, as soon as we have any ETA. Right now our IT department is working on the issues. ~Raven

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sammyc51:

We'll update you, as soon as we have any ETA. Right now our IT department is working on the issues. ~Raven

Ahhh det är deras IT department som skall "stresstestas"!?!? =P

Visa signatur

Moderkort Asus ROG Strix 550-F | CPU AMD Ryzen 5 5600X | CPU-Kylare be quiet! Dark Rock Pro 4 | Ram Kingston HyperX Predator RGB 3200MHz 32GB | M.2 Intel 660p 1TB | GPU Asus GeForce RTX3080TUF | PSU EVGA SuperNOVA G2 750W | Chassi Fractal Design Define R6 TG

Permalänk
Medlem

hoppas dom löser det lite smidigare till closed beta helgerna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sammyc51:

det var inte svar på min fråga

Visa signatur

Chassi: APLUS Monolize PSU: HX520w Corsair GPU: Gigabyte GTX 460 OC 1GB Skärm: Acer p223w CPU: Q6600 @ 3,4 GHz CPU kylning: TRUE Black 120 RAM: OCZ Reaper PC8500 4GB MB: Gigabyte GA-P35-DS3 SSD/HD: Samsung 830 64GB + 128GB SSD, WDC Black 500 GB | Fraktfritt inet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av haart:

nej det är ingen som kan spela

Permalänk
Medlem
Skrivet av haart:

det var inte svar på min fråga

Öh jo, det var ett svar från Lead Community Manager som bekräftar att spelet har problem.

Therefore;

ingen kan spela.

Kan väl inte vara så svårt att förstå :)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sammyc51:

Öh jo, det var ett svar från Lead Community Manager som bekräftar att spelet har problem.

Therefore;

ingen kan spela.

Kan väl inte vara så svårt att förstå :)?

jag tror du missförstod. frågan gällde om någon kunde spela tidigare, inte om man kan spela nu.
jag kunde som sagt göra en char, var nyfiken på om någon kom in i själva världen

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fast grejen är ju att spelet hade problem redan från början. De som nu har spelat höll då på och göra sina characters. De som hade otroligt tur tog några steg i världen.

Mer än det har ingen lyckats att göra.

Sorry att jag missförstod då

Permalänk
Medlem

http://www.facebook.com/TeraEurope?sk=wall
http://twitter.com/TeraEurope

Följ dem så slipper ni sittra och försöka logga in.

Permalänk
Medlem

Meanwhile in SWTOR:

Open World PVP
Approximately 80 players
5 FPS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sammyc51:

Meanwhile in SWTOR:

Open World PVP
Approximately 80 players
5 FPS

hehe

Permalänk
Medlem

Jahapp.. ><

får se om dem bestämmer sig för att förlänga speltiden med så många timmar det inte fungerat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Et5hagu:

Jahapp.. ><

får se om dem bestämmer sig för att förlänga speltiden med så många timmar det inte fungerat.

Får vi väll se. De har ju annonserat att det diskuteras med prio är att få igång servrarna.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Meh jeffla nååbs som inte kommit igång än!!!!

Permalänk
Medlem

Kom precis hem och det är ju synd men inte helt oväntat att man inte kan testa lira något idag. Bra att det blir en jävla massa krångel nu iaf så kanske det blir mindre sen när det ska liras beta som vi faktiskt betalat för

Visa signatur

i7 2600K - MSI P67A GD65 - EVGA 970 GTX - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 - Windows 10 64bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfi:

Meh jeffla nååbs som inte kommit igång än!!!!

lär dig vad beta betyder