Permalänk

Problem med datan, hjälp!

Tja, jag har en Hp pavilion p6 2081sc
och så ar jag stoppat in Asus geforce gtx 560 ti.
Men en dag efter så skulle jag ta bort några rektangulära plåtbitar
som man gör plats för ett ytligare pci express grafikkort.
Men när jag då startar datorn så kommer felmeddelandet: cannot find grafics card information och failed to load dlls. När jag högerklickar så kraschar utforskaren.
Grafikkortet har felmeddelandet kod 52...
En av mina hårddiskar visas inte längre!!

Någon som vet hur jag gör?
Har jag stött till något i modekortet?
Fel på drivrutinerna?

Snälla hjälp mig!
Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Några bilder skulle nog hjälpa.

Visa signatur

www.TWITCH.tv/WOLFBANE/
🗄️Corsair Carbide Air 540 🔲Ryzen 7 7800X3D 🏬Gigabyte X670 Gaming X AX 💾 M2 2TB Samsung 980 Pro 🎞️G.Skill Z5 Neo 64GB, 6000MHz, CL30🔌FD R2 1000W 📺GTX 1080 🖱️Mionix Naos 8200 ⌨️Ducky Shine 4 🎧Sennheiser 595 🎤EV RE20 🎤Shure SM7B 🎤AT 2035 🎤Blue Yeti 📹Logitech c922 c920, c910 +mer

Permalänk

För att förtydliga så har han antagligen tagit bort en bracket för att få plats med GPU som kräver 2+ öppna brackets.

Antingen så är det så att din OEM dator är komplett låst till dom delar den kom med, vilket inte är omöjligt då dom hellre ser att du köper en helt ny dator iställe för att byta ut delar.

Eller så kan du slagit emot moderkortet vid borttagandet av bracketen, testa att sätta in din gamla GPU igen och se om problemet kvarstår.
Funkar det min din gamla GPU kan du göra en driversweeper av dina gammla drivrutiner och sen stänga av och byta kort, det lär utesluta eventuella drivrutins problem.

Permalänk
Medlem

Har du installerat drivrutiner för det nya kortet? Vad hade du för kort innan i datorn?

Permalänk

Jag har installerat nya drivrutiner,
Datorn kom med nvidia geforce 530

Permalänk
Skrivet av ianpersson:

Jag har installerat nya drivrutiner,
Datorn kom med nvidia geforce 530

Om/när du gått igenom det jag rekommenderade och problemet fortfarande kvarstår så är det antingen fel på din GPU, SPUn som inte klarar driva eller skada på moderkortet