Tera: The Exiled Realm of Arborea

Permalänk
Medlem
Skrivet av slimjim10:

Har vi någon sweclockers guild än?

det undrar jag med! känner mig så ensam

Visa signatur

Chassi: APLUS Monolize PSU: HX520w Corsair GPU: Gigabyte GTX 460 OC 1GB Skärm: Acer p223w CPU: Q6600 @ 3,4 GHz CPU kylning: TRUE Black 120 RAM: OCZ Reaper PC8500 4GB MB: Gigabyte GA-P35-DS3 SSD/HD: Samsung 830 64GB + 128GB SSD, WDC Black 500 GB | Fraktfritt inet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av haart:

det undrar jag med! känner mig så ensam

Typ XD

Visa signatur

PC1: O11 Vision |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX5090 Astral
PC2: O11 Air Mini |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: HYTE Y40 |i5 10400f |GTX3090
VR: Valve Index |Oculus Quest 3
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av MiLeS:

De questen har du plockat från en anslagstavla va? Det är buggade guild quests som hela guild ska klara ihop, inte meningen att man ska kunna plocka dem än

Jag körde några av dessa (döda mobs questerna, inte crafting) och de fungerade bra. Man fick medaljer som reward som man kunde köpa gear för. Dock kanske inte den roligaste gearen. Buggat var det på det sättet att om jag var groupad med en guildie som var några levlar över mig fick jag inga kills när jag dödade de mobs som hade att göra med questet. Gick jag ur gruppen fungerade det igen.

Skrivet av klantbo:

Usch det här var verkligen inget för mig, på tok för gulligt för min smak. Känns som att spela i något kasst barnprogram

Jag provade inte melee så det ska jag inte uttrycka mig om men präst och mage som jag provade var ju i princip samma sak som i andra spel. Stå still och mata spells, typ som att kasta med wand i wow. Kan tänka mig att en melee klass kan vara rätt kul och spela. Mina första intryck bara då jag stängde av rätt snabbt igen, blir säkert bättre men i och med att den grafiska stilen samt ljuden inte föll mig i smaken så blir det inte till att spela mer. Känns som att Carebears har spytt på skärmen när man kommer in i spelet

Vilken level blev du på din sorcerer när du stängde av spelet? 3? 4?
I början har man ju bara två skills men allt eftersom man levlar får man fler och fler som alla är väldigt olika. Jag körde upp sorcerer till 22 och kan säga att det verkligen inte bara är att stå och "wanda" som du kallar det. Vid lvl 1-4 ja men sedan får du andra skills som gör det hela mycket mer varierat. Du kan gå i melee range och släppa en Flame pillar som gör bra AoE. Du kan göra en bakåtvolt samtidigt som du släpper en ice spell som gör grym skada. Du kan kasta en arcane ball som plöjer igenom alla mobs i en rak linje, du kan kasta en istapp som fryser finenden med mera, med mera. Och detta är bara level 22!! Tänk hur det blir sen vid 58.
"Wandandet" är en standardspell som ger dig mana och alla andra klasser verkar bygga på samma princip...att man har en enkel skill med low damage man kastar för att få mana. Resten av dina skills kostar mana men gör desto mer skada!

Även om designen, ljudet och grafiken inte tilltalar så tycker jag du åtminstonde borde ha levlat till 10 (vilket går riktigt fort) för att se vilka mer skills som erbjuds

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Gillar verkligen spelet hittills.
Hoppas det finns tillräckligt med endgame content bara.

Visa signatur

Phanteks Evolv ATX Tempered Glass | Intel Core I7 7700K | Cryorig H5 Ultimate | ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming | Corsair 16GB DDR4 2400Mhz VENGEANCE LP Röd | WD Blue 500GB SSD | Gigabyte Z270XP-SLI | EVGA Supernova G2 750W 80+ Gold

Permalänk

Ännu en helg med lite Teraspelande. Konstaterar återigen att jag defenitivt kommer att spela... med bara "casual" som lite tidsfördriv. Logga in när andan faller på. Inget man kommer lägga ner sin själ i... den kommer att slukas av GW2, Secret World och DF2.0 när de kommer.
Dock. Ett mycket trevligt spel som helt klart är värt pengarna. (Min lille "hundbärsärk" är så söt).

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk

Lirade detta spel i helgen som var och måste säga att jag diggade det. Känns nytt eftersom combat systemet är lite annorlunda. Dock tror jag att många kommer gråta floder av tårar på PvP servrarna. Var någon stackare som de blockerade och dödade när han skulle köpa sin mount LOL... så han skrev på forumet att han var klar med spelet, för det sög, eftersom han inte kunde komma åt sin mount. Faktum är att alla de små kiddsen som inte var med back in the day... Lineage2, UO etc kommer att få en otrevlig överraskning i detta spel. Eftersom TERA inte är ett E-sport spel som de är vana vid från all themepark games som släppts de senaste åtta åren. Hela MMO marknaden har ju stadigt klivit mera och mera mot "Avrage Joe Casual" vilket enligt mig inte varit för det bättre.

Som sagt kull med ett fraktionslöst MMO för en gång skull, med mera open World pvp. Det är en annan grej som är bra med TERA inga jävla loading screens så fort man byter zone.. Fattade inte hur mycket jag saknat det förrän jag red från staden Velika genom två områden utan att behöva sitta och kolla på loading screens.

Kul att äntligen få spela ett MMO som inte är 8+ år gammalt, som har mycket av det som fick mig att börja spela dessa spel...

Permalänk
Skrivet av kimpaa88:

Gillar verkligen spelet hittills.
Hoppas det finns tillräckligt med endgame content bara.

Det du bör veta om TERA är att det inte är PvEn som är I fokus. End game content I TERA kommer att vara andra spelare. Spöa deras guilds och griefa folk och straffa folk som griefar I open World.

Detta spel är inte för dig om du diggar PvE och det är det enda du är intresserad av.
Gillar du djupare crafting, diggar du att stampa på andra och inte bryter ihop när du blir Pawnad själv så är detta spelet du ska spela.. Annars rekommenderar jag dig att inte lira. PvE servrarna kommer så vitt jag vet i skrivande stund, både sakna Outlaw system och guild vs guild wars. Så att rulla PvE så missar du halva spelet..
Detta är inte ett E-sport themepark spel dock så förvänta dig inga fair fights.. I PvPn.. Utom I de få Bgs som de har men de är inte många och funkar inte som I themepark MMOsen...

Permalänk
Medlem

Jag och en polare ville se hur snabbt det skulle gå att levla tillsammans nu när vi kan alla Qs utantill. Vi körde på så fort vi kunde med endast ett fåtal korta pauser (bio, general store, skills). Resultatet blev att lvl 1-17½ tog 3 timmar Sen stängdes tyvärr servrarna ned men jag är säker på att vi kunnat dingat 22 efter 4½ timme totalt.

Många tänker ju nu att "oj men vad lätt TERA är" fast det vet vi ju inte förutom de som kört kTera och säger att det blir mycket segare vid midlvl (40). Men 18-22 gick snabbt som blixten då man fick stora mängder XP per quest samt att man i SB får stora mängder XP. Hörde att questerna i SB kombinerat ger 200k XP (rätt?).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sixsixsix:

Det du bör veta om TERA är att det inte är PvEn som är I fokus. End game content I TERA kommer att vara andra spelare. Spöa deras guilds och griefa folk och straffa folk som griefar I open World.

Detta spel är inte för dig om du diggar PvE och det är det enda du är intresserad av.
Gillar du djupare crafting, diggar du att stampa på andra och inte bryter ihop när du blir Pawnad själv så är detta spelet du ska spela.. Annars rekommenderar jag dig att inte lira. PvE servrarna kommer så vitt jag vet i skrivande stund, både sakna Outlaw system och guild vs guild wars. Så att rulla PvE så missar du halva spelet..
Detta är inte ett E-sport themepark spel dock så förvänta dig inga fair fights.. I PvPn.. Utom I de få Bgs som de har men de är inte många och funkar inte som I themepark MMOsen...

Så Tera Online är alltså inte för dom som vill spela PvE...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mars SSX:

Så Tera Online är alltså inte för dom som vill spela PvE...

Det är skitsnack som han kor med, PvP existerar knappt på KTERA, de som spelar kor enbart PvE. Snubben dagdrommer. Tera är INTE utvecklat med PvP i focus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vimes:

Det är skitsnack som han kor med, PvP existerar knappt på KTERA, de som spelar kor enbart PvE. Snubben dagdrommer. Tera är INTE utvecklat med PvP i focus.

Ktera och Tera kan bli helt olika pga spelarbasen, tror det är för tidigt för att säga något om det.
Jag kom upp väldigt tidigt till lv22 med min Slayer och spelade nästan enbart PvE tills jag fick alla mina blåa delar, sen duellerade jag resten förutom ett par enstaka runs.(Den där leather chest armorn tog långt tid och få, tror den bara droppades 1 enda gång, och då körde jag i princip enbart det tills söndag morgon, nolifer jag vet)

Tycker PvP fungerar utmärkt både duell och deathmatches som man kan betta pengar på!(world pvp va väl si-sådär, speciellt vad jag hörde om mount questet, outlaw systemet borde ha någon karma system om level difference är för hög!) Va väldigt trött i söndags då jag inte sov då servern aldrig gick ned men PvP och dodgea spells(inkluderat arches chargeups) va verkligen kul! Kändes annorlunda och mer Action än många andra MMO. Servern led av mycket lagg vilket gjorde många fighter obalanserad, speciellt senare på sista dagen (efter klocka 14>)

Permalänk
Avstängd

Det jag menar är att Tera är utvecklat med PvE i focus, och har påklistrad PvP del, precis som vilket annat MMO som helst. Snubben försökte få det till att Tera är utvecklat med PvP i focus och PvEn sekundärt.

Så är givetvis inte fallet.

Permalänk
Medlem

Körde faktiskt nästan ingenting under CBT 1. Har ju kört början så sjukt mycket nu (även i kTERA) så man är lite less. Men ska försöka ha en gubbe i CBT i alla fall och sen skippar jag nog OBT och väntar till pre-launch.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Vimes:

Tack för dit inspel!

Permalänk
Medlem

Hur många attacker gör ni på en casting cycle och hur många sekunder tar det?

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vimes:

Det jag menar är att Tera är utvecklat med PvE i focus, och har påklistrad PvP del, precis som vilket annat MMO som helst. Snubben försökte få det till att Tera är utvecklat med PvP i focus och PvEn sekundärt.

Så är givetvis inte fallet.

Fokus i Tera är på RvR och inte PVE. Precis som i Lineage 2 där stora guilder slåss mot varandra men fortfarande har aktiv PVE. World PVP verkar vara helt värdelöst.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pimpim666:

Fokus i Tera är på RvR och inte PVE. Precis som i Lineage 2 där stora guilder slåss mot varandra men fortfarande har aktiv PVE. World PVP verkar vara helt värdelöst.

Det finns i dagsläget ingen som helst RvR.

Hur kan du ens påstå något så dumt. Spelet har varit ute i over ett år och det finns INGEN RvR. Alltså inläggen blir alltmer verklighets frånvarande, skicka över de svampar ni äter, eller gräset ni röker..

Jag menar WTF??????

Om Teras Fokus var RvR kanske de skulle ha implementerat det i spelet ELLER?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vimes:

Det finns i dagsläget ingen som helst RvR.

Hur kan du ens påstå något så dumt. Spelet har varit ute i over ett år och det finns INGEN RvR. Alltså inläggen blir alltmer verklighets frånvarande, skicka över de svampar ni äter, eller gräset ni röker..

Jag menar WTF??????

Om Teras Fokus var RvR kanske de skulle ha implementerat det i spelet ELLER?

Snällt av dig att kalla mig dum. Hoppas din mamma kollar upp hur du uppför dig på nätet i framtiden.

Spelet har inte en enda raid eller raidboss så det betyder att det inte är ett PVE spel?

http://www.youtube.com/watch?v=zRzJjbopGGA
Om du kollar den här videon kommer du se att guilds kommer slåss om makten i provinser i spelet och vi kommer se liknande slag både som PVP och politiskt som påminner mycket om L2.

Skrivet av http://news.mmosite.com/content/2011-01-05/korean_tera_to_open_cross_server_rvr_combats_in_obt,1.shtml:

On Jan. 3, 2011, Korea-based Bluehole's development director Park Hyun Gu told the reporters at the TERA-themed press conference that, players would be able to experience upgraded PvP combats in TERA's upcoming OBT, that is, the brand-new RvR combats would make its first appearance when the time comes.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Länka gärna information om att Tera är fokuserat på RvR.....

LoL!

"Tera är fokuserat på RvR" men innehåller ingen RvR"

Klassiker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vimes:

Länka gärna information om att Tera är fokuserat på RvR.....

LoL!

"Tera är fokuserat på RvR" men innehåller ingen RvR"

Klassiker.

Innehåller inte heller PVE. Betyder det att spelet är fokuserat på PVP?

Skärp dig. Bara för att du är 13 år betyder det inte att du inte behöver tänka. Spelet är nytt så den saknar ALL end game content. Om du läser vad spelutvecklarna skriver så kommer du snabbt att förstå vad spelet kommer handla om.
Om du inte kan engelska kan du be din mamma översätta det jag citerade i förra inlägget.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Teras Server vs server är inte klar, kommer inte vara med i nästa update som de har lovat också. Systemet är gjort för att invadera andra servrar, inte din egna.

Det sagt i korea finns det mer eller mindre ingen PVP. Politiska delen har också VÄLDIGT lite med PVP att göra också. Det ska finnas någon mindre zone som man kan slåss om mne du får inte makten över hela kontinenten den vägen, det går enbart genom att lova bort saker samt få spelarnas röster.

Spelet är väldigt inte fokuserat på PVP måste jag faktist säga jag med, och det kommer från någon som spelar Ktera. Faktum är att där går det inte enns PVP'a fören lv 57 i någon form och world pvp finns inte enns förens level 58. Detta på grund av att spelet inte är designat för world pvp i huvud taget.

Vist de har enablat på EU/US servrarna, men det minskar inte bristen på hur spelet inte är tänkt för det, finns massvis med explots redan samt hur level systemet funkar, För varje level får du mycket extra mer skada, crit chans, crit multiplier, 10 levlar snackar vi över 200-300% mer skada samt tar 75-90% mindre skada. Dvs efter vist antal levlar kvittar det hur bra du är, du kan bara inte försvara dig.

Detta t.ex. är anledningen varför det enbart finns battlegrounds vid lv 57-58. För andra levlar kommer det vara för få spelare, samt level peneltyn är gigantisk.

Detta är bara några få saker relaterat till det.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Avstängd

Spelet är mer än ett år gammalt.... Det är ett PvE spel med påklistrad PvP.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MugiMugi:

Teras Server vs server är inte klar, kommer inte vara med i nästa update som de har lovat också. Systemet är gjort för att invadera andra servrar, inte din egna.

Det sagt i korea finns det mer eller mindre ingen PVP. Politiska delen har också VÄLDIGT lite med PVP att göra också. Det ska finnas någon mindre zone som man kan slåss om mne du får inte makten över hela kontinenten den vägen, det går enbart genom att lova bort saker samt få spelarnas röster.

Spelet är väldigt inte fokuserat på PVP måste jag faktist säga jag med, och det kommer från någon som spelar Ktera. Faktum är att där går det inte enns PVP'a fören lv 57 i någon form och world pvp finns inte enns förens level 58. Detta på grund av att spelet inte är designat för world pvp i huvud taget.

Vist de har enablat på EU/US servrarna, men det minskar inte bristen på hur spelet inte är tänkt för det, finns massvis med explots redan samt hur level systemet funkar, För varje level får du mycket extra mer skada, crit chans, crit multiplier, 10 levlar snackar vi över 200-300% mer skada samt tar 75-90% mindre skada. Dvs efter vist antal levlar kvittar det hur bra du är, du kan bara inte försvara dig.

Detta t.ex. är anledningen varför det enbart finns battlegrounds vid lv 57-58. För andra levlar kommer det vara för få spelare, samt level peneltyn är gigantisk.

Detta är bara några få saker relaterat till det.

Tack.

Permalänk
Skrivet av Vimes:

Vet inte hur Uppdaterade ni är men Nmass/frogstar som publicerar spelet I Amerika och Europa tänker inte Bara porta KTera till den västerländska marknaden.

I Koreanska TERA måste man vara nästan max level för att kunna gå Outlaw, då kan man PKa folk fritt, attackera vem som helst. De har också sjukt hårda Debuffs, vilket gör att du gimpar dig själv mera och mera desto flera spelare du mördar. Detta gör att du måste lägga en massa tid åt att hacka monster för att få bort Debuffsen.

I de västerländska versionen funderar de på att ta bort detta. Du kommer att kunna gå Outlaw vid lvl 11 redan och du får inga debuffs. De testade detta i helgen och jag kan säga som så att Deras forum nu är fulla av missnöjda personer "som vill kalla sig PvPare" men som inte kan handskas med att bli grifade. Nått guild blockerade stället man ska få sin mount till exemple och dödade alla de såg hehe. Så om det är denna version vi får så förvänta er att Västerländska TERA kommer att lira mycket annorlunda mot vad den Koreanska gör. Anledningen att de gör detta är förmodligen för att TERA i Korea inte gott så bra, eftersom Koreaner inte är direkt kända för att digga PvE aspekterna av ett spel.
TERA har också PvE saker men de är lång ifrån lika många, om du jämför med andra västerländska MMOs.

Det jag svarade på var hoppas att det har nog med "endgame content" och mitt svar på det är att om du rullar PvE server så kommer du nog ganska snabbt får slut på saker att göra. Du kan ägna dig åt crafting eller nått annat men tror inte att 58+ erbjuder nog mycket för att tillfredsställa dagens krav.

Men med det nya PvP systemet kommer det att finnas mycket att göra på PvP servrarna.. eftersom Human vs Human alltid bjuder på mera överraskningar än vad Human vs NPC kan göra...

Det är bara att titta över på EU TERA Forumet så kan ni själva läsa vad folk tycker om det nya PvP systemet.. Men förbered er på att läsa mycket gnäll från de som inte pallade med allt gankande..

Permalänk

Jag förstår inte varför dem väljer en pvp server om dem nu inte vill bli grifade.

Permalänk
Medlem

Vilda diskussioner, intressant läsning.

Permalänk
Medlem

Hmm ni som bokat på webhallen, hur länge tog det för er att få key? bokade i söndags men han inte testa för att jag inte fått någon key, och har ännu inte fått någon. Börjar fundera på att avboka från webhallen, detta känns lite oseriöst..

Permalänk
Medlem
Skrivet av BesteN:

Hmm ni som bokat på webhallen, hur länge tog det för er att få key? bokade i söndags men han inte testa för att jag inte fått någon key, och har ännu inte fått någon. Börjar fundera på att avboka från webhallen, detta känns lite oseriöst..

Nästa beta är inte fören den 2 till 4e mars.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem

Jag som bokade förra veckan fick min beta key på torsdagen, så det är möjligt att dem bara får beta keys skickade en gång i veckan. Förstår att det är tråkigt att det tar långt tid men nästa beta är dock inte förens 2 mars om jag inte misstar mig.

Visa signatur

Chassi HAF 922 | Mobo P67 Sabertooth | CPU i5 2500k | GPU Gainward GTX 970 | PSU Corsair HX 750 | RAM 2x8GB Corsair Vengeance 1600mhz | HDD 1TB + 2TB + 3TB | SSD Samsung 830 128gb | Cooler Zalman CNPS 9900 Max | Bildskärm 2x Dell U2312HM | Tangentbord G510 | Mus Corsair Ironclaw | Ljudkort ASUS Xonar D2X/XDT

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Nästa beta är inte fören den 2 till 4e mars.

Jo det vet jag om, men skulle vara skönt att få nyckeln så man kan dra ner klienten och installera spelet INNAN betan sätter igång.. Missade beta förra gången..