Anddoidlur (Xperia active) funkar inte utomlands!?

Permalänk
Medlem

Anddoidlur (Xperia active) funkar inte utomlands!?

Hej,

Har ett problem. Har en Xperia active och åkte nyss på semester. I vanliga fall när man åker in i något nytt land så brukar det ju plinga till med sms som meddelar om nytt nät mm. Detta har inte skett nu och det visar på skärmen att det endast går att ringa nödsamtal. Finns det någon inställning man ska pilla på eller?

Med simkortet som sitter i har jag tidagare varit utomlands utan problem.

Visa signatur

Amd 64 3500+ winchester, MSI k8neo 2 platinum, Leadtek GeForce 6800 Gt **** Asus G2S, Core2duo T7500 santa rosa, 2 gb ram, GeForce 8600 gt 256 mb ddr3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flraer:

Hej,

Har ett problem. Har en Xperia active och åkte nyss på semester. I vanliga fall när man åker in i något nytt land så brukar det ju plinga till med sms som meddelar om nytt nät mm. Detta har inte skett nu och det visar på skärmen att det endast går att ringa nödsamtal. Finns det någon inställning man ska pilla på eller?

Med simkortet som sitter i har jag tidagare varit utomlands utan problem.

Vart har du åkt? Vilket nät har du?

Permalänk
Medlem

Jag frågar åt en annan. Men han är i österrike och har telenor. Aldrig varit problem med detta simkortet innan så det måste vara ngn mysko nätinställning någonstans.

Visa signatur

Amd 64 3500+ winchester, MSI k8neo 2 platinum, Leadtek GeForce 6800 Gt **** Asus G2S, Core2duo T7500 santa rosa, 2 gb ram, GeForce 8600 gt 256 mb ddr3.

Permalänk
Sony Xperia Support

Svårt att säga exakt vad det kan vara. Var lite lustigt nog själv i Österrike, med min Active, med Telenor för en vecka sedan. Funkade klockrent.

Be din vän kolla Menu > Inställningar > Trådlöst och nätverk > Mobila nätverk > Nätverksläge. Sätt till WCDMA (föredr.)/GSM . Borde hjälpa!

/Samuel
Sony Mobile