Vilken komponent jobbar?

Permalänk
Medlem

Vilken komponent jobbar?

Som sagt vad är det som jobbar för att klara av att ha 256x256 Texture Pack och Water Shader mod
är det processorn, Ram minnet, grafikkortet? så om det segar när man har nåt av dessa vad är det som behövs
uppgradera?
Mina dator komponenter finns i signaturen
men så om jag höjer så att Java drar 2gb kan det göra så att det laggar mindre med Texture Pack och sånt?

Permalänk

256x256 delen borde vara grafikkortet och Water Shader är jag inte säker, men har för mig att proccessorn gjorde shadowsen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plastslev:

256x256 delen borde vara grafikkortet och Water Shader är jag inte säker, men har för mig att proccessorn gjorde shadowsen?

Så inget har med ram minnet överhuvudtaget?
så jag kan lixom köra minecraft med 1-2 ram? tnt explosioner kommer bara lagga eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plastslev:

256x256 delen borde vara grafikkortet och Water Shader är jag inte säker, men har för mig att proccessorn gjorde shadowsen?

Ju mer Ram desto bättre flyter TNT på?
eller ju mer överklockad processor desto bättre flyter tnt på?

Permalänk
Medlem

Ju högre detaljerat texturepack du använder, ju mer kommer du belasta grafikkortet, då främst vram, men även GPU.
En annan sak att tänka på är att allting kör i Java, vilket gillar RAM och CPU, tänk på det om du har tajt med dom resurserna.

Permalänk
Hedersmedlem

Du ska upp i 4GB minne tycker jag. Min grabb spelar med 2GB men behöver starta om spelet då och då för att det käkat upp allt minne.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Du ska upp i 4GB minne tycker jag. Min grabb spelar med 2GB men behöver starta om spelet då och då för att det käkat upp allt minne.

Är det inte någon bugg med JAVA 32-bitars?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Du ska upp i 4GB minne tycker jag. Min grabb spelar med 2GB men behöver starta om spelet då och då för att det käkat upp allt minne.

Kan dock inte göra det än så läge
Har bara 4gb totalt och eftersom allt annat också tar lite så hade det ju inte gått
men ska snart köpa ett par 4gbs corsair från vengeance serien, så då kommer jag ju kunna höja det mera