Välja vart något ska sparas / Flytta filer?

Permalänk

Välja vart något ska sparas / Flytta filer?

Hej, har nyss köpt en SSD och har OS på den och hade tänkt att ha det och några saker till men nu installeras allt jag installerar på datorn till den. Så då undrar jag hur jag ska göra för att flytta saker från SSD till min "vanliga" HDD? Kan man bara kopiera och sedan ta bort den på SSD eller finns det något annat sätt så det bara flyttas över?

Titeln kan vara vilseledande men jag kom inte på något bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tobbelias1:

Hej, har nyss köpt en SSD och har OS på den och hade tänkt att ha det och några saker till men nu installeras allt jag installerar på datorn till den. Så då undrar jag hur jag ska göra för att flytta saker från SSD till min "vanliga" HDD? Kan man bara kopiera och sedan ta bort den på SSD eller finns det något annat sätt så det bara flyttas över?

Titeln kan vara vilseledande men jag kom inte på något bättre.

Välj bara att installera till en annan HDD när du startar en installation av program/spel. Finns ju alltid custom installation eller bara byta destinationen.

Visa signatur

CPU: I7 5820k Kylning: Vatten Mobo: X99 Asus Pro GPU: EVGA RTX2080Ti Ram: 2666 32Gb PSU: Corsair AXi 760W Chassi: Define S Skärm: ASUS 27" PG279Q 165hz 2560x1440

Permalänk
Avstängd

Då du installerar ett program så får du nog med 100% säkerhet bestämma vart du ska installera det. Och vissa saker kan du kopiera rakt över, andra grejer kanske inte mår så bra av det

Visa signatur

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Permalänk

Jag brukar flytta program, fast det kan krävas ganska mycket jobb med att ändra allt i regedit. Rekomenderar inte det. Bara installera om till en HDD

Visa signatur

Ryzen 9 5900x | EVGA RTX 3090 | Gigabyte x570 Aourus Master | 32gb G-Skill TridentZ Royal Silver | EVGA T2 850w | WD Black 2TB NVME | 2x Samsung EVO 850 1TB RAID 1 | Lian Li O11 Dynamic | Acer Predator x34
Custom Loop: 2x 360 EK Rad, EK Velocity Full Nickel, EK GPU Fullcover

Permalänk
Medlem
Skrivet av tobbelias1:

Hej, har nyss köpt en SSD och har OS på den och hade tänkt att ha det och några saker till men nu installeras allt jag installerar på datorn till den. Så då undrar jag hur jag ska göra för att flytta saker från SSD till min "vanliga" HDD? Kan man bara kopiera och sedan ta bort den på SSD eller finns det något annat sätt så det bara flyttas över?

Titeln kan vara vilseledande men jag kom inte på något bättre.

Vill du flytta programmet till en annan HDD så rekommenderar jag dig att avinstallera programmet från nuvarande HDD och installera om det på nya HDDn.

Eftersom när ett program installeras skrivs det information till registret var saker och ting finns m.m. som sedan används när programmet ska köras. Och flyttar man en prorgam-mapp till ett annat ställe utan ominstallation så blir det oftast knas och programmet funkar inte som det ska.

Visa signatur

Stationär: EVGA X299 Micro | Intel Core i7 7740X | GeForce GTX 1060 6GB | Kingston HyperX 16GB 2666 MHz | WD Blue 3D NAND SSD 500GB
Tillbehör: 3 x LG 21,5" | Corsair Vengeance K65 | Deathadder | Astro A40
Bärbart: MacBook Pro 13" -10 | iPad 2 16Gb

.: Citera för svar :.

Permalänk

Tack för alla svar! Jag tänkte alt på att instalera direkt till HDDn men varken skype spatify eller origin gick att välja på, om jag nu inte var helt blind

Permalänk
Avstängd

Du var nog helt blind Går att välja på alla dom programmen vart man vill ha dem

Visa signatur

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.