Tera: The Exiled Realm of Arborea

Permalänk

Har en extra sneak peek kod om nån vill ha:

T777C7PL7JWNL5N36YDHAKLLMNKWWL3N

Permalänk
Medlem

jäkla tider de väljer då.. se om man kan starta spelet på jobb datorn och se hur starten ser ut iaf..

Visa signatur

| Intel(R) Core(TM) i5-3570K CPU @ 3.40GHz | Gigabyte Z68X-UD3H-B3 | CORSAIR 8GB DDR3 1866MHZ | NVIDIA GeForce GTX 560 Ti | CORSAIR HX 650W |KÜHLER H₂O 620 | Gigabyte Chassis 3D Aurora |

Permalänk
Medlem

Velika är ju uppe idag så antar att vi kör där idag nu då som vi bestämde från början? Jag kommer hänga där i alla fall.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

vad är detta för pisstider? ingen person med normalt jobb kan vara med, känns mest som dom medvetet sätter dessa tider för att inte bli bombade med anslutningar. SJUKT ILLA

Permalänk
Medlem

Vet någon om du har purgat characters eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av difi:

vad är detta för pisstider? ingen person med normalt jobb kan vara med, känns mest som dom medvetet sätter dessa tider för att inte bli bombade med anslutningar. SJUKT ILLA

Personer med "normal" jobb slutar ju runt 4. Finns då alltså någon timme kvar att testa spelet. Sen finns det människor som jobbar skift, nattetid, går i skola och annat. Spelar ingen roll vilken tid på dygnet du sätter tiderna, de passar inte för alla oavsett.

Sätter du den kl 19 så är det någon stolle som gapar om att de ska natta kidsen, kl 21 går det något på TV någon ska se och kl 22 är det läggdags för med "normalt" jobb.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Velika är ju uppe idag så antar att vi kör där idag nu då som vi bestämde från början? Jag kommer hänga där i alla fall.

Kommer ochså hänga där

Skrivet av difi:

Det är väl bättre än att dom blir totalt ner stampade så dom inte kan testa alls...

Blir iaf att ta reda på vilken klass som gäller idag, Archer var inte alls fel igår ^^
15min kvar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sammyc51:

Vet någon om du har purgat characters eller?

@nekomikuni PvE, no character wipe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Kommer ochså hänga där

Det är väl bättre än att dom blir totalt ner stampade så dom inte kan testa alls...

Blir iaf att ta reda på vilken klass som gäller idag, Archer var inte alls fel igår ^^
15min kvar!

typiskt att man var helt uppbokad..förväntade mig inte att dom skulle köra en till sådär dagen efter..hehe.

skulle du inte kunna skriva dina första intryck av klasserna. väldigt nyfiken. eller om någon annan har lite input..har otroligt svårt att välja..hehe

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hmm då hinner man kanske spela en timme iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skudd:

typiskt att man var helt uppbokad..förväntade mig inte att dom skulle köra en till sådär dagen efter..hehe.

skulle du inte kunna skriva dina första intryck av klasserna. väldigt nyfiken. eller om någon annan har lite input..har otroligt svårt att välja..hehe

Skickades från m.sweclockers.com

Hehe kommer inte vara din bästa vän i att hjälpa dig med klasser då min åsikt ofta inte går ihop med andras ^^

Testade Sorcerer direkt nu när jag kom in men njaa...
Kom inte längre än lvl5 innan jag inte pallade mer, visst hade jag inte fått andra spells m.m men man har ju inte mycket tid
Säkert en rolig klass på högre lvl när man fått mer spells så man faktiskt kan göra något och inte bara stå still och lyckas ^^

Mot Archer som jag fick upp till tro det var lvl9 igår så var det mycket mera rörelse som gällde.

Blir Priest nu

Edit: Blev Slayer istället, såg mer intressant ut x)

Edit 2: F it! Blir att nöta Archer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Hehe kommer inte vara din bästa vän i att hjälpa dig med klasser då min åsikt ofta inte går ihop med andras ^^

Kom inte längre än lvl5 innan jag inte pallade mer, visst hade jag inte fått andra spells m.m men man har ju inte mycket tid
Säkert en rolig klass på högre lvl när man fått mer spells så man faktiskt kan göra något och inte bara stå still och lyckas ^^

Mot Archer som jag fick upp till tro det var lvl9 igår så var det mycket mera rörelse som gällde.

Blir Priest nu

haha. kör bara

ne man hade hoppats kunna välja klass lagom till closed beta då man kan nöta lite o se lite högre lvls då det går ett par sessions utan char wipe..hehe

men känns som man har fullt up ändå, kollade mailen och såg att man fått en invite till dota2-beta, hehe

Permalänk
Medlem

Stötte på nog den snyggaste zonen jag sett i Tera än så länge

Samt några till screens

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Blir Priest nu

Hehe ja märks att det är delade åsikter. Kör Archer atm och jag gillar den inte så mycket så det blir inget mer lirande med den för min del

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Personer med "normal" jobb slutar ju runt 4. Finns då alltså någon timme kvar att testa spelet. Sen finns det människor som jobbar skift, nattetid, går i skola och annat. Spelar ingen roll vilken tid på dygnet du sätter tiderna, de passar inte för alla oavsett.

Sätter du den kl 19 så är det någon stolle som gapar om att de ska natta kidsen, kl 21 går det något på TV någon ska se och kl 22 är det läggdags för med "normalt" jobb.

Det var väl lite att ta i Även om 7-16 inte är någon ovanlig tid så är 8-17 desto vanligare. Sen måste man hem osv.

Tycker de borde kört från 18-22 GMT+1 men men, hoppas det kommer fler tillfällen.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Det är bara bra dom har den nu så alla som inte har jobb/skola mm kan stresstesta klart spelet åt oss som kommer hem från jobbet till en fullt fungerande upplevelse i slutändan.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk

Hur registrerar man keys? Såg han som gav bort en högre upp i tråden men hittar inget på hemsidan :S

Edit: Hitta nu dock någon som hade hunnit ta key innan...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Det var väl lite att ta i Även om 7-16 inte är någon ovanlig tid så är 8-17 desto vanligare. Sen måste man hem osv.

Tycker de borde kört från 18-22 GMT+1 men men, hoppas det kommer fler tillfällen.

Du får också räkna med att det är Europa vi snackar om. Det är ändå några timmars skillnad på olika ställen. Och det är test grej för att testa servrarna. Det är inte meningen att vi ska njuta av spelet även fast vi gör det samtidigt. Det är där CBT kommer in.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk
Medlem

Vilken åldersgrupp riktar sig spelet till är er uppfattning?

Hur komplext eller simpelt upplever ni spelet? Hur många mer eller mindre komplicerade casting cycles/attack kombinationer använder du?

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Du får också räkna med att det är Europa vi snackar om. Det är ändå några timmars skillnad på olika ställen. Och det är test grej för att testa servrarna. Det är inte meningen att vi ska njuta av spelet även fast vi gör det samtidigt. Det är där CBT kommer in.

Jo det är ju sant. Jag är bara lite frustrerad över att ha missat två gånger på raken nu Får väl hoppas på helgeventet när det nu är.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Jo det är ju sant. Jag är bara lite frustrerad över att ha missat två gånger på raken nu Får väl hoppas på helgeventet när det nu är.

Ja. Får hoppas det blir lite i helgen. Nu kan inte jag spela mer för dagen då jag har en bil att laga. haha.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Vilken åldersgrupp riktar sig spelet till är er uppfattning?

Hur komplext eller simpelt upplever ni spelet? Hur många mer eller mindre komplicerade casting cycles/attack kombinationer använder du?

Spelet fick 12+ i Europa, 17+ i USA.

Rotationer? Det här är inte WOW, allt jag har att säga om spelet. Nej det finns INGA rotationer, kommer inte göra det heller, Spelet är helt och hållet anpassat till vad du står, fienden är, vilken typ av fiende o.s.v. Det är inte ett spel du trycker F1 till F5 och börjar om.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem

hur blir det med open beta? någon som vet när det blir "Live" för att själv skulle man vilja testa innan ;D

Visa signatur

Chassi*fractal design define C* *Nätaggregat*EVGA Supernova G2 750W* *Grafikort*EVGA 1070 * *moderkort*MSI Z170A KRAIT GAMING 3X* *Ramminne*Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance LPX Svart* *Processor*Intel Core i7 6700K * *SSD*Samsung 850-Series EVO 500GB**SSD*WD 240GB ssd[B]

Permalänk

Funkar att spela nu.

Permalänk
Medlem

Det verkar ju helt ok det här spelet. Testade bara en sorc lite snabbt. Verkar vara kul fighting. Laggade som fan bara

Permalänk
Medlem

Förlängd spel tid. Vet dock inte hur länge.

GM Anna sa det IN GAME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xquade:

hur blir det med open beta? någon som vet när det blir "Live" för att själv skulle man vilja testa innan ;D

Den som söker den finner.

Om du inte förstår förkortningarna har du förtydligande här.

Citat:

CBT = Closed Beta Test
OBT = Open Beta Test – Available for everyone
PCC = Pre Character Creation & Name reservation for pre-order customers
Head Start = only for pre-order customers / If you pre-order TERA, you’ll be able to create a character and reserve your favorite name in advance and you’ll also be able to enter the servers before the actual launch date.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk
Medlem

Slutade spela efter intro ön. Ville inte paja det för mig ifall jag börjar spela det.

Jag spelade Archer och blev level 11.

Otroligt mycket bättre än Wow och SWTOR.

Spelet har en helt annan känsla. Men fortsätt ifall ni inte är klara med intro ön. Bara flygturen till main staden var otrolig. Var så otroligt vackert.

Spoilern innehåller en bild av stor staden precis efter jag kom ur "mask hålet".

Dold text
Permalänk
Medlem

Tjena jag loggade in för en stund sen och GM skrev att de förlänger sneek peaken på obestämd tid.

Ville bara meddela er som kommer hem nu/snart.

Permalänk
Medlem

Lirade lite tidigare idag, är det någon som fått igång FSAA och AF på nvidakort till detta spel?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200