Mass Effect 3 - tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

På deras facebook sa de den 14e (tror jag kan kolla om du vill) att de redan håller på att printa det till skivor och skicka till butikerna...

Betyder fortfarande inte att alla funktioner är med i demot.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Entusiast

NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO.

Älskar Mass Effect, men what the FUCK, vadå inte kan hölstra vapnet för animationen tar upp typ 2 mb ram ?!?!?!?!

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Du behöver inte skriva som en värdelös kratta bara för du är lite missnöjd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

På deras facebook sa de den 14e (tror jag kan kolla om du vill) att de redan håller på att printa det till skivor och skicka till butikerna...

som jag sa innan, demon är byggd på en gammal kod och mycket kommer ändras i fulla verisionen.

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

Mass Effect 3 Beta Gameplay

Gjorde en liten gameplay video, har aldrig spelat mass effect förut och mobba inte min röst haha

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av juckeyy:

Mass Effect 3 Beta Gameplay

Gjorde en liten gameplay video, har aldrig spelat mass effect förut och mobba inte min röst haha

inget fel på den, förutom ljudkvaliten, dvs skaffa ny mic, och videon ser lite sumpig ut, vet inte om det är en inställning i ditt recording program^^

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KRQKAN:

inget fel på den, förutom ljudkvaliten, dvs skaffa ny mic, och videon ser lite sumpig ut, vet inte om det är en inställning i ditt recording program^^

ääääh? sumpig? Spelar i 1080p men reccar 720p, haha micen är steelseries siberia v2 ^^

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av juckeyy:

ääääh? sumpig? Spelar i 1080p men reccar 720p, haha micen är steelseries siberia v2 ^^

Vad använder du för inspelningsprogram då du kan spela i 1080p men spela in i 720p?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Vad använder du för inspelningsprogram då du kan spela i 1080p men spela in i 720p?

Dxtory ^^

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk

Någon som vill lira lite Silver challanges? Dvs, någon som inte är level 1

Visa signatur

Ryzen 9 5900x | EVGA RTX 3090 | Gigabyte x570 Aourus Master | 32gb G-Skill TridentZ Royal Silver | EVGA T2 850w | WD Black 2TB NVME | 2x Samsung EVO 850 1TB RAID 1 | Lian Li O11 Dynamic | Acer Predator x34
Custom Loop: 2x 360 EK Rad, EK Velocity Full Nickel, EK GPU Fullcover

Permalänk
Medlem
Skrivet av juckeyy:

ääääh? sumpig? Spelar i 1080p men reccar 720p, haha micen är steelseries siberia v2 ^^

ja ser ut som du får lite vignetting ex:

Dold text

men detkanske är i spelet. inte testat mp mode. och skärmen ser lite "mörk" ut, testa höj brightness eller något liknande

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KRQKAN:

ja ser ut som du får lite vignetting ex:

men detkanske är i spelet. inte testat mp mode. och skärmen ser lite "mörk" ut, testa höj brightness eller något liknande

Förlåt, kom nu på att när jag renderera ut från after effects hade jag lagt på en color correction (Magic bullet looks) kan vara därför.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av juckeyy:

Dxtory ^^

Testade trialversionen men den funkade inte för mig fick bara error så jag gav upp.......

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Testade trialversionen men den funkade inte för mig fick bara error så jag gav upp.......

Ok, jag har dock fullversionen

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av juckeyy:

Ok, jag har dock fullversionen

Skulle gärna köpa den men funkar inte trial är risken stor att fullversionen inte funkar heller.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathtrip2k:

Någon som vill lira lite Silver challanges? Dvs, någon som inte är level 1

ja jag vill lira lite silver, ingen som gör det tydligen. pma mig

Permalänk

vi har en liten ME3 multiplayer tråd här: http://www.sweclockers.com/forum/8-ovriga-datorspel/1089734-m...

vi är ett fåtal som skrivit våra namn men adda gärna, tror flertalet av oss är med på silver challanges. just nu försöker jag solo:a bronze då jag är ensam. Kommer till våg 10 men dör pga Phantoms D: Klerbratt på origin btw

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sapiens:

Så man får inte ogilla vad man vill?
Heeerp deeerp osv...
Anyway...

ME1. Bra spel med ett intressant & välutvecklat universum, karaktärer, dialoger, musik & fiender. Okej story och gameplay, dock lite oslipat och smådrygt på sina ställen med trista mini games & torr exploration.

ME2. Okej spel som bygger vidare med intressanta karaktärer, dock rätt trist filler story och dem nya fienderna var tråkiga och ointressanta. Det var mer polerat men dessvärre ambitionslöst när det kommer till gameplay och spelet kändes allmänt ner dummat, som tyvärr även då gjorde att en hel del av den schysta inlevelsen Bioware lyckades byggda upp i första spelet försvann. Varför behöver man helt plötsligt ammo? Varför har jag inget vettigt inventory system? Varför finns det så få val att lägga ens poäng på när man levlar sin karaktär? Varför finns det så få vapen och items?

ME2 kändes även allmänt klaustrofobiskt och linjärt jämfört med ettan. Bland det viktigaste dem skulle enligt mig förbättrat i 2:an var utforsknings delen av planeterna. Visst i första spelet var det ofta ganska frustrerande att åka omkring med den där dryga månpansarbilen och för många av miljöerna var alldeles för karga, öde och trista. Men det var också den delen som öppnade upp spelet, där man fick känslan av att man verkligen kunde utforska saker och inte bara gå från punkt A till punkt B. Dessvärre verkade Bioware ointresserad av att bygga vidare på exploration delen i 2:an och istället bara tog bort den helt för att ersättas med ett ruttet litet drygt probing mini game, riktigt jädra dåligt gjort av dem :/.

ME3 då? Ärligt talat jag bryr mig inte alls längre, åtminstone så länge det kräver Origin. Har dels för dåligt med utrymme på C: att installera spelet xD, dels inga höga förhoppningar längre med tanke på hur serien mer och mer börjar likna en Gears of War klon och dels även inte lust att stödja ett bolag som vill censurera internet. Näe ärligt talat åt helvette med EA, dem kan ta sitt jävla skit program och stoppa upp där solen inte skiner, ni vet samma ställen dem får sina idéer ifrån.

Måste säga att jag håller med dig. Förutom att jag tyckte att storyn i ME1 va riktigt frän

Men tvåan? Ja vette fan.....
Känns som att story questen var skit och resten var roligt.
De va ett intressant gäng karaktärer som va roliga att ha o göra med.
Att dom skippade inventory systemet och alla satans vapen tycker jag var ett bra drag.
Hur kul är det att leta igenom alla femtioelva klädesplagg man har i ryggsäcken efter ett som är marginellt bättre?
Och good riddance till bilen som har like bra vägegenskaper som en överviktig man på en enhjuling.
Sen de här systemet med paragon/renegade förstör det hela lite tycker jag.
Istället för att tänka "hmmm, vad hade jag sagt i denna situation" så tänker man "Ska jag ta paragon eller renegade för att lösa konflikten mellan Idiot A och Idiot B senare i spelet?"

Min generalla feel om ME2 är "lite ner dummat, halvtråkiga story quest, resten var ok."
Kändes på något sätt inte lika episkt om ettan för även om det var en jävla massa kanter så kom jag in i spelet bättre.
Ungefär som med Assassins creed. De första tyckte jag var buskul, även om det var repetitivt. Dom andra hade jag inte alls lika roligt när jag spelade dem.

Permalänk
Medlem

Någon som tänkt sig använda vpn tjänst för att låsa upp spelet redan idag i Origin ? Många som gjorde det till BF3 utan att dom brydde sig om det på Bioware.
Vore intresserad av att veta releasen då den är tidigare i Hong Kong tydligen.

Edit: Vet inte var jag fick Bioware ifrån ;D det jag mena var att Dice /EA inte brydde sig om man starta tidigare med VPN tjänsten.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem

Var får man ME3 billigast. Ser at dustin kör 340 spänn, men 60kr i frakt ...
Digitalt eller box spelar ingen roll.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem

Kunde inte hålla mig så jag slängde iväg en Pre-Order på Origin så man får hoppas dom är snabba med att skicka mig en key. Återkommer med info när jag vet mer för den som är intresserad.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeleni:

Var får man ME3 billigast. Ser at dustin kör 340 spänn, men 60kr i frakt ...
Digitalt eller box spelar ingen roll.

http://www.greenmangaming.co.uk/games/rpgs/mass-effect-3/ ca 370 kr.

----

Någon här som aktiverade BF3 i förtid ( dvs när det släptes typ i USA eller korea med hjälp VPN ) hur gick det med er? brydde sig ea eller?

Vääldigt sugen på att göra detta imon med just ME3, orkar knappt vänta på att spela det Hatar just att vi får vänta 3 dagar extra.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Hoppas man får sitt exemplar snart

Permalänk
Medlem

Laddade ner Mass Effect (1:an) från CDON.se On demand-tjänst. 69:- bara
Tycker att det är ett roligt och mångsidigt spel, faktiskt. Speciellt för vad jag betalade.

Installationen gick ju smärtfritt men inte starten av spelet. Crashade och hade sig tills jag fick nys om
patch 1.02(?), då gick allt smärtfritt och man kunde t.ex. ändra skärmupplösningen till 1080p via MassEffectLauncher.exe
då den högsta upplösningen in-game var 1280x800.

Ser fram emot Mass Effect 2 och givetvis 3:an men hoppas då att det finns en knapp eller liknande in-game
som heter ''update game'' eller liknande, så slipper man allt trixande och felsökningar på problem online.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Skrivet av XpreS:

Laddade ner Mass Effect (1:an) från CDON.se On demand-tjänst. 69:- bara
Tycker att det är ett roligt och mångsidigt spel, faktiskt. Speciellt för vad jag betalade.

Installationen gick ju smärtfritt men inte starten av spelet. Crashade och hade sig tills jag fick nys om
patch 1.02(?), då gick allt smärtfritt och man kunde t.ex. ändra skärmupplösningen till 1080p via MassEffectLauncher.exe
då den högsta upplösningen in-game var 1280x800.

Ser fram emot Mass Effect 2 och givetvis 3:an men hoppas då att det finns en knapp eller liknande in-game
som heter ''update game'' eller liknande, så slipper man allt trixande och felsökningar på problem online.

Spelet kommer installeras igenom Origin, och startar du spelet och det finns en uppdatering ute, så kommer spelet uppdateras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

http://www.greenmangaming.co.uk/games/rpgs/mass-effect-3/ ca 370 kr.

----

Någon här som aktiverade BF3 i förtid ( dvs när det släptes typ i USA eller korea med hjälp VPN ) hur gick det med er? brydde sig ea eller?

Vääldigt sugen på att göra detta imon med just ME3, orkar knappt vänta på att spela det Hatar just att vi får vänta 3 dagar extra.

Jag aktiverade bf3 i förtid och lever fortfarande.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rillepille:

Spelet kommer installeras igenom Origin, och startar du spelet och det finns en uppdatering ute, så kommer spelet uppdateras.

Gött! Vad glad jag blev nu!

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Någon som börjat spela spelet mer än jag eller? Kommer sitta hela jävla natten!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ollebro:

Någon som börjat spela spelet mer än jag eller? Kommer sitta hela jävla natten!

Hur spelar du? Vpn för origin?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Mitt nättagg är halvtrasigt kommer inte kunna lira Me3 innan jag skaffar nytt

Innan det började bugg hanns det med att sträckspela ME1 och ME2 och då spelar jag normalt sett inte mycket spel.

ME1 : Lite halvtaskig spelkänsla men storyn var riktigt bra, jag skippade allt vad sidemissions hette och nötte rakt igenom.
ME2 : Gillade spelmekaniken, storyn var grym.. Hade rysningar, körde igenom alla loyalty missions och en del sidequests. En av dom bästa spelen jag har kört på länge, men då i kombination med 1'an.

Men blir helt enkelt att vänta till efter sommaren innan det blir något ME3, plus att jag vill avvakta eventuell steam release som dom inte "helt" har sagt nej till enbart att det inte finns några planer i dagsläget.