Behöver hjälp med mitt slutresultat av min dator innan jag köper den :DDD Tack

Permalänk

Behöver hjälp med mitt slutresultat av min dator innan jag köper den :DDD Tack

https://www.inet.se/kundvagn/visa/1553938/2012-02-29

Där är den så som den är allt som allt. Den blev hysteriskt mycket dyrare när jag inte hann med lagerpris rean (snyft)
Men priset är jag redo att offra för datorn. Hur som helst vill jag veta om fläktarna funkar med chassit. kan bli tight 120mm eller så funkar det (har inte byggt dator själv innan). Snälla svara >.< Tack i förskott

Permalänk
Medlem
Skrivet av Douglas920:

https://www.inet.se/kundvagn/visa/1553938/2012-02-29

Där är den så som den är allt som allt. Den blev hysteriskt mycket dyrare när jag inte hann med lagerpris rean (snyft)
Men priset är jag redo att offra för datorn. Hur som helst vill jag vetta om fläktarna funkar med chassin. kan bli tight 120mm eller så funkar det (har inte byggt dator själv innan). Snälla svara >.< Tack i förskott

hej! fläkt passar (troligtvis).. men vad jag kan utläsa så står det att det bara finns en plats för 200mm fläkt.. och där ingår redan en fläkt med chassit så du bör kanske hålla dig till 120mm fläktar i övrigt?

bra bygge annars, även om det inte känns jätteprisvärt - jag tänker då främst på gtx 580 och 2700k t.ex. men det är bra grejer så inte för det!

Visa signatur

Chassi: APLUS Monolize PSU: HX520w Corsair GPU: Gigabyte GTX 460 OC 1GB Skärm: Acer p223w CPU: Q6600 @ 3,4 GHz CPU kylning: TRUE Black 120 RAM: OCZ Reaper PC8500 4GB MB: Gigabyte GA-P35-DS3 SSD/HD: Samsung 830 64GB + 128GB SSD, WDC Black 500 GB | Fraktfritt inet!

Permalänk
Skrivet av haart:

hej! fläkt passar (troligtvis).. men vad jag kan utläsa så står det att det bara finns en plats för 200mm fläkt.. och där ingår redan en fläkt med chassit så du bör kanske hålla dig till 120mm fläktar i övrigt?

bra bygge annars, även om det inte känns jätteprisvärt - jag tänker då främst på gtx 580 och 2700k t.ex. men det är bra grejer så inte för det!

Jo jag vet ångrar lite priset men jag är så envis när det gäller i7 och grafik kortert >.< (jag trodde fläkten var 120mm stort misstag av mig) ajdå

https://www.inet.se/kundvagn/visa/1554844/2012-03-01 nuså jag måste bara beställa fläkten i förväg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Douglas920:

Jo jag vet ångrar lite priset men jag är så envis när det gäller i7 och grafik kortert >.< (jag trodde fläkten var 120mm stort misstag av mig) ajdå

Spara en hundring på att ta 2600K istället för 2700K, löjligt lätt att klocka 2600K tull 3,5Ghz, då det bara är 0,1Ghz.
Annars tycker jag allt ser helt suveränt ut!

Permalänk
Skrivet av DevilRoze:

Spara en hundring på att ta 2600K istället för 2700K, löjligt lätt att klocka 2600K tull 3,5Ghz, då det bara är 0,1Ghz.
Annars tycker jag allt ser helt suveränt ut!

glad att du tycker så! kan du kolla min gode väns dator också kanske? Omninight heter hans profil han har nu lagt en ny tråd, Tack tack för allt XD

Permalänk
Skrivet av DevilRoze:

Spara en hundring på att ta 2600K istället för 2700K, löjligt lätt att klocka 2600K tull 3,5Ghz, då det bara är 0,1Ghz.
Annars tycker jag allt ser helt suveränt ut!

Kommer jag att behöva en fläkt till processorn med alla dessa extra fläktar?