Tera: The Exiled Realm of Arborea

Permalänk
Medlem
Skrivet av MiLeS:

Lite blandade screens efter man pillat bort DepthOfField, Blur och Bloom från .ini-filerna.
Högerklick och visa för rätt storlek.

Snyggt!
Har hört om något som heter FXAA injector som tydligen ska få Tera att se mycket bättre ut, har dock inte testat det än.
Här har du länk ifall du är intresserad https://forum.tera-europe.com/showthread.php?t=30721

Permalänk
Medlem

dom verkar köra hela natten tills 00.00 i morgon XD

Visa signatur

Corsair Carbid Spec-Alpha|Arctic Liquid Freezer II 240|i9 10900K@5ghz|Gigabyte Z590 UD AC|EVGA GQ 750W|Gigabyte 3070 Vision OC @2100mhz|ADATA 32GB 3200mhz CL14 (4x8GB) |512GB + 1TB NVSE SSD, 2TB HDD, 2x2TB raid0|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zedarion:

dom verkar köra hela natten tills 00.00 i morgon XD

Japp, men jag kan inte hitta någon info från deras sida på det.

Permalänk
Medlem

är 22 snart 23 ska bli 24 innan jag lägger mig.

Visa signatur

Corsair Carbid Spec-Alpha|Arctic Liquid Freezer II 240|i9 10900K@5ghz|Gigabyte Z590 UD AC|EVGA GQ 750W|Gigabyte 3070 Vision OC @2100mhz|ADATA 32GB 3200mhz CL14 (4x8GB) |512GB + 1TB NVSE SSD, 2TB HDD, 2x2TB raid0|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raikiri:

Kom just till Velika och ska göra crafting questen men vad tusan är det här? ska jag spendera flera tusen för att göra 25 av något och sedan få 100g i reward av det?

Tanken är nog inte att du ska göra hela det questet direkt du kommer dit, då vitsen är att du ska levla upp din crafting allt eftersom spelet går.

Skrivet av Zedarion:

är 22 snart 23 ska bli 24 innan jag lägger mig.

Rätt säker på att levelcapen är 22 i CBT1, men den kommer höjas i CBT2. Du kan ju dock expa tills du når gränsen till lvl. 23. Antar att man springer in i en vägg rätt snart efter det dock, då du är för låg level för att klara vissa grejer (och dessutom går miste om exp. du får efter det?).

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Define R4 | Gigabyte Z68XP-UD3P | Intel Core i5 2500k | Antec Kühler 620 | Corsair CL9 Vengeance (4x 4096) | MSI GTX770 TwinFrozr (4gb) | CM Real Silent PRO M2 720W
Kringutrustning: Func KB-460 MX brown | Steelseries Rival | AOE G2460PQU | QPAD QH-90 | Steam Link + Controller

Permalänk
Medlem
Skrivet av pollt:

Tanken är nog inte att du ska göra hela det questet direkt du kommer dit, då vitsen är att du ska levla upp din crafting allt eftersom spelet går.

Rätt säker på att levelcapen är 22 i CBT1, men den kommer höjas i CBT2. Du kan ju dock expa tills du når gränsen till lvl. 23. Antar att man springer in i en vägg rätt snart efter det dock, då du är för låg level för att klara vissa grejer (och dessutom går miste om exp. du får efter det?).

ok såg det nu att man bara kunde gå till 99% till 23 XD

Visa signatur

Corsair Carbid Spec-Alpha|Arctic Liquid Freezer II 240|i9 10900K@5ghz|Gigabyte Z590 UD AC|EVGA GQ 750W|Gigabyte 3070 Vision OC @2100mhz|ADATA 32GB 3200mhz CL14 (4x8GB) |512GB + 1TB NVSE SSD, 2TB HDD, 2x2TB raid0|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raikiri:

Kom just till Velika och ska göra crafting questen men vad tusan är det här? ska jag spendera flera tusen för att göra 25 av något och sedan få 100g i reward av det?

De questen har du plockat från en anslagstavla va? Det är buggade guild quests som hela guild ska klara ihop, inte meningen att man ska kunna plocka dem än

Skrivet av kalkih:

Snyggt!
Har hört om något som heter FXAA injector som tydligen ska få Tera att se mycket bättre ut, har dock inte testat det än.
Här har du länk ifall du är intresserad https://forum.tera-europe.com/showthread.php?t=30721

Yeah läste om det också. Dock räcker det med att ändra lite i .ini-filerna i spelet för att få nästan lika dant. Inte för att FXAA räknas som fusk men det är ju ändå ett tredjepartsprogram som man måste använda.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av MiLeS:

De questen har du plockat från en anslagstavla va? Det är buggade guild quests som hela guild ska klara ihop, inte meningen att man ska kunna plocka dem än

Yeah läste om det också. Dock räcker det med att ändra lite i .ini-filerna i spelet för att få nästan lika dant. Inte för att FXAA räknas som fusk men det är ju ändå ett tredjepartsprogram som man måste använda.

Skickades från m.sweclockers.com

Det skulle dock vara lugnt att använda enligt en Frogster anställd på forumet.
"Fact is that the injecting does not influence the exe. It works like Fraps - only on DirectX applications."

Permalänk
Skrivet av kalkih:

Snyggt!
Har hört om något som heter FXAA injector som tydligen ska få Tera att se mycket bättre ut, har dock inte testat det än.
Här har du länk ifall du är intresserad https://forum.tera-europe.com/showthread.php?t=30721

Hur mycket segar det ner klienten då? Ser inte någon "improvement" alls på nått vis mellan bilderna i den tråden.. tycker dock det ser skitfint ut utan

Måste dock säga att "supporten" verkar vara ett skämt, iaf för bugs, för utanför lumbertown så är det en backe från ån som inte går att gå upp för i huvudtaget, då tröck jag in på "bugs" på support då "klicka" de till och stog att dom hade min info? liksom wtf? har inte ens sagt något än..

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av MiLeS:

De questen har du plockat från en anslagstavla va? Det är buggade guild quests som hela guild ska klara ihop, inte meningen att man ska kunna plocka dem än
Skickades från m.sweclockers.com

Aha, förklarar en del kändes som ett väldigt konstigt quest.

Visa signatur

http://e-sim.org/lan.96619/ | Hjälp Svergie!!!

Permalänk
Inaktiv

själv blev jag inte mer en 15 i går sen la jag ner blev så less på att bli PK av 3 idioter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timeless Visions:

själv blev jag inte mer en 15 i går sen la jag ner blev så less på att bli PK av 3 idioter

idioter? Lol, det är ju charmen med world pvp..

Permalänk
Skrivet av Timeless Visions:

själv blev jag inte mer en 15 i går sen la jag ner blev så less på att bli PK av 3 idioter

Om det är så störande så varför kör du ens pvp server? duh..

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem

[QUOTE="waspen123;11971569"]Hur mycket segar det ner klienten då? Ser inte någon "improvement" alls på nått vis mellan bilderna i den tråden.. tycker dock det ser skitfint ut utan

Jag håller med om att det såg skitfint ut innan också, men lite skillnad var det allt när man slog på FXAA injector. Allt blev mycket skarpare, jag gillar det starkt i alla fall! Angående Framerate så skulle det påverka mellan 0 - 10 FPS.

Permalänk
Skrivet av kalkih:
Skrivet av waspen123:

Hur mycket segar det ner klienten då? Ser inte någon "improvement" alls på nått vis mellan bilderna i den tråden.. tycker dock det ser skitfint ut utan

Jag håller med om att det såg skitfint ut innan också, men lite skillnad var det allt när man slog på FXAA injector. Allt blev mycket skarpare, jag gillar det starkt i alla fall! Angående Framerate så skulle det påverka mellan 0 - 10 FPS.

Ok tackar!

EDIT: Har nu installerat det, ser inte någon skillnad alls i huvudtaget ju använder dock standard inställningarna som var med injectorn, ska pröva dra upp lite.

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av waspen123:

Om det är så störande så varför kör du ens pvp server? duh..

pvp är en sak. att bli gankad 9/10 ggr är inte pvp. dom skulle hållt kvar det gammla systemet istället för det här

Permalänk
Medlem

Usch det här var verkligen inget för mig, på tok för gulligt för min smak. Känns som att spela i något kasst barnprogram

Jag provade inte melee så det ska jag inte uttrycka mig om men präst och mage som jag provade var ju i princip samma sak som i andra spel. Stå still och mata spells, typ som att kasta med wand i wow. Kan tänka mig att en melee klass kan vara rätt kul och spela. Mina första intryck bara då jag stängde av rätt snabbt igen, blir säkert bättre men i och med att den grafiska stilen samt ljuden inte föll mig i smaken så blir det inte till att spela mer. Känns som att Carebears har spytt på skärmen när man kommer in i spelet

Permalänk
Avstängd

Hallå.

Är själv inte med i betan, men det borjar komma riktigt fina pvp videos nu, både 1vs1, 2vs2 och open world pvp, mycket taggad, innan när bara KTERA fanns så var det inte mycket pvp videos ute, och man blev lite orolig.

Dock, så fick jag precis reda på att Tera använder sig av Sharding/Channels, det var en smärre chock for mig, trodde att Sharding användes for att grafikmotorn suger i respektive spel, och kan inte hantera många spelare på en gång.

I min mening så bryter Sharding inlevelsen i spelet, när jag spelar ett MMO så vill jag ha EN spelvärld, och inte flera olika kopior av samma område på samma server man spelar på. Det är trots 2012, och jag kan forstå att man använde Sharding som en dålig losning forr i tiden, men inte nu.

Är WoW fortfarande det enda "moderna" MMOt som kan hantera en enda spelvärd?

Besviken som fan, satte i halsen då jag har trackat SWTOR spelare pga av att deras MMO använder sig av Sharding, nu fick man igen så att man blev helt stum...

Permalänk
Medlem

Sharding har ju igentligen absolut inget att göra med hur en spelmotor är dålig eller inte, inte har den att göra med med något annat än att få fler spelare in per server utan att smeta ut kartan så den blir för enorm. Samt resurser och ekonomi just relaterat till det.

Tera kunde ha skitit totalt i sharding, Men t.ex. att levla mellan 1-2 skulle då istället för 5 minuter det max tar nu, ta ca 5-10 dagar på grund av att man lär aldrig träffa en fiende då det lär finnas 5000 ggr mer spelare än fiender.

Samt värt att nämna att den öppna PVP'n som spelet har nu är ganska på klistrad utan vidare större tanke just nu över det hela. I Ktera så har du pvp enbart vid level 58.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MugiMugi:

Sharding har ju igentligen absolut inget att göra med hur en spelmotor är dålig eller inte, inte har den att göra med med något annat än att få fler spelare in per server utan att smeta ut kartan så den blir för enorm. Samt resurser och ekonomi just relaterat till det.

Tera kunde ha skitit totalt i sharding, Men t.ex. att levla mellan 1-2 skulle då istället för 5 minuter det max tar nu, ta ca 5-10 dagar på grund av att man lär aldrig träffa en fiende då det lär finnas 5000 ggr mer spelare än fiender.

Samt värt att nämna att den öppna PVP'n som spelet har nu är ganska på klistrad utan vidare större tanke just nu över det hela. I Ktera så har du pvp enbart vid level 58.

Nja, i vissa andra spel så har de använt denna losning med sharding pga grafikmotorn suger, helt klart. Nu har jag inte testat Tera, men en losning på det problemet du nämner ar att ha olika start zoner for olika raser eller klasser.

Det finns massor med losningar for overcrowding problemet, men det är iofs for sent nu ändå.

Jävligt trist då man blir dodad av spelare xxxx, sen ska man hitta honom när han kan gomma sig i valfri shard, helt enkelt omojligt...

Permalänk

Sharding kan vara bra att ha i under levlings zonerna men sen i endgame open pvp kunna ha zoner där alla får plats utan lag förhoppnings vis. Då snackar vi om mmorpg..... I swtor testade republic of sweden och ruthless att mötas i öpen pvp 100 st ungefär var det. Slutade med massivt lag 1-5 fps.

Permalänk
Medlem

vart hittar man klienten!? Sökt men kan ej finna den

Permalänk
Medlem
Skrivet av BesteN:

vart hittar man klienten!? Sökt men kan ej finna den

När du loggat in på account management hittar du den.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BesteN:

vart hittar man klienten!? Sökt men kan ej finna den

Efter att du har använt din beta key så får du tillgång till klienten.

Visa signatur

http://e-sim.org/lan.96619/ | Hjälp Svergie!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raikiri:

Efter att du har använt din beta key så får du tillgång till klienten.

aha okey :S kommer inte hinna spela något då med andra ord, har inte ens fått min key från webhallen ännu och jag antar att det kommer ta ett bra tag att dra ner och installera

Permalänk
Medlem
Skrivet av BesteN:

aha okey :S kommer inte hinna spela något då med andra ord, har inte ens fått min key från webhallen ännu och jag antar att det kommer ta ett bra tag att dra ner och installera

Inget att oroa sig för, betan fortsätter nästa helg, och då utan 15-24 tidsgräns och med högre lvlcap än 22. Installationen tog väl mellan en och 1½ timme, men det beror nog på uppkoppling.

Vill du kolla hur det ser ut så länge så kör vi lvl 20+ instance för 5 pers och en lite PVP nu, finns stream uppe på plolock@twitch.tv

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Define R4 | Gigabyte Z68XP-UD3P | Intel Core i5 2500k | Antec Kühler 620 | Corsair CL9 Vengeance (4x 4096) | MSI GTX770 TwinFrozr (4gb) | CM Real Silent PRO M2 720W
Kringutrustning: Func KB-460 MX brown | Steelseries Rival | AOE G2460PQU | QPAD QH-90 | Steam Link + Controller

Permalänk
Medlem
Skrivet av pollt:

Inget att oroa sig för, betan fortsätter nästa helg, och då utan 15-24 tidsgräns och med högre lvlcap än 22. Installationen tog väl mellan en och 1½ timme, men det beror nog på uppkoppling.

Vill du kolla hur det ser ut så länge så kör vi lvl 20+ instance för 5 pers och en lite PVP nu, finns stream uppe på plolock@twitch.tv

Nej det forsätter inte nästa helg. Utan den 2 mars är det igång igen. Det är varannan helg som gäller. NA har helgerna vi inte har och vice versa.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Aha, då förstår jag. Samma staff som sköter båda testerna kan man gissa.

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Define R4 | Gigabyte Z68XP-UD3P | Intel Core i5 2500k | Antec Kühler 620 | Corsair CL9 Vengeance (4x 4096) | MSI GTX770 TwinFrozr (4gb) | CM Real Silent PRO M2 720W
Kringutrustning: Func KB-460 MX brown | Steelseries Rival | AOE G2460PQU | QPAD QH-90 | Steam Link + Controller

Permalänk
Medlem
Skrivet av waspen123:

Ok tackar!

EDIT: Har nu installerat det, ser inte någon skillnad alls i huvudtaget ju använder dock standard inställningarna som var med injectorn, ska pröva dra upp lite.

Du måste köra fullscreen då du ställer in iställningarna på injectorn och klickar på save. Sen kan du välja windowed fullscreen eller window mode igen.

Skrivet av Timeless Visions:

pvp är en sak. att bli gankad 9/10 ggr är inte pvp. dom skulle hållt kvar det gammla systemet istället för det här

Detta upplevde inte jag. Jag blev PK:ad 1 gång under hela helgens beta. Annars kan man ju alltid byta channel ifall samma personer står och campar utanför en quest NPC.
Vill man inte bli PK:ad kan det också vara en bra idé att hålla sig på avstånd från alla med rött namn, bara springa där ifrån så fort man ser dem. Eller välj PvE server som sagt.

Permalänk

Har vi någon sweclockers guild än?

Visa signatur

Desktop: AMD Phenom2 X4 955 @ 3,6Ghz - Gigabyte 6870 @ 960/1140MHz - A-DATA SSD 510-series 120 GB - Corsair 8GB 1600MHz - Asus M4A785TD-V EVO - Corsair VX 550W 80+ - Lian Li Lancool PC-K56