Permalänk
Medlem

Jag håller med dig om att det definitivt inte är något krav att försvåra för fuskare, men jag ser det som något som borde vara rekommenderat om man har tid.

Och som jag ser det så går staketet som vissa hoppar över vid Google's bildsök, inte vid modifiering av bilder för att få de att gå igenom Google's bildsök. Så för mig känns det som att antingen så struntar man i att kolla mot Google's bildsök och hoppas på att det inte finns några fuskare, eller så försöker man motverka fuskare så gott man kan. Och då du försökte motverka det hela, så var mitt syfte med min post enbart att visa på att det är relativt enkelt att gå runt det. Och jag tror inte att fuskare ser ett högre staket kring att retuchera bilden, mot att köra den genom Google's bildsök.

Angående att croppa bilder som inte går igenom Google's bildsök, för att få de att gå igenom, fungerar det verkligen? Har inte tänkt på det innan, och inte testat. Jag tror jag ska testa det för att se hur lätt det är...
EDIT: Efter ett snabbt test så verkar det inte fungera. Google hittar även bilder som är skapligt croppad mot min bild, och vise versa. Och när jag själv croppar bilden så får jag samma resultat som den ocroppade bilden. Croppar väldigt hårt däremot (exempelvis enbart ett ansikte från en stor bild) så blir träffarna bara sämre och sämre.

Sedan kanske du borde rätta Hammar också. Då jag har fuskat på prov denna gång så kan jag säga att enligt Google så är RoboCop rätt.

Permalänk
Medlem

Det roliga försvinner ju om man tar sig tiden till att googla och redigera bilder för att svara rätt... ser ut som en klassisk -80tals film.

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Medlem

Ny film strax.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hammar:

Sry, missade ditt svar. Det är förstås helt rätt.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Aorus X570 Elite | AMD 5900x | MSI Radeon RX 6800

Permalänk
Medlem
Skrivet av Genesis:

Jag håller med dig om att det definitivt inte är något krav att försvåra för fuskare, men jag ser det som något som borde vara rekommenderat om man har tid.

Och som jag ser det så går staketet som vissa hoppar över vid Google's bildsök, inte vid modifiering av bilder för att få de att gå igenom Google's bildsök. Så för mig känns det som att antingen så struntar man i att kolla mot Google's bildsök och hoppas på att det inte finns några fuskare, eller så försöker man motverka fuskare så gott man kan. Och då du försökte motverka det hela, så var mitt syfte med min post enbart att visa på att det är relativt enkelt att gå runt det. Och jag tror inte att fuskare ser ett högre staket kring att retuchera bilden, mot att köra den genom Google's bildsök.

Angående att croppa bilder som inte går igenom Google's bildsök, för att få de att gå igenom, fungerar det verkligen? Har inte tänkt på det innan, och inte testat. Jag tror jag ska testa det för att se hur lätt det är...
EDIT: Efter ett snabbt test så verkar det inte fungera. Google hittar även bilder som är skapligt croppad mot min bild, och vise versa. Och när jag själv croppar bilden så får jag samma resultat som den ocroppade bilden. Croppar väldigt hårt däremot (exempelvis enbart ett ansikte från en stor bild) så blir träffarna bara sämre och sämre.

Sedan kanske du borde rätta Hammar också. Då jag har fuskat på prov denna gång så kan jag säga att enligt Google så är RoboCop rätt.

Det här är semantik och jag tänker inte diskutera vidare.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Dåså, tre helt & hållet valfria bildsökningar senare:

Poänglistan:

10p - Naruto
9p - JackeShan, Hammar
7p - DrDuke
3p - Scripteddie, Kebabhyvlarn
2p - anton.hj, Liorcifer, Frantic, running_wild, Scienta
1p - ParaZide, Tomas_88, IsseBisse, Adam901, Rba, Genesis, 4everapple1, turbi

Permalänk
Medlem

Spy Game

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrDuke:

Sheit .. jag tyckte väl att den blev lite lätt .. Rätt!

Permalänk
Medlem

Poänglistan:

10p - Naruto
9p - JackeShan, Hammar
8p - DrDuke
2p - anton.hj, Liorcifer, Frantic, running_wild, Scienta
1p - ParaZide, Tomas_88, IsseBisse, Adam901, Rba, Genesis, 4everapple1, turbi

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Asterix & obelix?

Visa signatur

Fri frakt hos Inet.se
Vill du få cashback vid köp online? Klicka här och få 50kr av bonusway
Google Pixel 4a | Lenovo IdeaPad 15ARH05

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naruto:

Asterix & obelix?

Nej, men det är romare i rött

Mannen i mitten var när han levde ordförande för en av Förenta Staternas mäktigaste intressegrupper.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ben Hur?

Permalänk
Medlem

Jag vet faktiskt hur googles bildsöksfunktion fungerar,

Jag postar bara hejdlöst. Vill folk fuska för att få lägga ut nästa bild ... Fine by me.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adam901:

Det stämmer!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Poänglistan:

10p - Naruto
9p - JackeShan, Hammar
8p - DrDuke
2p - anton.hj, Liorcifer, Frantic, running_wild, Scienta, Adam901
1p - ParaZide, Tomas_88, IsseBisse, Rba, Genesis, 4everapple1, turbi

Permalänk
Medlem

Någon som kan berätta vad detta Google Bildsök är för något och hur det fungerar? Ni har pratat om det tidigare och då det verkar kunna bli ett ordentligt problem så vill även jag kunna kontrollera att mina bilder är "säkra". Tidigare har jag enbart uppmärksamt så att namnet på bilden inte avslöjar något, men detta är alltså ännu jäkligare?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Någon som kan berätta vad detta Google Bildsök är för något och hur det fungerar? Ni har pratat om det tidigare och då det verkar kunna bli ett ordentligt problem så vill även jag kunna kontrollera att mina bilder är "säkra". Tidigare har jag enbart uppmärksamt så att namnet på bilden inte avslöjar något, men detta är alltså ännu jäkligare?

Klicka på kameran så kan du klistra in adressen till en bild eller ladda upp en bild, så söker Google efter liknande bilder åt dig. På det sättet så kan man söka efter en hemsida som har en liknande bild, och som också relativt ofta har någon form av förklaring till var bilden kommer ifrån...

Permalänk
Medlem

Star Trek?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrDuke:

Star Trek?

Nej, inte ens i närheten xD Lägger upp en bild till innan midnatt.

Permalänk
Medlem

The Walker?

Visa signatur

Fri frakt hos Inet.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naruto:

The Walker?

Nope xD

Permalänk
Medlem

Ny bild uppe med fler karaktärer från filmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Genesis:

http://i.imgur.com/Gv0gw.jpg

Klicka på kameran så kan du klistra in adressen till en bild eller ladda upp en bild, så söker Google efter liknande bilder åt dig. På det sättet så kan man söka efter en hemsida som har en liknande bild, och som också relativt ofta har någon form av förklaring till var bilden kommer ifrån...

Aha! Tack, då vet jag! Ska se upp för det nästa gång jag laddar upp en bild. Att fuska förstör ju hela poängen med en tävling, så vi får väl motverka det så gott vi kan.

Visa signatur

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Aha! Tack, då vet jag! Ska se upp för det nästa gång jag laddar upp en bild. Att fuska förstör ju hela poängen med en tävling, så vi får väl motverka det så gott vi kan.

"Dra-och-släpp" bilden direkt till googles sökfält fungerar också.

Gissar på "Armed Response".

Permalänk
Medlem

Ser inte riktigt ut som det, men gissar på Mystery Men

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nej till Hammar och Nej till Scienta.

Permalänk
Medlem

Ledtråd: Filmen är från 2008, och en av skådespelarna i filmen agerar mest i action filmer, fast just denna film jag söker är inte en av dem action filmerna.

Permalänk
Medlem

Tycker att nissen i bakgrunden med långt hår ser lite ut som Chris Elliot, men det enda han gjorde -08 var "Christmas Cottage"...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ursäkta, men skådespelaren jag menar är inte med på bilderna, det skulle bli för lätt då

Permalänk
Medlem

The Bank Job

Visa signatur

Fri frakt hos Inet.se